Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Köszi a segítséget
Szerintem nem ágyúval verébre, mert cserébe kapsz lehetőséget az elegáns finomhangolásra és hiszterézis-állításra. A 13V-ból gondolom, hogy autóba kellene...Én is gyártottam egy ilyet PIC-kel + FET-tel. Arra készült, hogy a HHO generátor ne indulhasson el álló motornál. HHO helyébe persze akármi mást is el lehet képzelni.
Mértem, direktbe a trafóból kijövő feszültség 12,2-12,5V között volt, viszonylag stabil.
Próbapadon megcsináltam a 6 LED-es áramkört, így a feszültség mérhetetlen volt, kb 6-30V között ugrált és zizegett a táp még ilyen alacsony terhelés mellet is. Eddig ezt nem vettem észre de ugye nem is igen figyeltem, bíztam a címkében. Egy másik újabb, elvileg 7A-s táppal most nincs ilyen gond viszont a Ledek sem világítanak sorba kötve és az ellenállás sem melegszik. Most az van, hogy a proli777 által küldött áramkört összeraktam tegnap, azóta próbaüzemben világít a kis potival, hideg fényű Ledekkel (amivel a korábbi áramkörben hamar elfüstölt a poti) elvileg ez a potméter is lineáris - a leírás alapján. Így teljesen el is lehet sötétíteni és teljesen feltekerve elég erős fénye van. Egész éjszaka világított halványan, ma meg hagyom teljesen feltekerve. Eddig nagyon jónak tűnik, nem is melegedik semmi. A korábbi kötésnél nem lehetett teljesen lekapcsolni. Ez nem is volt gond, este úgyse világít, inkább az volt a bajom, hogy ha nagyon halványra volt állítva, vibrált -most mondjuk már mindig vibrál. Mégegyszer köszi mindenkinek, látatlanba' megmondtátok, hogy rossz az adapterem. -és elnézést a kellemetlenségekért! Az ebayes leírásokra visszatérve, emlékszem régebben az egyik táp át volt címkézve, a 3A-s címke alatt volt egy másik ugyanolyan, csak azon 5A volt írva.
Azon gondolkodtam, lehet tegnapelőtt mégiscsak párhuzamosan próbáltam... Mert ugye ha sorba vannak és a feszültség 'vibrál' nincs meg folyamatosan 6x3V, akkor a Ledeknek is villogniuk kellett volna.
Na mindegy, úgy néz ki így jó lesz. Ha nem, akkor megpróbálom a másik fajta potival, ha úgyse jó akkor marad a kapcsolós megoldás. Szép napot mindenkinek! Idézet: „egyik táp át volt címkézve, a 3A-s címke alatt volt egy másik ugyanolyan, csak azon 5A” Fordítva is előfordul. Vettem két 5 V 2 A-es tápot. (kelet-kínai volt), mert az egyik, egy éjszaka alatt üresjáratban megadta magát. Megnéztem egy kísértetiesen hasonló 1 A-est. Két három alkatrész eltéréssel ugyan az volt. Még a trafó is.
Tudom feszültséget mérni könnyebb, de talán áramot kéne mérni. Ezt is feszültség méréssel lehet, de az előtét ellenálláson. Aztán ohm törvény.
Sziasztok!
Egyfeltöltött (4,2V) Li-Ion akkumulátor kapacitását szeretném lemérni. Leterheltem 1A-el, most 32 perce mér és jelenleg 3,8V az akku feszültsége. Az idő és a kapacitás hogyan függ össze? Az eltelt időből hogyan számolunk kapacitást? Köszönöm előre is a segítséget!
Kapacitás (Ah) = terhelőáram (A) * eltelt idő (h)
jelen esetben 1A*32/60h = 0.53333Ah Feltéve, hogy a terhelő áram állandó értékű! A kisütést az akkumulátorra megadott minimális feszültség eléréséig kell végezni, meghatározott kisütő áram mellett. Nagyobb kisütő áram mellett a ténylegesnél kisebb kapacitást mérhetünk, kisebb áram esetén nagyobb kapacitást. A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2020
Köszönöm a segítséged.
50 perce mér, jelenleg 3,7V nál tart az akku.
Ha jól rémlik, ebben a topikban közöltem egy nagyon egyszerű kapacitásmérőt. Pontossága olyan amilyen pontosra készíted. Általában elég, viszont jól lehet vele válogatni. Pontosítok nem tudom melyik topikban, de témánál lévőbe. Ha tudnám hogy kereshetek a hozzászólásim között ....
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2020
A saját hozzászólásom nem találtam meg, de a rajzot igen. Minden bontott. Az óra elektromos "vekker". Annyira pontos, amennyire pontosan beállítod. Az áram állandó, csak az időt méred. A kisütés végét kell beállítani a csillagos részen.
A műterhelés című témában vannak jó kapcsolási rajzok, ahol az áram állítható is. Ugyanis nagyon nem mindegy, hogy milyen cellánál mekkora árammal mérjük a kapacitást, sőt, a felhasználás helye is meghatározza a terhelőáramot.
Meg sem találtam a menüpontokat.
A Fórum alatt lehet keresni, de az ugyan az, mint a témáknál. A Felhasználóknál detto. A két soros feltétel sehol. Ui: Még egyszer ahogy írtad. A kersés sorrendje volt fordított. A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2020
Köszönöm, de azért ez még mindig ideiglenes, egyszerűbb megoldásként lenne. A cél az lenne, hogy szabályozni lehessen. Mondjuk nem nagyon találok semmit pl. a buck típusú PWM váltófeszültség szabályozókról, pedig az elvileg jobb tán. Meg ugyanúgy nincs ellenütemű vagy teljeshullámú tirisztoros, értékekkel, mindenki csak a skoriét linkeli.
Adott egy 9V analóg hangrögzítő modul.
9V-os elemről rendben van, viszont dugasztápról használva a felvétel alatt búg, amit nem sikerült megszűntetnem. (Ha elemmel veszek fel valamit akkor dugasztáppal is jó a visszajátszás.) Mi alkatrészekkel kellene kiegészítenem, hogy kiszűrjem a búgást?
Ezt már nagyon sokan és sokszor leírták neked, hogy szűrd meg a tápot.
Hogyan?
Valami hasonlót ITT már felvetettél.
A saját hozzászólásaidat nem nehéz visszakeresni. Ott is megkérdezted, hogy hogyan, kaptál is rá válaszokat. Nem emlékszem már pontosan meg lusta is vagyok visszakeresni helyetted, de ha jól emlékszem akkor azt is hanyagoltad a megfelelő alkatrészek hiánya miatt, és/vagy mert lusta voltál csak ezért bekapcsolni a pákát.
Sziasztok!
Van 3db kódkapcsolóm ami 0-9közötti értékre állítható. Bináris bekötésú tehát - Közös, 1, 2, 4, 8 kimenetei vannak. Az a kérdésem,hogy hogyan lehetne ezeket úgy összekötni,hogy egy bináris számot adjon a kimenet? 8bit-el dolgozom szóval 128a maximális szám amit szeretnék vele binárissá alakítani.
Ezzel a kapcsolóval sehogy. Ez egy BCD (binárisan kódolt decimális) kódkapcsoló. Neked egy bináris kódolt kapcsolóra lenne szükséged, aminek nem 10, hanem 16 állása van, és be lehetne állítani a további hat A, B, C, D, E, és F értékeket is.
Ha meg tudsz barátkozni az oktális számrendszerrel akkor 0..7 kivezetéseket felhasználva működhet a dolog. A 8-as kivezetés lehet egy hibajel, hogy érvénytelen kódot állítottál be.
Hello! Én csak arra próbáltam rámutatni, miként lehet viszonylag egyszerűen több fokozatban kapcsolni. De alapvetően nem tudom mi a gondod.
Fűtést csoportimpulzus szabályozással kapcsolnak nullátmeneti kapcsolóval (teljes periódusokat hagynak ki). Ekkor kicsi a zavarkibocsátás, viszont a fűtőelem hőtehetetlenségre alapoznak, az átlagolja a teljesítményt. Lámpánál ez nem járható út, hiszen villogni fog. Ott csak a fázishasításos módszer jöhet szóba. Zúgni zúghat, de az nem vibrál szintén a hőtehetetlenség miatt. Azért zúghat, mert a fűtőszálat rángatja az áram. Egy állólámpánál is hallani ezt és a fojtótekercset is. A Skori kapcsolása teljeshullámú, nem tudom miért gondolod hogy nem lenne az. Csak nem Triac-al van megoldva hanem tirisztorral antiparallel kapcsolásban. PWM-et pedig nem szokás alkalmazni hálózati üzemre. Az ugyan úgy zavarjelet kelt, csak más frekvenciákkal is. Tehát a zavarszűréssel ott is meg kellene küzdeni. Ezért nem találsz ilyen kapcsolát.
Az lehet probléma, ha csak három kapcsolója van.
Skoriéval a felsoroltak közül az értékek hiányával van bajom. Amit írtam, azt meg ebből szedtem.
Ez egy elmélet tanulmány, de a 2.4.1 részben ott van a Skori féle tirisztoros rész kapcsolása is. Csak ott egy Diac-al van megoldva egyszerűbben a szabályozás. Szükséges alkatrészek ott vannak, a zavarszűrő meg nincs, mert azt a teljesítmény szerint kellene méretezni.
De megtaláld itt is az áramkört. Zavarszűrő meg kapható Pld. itt.
De ha egyszerűbben is jó, akkor a skoris is jó lenne, de nem tudom az értékeket semminél sem. Sem ellenállásnál, se potméternél nem tudom a teljesítményt, nem tudom, milyen diak kell, nem tudom, milyen tirisztor kell, milyen paraméterei vannak, hány Volt, mA, akármi. És nem nagyon lehet 2W-os potmétert venni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |