Fórum témák
» Több friss téma |
Tisztelt felhasználók!
Kéretik a politikai és egyéb felekezeti ill, obszcén viccek bemásolását mellőzni szíveskedjetek.
Annak idején én egy hétig jártam így kis Polskival... Égtem rendesen, szerencsére csak magam előtt.
Jó, hogy el nem gurult a kereked ...
Bár az még mindig jobb, mintha az ember gyógyszere gurul el ...
Az elgurult gyógyszer csak a delikvensre káros, de egy elszabadult kerék akár tömegre is.
Rosszkor rossz helyen ... ?
Én egy csapteleppel jártam így. Tenném fel, nem kap rá a menet. Nézem: nem sérült. Próbálom, próbálom, semmi. Már a hajam is égnek állt, hogy miért nem kap rá a menet! Eltelt egy fél óra, hogy szenvedtem vele. Egyszer csak újra megfordítom, nézem: de hát ez balmenetes!
Láss csodát: balra simán felkapott a menetre a hollander, és szépen össze is tudtam csavarni. Csak egy hangyányit voltam ideges tőle...
Hasonló
Anno a technikumban kedvelt tanárunk őrült módon keresett valamit a műhelyben. Feltűnt, hogy a polcon levő bemutató anyát* többször megnézi, majd fejcsóválva leteszi. Bátorságunkat összeszedve, kérdésünkre elárulta, van egy hasonló méretű anya valahol ( a műhelyben) de balmenetes ! Alig vártuk, elmenjen kávézni, vittük is a csavaranyát az esztergályoshoz, balmenet jelzésért Csúnya büntetés lett, nagy röhögés után . * valami perverz méret, huszonx mm átmérő, extra magas kialakítással...
Villanyszerelők tudják, a régi műanyag tokozatok plexi fedelét Sima csavarhúzós, 8-as csavarok fogták. Egy utálat volt kihajtani, miután berozsdásodott. Műanyagba volt behajtva.
Meg az átkosban a közúti jelzőtáblák összefogó bilincseiben volt M8 -as alu csavar, 14 -es fejjel.
Én most újítok fel egy 1973-as Volvo Penta motort. A svédek 1978-ban áltak át a metrikus menetre. A 12-es villáskulcs kicsi, a 13-as meg nagy.
A brix motorok is inc-es csavarral vannak szerelve. Csak nehogy olcsón pótolhasd.
A Belgiumban gyártott Mercury csavarjainak cca. 1/2 - e metrikus, a többi Withwort a laptávokkal együtt.
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2020
Régen vettem olcsón a "lengyel piac"-on menetmetsző fúró készletet, ránézésre kb.: 4-12-ig lehettek méretek. Otthon kiderült, hogy mind valamilyen tizedes méret, pld.: 5.3, 6.6, stb. Lomtalanításkor kitettem, valaki örült neki. Lehet, hogy ő is kitette, azóta vándorúton van.
Tegnap délután rámjött a kóla ihatnék, gondoltam gyorsan lehűtöm a fagyasztóban. A képen a ma délelőtti állapot...
Nem jó ötlet a fagyasztóba tenni a szénsavas italokat, mert ha nem is fagy meg rögtön ahogy a Tied, de amikor kinyitod, rögtön lefagy, ha addig folyékony volt is.
Meg a szénsav is kimegy belőle, és borzalmas íze lesz, ha lefejted róla a dobozt.
Most már mindegy, várd meg amig felolvad, kinyitod szusszan egyet, újra lefagy, megint várszmíg felolvad, de akorra gáz már nem lesz benne. Brrr.
Ez veszélyes is lehet... Egyszer egy fagyasztóban szétrobbant egy ilyen kólásdoboz. Úgy nézett ki, mint a vattacukor... Szerencsére nem okozott komolyabb bajt, már azon kívül, hogy ki kellett takarítani. (Valahol vendégségben voltam, úgyhogy a takarítás sem az én dolgom volt. )
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2020
Hasonló.:
Megvettem a korábbi autómat. Most már 15 éve. Új téli gumikkal hirdette az eladó. Majdnem porzott a tank, beállok az első benzinkúthoz. Fizetés után indulok, furán zakatol valami. Nem tudtam még, hogyan kell levenni a dísztárcsát, a kutastól kértem segítséget ( ). Kirántja, kipottyan az egyik kerékcsavar. Éppen az első keréknél. Na, gyorsan végigellenőriztem. Akadt bőven utánahúzni való.
Nagy, több négyzetméteres alumínium tokozott szekrények, vegyesen 13-as, 14-es, sima hornyos csavarokkal (M8-as), a legrövidebb is 60 mm-es, természetesen rozsdásan.
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2020
Na!!!
Még a végén kiderül, hogy itt egy sereg hajómotor-szerelő settenkedik, momentán, akikre aranyáron sem lehet Balatonfüreden jelenleg rátalálni!!!
Ejj, már az indiánok sem a régiek.
Nem vagyok szerelő, csak a sajátot szereltem anno: Mercury 100 (4 henger), most egy 200 HP (Optimax) van, de ez már a gyerekeké.
Üdv: GK
Kb 30 évvel ezelőtt a nyíregyházi "KGST "piacon a teljes ukrán gépiparból származó gépalkatrészt ,szerszámot lehetett kapni. Én is itt szereztem sok szerszámot.Így fúrószárakat is vettem fillérekért vagy 100 db-t, minden méretben, szinte újak voltak ,szépen megélezve .Vittem haza, kb 3 nap múlva volt a főpróba, furatnagyobbítás, 8-as furat, nyomom a gépet, már izzik a vége a fúrónak (szó szerint ) .Á, biztos rosszul van köszörülve, gondoltam... A 3. után derült ki: az ÖSSZES !!! fordított forgásirányú volt...Éppen betonoztunk, repült bele mind.
Ahelyett, hogy a gépen forgásirányt változtattatok volna.
Gyors fejszámolás alapján az árából néhány raklap sört lehetne venni a mai árakon.
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2020
Grätzer Józsi bácsi korában ezt még madzaggal, meg egy darab kővel megoldották. (Sicc!)
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2020
Akkoriban nem, bár sokkal olcsóbb volt a sör. Én, a már akkor többszáz Ft-ba kerülő wobblereket vettem a KGST piacon 30-40 Ft-os átlagárban, kiváló minőségben. Az 1-2 ezer Ft-os szerszámgépekről nem is beszélve, amik a mai napig kiválóan működnek, ellentétben jónéhány "márkás", drága nyugatival.
Okos, magyar megoldás ...
Egyébként ezt olyan 40 - 50 éve előszeretettel alkalmazták a nagyobb magyar vállalatok. Nem a balos fúrók betonacél helyett való használatát, hanem a normál használatát.. Valóban ugrásszerűen csökkent a csigafúrók célgépeken történő "elhasználódása". |
Bejelentkezés
Hirdetés |