Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy találkozott-e valaki már olyan hibával Ariston Genus ONE kondenzációs kazánnál, hogy 5P6 - első gyújtás nem sikerült és 5P3 - lángleszakadás hibákat produkál véletlenszerűen. Valamikor órákig nem reprodukálható, valamikor egymás után akárhányszor HMV-et használok sosem sikerül elsőre begyújtania, sőt másodikra, sőt harmadikra sem. - Szerintem szikra van, azt hallom, ha le van véve az előlap. Én inkább a lángérzékelésre gyanakszom. Tegnap cseréltem benne ion elektródát, a helyzet változatlan. - Kontaktusok jók, földelés jó - Fázishelyesen van bekötve a kazán. - 5.5-6.5 uA mérhető ionáramnak, az új és a régi elektródával is - Levegő ellátás jó - Füstgázelvezetés átjárható - Ami nagyon furcsa, hogy egyik napról a másikra kezdte el csinálni, hibakód listában látszódott, hogy több hónappal ezelőtt volt egy gyújtási hiba (igen, mert akkor eldugult a kondenzvíz levezető és egyáltalán nem működött) Én már panelhibát gyanítok. Átnéztem a panel forrasztásait, szemre nem látok hibát. De csatolok egy fotót, hogy az alkatrész oldala hogy néz ki. Esetleg ha valaki tudna javasolni, hogy mit mérjek ki, azt megköszönném. A gyujtótrafó alatti kék 1,5 µF-os 400V-os kondit (bár kiforrasztás nélkül) kimértem, az 1500 nF-ot mutatott. A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2020
Lángőr elektronika hibának tűnik. Ez az a fajta, ahol nincs külön lángőr elektróda, hanem a gyújtóelektróda is egyben? Ilyennel még nem volt dolgom.
Igen, egyben van a kettő. Így néz ki, csatoltam fotót a régi elektródáról.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2020
Meg kellene mérni a gyújtótrafó tekercsét, hogy nem szakadt-e? A nagyfeszültség áthúzhat rajta, tehát gyújthat, de az ionáram már nem tud kialakulni.
Arról nem szólsz, hogy van-e láng egy ideig? Csak akkor gyanakodnék a lángérzékelésre, ha a láng megvan, majd pár másodperc múlva áll le.
Ez egy nagyon jó kérdés, hogy van-e láng olyankor, nem látok bele.
Mikor lángleszakadás hibát dob: akkor biztos van láng, mert hallani ahogy begyullad/belobban, majd 2-3 másodperc és elkezd a láng hupogni, instabil lesz a láng hangja, majd lezárja a gázszelepet és jön a hiba. Mikor pedig nem sikerült a gyújtás hibát dob: akkor annyit hallok, hogy gázszelep kicsit, szikráztat és elindul egy nagyon halk hupogás, ami nem tudom minek a jele, hogy van egy kis láng, de még nem érzékeli és nem emeli a fordulatot és gázmennyiséget, vagy valami teljesen más.
Igen, erre én is gondoltam, de ha szakadt lenne, akkor soha nem érzékelné a lángot, és egyáltalán nem tudnám használni a kazánt, nem? Vagy az is lehet, hogy hőmérséklet függő?
Én a huppogás alapján kevés gáz miatti leszakadozó lángra tippelnék, de nem vagyok gázszerelő, csak láttam már ilyen hibát (kinyitottam a tűzteret). Sajnos a megoldást nem tudom - gázos oldotta meg én csak kizártam a panelhibát.
Igen. Egy hasonló tippet mondtak egy index-es kazános topikban: lehet kevés a levegő (így a szállított gáz mennyiség is), mert a ventilátor a legalacsonyabb fordulaton nem tud eleget szállítani (kicsit kopott vagy poros). Erre javasolták, hogy a gyári 1%-os minimális ventilátor RPM-et meg lehet emelni 2%-ra. Megemeltem, futtattam újra egy kalibrációt. Meglátjuk, egy fél nap alatt kiderül... Ha ez a baj, akkor nem panelhiba szerencsére, csak be kell szabályoztatnom újra (csak két hét mire ideér a kazánszerelő).
A csatlakozó gáznyomás rendben van? A 2-3 mp utáni leszakadás gázhiányra utal. 22-28 mbar között kell maradnia üzem közben is.
Vagy a ventilátor túl alacsony fordulatra lassul. Az viszont ventilátor, vagy panelhiba. Ha emelsz a minimumon azzal csak a tényleges minimum (~15%) lesz 15+.viszont a kalibráció vissza fogja állítani, mert a minimumot is ionáram alapján állítja be. A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2020
A gáznyomást nem tudom. De megméretem majd azt is.
A ventilátor minimum fordulatszám beállítás érvényes a gyújtás során is, vagy majd csak a későbbi lemodulálás során lesz jelentősége? Amint írtam, beállítottam a min. ventilátor RPM-et 1%-ról 2%-ra és nem lett sokkal jobb. Annyi javulás talán lett, hogy nem volt eddig lángleszakadás, de első gyújtási hiba továbbra is van.
Megfigyeltem a “kijelzések” menüben, hogy gyújtás előtt megemeli a ventilátor fordulatát kb. 3000 1/min-re, majd ha begyújtott, hőigénytől függően tovább emeli, vagy lecsökkenti. kb. 900-1000. 1/min-ig le is viszi. Szóval azt gondolom, hogy a “min. Ventilátor RPM” paraméter nincs hatással a gyújtás fázisra. Maximum a későbbi lángleszakadásra, ha nagyon lemodolulálna.
Van egy másik paraméter: a “lassú gyújtás”, ami nekem most gyári értéken van, 44%-on. A leírás szerint: “ Ez a paraméter korlátozza a kazán hasznos teljesítményét a gyújtási fázis alatt. A százalékos érték megegyezik a hasznos teljesítmény értékével a minimális teljesítmény (0) és a maximális teljesítmény (99) között. “ Ez tök jó, de mettől meddig tart a gyújtási fázis?
Szia! Szintén Genus One van nekünk ami most a hidegebb idő beköszöntével ismét elkezdte az 5P3 hibát dobálni. Nyáron csak melegvíz előállításánál nem jelentkezett a hiba. A miénk "Gáz relé hiba"-val is megáll napi 1-2szer. A szerziz doksiban nincs is ilyen hiba. Követem a témát.
Nekünk vasárnap óta van a probléma, ahogy bejött a hidegebb esős idő. A fűtés már jó pár hete megy a gyerekek miatt, de nem volt gond vasárnapig, sem egész nyáron a HMV előállítással...
Gáz relé hiba? Mi a kódja? Reset-elni is kell olyankor ha ezt a hibát dobja?
Jelenleg nincs a hibatárolóban a kód, de amint bejön feljegyzem. Reset kell neki.
Közben találtam egy fotót róla a telefonomban “Hiba 309 gáz relé hiba”. Az 5P3 1-2 alkalommal már beüzemelés után is megjelent. Akkor a gázos azt mondta, hogy levegő buborékok vannak a gázban. Találtam egy videót ahol a komenntekben azt írták, hogy földelés hiba volt.
Sziasztok,
Az Ariston tx23-as kazánom érdekes dolgokat csinál, mint használati melegvíz előállításnál, mind fűtésnél. Fűtésnél termosztát adja neki a jelet folyamatosan, de közben a kazán be-ki kapcsol, most mértem stopperrel 5 percig.. 54 másodpercig megy, ég a láng, fűt 7 másodpercre kikapcsol 2 másodpercre bekapcsol 14 másodpercre kikapcsol 1 perc 22 másodpercre újra bekapcsol 1 perc 45 másodpercig újra kikapcsol.. Mi lehet ez? A kazán hőmérséklete 40-50-55 fok között ingadozik, e fölé nem megy, attól függetlenül hogy ötösre van állítva a kazánon a hőmérséklet. A nyomás 1.8-2 kötött van... De, a használati melegvíz is ilyen, melegít, majd kikapcsol, majd melegít... kész kaland egy tusolás Köszönöm, Jocó
Szerintem erről szól a fele topic... Hibajelzés van? Talán lángőr hiba?
Gáz relé hibát akkor dob, ha nincs rádugva a gázszelep, vagy rá van dugva, de szakadt/kontaktos a tekercselése. (kipróbáltam) És tényleg nincs benne a dokumentációban...
Nézd meg hogy jó-e a csatlakozása a gázszelepnek, illetve mérj ellenállás a tekercsek között: 1-3-as kivezetés között és 2-4-es kivezetés között, az egyiknek kb. 24Ohm-nak kell lenni, a másiknak kb. 65Ohm-nak. (lásd melléklet)
A min. ventilátor RPM és lassú gyújtás beállítások semmit nem befolyásoltak nekem a napokban.
Több felől is azt a tippet kaptam, hogy a gázellátással lesz valami. Valamint azt vettem észre, ha le van hajtva a kijelző/előlap, akkor nem, vagy nagyon-nagyon nehezen reprodukálható a hiba. Ha fel van csukva, de még a fémlemez elejét nem is rakom vissza a kazánnak, akkor kb. egyből reprodukálható. Elkezdtem nézegetni, hogy mi lehet az amit a fel/le hajtása a kijelzőnek befolyásol. Egy valamit találtam: ha le van hajtva, a gázszelep vezetéke kicsit rövid, és feszül a csatlakozóban, kicsit lefelé feszíti a csatlakozót. Na hát én erre fogtam magam és egy fogpiszkálóval kitámasztottam a csatlakozót, hogy lefelé feszüljön. 1.5 napja így meg, nem hibátlan, de nagyságrendekkel jobb, eddig 1-2 gyújtás hiba volt. Na ez mitől lehet? Lehet csak beképzelem? De ha kiveszem a fogpiszkálót, és felhajtom a kijelzőt, akkor majdnem hogy azonnal gyújtás hibát dob. Menet közben hiába mozgatom rángatom a csatlakozót, semmi változás... Az a furcsa, hogy a gázszelep csatlakozójában két pin be-ki mozog (együtt a kettő) és úgy hallom, mintha vele együtt mozogna ilyenkor a tekercselés egy része is, ez nem tudom mennyire normális... Ellenállás értékei jók a tekercsnek, a lábak nem oxidosak, a csatlakozó sem. A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2020
Esetleg van itt valaki Szegedről aki rá tud nézni?
Sziasztok.
Tudok ebben a csoportban feltenni kérdést Computherm hűtés- fűtés okostelefonról is irányítható termosztátról? Alap probléma:friss építésű 12 lakásos társasház, a falfűtés nyaron nem hűtött, most őssszel peddig 25 fok alá nem megy a hőmérséklet. Szerelő szerint idő kell hogy vissza hűljön a ház . 25 fokot mutat, 21 re állítom, a kéz szimbólum a képernyőn, azaz valószínűleg nem automata programozást követ. A vízet a szivattyú mozgathatja, mert meleg van a lakásban. Köszönök mindenféle segítséget.
Szia! A készüléked bitermikus hőcserélővel van szerelve. Egy hőmérséklet érzékelő van hozzá rendszeresítve ami a HMV és fűtési víz hőmérsékletét is figyeli. A másik ilyen hőmérséklet érzékelő az valójában egy klixon ami egy adott hőmérsékleten túl lekapcsolja a kazánt, ez a bitonsági határ termosztát. Ha nincs rajta kioldó gomb a visszaállításhoz akkor majd visszahűlés után engedi újra bekapcsolni a a kazánt. Ezt okozhatja a hőcserélő eltömődése a jellegéből adódóan (bitermikus). Ha csak a vízhőmérséklet érzékelő hibásodott meg azt könnyebb kicserélni, míg a hőcserélőt esetleg savazni lehetne ami átmeneti megoldás lehetne a fűtési idény elején.
Szia! A Computherm-nél a KÉZ szimbólium valóban a manuális vezérlést mutatja, amilyen hőfokot beállítasz, annyira fűt a kazán.
Az automata programozásnál a PROG kijelzés jelenik meg. Egyedi kazánod van?
Szerencsés vagy, hogy sikerült rájönnöd a hibára. Még a vezetékhosszal is spórolnak a gyártók?
Valamilyen műanyag kötegelővel, vagy hasonlóval megpróbálnám fixálni a csatlakozást és a lehajtható fedél mozgását úgy reteszelném, hogy az a vezeték nem feszüljön meg a nyitás végén.
Az oké, de még így sem 100%-os megoldás, mert valahol belül lehet valami gond a gázszelep tekercsinél, csak az előfeszített csatlakozó miatt a belső "pin"-ek is feszülnek, így javít valamit a helyzeten. Igazából ki kéne cserélni a gázszelepet. Ehhez sajnos nem lehet kapni külön tekercs részt, csak komplett szelepet
Nem egyedi, 12 lakásnak gondoskodik a hűtés - fűtéséről ami a falba és a mennyezetbe van beépítve. A tobbi lakás is ezzel az "okos termosztáttal" van kiépítve, ami vadonat új, augusztusban adták át.
A kivitelező szerint a vizet a szivattyú forgatja. De nem értem, ha a többi lakásnak hűtött, akkor nekem miért nem? Illetve át van állítva most fűtés üzembe és érezhetően van 25 fok, úgy hogy én levettem 21re s 3 nap alatt se hűlt a lakás. Azt mégse hiszem, hogy ha kikapcsolom a lakásban levő keringtető szivattyút, akkor is marad a meleg.
Az, hogy a kazán "felszállva" fűtse, keringtesse a melegvizet, már régi technológia, ma már a keringtető szivattyút használják a célra.
Ha az a szivattyú a lakásban van és csak a Te lakásod fűtésére szolgál, akkor kapcsold ki próbaképpen. Bár a szivattyú csőcsatlakozásánál (persze, ha hozzá lehet férni) kézzel meg tudod állapítani, hogy a nyomóág meleg, vagy hideg-e. A meleg levegő felfelé száll, ha a földszinten pld. 20 fok van, akkor felfelé haladva emelkedik a hőmérséklet, bár a 25 fok a legfelső szinten így is kicsit túlzottnak tűnik.
Szia! Az nem lehetséges, hogy a termosztát a lakáshoz tartozó szivattyút kapcsolja és jelen esetben a termosztát nem kapcsolja át a kimenetét?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |