Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Kimeneti egyenfeszültség nincs se a bal se a jobb csatornán nyugalmi állapotban.
Áramfelvételt csak az erősítő tápegysége előtt mértem. A bal csatorna 4,2 ampert vesz fel használat közben, olyan 13,6 voltot kap. Ha csak a jobb csatorna van bekötve akkor olyan 0,5 amper áramfelvétel után leesik a tápfesz 0-ra az erősítő belső tápegységének kimenetén, az erősítő tápegység bemenetén stabil a tápfesz ilyenkor(13,6v). Az erősítő 0,25 A vesz fel 13,6 volt feszültségnél nyugalmi állapotban. Tudom ezek elég semmitmondó eddigi mérések, holnap megpróbálkozom komolyabb és informatívabb méréssel is, bár még azt pontosan nem tudom, hogyan fogom kivitelezni. A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2020
A tápegység felől 3 átkötés és 1 nyák vezető szál megy a végfok felé. Ebből az egyik átkötés valami védelem.
Valószínűleg ez a védelem aktívvá válik a jobb csatorna terhelése közben azért áll le az erősítő tápegysége. A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2020
Ezek a végfokok elég egy srófra járnak, ehhez a kapcsoláshoz valószínűleg nagyon hasonlít.
A linken Q116 a túláram figyelő. Ha a jobb csatornát vezérelve feszültségváltozást észlelsz a védelemnek feltételezett átkötésen, akkor itt fogjuk a hibát keresni. Mivel a jobb csatorna nem mutatott túlterhelést, a példában szereplő Q116-ra és a D104-re terelődik a gyanú.
Holnap kiforrasztom és tesztelem ezeket a tranzisztorokat. A diódát már kimértem nincs baja. Szerinted érdemes volna olyat csinálnom, hogy kicserélve az erősítő biztosítékát egy 5 amperesre a védelem átkötést kikötve csak a jobb csatornára hangfalat kötve kipróbálni az erősítőt egy rövid időre? Vagy ez egy nagyon ostoba ötlet?
A normál javítás során a DC konvertert műterheléssel ellenőrizzük, a végfokot pedig áramkorlátos labortápra kötjük.
Pillanatnyilag a csökkentett értékű biztosíték is ad valamely védelmet, de a lassú kioldása miatt nem garantálja a félvezetők megóvását. Köss voltmérőt arra az átkötésre, amelyikről a tiltás funkció tételezhető fel! A jobb csatorna kimenetére 22-200 Ω ellenálláson keresztül csatlakoztasd a hangszórót és úgy vizsgáld a működést!
Üdv!
Nem akarom apróba felrakni, van valakinek ilyesmi tápcsatija? Nem pontosan ilyen is jó, csak be lehessen faragni. vagy valahol rendelhető? Kb. minden erősítőn van ilyen, ha valakinek akad totálkárosból egy, megvenném. A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2020
Helló.
Most jutottam odáig, hogy tovább tudjak méregetni az erősítővel kapcsolatban. A hangszórót sorba kötöttem egy 42 ohmos ellenállással, ez az ellenállás kb 5 wattos lehet. Az autó erősítőben a védelemnek feltételezett átkötést a táp oldalán kiforrasztottam, szóval csak az erősítő oldaláról van beforrasztva és egy multimétert kötöttem rá. Az autó erősítőt egy H4-es halogén izzóval sorba kötve kapott áramot. Az erősítő szólt, nem oldott le. Az izzó fel sem villant, az ellenállás viszont melegedett, kézzel még simán tudtam fogdosni, szóval olyan 40 °C körül lehetett. A multiméter meg a védelmi átkötésen hangerőnek megfelelően feszültséget produkált, alacsony hangerőn 1-2 volt, nagyobban 7-11 volt, a zene ütemével változott a feszültség.
Mivel nincs pontos rajzunk, keress a mellékelt ábrán bekarikázotthoz hasonló funkciójú tranzisztort mindkét csatornánál és cseréld őket, ha jónak mutatkoznak, akkor is.
Jó helyen keresgélsz, ha ezen tranyók eltávolítása után az előbbi tesztkapcsolás a védelem átkötés vissza helyezését követően is működőképes marad.
Rendben. Nagyon szépen köszönöm az eddigi segítségedet. Ez a kapcsolási rajz szerintem csak alkatrésznevekben tér el attól amit nézegetek, valami ilyesmi lehet az is.
Valószínűleg sokára fogok jelentkezni ismét a beszerzés miatt.
Pont ez a c3198 a típus is.
Köszönöm!
Üdv csoport tagok nekem lenne egy problémám amiben kellene egy kis segítség tőletek egy autó erősítő szervizelésebben a modell száma konick vsr 1005 (720W)
a probléma az lenne hogy az alkatrészek lábai el törtek a sok ki és bevétel közben! (igy kaptam) azzal a problémával hogy bekapcsol megy rendesen és ki villan a indikátor led és letilt. az alkatrészeket amit itthon webshop is beszerezhető lenne vagy milyen alkatrésszel lehet helyettesíteni? A készülékhez sehol nem találtam kapcsolási rajzot. ezért tanácstalan vagyok! alkatrész listája CEP75N06 -N CSATORNÁS MOSTFET TO-220 60v/87a (IRFB7545PBFMOSFET, N Channel, 60 V, 95 A, ) fr1003c-FR1003a 200V 10A Schottky dióda TO-220 200v 10a (közös anódos közös katódos kellene.) TRANZIZTOR TIP35-36C 50V-25A 125W ennél nagyobbat szeretnék ha van. TRANZIZTOR C945 GR331 4db (C945 2SC945)-helyettesítő ebből az egyik fordítva van betéve A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2020
Üdv! Kéne egy felülnézeti kép a panelről.
Az említett hibát pont a bejegyzésed előtt tárgyaltuk, a hozzászólás fejlécében lévő kettős-jobbra nyílra kattintva visszakövetheted.
Hali rendben itt vannak a képek !
egy diódat a márt kivettem, lemértem és zárlatban van mint két irányban 1N5402 Remélem segítenek a képek
Jó eséllyel ez is egy általános végfok.
Először kizárólag a táppal kéne foglalkoznod. Az erősítő mind a négy csatornájából távolítsd el a végtranzisztorokat! Bővebben: Link
Helló! szeretnék segítséget kérni nekem lenne egy konic VSR1005-ős erősítő (kapcsolásirajz hiányában) !
a problémám az lenne hogy van Kapcsolóüzemű tápegység IC és ott van egy TL494CN nagyon melegszik zárlatos lehet, de mitől.? kezd túl nőni rajtam ez javítás! mellette van egy kondenzátor az is melegszik nagyon! mi lehet a probléma nagyobb áramot kapna az ic? előre is köszönöm a segítséget..
hali! ha még nem találtál nekem van ha kell még!
Ez még lemaradt...
Elég sok kondi van mellette, abból melyik?
Nem lehet hogy az ic zárlatos fetekre dolgozik, azért melegszik? De simán lehet, hogy az ic is kipurcant, fordított táptól, zárlattól..
Igen kim értem és megint zárlatos, a fett nem tudom Acc 12V akkuval teszteltem.
És melegszik a fett is, forrasztási pontokon nincs zárlat egy(BC639)- tranzisztor csere után bekapcsolt az erősítő, protekt ledd kivallat és leégett a fett az ic füstölni kezdett hogyan lehetne meg oldani a toroid trafóval hajtani az [u][/u]erősítőt ? A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2020
Fetek ki, ic csere, meghajtó tranyók is szerintem zárlatosak, így az is csere.
Ha megvan minden halott félig"sem"vezető, akkor szkóppal ellenőrizni, hogy megy e rendesen a fetmeghajtás. Ha igen akkor fetek vissza, a táp körbe pedig egy refi izzó, és indít!
Hát, szkop nincs nekem, és
A meghajtó tranzisztort cseréltem benne akkor jó egy darabig és jelentkezett ez a probléma! Szkophiányában hogyan lehetne ellenére végezni .?
Idézet: „Szkophiányában hogyan lehetne ellenére végezni .?” Fetmeghatjást? Sehogy!
Az erősítőbe le lett cserélve a 2 védelemhez tartozó tranzisztor azóta remekül szuperál. Nagyon köszönöm a segítséget.
Akkor ez igy számomra javíthatatlan sajnos
Sziasztok Spl Dynamics D8S kapcsolási rajzát nem tudom fel lelni a neten ebben kérnék segítséget.
Illetve van egy másik erősitőm,amihez van kapcsolási rajzom csak gyakorlat és tapasztalat nincs. multiméter ossziloskop van.így ebben a formában elég nagy bátorság neki látni ha jól gondolom?
Sziasztok!! Van egy magnat erősítőm.. Olyan problémám van vele h világít a piros led.. Cuccoltqm a kocsival kivettem a ládát h legyen hely.. Utánna mire raktam volna vissza már a piros led fogadott.. Nemtudom nem.e összeert a láda hangszóró kábelre.. Hogy tudnám ezt kideriteni? Köszönöm a segítséget
Első körben ha leveszed a fedlapot (Magnat esetében rendszerint az alját) akkor mérd végig kikapcsolt állapotban egy multiméterrel csipogó módban a végtranyókat benne. Ha durva zárlat van az igen árulkodó jel lesz. Én pár hónapja javítottam egy 4X80W-ost amiben lerobbant a tranyók arca az egyik csatornában.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2021
Üdv! Megoldást keresek ! Autóban fejegység és erősítő a szokásos módon van bekötve. Szépen zajmentesen szól. Mihelyst beindul az autó el kezd zúgni az erősítőre kötött hangfal. A fejegység hangszórói nem zúgnak. Van ötletetek? Előre is köszönöm.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |