Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   150 / 182
(#) kocsora válasza Tomi111 hozzászólására (») Nov 17, 2020 /
 
Hosszabb üzemidővel számolok. Levegős szerszámokat is fog hajtani és HVLP festékszórót, esetleg egy pici homokszórót. Ezek miatt akarom vízhűtésesre. Ha nem lesz elég a gravitációs hűtés( vagy az elhelyezése miatt nem indulna be az áramlás), akkor kap egy mosógép szivattyút.
Gyakorlatilag az itthon lévő cuccokból építkezem. Kivétel a hűtő, ami itthon volt, azt sikerült eltörnöm...
(#) kocsora válasza blasz hozzászólására (») Nov 17, 2020 /
 
Köszi, a Mustang a fiamé. CDI gyújtás van rajta, így üzembiztos a gép és jól is megy.

Többek között azért épül a kompresszor.
Szeretnénk gyári pirosra, kékre, esetleg sárgára festeni. A felnit le kellene homokfújni és azt is lefényezni. Az autón is van javítani való. Szóval ilyesmire lesz használva a levegő.
(#) dB_Thunder válasza kocsora hozzászólására (») Nov 17, 2020 /
 
Kell az a vízhűtés! Sőt mivel hűtőbordás, egy kis szél sem ártana neki!
Nekem 2 Zil, és egy Walbco sűrítőm van, mind vizes. Az egyik Zil most lett fúratva, össze kellene rakni a felújító készlettel
(#) VIM válasza kocsora hozzászólására (») Nov 17, 2020 /
 
Volt már erről szó, hogy merre kell forognia a hajtókaroknak ahhoz, hogy ne verje fel az olajat. Ehhez kell nyitva hagyni a kartert, hogy a benti nyomás (ha zárt ez a tér) ne tudjon a terjeszkedésével olajat nyomni oda ahová nem kell és a szimeringet sem fogja így tönkre tenni. Tehát alul kell hagyni egy kémlelőt az olajszint ellenőrzésnek, felül pedig nyitva hagyni, hogy levegőzni tudjon a karter. Ha hűtő radiátoron gondolkodsz szerintem egy gk. utastéri fűtő radiátor is megteszi gravitációsra összecsövezve. Az sem tesz jót a komprinak ha mindig csak hideg a henger.
(#) kocsora válasza VIM hozzászólására (») Nov 17, 2020 /
 
Olvastam a forgásirányról, persze akkor nem jegyeztem fel, majd visszakeresem. Egyébként most is nyitott a rendszer.

Új problémával szembesültem. Találtam itthon egy GANZ DTMn motorindítót. Nyomógombbal indul és áll le. Azon agyaltam, hogy nyomógombos megoldásnál nem tudom megoldani a nyomáskapcsoló bekötését, mert ha megszakítom bárhol, az öntartás azonnal megszakad.

Csak fix kapcsolóval tudom bekötni a nyomáskapcsolót?
(#) kocsora válasza kocsora hozzászólására (») Nov 17, 2020 /
 
A fix kapcsoló egy Ganz KK-6002.
(#) VIM válasza kocsora hozzászólására (») Nov 17, 2020 /
 
Ha mindenáron fel akarod használni a DTMn-t akkor a be gombot kösd rövidre a 13-14 pontok között a többit pedig ezen rajz szerint kösd be hozzá (a 95-re a nyomáskapcsolót sorosan a fázisról, az A2-re pedig a nullát). A főkapcsolód lehet a KK-6002.
(#) kocsora válasza VIM hozzászólására (») Nov 18, 2020 /
 
Szia!

Köszönöm, hogy foglalkozol a dolgaimmal.
Nem akarom mindenáron felhasználni a DTMn-t, sőt elbarmolni sem szeretném, mert új.
Találtam egy régebbit, még fém dobozost, azt fogom felhasználni. Közben rájöttem, hogy a KK-6002-t sem biztos, hogy behasználom, hiszen a főkapcsoló csak a mágneskapcsoló áramát kell elviselje.
Köszönöm még egyszer!
(#) VIM válasza kocsora hozzászólására (») Nov 18, 2020 /
 
Ha a nyomáskapcsolód 3 fázisú akkor nincs szükség semmi másra csak arra. A nyomáskapcsoló három záró érintkező párral rendelkezik és a beállított nyomáshatáron bontja azokat. A burkolaton kívül található piros kézi működtetésű forgató vagy nyomógomb pedig a vészleállító ill. kikapcsolást szolgálja az automatikus üzemből. Bővebben: Link A nálam kialakított kapcsolásnál azért kellet plusz mágneskapcsolót használnom, mert a nyomáskapcsolóm egy fázisú volt és ahhoz, hogy tudjon érdemben kapcsolni, kellet egy 380V-os behúzó tekercsű m.kapcsoló. Ahhoz pedig, hogy kikapcsolható legyen, kellet egy főkapcsoló is. Mindez nem kellett volna a nyomáskapcsolóm 3f-ú. Nem igazán jó megoldás a mágneskapcsoló egy vibrációnak kitett gépben. A kapcsolást a lehető legkevesebb kapcsolóelem felhasználásával érdemes megoldani aminek elleget tesz a megfelelő nyomáskapcsoló.
(#) kocsora válasza VIM hozzászólására (») Nov 19, 2020 /
 
Egyfázisú nyomáskapcsolóm van itthon több is, ellenben háromfázisú nincs.
Mágneskapcsolóm is van pár darab, úgyhogy a rezonancia miatti pótlás nem lesz gond. Tudod, hobbista abból építkezik amije van, vagy amit olcsón tud beszerezni...
Össze is állt a gép, már csak a hűtéssel kell foglalkozzak.
(#) Szpilu hozzászólása Nov 20, 2020 /
 
Sziasztok, olyan technikai méretbeli kérdésem volna, hogy egy 18.8mm-es menet átmérőre milyen hollander passzol? Fél coll nagy rá, alatta a 3/8-os méret van?

Köszönöm.
(#) VIM válasza kocsora hozzászólására (») Nov 20, 2020 /
 
Nálam is ez a felállás, abból "főzök" ami van itthon. Akkor az a rajz (ha gondolod) jó lesz a Tiedhez is amit mutattam, mert nálam ez a változat lett bekötve az egy fázisú nyomáskapcsoló miatt. A főkapcsoló pedig azért kell, hogy áramtalanítani lehessen avagy automatikus/kézi kapcsolás között lehet így váltani. Van amikor csak feltermeltetem a tartályt és kikapcsolom ne zörögjön feleslegesen ha nem szükséges. Egy 380V-os behúzó tekercsű DIL kapcsolóra dolgozik a nyomáskapcsoló és kész.
(#) dB_Thunder válasza Szpilu hozzászólására (») Nov 20, 2020 /
 
13.157 mm= 1/4"

16.662 mm= 3/8"

20.955 mm= 1/2"

22.911 mm= 5/8"

Nem lehet hogy valami metrikus csoda?
(#) Szpilu válasza dB_Thunder hozzászólására (») Nov 20, 2020 /
 
Hát erre nem tudok mit írni, lengyel csoda(geko).
(#) tibibalogh520 válasza Szpilu hozzászólására (») Nov 20, 2020 /
 
Szia!
Hűtés technikában használatos hollandit keress!
Peremezett rézcsővel csatlakozik.
Klíma, vagy hűtőgép szerelő tud segíteni.
(#) vision61 válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Nov 20, 2020 /
 
Szia!
A hidraulika csatlakozóknál is vannak ilyenek.
A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2020
(#) velyron hozzászólása Nov 21, 2020 /
 
Sziasztok!Csavarkompresszorba hol kell olajat önteni most szereztem egy kisméretűt. Köszönöm
(#) dB_Thunder válasza velyron hozzászólására (») Nov 21, 2020 /
 
Biztos van neki olajtartálya!
Lőj róla fotót!
(#) velyron hozzászólása Nov 21, 2020 /
 
Én a szeparátorba gondolom de tartály külön nincs mert zárt
(#) Szpilu válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Nov 23, 2020 / 1
 
Köszi, igen klímához tartozó 1/2"-os kellett köszönöm szépen össze is raktam rézbű'
(#) csavarkulcs válasza Humeszan hozzászólására (») Dec 11, 2020 /
 
Autós boltban lehet rá kapni kis motornak a légszűrőjét, csak tudni kell az atmerot.
(#) csavarkulcs hozzászólása Dec 11, 2020 /
 
Sziasztok!
Nem büszkeség ből töltöm fel, de majdnem kész a kompresszor, sokkal szebben akartam megcsinálni.
Úgy hozta az élet hogy sürgősen kell valami ami sok levegőt tud termelni, és ellátja a csiszológépet.
Úgyhogy összedobtam ezt a borzalmat. Ideiglenesen jó lesz, ha lesz rá idő majd átépítem. Legalább nem kellett sokmindent venni hozzá, próbáltam minimálisan tartani a költségeket, 20-25 ben van eddig, mindenestől 40 ezernél nem lehet több, a kompi ajándék volt, a motor meg a kisebb dolgok teszik ki az összeget.
Holnap lesz a teszt üzem, meg fel kell töltenem olajjal meg vízzel, meg a villanyt se ártana megcsinálni.
(#) BarnaPili válasza csavarkulcs hozzászólására (») Dec 13, 2020 /
 
Az villanybojler belső? Meddig engeded fel a nyomást rajta? Nekem is van egy, be is fenekeltem, puffertartálynak akarnám használni autófestésnél. De kerekei is tervben vannak, mobil nyomástárolónak.
(#) dokidoki válasza BarnaPili hozzászólására (») Dec 13, 2020 /
 
Én permetezőgépnek használom a bojlert, 8 bar-t bírja.
(#) csavarkulcs válasza BarnaPili hozzászólására (») Dec 15, 2020 /
 
Elkészült a “végleges” verzió.
2.2 kW a villanymotor, háromfázisú, átkötve 230ra. Egy 80uf kondi az üzemi, két 125-160 µF az indító. Eggyel nagyon gyengén és hosszan indult, hidegen nem mindig pörgött fel. Időzítővel kapcsolnak az indítókondik, 2mp elég neki. A motor egyeltalán nem melegszik, megy rá a nagyobb tárcsa hamarosan. Szerencsére szabványos, cserélhető ekszijtarcsa van rajta.
A kimenő levegőt gebo cső hűti, felesleges volt a kettő, és az egyik eresztett is.
A víz meg melegedett, úgyhogy a másik gebot, át tekertem a villanymotoron, így amikor megy, a ventilátor azt is hűti. A keringető folyamatosan megy amikor be van dugva. Egy kidobott gázkazánból szedtem ki, hátha jó lesz valamire. Jó lett. A másik verzió az lett volna hogy egy fúrógép szivattyút alakítók át dörzskerekesre, és az feszítette volna az ekszijat. De azt meg kellett volna venni, és nem bírta volna a hőt. A kocsi szervo tartájából van a tágulási tartály. Most töltöttem fel fagyállóval. A tartályt első próbálkozásnál 8.5 re nyomtam fel, akkor fújt le a biztonsági szelep. Most 7.5 nél kapcsol ki, 6 bárnál be a kompresszor. Ez az újabb fajta Hajdú bojler volt, de szerintem a régebbi is bírni fogja. Fontos az állapota, meg hogy az első próbafújásnál vízzel töltse meg az ember, vagy legalább ne álljon mellette az ember. Én az utóbbit választottam. Ha kikerült a szabadba, rákötök még egy 120 as bojler, az a régi Hajdú lesz. Akkor már jobban lehet dolgozni. Levegős turbómarót, excenter csiszolót használok róla. Jelenleg folyamatosan lassan csökken a nyomás, ha ezeket használom. A kisebbik Fujopisztolyt viszont elbírja anélkül hogy lemenne a nyomás. Szoval azzal bármeddig fújhatok. A tuning után szerintem a többit is simán viszi majd. Kiváncsi vagyok. Meg olajat kell cserélnem, meg a tulfolyót rendesen megcsinálni. Ugyan nem csöpög most sem, de a szentlelek Tartja.a kartergáz kinyomja az olajat, de csak a tengely közepén lévő furaton tudja kinyomni, tehát aktív olajzása van a kivsikének, csak fordítva, mint azt kitaláltak, mert a csapágyak kívülről kapják az olajat, és onnan megy be. Fél liter hígabb olajat töltök bele, 46 os tajtszámmal. Majd akarok egy mágnest tenni a leeresztore, hogy osszeszedje a fémport. A hengerfejre ráhúzam a csavarokra, de meg mindig boborekol körbe, de legalább a vízből eltűntek a buborékok.
A kövi terv egy nagyon könnyű kompi majd, amit magammal tudok vinni, és leghuteses, olaj mentes, Alu tartájjal.
(#) csavarkulcs hozzászólása Dec 15, 2020 /
 
Szeretnék egy kis segítséget kérni!
Adott a következő kompresszor, mekkora fordulatszámmal lehet biztonságosan üzemeltetni?
Tudtommal repülőgépben volt, és 150 bár előállítására képes. Én 12-16 bárónő szeretném maximum használni. Ez lesz az extrakönnyű kompresszorom egyik alanya, a másik egy Alu gázpalack, a villanymotornak meg egy2950 és fordulatú motort fogok keríteni. Csak a teljesítményét is tudnom kell még.
Előre is köszönöm a segítséget.
(#) csavarkulcs válasza csavarkulcs hozzászólására (») Dec 15, 2020 /
 
Max 2300 a fordulat
Cikk link
(#) erbe válasza csavarkulcs hozzászólására (») Dec 15, 2020 /
 
Nem is úgy néz ki, mint egy kompresszor. Mielőtt sok munkát belefektetnél, derítsd ki, hol szív, hol fúj! Azt sem árt megtudni, hogyan tudod olajozni és a kipöfögött olajat leválasztani vagy visszavezetni.
Úgy látom, mintha a dugattyú fejében lenne a szívószelep és a dugattyú visszahúzásakor sűrít. Az oldalsó csonkon nyomhatja ki a levegőt. De van rajta egy kupak.
(#) csavarkulcs válasza erbe hozzászólására (») Dec 16, 2020 /
 
Oké megpróbálom köszi.
Közben találtam rajzot is. 4 típus van gyártottak.
(#) csavarkulcs válasza erbe hozzászólására (») Dec 16, 2020 /
 
Megforgattam villáskulccsal, az biztos hogy a tetején szív, és nem az oldalsó csonkon fúj. Lehet hogy tényleg a forgattyúsházba sűrít? A kupak azért volt rajta mert még szó szerint zsír új.
A rajz alapján tudsz valami iránymutatást mondani?
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2020
Következő: »»   150 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem