Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Hosszabb üzemidővel számolok. Levegős szerszámokat is fog hajtani és HVLP festékszórót, esetleg egy pici homokszórót. Ezek miatt akarom vízhűtésesre. Ha nem lesz elég a gravitációs hűtés( vagy az elhelyezése miatt nem indulna be az áramlás), akkor kap egy mosógép szivattyút.
Gyakorlatilag az itthon lévő cuccokból építkezem. Kivétel a hűtő, ami itthon volt, azt sikerült eltörnöm...
Köszi, a Mustang a fiamé. CDI gyújtás van rajta, így üzembiztos a gép és jól is megy.
Többek között azért épül a kompresszor. Szeretnénk gyári pirosra, kékre, esetleg sárgára festeni. A felnit le kellene homokfújni és azt is lefényezni. Az autón is van javítani való. Szóval ilyesmire lesz használva a levegő.
Kell az a vízhűtés! Sőt mivel hűtőbordás, egy kis szél sem ártana neki!
Nekem 2 Zil, és egy Walbco sűrítőm van, mind vizes. Az egyik Zil most lett fúratva, össze kellene rakni a felújító készlettel
Volt már erről szó, hogy merre kell forognia a hajtókaroknak ahhoz, hogy ne verje fel az olajat. Ehhez kell nyitva hagyni a kartert, hogy a benti nyomás (ha zárt ez a tér) ne tudjon a terjeszkedésével olajat nyomni oda ahová nem kell és a szimeringet sem fogja így tönkre tenni. Tehát alul kell hagyni egy kémlelőt az olajszint ellenőrzésnek, felül pedig nyitva hagyni, hogy levegőzni tudjon a karter. Ha hűtő radiátoron gondolkodsz szerintem egy gk. utastéri fűtő radiátor is megteszi gravitációsra összecsövezve. Az sem tesz jót a komprinak ha mindig csak hideg a henger.
Olvastam a forgásirányról, persze akkor nem jegyeztem fel, majd visszakeresem. Egyébként most is nyitott a rendszer.
Új problémával szembesültem. Találtam itthon egy GANZ DTMn motorindítót. Nyomógombbal indul és áll le. Azon agyaltam, hogy nyomógombos megoldásnál nem tudom megoldani a nyomáskapcsoló bekötését, mert ha megszakítom bárhol, az öntartás azonnal megszakad. Csak fix kapcsolóval tudom bekötni a nyomáskapcsolót?
Ha mindenáron fel akarod használni a DTMn-t akkor a be gombot kösd rövidre a 13-14 pontok között a többit pedig ezen rajz szerint kösd be hozzá (a 95-re a nyomáskapcsolót sorosan a fázisról, az A2-re pedig a nullát). A főkapcsolód lehet a KK-6002.
Szia!
Köszönöm, hogy foglalkozol a dolgaimmal. Nem akarom mindenáron felhasználni a DTMn-t, sőt elbarmolni sem szeretném, mert új. Találtam egy régebbit, még fém dobozost, azt fogom felhasználni. Közben rájöttem, hogy a KK-6002-t sem biztos, hogy behasználom, hiszen a főkapcsoló csak a mágneskapcsoló áramát kell elviselje. Köszönöm még egyszer!
Ha a nyomáskapcsolód 3 fázisú akkor nincs szükség semmi másra csak arra. A nyomáskapcsoló három záró érintkező párral rendelkezik és a beállított nyomáshatáron bontja azokat. A burkolaton kívül található piros kézi működtetésű forgató vagy nyomógomb pedig a vészleállító ill. kikapcsolást szolgálja az automatikus üzemből. Bővebben: Link A nálam kialakított kapcsolásnál azért kellet plusz mágneskapcsolót használnom, mert a nyomáskapcsolóm egy fázisú volt és ahhoz, hogy tudjon érdemben kapcsolni, kellet egy 380V-os behúzó tekercsű m.kapcsoló. Ahhoz pedig, hogy kikapcsolható legyen, kellet egy főkapcsoló is. Mindez nem kellett volna a nyomáskapcsolóm 3f-ú. Nem igazán jó megoldás a mágneskapcsoló egy vibrációnak kitett gépben. A kapcsolást a lehető legkevesebb kapcsolóelem felhasználásával érdemes megoldani aminek elleget tesz a megfelelő nyomáskapcsoló.
Egyfázisú nyomáskapcsolóm van itthon több is, ellenben háromfázisú nincs.
Mágneskapcsolóm is van pár darab, úgyhogy a rezonancia miatti pótlás nem lesz gond. Tudod, hobbista abból építkezik amije van, vagy amit olcsón tud beszerezni... Össze is állt a gép, már csak a hűtéssel kell foglalkozzak.
Sziasztok, olyan technikai méretbeli kérdésem volna, hogy egy 18.8mm-es menet átmérőre milyen hollander passzol? Fél coll nagy rá, alatta a 3/8-os méret van?
Köszönöm.
Nálam is ez a felállás, abból "főzök" ami van itthon. Akkor az a rajz (ha gondolod) jó lesz a Tiedhez is amit mutattam, mert nálam ez a változat lett bekötve az egy fázisú nyomáskapcsoló miatt. A főkapcsoló pedig azért kell, hogy áramtalanítani lehessen avagy automatikus/kézi kapcsolás között lehet így váltani. Van amikor csak feltermeltetem a tartályt és kikapcsolom ne zörögjön feleslegesen ha nem szükséges. Egy 380V-os behúzó tekercsű DIL kapcsolóra dolgozik a nyomáskapcsoló és kész.
13.157 mm= 1/4"
16.662 mm= 3/8" 20.955 mm= 1/2" 22.911 mm= 5/8" Nem lehet hogy valami metrikus csoda?
Hát erre nem tudok mit írni, lengyel csoda(geko).
Szia!
Hűtés technikában használatos hollandit keress! Peremezett rézcsővel csatlakozik. Klíma, vagy hűtőgép szerelő tud segíteni.
Sziasztok!Csavarkompresszorba hol kell olajat önteni most szereztem egy kisméretűt. Köszönöm
Biztos van neki olajtartálya!
Lőj róla fotót!
Köszi, igen klímához tartozó 1/2"-os kellett köszönöm szépen össze is raktam rézbű'
Autós boltban lehet rá kapni kis motornak a légszűrőjét, csak tudni kell az atmerot.
Sziasztok!
Nem büszkeség ből töltöm fel, de majdnem kész a kompresszor, sokkal szebben akartam megcsinálni. Úgy hozta az élet hogy sürgősen kell valami ami sok levegőt tud termelni, és ellátja a csiszológépet. Úgyhogy összedobtam ezt a borzalmat. Ideiglenesen jó lesz, ha lesz rá idő majd átépítem. Legalább nem kellett sokmindent venni hozzá, próbáltam minimálisan tartani a költségeket, 20-25 ben van eddig, mindenestől 40 ezernél nem lehet több, a kompi ajándék volt, a motor meg a kisebb dolgok teszik ki az összeget. Holnap lesz a teszt üzem, meg fel kell töltenem olajjal meg vízzel, meg a villanyt se ártana megcsinálni.
Az villanybojler belső? Meddig engeded fel a nyomást rajta? Nekem is van egy, be is fenekeltem, puffertartálynak akarnám használni autófestésnél. De kerekei is tervben vannak, mobil nyomástárolónak.
Én permetezőgépnek használom a bojlert, 8 bar-t bírja.
Elkészült a “végleges” verzió.
2.2 kW a villanymotor, háromfázisú, átkötve 230ra. Egy 80uf kondi az üzemi, két 125-160 µF az indító. Eggyel nagyon gyengén és hosszan indult, hidegen nem mindig pörgött fel. Időzítővel kapcsolnak az indítókondik, 2mp elég neki. A motor egyeltalán nem melegszik, megy rá a nagyobb tárcsa hamarosan. Szerencsére szabványos, cserélhető ekszijtarcsa van rajta. A kimenő levegőt gebo cső hűti, felesleges volt a kettő, és az egyik eresztett is. A víz meg melegedett, úgyhogy a másik gebot, át tekertem a villanymotoron, így amikor megy, a ventilátor azt is hűti. A keringető folyamatosan megy amikor be van dugva. Egy kidobott gázkazánból szedtem ki, hátha jó lesz valamire. Jó lett. A másik verzió az lett volna hogy egy fúrógép szivattyút alakítók át dörzskerekesre, és az feszítette volna az ekszijat. De azt meg kellett volna venni, és nem bírta volna a hőt. A kocsi szervo tartájából van a tágulási tartály. Most töltöttem fel fagyállóval. A tartályt első próbálkozásnál 8.5 re nyomtam fel, akkor fújt le a biztonsági szelep. Most 7.5 nél kapcsol ki, 6 bárnál be a kompresszor. Ez az újabb fajta Hajdú bojler volt, de szerintem a régebbi is bírni fogja. Fontos az állapota, meg hogy az első próbafújásnál vízzel töltse meg az ember, vagy legalább ne álljon mellette az ember. Én az utóbbit választottam. Ha kikerült a szabadba, rákötök még egy 120 as bojler, az a régi Hajdú lesz. Akkor már jobban lehet dolgozni. Levegős turbómarót, excenter csiszolót használok róla. Jelenleg folyamatosan lassan csökken a nyomás, ha ezeket használom. A kisebbik Fujopisztolyt viszont elbírja anélkül hogy lemenne a nyomás. Szoval azzal bármeddig fújhatok. A tuning után szerintem a többit is simán viszi majd. Kiváncsi vagyok. Meg olajat kell cserélnem, meg a tulfolyót rendesen megcsinálni. Ugyan nem csöpög most sem, de a szentlelek Tartja.a kartergáz kinyomja az olajat, de csak a tengely közepén lévő furaton tudja kinyomni, tehát aktív olajzása van a kivsikének, csak fordítva, mint azt kitaláltak, mert a csapágyak kívülről kapják az olajat, és onnan megy be. Fél liter hígabb olajat töltök bele, 46 os tajtszámmal. Majd akarok egy mágnest tenni a leeresztore, hogy osszeszedje a fémport. A hengerfejre ráhúzam a csavarokra, de meg mindig boborekol körbe, de legalább a vízből eltűntek a buborékok. A kövi terv egy nagyon könnyű kompi majd, amit magammal tudok vinni, és leghuteses, olaj mentes, Alu tartájjal.
Szeretnék egy kis segítséget kérni!
Adott a következő kompresszor, mekkora fordulatszámmal lehet biztonságosan üzemeltetni? Tudtommal repülőgépben volt, és 150 bár előállítására képes. Én 12-16 bárónő szeretném maximum használni. Ez lesz az extrakönnyű kompresszorom egyik alanya, a másik egy Alu gázpalack, a villanymotornak meg egy2950 és fordulatú motort fogok keríteni. Csak a teljesítményét is tudnom kell még. Előre is köszönöm a segítséget.
Max 2300 a fordulat
Cikk link
Nem is úgy néz ki, mint egy kompresszor. Mielőtt sok munkát belefektetnél, derítsd ki, hol szív, hol fúj! Azt sem árt megtudni, hogyan tudod olajozni és a kipöfögött olajat leválasztani vagy visszavezetni.
Úgy látom, mintha a dugattyú fejében lenne a szívószelep és a dugattyú visszahúzásakor sűrít. Az oldalsó csonkon nyomhatja ki a levegőt. De van rajta egy kupak.
Oké megpróbálom köszi.
Közben találtam rajzot is. 4 típus van gyártottak.
Megforgattam villáskulccsal, az biztos hogy a tetején szív, és nem az oldalsó csonkon fúj. Lehet hogy tényleg a forgattyúsházba sűrít? A kupak azért volt rajta mert még szó szerint zsír új.
A rajz alapján tudsz valami iránymutatást mondani? A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |