Fórum témák
» Több friss téma |
Ha ott megállt a nyomás, akkor ne foglalkozz vele többet, valószínűleg jól csináltad. Ha lemenne 1 - 2 tizeddel a nyomás, az sem probléma. Csak a 0,8, illetve 1 bar fölött legyen.
Köszönöm az infót A gázórát még nem találtam ki, hogyan olvassam automatikusan, ezért érdeklődtem. A többi megoldott. Az időjárást is tudom logolni. De nekem még csak 2 éve van családi házam, amit mérek. A régi nagyszülői ház, amit régen excelbe írtam, már nincs meg sajnos, így nem tudok hasonlítani ilyen régre. A belső átlag hőmérséklet, épület szigeleltség sem változott?
Jogos a kérdésed! Egy dolog mégis változott: A teljes padlásfödémet a padlás felől elláttam 2 x 5 cm-es Isolith-gyapottal keresztbe átfedéssel, talán 2011 környékén, nem egy év alatt, mert már akkor is drága volt a szigetelőanyag, még szigeteléstechnikai segítséget is kértem, hogy e szigetelés alá-felé milyen zárófólia-típus kerüljön.
Szia!
Pl. így. A "kijelző" fölötti fészekbe illeszkedik, de a neten található leírások szerint házilag is elkészíthető, egy Hall érzékelővel. Az egyik tizedes pont utáni tárcsában lévő mágnes adja az impulzusokat a méréshez. Lényeges, hogy ez nem számít illetéktelen beavatkozásnak. A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2020
Még így is jelentősen nagy a dupla mértékű eltérés
S hova milyen fóliát ajánlottak? Nekem ide alá semmit, felé áteresztőt. Másik épületben, ahova alá tettek zárót (ami ugye az eredeti födém tetejére kerül), ott a fólia réseken (tető erősítő-támasztó oszlopok töve) ömlik ki a pára, így gondolom az eredeti (fa) födém is páradús
Én a közelmúltban voltam egy helyen javítani, ott láttam a gázóra leolvasására egy ötletet, hát majdnem eldobtam az agyam rajta. Egy kínai kicsi IP kamera volt egy seprűnyélen az óra előtt kb fél méterre. Arra volt egy program, és napi-havi rendszerességgel elmentett a kamera szoftvere egy-egy képet, és máris meg volt oldva a "leolvasás", akármilyen beállítható időközönként. Ezt csak érdekességként írtam le, mert ilyen megoldást még nem láttam.
Írni kell egy szkriptet ami a friss képeket beolvassa egy OCR programba, az meg karakteresen exportálja táblázatba
Apósom tartott egy noteszt az óraszekrényben, és minden reggel fürdőköpenyben leolvasta az órákat, és feljegyezte.
A szigetelés alá zárófóliát (ne jusson be a szigetelőanyagba a nedvesség, mert akkor elveszti szigetelőképességét), fölé semmit, de a por és egyéb szennyezőanyag ellen én fölé is tettem zárófóliát. Nálam nincs pára sehol.
Szia! Wow! Ezt nem is tudtam, hogy van benne jeladó! Ellenőriztem, az enyémre nincs felírva, hogy hány köbméter 1 impulzus, de ezek szerint ingyen cserélik az órám olyanra
Kicsit drága a linkelt cucc, amiben csak egy reed relé lehet + ház + vezeték... Nagyon köszi, így fogom megoldani (150Ft-os reed relével)! A fotó+OCR megoldásra gondoltam én is, de az sokkal bonyolultabb ennél. Egyébként van android program, ami jó erre. Pl. Yomzo. Ez egy nem használt régi telón is elfut.
Köszönöm! Esetleg valamelyik télen megnézted az alsó fólia alatt mennyire nedves? Vajon ott sincs pára?
Az első években néztem, soha nem volt pára. Most azért felmentem, kibontottam néhány helyen, semmi pára vagy nedvesség. (Csak hideg van fenn.) Visszakerestem, 2009-ben csináltam a födém szigetelését.
Szia!
Félreérted a működését. Egyrészt nincs az órában jeladó, mindössze az egyik számtárcsában egy picike mágnes. (Na jó, ezt is vehetjük jeladónak.) Ezt a fordulatonkénti impulzust érzékeli a linkelt eszköz, amiben szerintem nem reed relé, hanem Hall elem van, azzal pontosabban detektálható a mágnes elhaladása ilyen távolságból is. Egyiken sincs szerintem feltüntetve m3/impulzus, ezek nem elektromos mérőórák. A saját mérésedhez bőven elég, ha tudod azt, hogy pl. az utolsó piros tárcsa fordulatonként ad egy impulzust, az ugye 1 dm3. A többit majd számolja a kontrollered.
Szia! A mágnesre gondoltam, mint jeladó Mint pl. a Zenner vízórákban az egyik mutatón.
A geckollect oldalon leírja, hogy reed relé van a dobozban. Idézet: Azt is írja, hogy nem kell hozzá külön áramforrás, ez pedig a Hall-ra nem igaz.„Kérjük vegye figyelembe, hogy az eszköz érzékeny reed-kapcsolót tartalmaz,” Az alábbiból gondoltam, hogy ha nincs felirat, akkor nincs jeladó (általad linkelt oldalról): Idézet: „Figyelem! A Felső nyílású gázóráknál csak azoknál a gázóráknál biztos a működés, ahol a kijelzőn jelezve van: 1 imp.=0,01m3 Amennyiben az imp.=mértékegység nincs feltüntetve, úgy a látszat ellenére a gázóra nincs felkészítve impulzusadására. A földgázszolgáltató elvileg díjmentesen cseréli a gázórát impulzusadós hitelesített gázórára.” Ezen az órán jelölve van a jobb alsó sarokban az impulzus. Ezt a 10 literenkénti jelet gondoltam számolni. Szóval köszi az ötletet!
Köszönöm!
Jól jönnek a hasznos gyakorlati tanácsok,mert eddig nem tudtam biztosat,mivel, hogyan próbálkozhatok.Most 65 fokra megemeltem a vízhőfokot,és sokkal ügyesebben felfűt. Igaz, a fogyasztás nem változott.Amit viszont még nem tudok kezelni,az az,hogy beállítom a termosztátot. Eléri a hőfokot. És ha a hőfok akár 0.1 C-t is változik lefelé,azonnal indul a kazán. Aztán felfűt,aztán újra változik a hőfok,és újra felfűt. Nem tudom,mennyire árt ez a ki-be kapcsolgatás a kazánnak? Van -e erre vmi trükk? Köszönöm a segítséget!! Cs.
Milyen típusú fali termosztátod van? (Az újabbak már komfortosak és gázkazánnál alapértelmezésben óránként 6-szor indítják a kazánt, nem érdekli, hogy hány fok van, akkor is indítják. Sajnos, legalábbis szerintem.)
A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2020
Milyen termosztát?
Computherm állítható, ha jól emlékeszek 0,2C fok hiszterézisre is, vagy nagyobbra is..
Jól tudod Tibi! A régebbi Computherm-ek hiszterézise 1 C fok-ig, az újabbak max. 0,3 C fok-ig állíthatóak általában. A Honeywell-nél a régiek szintén 1 C fok-ig, az újabbak viszont csak a 0,1 C fok-ot tudják, nincs állítási lehetőség. Ráadásul behozták a ciklusidőt, mely akkor is indítja a kazánt, ha nincs hőfok-eltérés. A Honeywell-t használom és ez nálam probléma volt, vagyis én láttam annak.
Ezért többször konzultáltam emiatt a Honeywell szakembereivel, a válasz az volt, hogy a komfortérzés miatt van ez és a gyártó cégek felől még nem érkezett kifogás miatta. (Saját véleményem: Persze érthető, mert a gyártó cég érdeke, hogy a gyakoribb, sűrűbb indítás gyorsabban tönkretegye a kazánt, illetve annak valamelyik alkatrészét. Csak sajnos a fogyasztó a sűrűbb járatás miatt több gázt is fogyaszt, ez pedig a gázszolgáltatónak jó.)
Erről az óránként többszöri indításról nem is hallottam eddig.
Ez mekkora marhaság..! Esetleg nem így próbálnak valami extra komfortot közelíteni? de a Sensys-t és társait így nem lehet lemodellezni hisz azok azon kívül hogy öntanulóak, a modulációval játszanak fel és lefutáskor, nem on-off-ba működnek.
Sziasztok!
Újra jelen vagyok az oldalatokon. Kicsit elmaradtam, más elfoglaltságok miatt. Az öregebb kazánokkal jól elvagyok, az újakat szép lassan memorizálom. Kérdezzetek nyugodtan. Üdvözlök minden kollégát.
Ó Tibi! Biztosan tudtál róla, csak nem figyeltél oda, mert nem volt lényeges.
Én sajnos a Honywell márkáénál ragadtam le sok év óta, mert márka és megbízható. A mai Honeywell gyártmányok gázkazán fűtésnél óránkénti 6x-oros (10 perc) indítást írnak elő, min. 3x-orosra lehet levinni (azaz 20 perc), szerintem az is sok. Sajnos követi a többi termosztát-gyártó is a komfort-modell-t. Így mennek a fogyasztók pénzére. A Sensys-márkát nem ismerem, a web-en elég kevés leírás van róluk. Öntanulók, azt olvastam, de nincs több infó. Manuális vezérlésük van, az rendben, de mechanikus a beállítás. Én csak ennyit tudtam a leírásból kivenni.
Köszönöm, és VIM-nek is! Sokat spóroltatok nekem!
Pénzt és agysejtet is. Azóta is ott áll. Mostmár egy hete teszi a dolgát gond nélkül. Előtte reggelre már úgy ébredtünk, hogy a reggeli 6-7-es felfűtési ciklust nem csinálta meg, mert pirosan villogott a nyomás miatt. Köszönöm szépen! Kiporszívóztam benne mindent a porszívó kefés fejével, az elegendő mint karbantartás? Illetve amit korábban írtam, hogy hiába veszem lejjebb a fűtés hőfokot, akkor is forró a radiátor... ezzel kapcsolatban mit tudok átnézni?
A Sensys az Ariston újabb készülékeivel buszon tartja a kapcsolatot, minden funkció ami a készülék kezelőről elérhető az a sensysről is, ezerképpen progamozható, ezenkívül betanulja a ház hőtechnikai paramétereit és utána úgy szabályoz hogy pl. 22 fok van állítva, 21,7 foknál elkezdi lemodulálni a cirkót és mire 22 fok lesz, teljesen lemodulál, így nincs nagymérvű hőlengés, sem túlfűtés.
Ezt nem tudtam, mert én mindig a Honeywell-nél ragadtam le, de a Megatherm honlapján már megtaláltam a bővebb leírást, valóban tudja amiket leírtál, illetve többet is. Köszönöm az információt!
Sziasztok!...van egy Saunier Duval Renova Star kéményes kombi kazánunk. a HMV remekül működik, viszont a fűtési kör a következőket csinálja: elindul a kazán ~1 bar nyomásról 35 fokos vizzel, szépen felmelegít 65 fokig, de közben a nyomás is felmegy 2,5 bar-ra (radiátorok melegek) itt le szoktam kapcsolni, mert 2,5-3 bar körül a túlnyomásszelep elkezd lassan csöpögni, de a kazán menne tovább (elvileg úgy tudom "túlnyomásnál" lekapcsol vlmikor, de nem akartam várni ezzel hogy mikor)...utána ha visszahűl a rendszer újra 35 forkra, a nyomás nem megy vissza 1 bar-ra, hanem megáll 2 bar-on...ha a leeresztőn kiengedek kb 2-3 dl vizet leesik 1 bar-ra (elég kevésnek gondolom ezt a vízmennyiséget 1 bar-os nyomáscsökkenéshez)..és az egész kezdődik előről. A feltöltő csapja lett cserélve, mert tönkrement és nem lehetett ráltölteni mikor a nyomás lecsökkent 0,5 bar környékére...utána egy darabig működött rendben, de aztán jött ez...mi lehet ennek az oka?...levegő került a rendszerbe mikor cserélve lett a feltöltőcsap? (talán ha 1 dl víz folyt ki belőle mikor levettük)...köszi a segítséget!
Szia! A kazán an lévő tágulási tartály ment tönkre, egy külső tartályt kell félteni.
Szia! Mintha írtál volna kérdést korábban e oldalra hasonló problémára.
Szerintem a a tágulási tartályból a levegőoldalról elment a nyomás. Ezt könnyű próbálnod, mert VIM-nek van egy a TÁT-ra vonatkozó feltöltési javaslata. Azt próbáld ki először. Próbáld ki, mert nem biztos, hogy cserélned kell a TÁT-ot, legfeljebb azt felpumpálnod. Majd bizonyára jön VIM, várd meg a válaszát!
Szia!
1. zárd el a kazán alatti csapokat. 2. a kazán leeresztő szelepét nyisd ki és hagyd is úgy. 3. a tágulási tartály szelepét cseréld ki. 4. fújj pumpával levegőt a tartályba, e közben a léürítőn kb. 8 liter víz fog távozni. Amennyiben a víz már nem jön tovább de levegő jön a leeresztőn akkor a tartály kuka. Ha jó a tartály állisd be a levegőnyomást 1,3 bárra. 5. zárd el az ürítő csapot 6.nyisd ki a kazán alatti csapokat, és töltsd fel 1,5 bárra a rendszert.
Korai jó reggelt !
Radiant RCM20 kombi cirkónk sajna elromlott,de sikerült szerezni majdnem pont ugyan olyat,a bekötések stimmelnek,már a helyén van,de az egyik LED hibát jelez,villog, "melegvíz érzékelő szonda" a panelba be van kötve,de a vezeték vége üres,két másik érzékelő a helyén van, de nincs melegvíz.A cirkó elindul fűtéskor, felfűti a vizet, de nem szabályozza vissza a gázt amikor elérte a beállított hómérsékletet,hanem kikapcsol ,majd kb.15 mp múlva újraindul. A készülék annyiban tér el az előzőtől,hogy ez őrlánggal rendelkezik ,eltérően a másiktól,az gyújtó szikrával indult. Az előző tulajdonos azt mondta működött rendben a cirkó amikor leszerelték,nem volt hibás,de másikat szereltettek fel mert ez már elég régi. Ha bárki tudna ötlettel szolgálni a hiba javítására,megköszönném,most nincs lehetőségünk új cirkót venni,a jelenlegi körülmények miatt, hideg vízben tusolni pedig nem a legvidámabb. A gáz visszaszabályozás és a melegvíz ellátás megoldására kérek tanácsot. Kellemes reggelt mindenkinek! |
Bejelentkezés
Hirdetés |