Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   241 / 295
(#) vision61 válasza melorin hozzászólására (») Dec 2, 2020 /
 
Szai!

A panel közepén van az a fekete trimmer, azzal tudod csökkenteni a szivattyú teljesítményét az utókeringetéshez. DE csak óvatosan, és szigetelt nyelű csavarhúzóval nyúlj bele. Amikor a termosztát lekapcsol, akkor állíts rajta addig, amíg kialszik a főláng.
(#) VIM válasza melorin hozzászólására (») Dec 2, 2020 /
 
Elég nehéz volt Téged meggyőzni vagy csak nem akartad elhinni magad sem, hogy eddig rosszul volt bekötve és így is működött? Úgy látom, hogy a potméter is határ értéken volt ehhez, hogy ez későn derüljön ki. Majd lentebb veszed annyira, hogy biztonsággal kialudjon a főégő ha kikapcsol a szobatermosztát.
(#) PeGaTi hozzászólása Dec 6, 2020 /
 
Sziasztok!
FÉG C24 kazánunk van MMG szobatermosztáttal. Pár napja keringető szivattyút cseréltettünk, azóta időnként az történik, hogy a szobatermosztát a beállított hőmérséklet elérésekor lekapcsol (meg is szakítja az áramkört, kimértem), de a keringtető szivattyú mégis jár tovább, hiába tekergetem a termosztát gombját bárhova, csak az áramtalanítás hatására áll le a szivattyú. Azt hittem, megadta magát a szobatermosztát, vettem egy új Honeywell-t, de ezzel is ugyanazt csinálja a kazán. Az új szivattyú IMP Pumps GHN 25/60-180 típusú. Az ismerős gázkészülék szerelő (sajnos beteg, nem tud jönni) szerint az utókeringetős vezérlőpanel bolondult meg az új szivattyútól. Az nem lehet, hogy esetleg rosszul (a vezetékeket felcserélve) kötötték be az új szivattyút? Az érdekesség az a dologban, hogy ez a hiba nem állandóan, csak időnként jelentkezik.
Mi lehet a hiba oka?
(#) Hutty válasza PeGaTi hozzászólására (») Dec 6, 2020 / 1
 
Nem bolondult meg az elektronika. Az új szivattyú a régi szivattyúhoz beállított feszültségre nagyobb hozammal dolgozik. A MIF011 es panelen a potenciométerrel kellene beállítani. A megfelelő érintésvédelem betartásával.
Ezen a módon.
Teljes leírás.
(#) PeGaTi válasza Hutty hozzászólására (») Dec 6, 2020 /
 
Köszi a válaszodat Hutty!
Lehet, félreérthető voltam. Az utókeringetést a potival már az új szivattyú beszerelése után újra beállították, mert félig égve maradt a főláng leálláskor. Ha normálisan működik a vezérlő elektronika, akkor van félperces utókeringetés, teljesen leáll a főláng is. De ha olyan kedve támad, akkor a szobatermosztát kikapcsolása ellenére a szivattyú teljes fordulaton forog és ég a főláng is maxon. Ez a probléma.
Időközben beszéltem azzal, aki beszerelte a szivattyút, azt javasolta, hogy vegyem lejjebb a szivattyú teljesítményét a maximális III. fokozatból II. fokozatba. Ez egyelőre megoldani látszik a problémát, de meglátjuk, hogy véglegesen, vagy csak átmenetileg.
(#) balazsgy válasza PeGaTi hozzászólására (») Dec 6, 2020 /
 
Hány éves a kazán? Ha több mint 10 éves, akkor a szivattyú fokozatának levétele a III. fokozatból a II. fokozatba az jó megoldás. Ismerősömnél a Duval típusnál vagy 2 éve így jól megy. Egy ideig bírja.
(#) PeGaTi válasza balazsgy hozzászólására (») Dec 7, 2020 /
 
Egy 28 éves FÉG C24 típusú kazánról van szó. A gyárilag beszerelt Grundfos szivattyúja már nagyon zajos volt, emiatt kellett lecserélni. Az új szivattyú teljesítményét visszavettük II. fokozatba, de ma reggel újból jelentkezett a hiba, a szivattyú a II. fokozatban sem állt le, hiába kapcsolt ki a szobatermosztát a beállított hőmérséklet elérésekor. Ha a szivattyú pár évig kibírja II. fokozatban, az már jó, mert ha nyugdíjas leszek, lakásfelújításba kezdünk, aminek része lesz a fűtés korszerűsítés is. De addig is megoldást kellene találni a hibára, mert nem jó éjjel arra ébredni, hogy majdnem megsülünk, mert nem áll le a kazán.
(#) VIM válasza PeGaTi hozzászólására (») Dec 7, 2020 /
 
Szia! Az nem lehetséges, hogy a vízáramlás biztosítóban a tömszelence megszorult, esetleg a visszatérítő rugó eltörött? Ha ugyanolyan szállító teljesítményű szivattyú került bele mint az elődje akkor annak a III. fokozatában sem volna szabad utókeringetésen a csökkentett feszültségnél (kb. 80V) nyitva tartani az égőtér gáz főszelepét. Lehet a membránnak is hibája ennyi idő után.
(#) Hutty válasza VIM hozzászólására (») Dec 7, 2020 /
 
Elmondás szerint a teljes áramtalanítás hatására leáll a szivattyú és a főégő is, inkább vezérlésre gondolnék.
Vagy a triak, esetleg a zavarszűrő, vagy a triak vezérlése.
A panel kb. 8.000 Forint. Emlékeim szerint.
Remélem lesz valami megoldás.
(#) VIM válasza Hutty hozzászólására (») Dec 7, 2020 /
 
Melyik paneltípus van benne? Mutasson róla képet vagy ha van rajta felirat arról kiderül.
A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2020
(#) VIM válasza Hutty hozzászólására (») Dec 7, 2020 /
 
Lehet, hogy még ilyen KEB-160 van benne. Abban pedig már lehet, hogy kiszáradt az elektrolitkondenzátor.
(#) vision61 válasza Hutty hozzászólására (») Dec 7, 2020 /
 
Idézet:
„Vagy a triak, esetleg a zavarszűrő”

Egyik sincs benne. A tirisztor vezérlése két CMOS IC, CD4093.
PeGaTi - ellenőrizni kéne, nincs-e kontakt hiba az új bekötés miatt. Ez az új szivattyú nem elektronikus vezérlésű? A típusszám alapján olyat is dob a kereső. Ha az, akkor javasolt cserélni hagyományos típusra, mert ezt nem fogja szabályozni a meglévő panel.
Egyébként a VIM által írt membrán, szorulás hiba is okozhat ilyen bizonytalan működést.
(#) vision61 válasza VIM hozzászólására (») Dec 7, 2020 /
 
Hinnye azt a kutyafáját! Ezzel még nem találkoztam, nem egy elterjedt változat lehetett a maga idejében.
(#) VIM válasza vision61 hozzászólására (») Dec 7, 2020 /
 
A 28 évesben lehet, hogy még ilyen volt, csak tippeltem. Persze azóta már lehet, hogy ki lett cserélve az újabb MIF011 panelra.
(#) melorin hozzászólása Dec 8, 2020 /
 
Nekem is hasonló problémám van, még mindig szenvedek a kazánnal, de legalább a túlfűtés és a láng elalvása már megszűnt hála Nektek
Nem tudom mennyire normális az a működés, hogy túl sűrűn kapcsolgat ki-be a szivattyú amikor a szobatermosztát bekapcsol és a vízhő eléri a kazántermosztáton beállított hőfokot majd visszahül. Percenként 2-3x is megtörténik a szivattyú ki-be kapcsolódása. Van egy olyan érzésem, hogy ez nem normális és tönkre fog menni a szivattyú előbb-utóbb. Ha feljebb tekerem picit a trimmer potit a vezérlőben, akkor nem áll le teljesen a szivattyú viszont a szobatermosztát kikapcsolása után sem áll le a főláng, és bár nem teljes gőzzel, de tovább fűt a rendszer folyamatosan egyre feljebb emelve a szobák hőmérsékletét.
(#) VIM válasza melorin hozzászólására (») Dec 8, 2020 /
 
A probléma a kazán termosztáttal lesz azzal a gőztenziós kapillárcsövessel amin a bekötések rosszul voltak rádugva. Alacsony lett a hiszterézise ezért hamar eléri az alsó hőmérsékleti szintet és visszakapcsol. Ha viszont ekkor nem alszik ki a főégő akkor az probléma, lentebb kell venni az utókeringési feszültséget azzal a potméterrel. Ez a 80 voltos érték nem kőbevésett tehát addig kell csökkenteni amíg a szivattyú kellő képpen alacsony fordulatra kerül ahhoz, hogy ne tudja a vízház membránján keresztül a főégő gázszselepét nyitva tartani. Ha ez nem volna célra vezető akkor a tömszelence szorul a vízház tetejében ami a főégő gázszelepét hivatott "megnyomni" a nyitás irányába. Ehhez kissé szét kell szedni a kazán ezen részét.
(#) pözsó válasza melorin hozzászólására (») Dec 8, 2020 /
 
Vedd lejjebb a főlángot, hogy ne csináljon olyan hamar meleget.
(#) VIM válasza pözsó hozzászólására (») Dec 8, 2020 /
 
Szia! Hát ez igaz, erre nem is gondoltam, mert ennél a típusnál el szokott állítódni, fellazul a kontraanya. A láng magassága 5-7 de max. 8cm lehet és egyenletesen elosztódva.
(#) csoxi válasza vision61 hozzászólására (») Dec 8, 2020 / 1
 
Ha ilyen panel van benne, ilyen hibát okozott a graetz egyik átvezető 1N4007-ese.
A tirisztor BT150 = "Thyristors logic level"
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2020
(#) gazszeres válasza PeGaTi hozzászólására (») Dec 8, 2020 /
 
Üdvözöllek! Csoda hogy még működik, de kitartás. Áramtalaníts, szereld ki a szőnyegégőt. Alatta az úszószelepben találsz egy csavart. Annak az a szerepe, hogy beállítja a tömegáramot a kazán és a fűtési rendszer között. Tekerd beljebb ezt a csavart, ezzel a rugóterhelést növeled. Ennyit egyenlőre. szerintem ez megoldja a problémát.
(#) pecsenye hozzászólása Dec 9, 2020 /
 
Sziasztok!
Korábban voltam itt Vaillant kazán folytonos "kapcsolgatása" problémájával, amit melegvíz előállításnál produkált. (Folyton újralobbant, majd kikapcsolt) Hívtam két szakit, egyik a hőcserélőt cserélné azonnal, mert hogy az adott típust savazni nem lehet (?), a másik savazná. Mielőtt válaszoltam volna nekik, az egyik évek óta (és átszerelése óta sose) használt radiátort légtelenítettem (csak az volt benne), feltöltöttem, megindult szépen a fűtés benne, ahogy kell és... És ezzel egyidőben a "kapcsolgatás" megszűnt és egy teljes fürdésnél kb. 1-szer csinálja, nem félpercenként. Lényegében szinte teljesen megszűnt a probléma. (Persze egy savazást meg fog érni a dolog hosszú távon)

Viszont ez (?) hozott magával egy másik problémát, (vagy csak ennyire véletlen egybeesés lenne?) így az egyik megoldódni látszik, de helyette van más. Most a kazán a nyomást nem tudja tartani, és nagyokat inog fűtéskor és kihüléskor. Túl nagyokat, a két végpontot karcolgatja. Azt olvastam többek között itt is, hogy kiegyenlítő tartály hiba. Az egyik szakinak el is mondtam, Ő is a kiegyenlítőt csinálná. (bár néhány napja még hőcserélő csere, vagy savazás lett volna...)
Eddig oké, valószínű a nyomásprobléma tényleg csak arra vezethető vissza, legalábbis szivárgást nem tapasztalok sehol.
A kérdésem, illetve a problémám itt kezdődik: a szaki azt mondta, hogy az eredeti tartályt nem fújogatná fel, meg különben is ahhoz szét kell szedni az egész kazánt, meg csak típusazonos tartályt lehetne betenni, Ő azzal nem is foglalkozna, az a tartály amúgy is a kazán védelmét szolgálja. Ő kivezetne a kazán mellé a falra egy másik tartályt, egy univerzálisat. Így nem kellene leereszteni az egész rendszert, szétszedni a kazánt és a fűtéskörnek is lenne egy külön tartálya.
A kérdésem az lenne, hogy ez így stimmel? Maga a megoldással nem lenne különösen gondom, leszámítva az esztétikát, amit a külön tartály produkál, de ez így nem szokatlan? Mármint hogy a régi is bent marad, lesz egy új is, simán felpumpálni meg se próbáljuk... Nem értek hozzá, szóval lehet, hogy teljesen rendben van, de mindenképp érdekelne, mielőtt bármit is elkezd a szerelő.
Köszönöm a válaszokat!
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2020
(#) melorin válasza VIM hozzászólására (») Dec 9, 2020 /
 
Előállt egy újabb hiba, kezdem unni. Ha lekapcsol a szobatermosztát, a főláng nem áll le teljesen, hiába tekerem le a trimmert ütközésig, pedig már csak 55V-ot kap a szivattyú. Ha ilyenkor elzárom a keringést egy csappal, elalszik a főláng, és akkor sem lobban be újra ha kinyitom a csapot. Vagy áramtalanítok, és visszakapcsolom az áramot, ekkor is visszaáll normál üzemmódba, őrlángra.
(#) VIM válasza melorin hozzászólására (») Dec 9, 2020 / 1
 
A vízarmatúrában lévő membrán és rugója valamint a tetején a képen is jól látható a tömszelence ami szorulni szokott. Ezt nem lehet csak kiszerelt állapotban cserélni esetleg megkenni, hogy ne szoruljon. Ha ez nem segít akkor szét kell szedni ezt az "ufót" és meg kell nézni a benne lévő membránt nem e sérült (kirepedt).
(#) melorin válasza VIM hozzászólására (») Dec 9, 2020 /
 
1 hónapja cserélt a szerelő membránt, szerintem nem azzal lesz a gond. A másik dolgot megnézzük.
(#) VIM válasza melorin hozzászólására (») Dec 9, 2020 /
 
Lazítsd meg az ufó nyakánál azokat a csavarokat amik odafogják a szelep alá és próbáld meg központosan rögzíteni hátha emiatt van csak befeszülve a tömszelence rúdja.
(#) balazsgy válasza pecsenye hozzászólására (») Dec 13, 2020 /
 
Én az eredeti TÁT-ot fújnám fel, erre VIM-nek van egy korábbi részletes leírása, bár a kazánt pontosan nem ismerem, de nem hiszem, hogy e művelethez sokat kellene szétszerelni, csak a burkolatot leszerelni és ezzel máris hozzáférhető a TÁT, amennyiben a kazán beszerelési csapjai (fűtés előre és visszatérő, hmv előre és vissza) be vannak építve, akkor azok elzárásával mindez könnyen megoldható.
A másik megoldás, a külső TÁT szintén jó, de ahhoz új ilyen eszközt kell vásárolni, csatlakozási eszközök, beszerelési munkadíj, stb. Ez több pénz, inkább az előbbi megoldást próbáld először.
Bár, ahogyan írtad: Egy nem használt radiátor beüzemelése, légtelenítése után helyreállt a probléma? És ennek hatására a hmv már jó lett? Ez nekem talány.
Részemről ez csak javaslat, biztosan jönnek majd a hozzáértőbbek, addig várj.
(#) PeGaTi válasza VIM hozzászólására (») Dec 15, 2020 /
 
Szia!
Beteg voltam, sajna nem tudtam követni a topikot.
A vezérlőpanel típusa Gázelektronika VJ-44.
(#) PeGaTi válasza vision61 hozzászólására (») Dec 15, 2020 /
 
Szia!
Képzeld, egy kósza ötlettől vezérelve hétvégén visszaszereltem a régi MMG szobatermosztátot és attól - vagy mástól, de - megszűnt a hiba, teljesen normálisan működik a kazán azóta is. Nem értem, de nem is érdekel.
Az új szivattyú (IMP PUMPS GHN 25/60-180) egyébként nem elektronikus vezérlésű, erre ügyelt a szivattyú beszerelője, jól vezérli a panel, korrektül működik az utókeringetés is.
Egyelőre öröm és boldogság van.
(#) PeGaTi válasza gazszeres hozzászólására (») Dec 15, 2020 /
 
Hála a műszakiak istenének, nem volt szükség a csavar állítására, mert a régi MMG szobatermosztát visszaszerelésével megszűnt a hiba. Nem értem az okát, de nem is baj, az a lényeg, hogy azóta hibátlanul működik a kazán.
(#) VIM válasza PeGaTi hozzászólására (») Dec 15, 2020 / 1
 
Szia! Mint írod is a régi termosztátot visszatéve rendben működik a kazán. Ez szerintem a véletlen műve, mert ha az előző termosztátok :
Idézet:
„hogy a szobatermosztát a beállított hőmérséklet elérésekor lekapcsol (meg is szakítja az áramkört, kimértem), de a keringtető szivattyú mégis jár tovább, hiába tekergetem a termosztát gombját bárhova”
ugyan úgy megszakították az áramkört mint a most visszatett MMG, akkor a vízáramlás biztosítón lévő tömszelence szorul vagy elmozdult az "ufó" és nem középen nyomja a tömszelence rúdja a fő gázszelepet hanem befeszül és azért nem alszik ki a láng:
Idézet:
„csak az áramtalanítás hatására áll le a szivattyú”
, mert az utókeringési feszültséget még megkapja a szivattyú de már akkor nem volna szabad égve maradnia a fő égőnek de a csökkent vízáramlás és a kis mértékű szorulás fenntartja a gázszelep nyitott helyzetét.
Következő: »»   241 / 295
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem