Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Genius SW-HF5.1
 
Témaindító: eSDi, idő: Jún 11, 2007
Lapozás: OK   11 / 12
(#) Bmw5 hozzászólása Nov 3, 2019 /
 
Van egy Genius sw hf 6000 5.1 -em, és egyik naprol a másikra halkabb lett mint volt, ezért szétszedtem, és az alaplapon egy foltban égésnyom szerűség van.
Lehet hogy ezért lett halkabb, és lehet így tovább használni, mi lehet vele?

Kép:

https://i.imgur.com/35ab6iT.png

https://kepkuldes.com/image/eC3FY7

https://kepkuldes.com/image/eC3Nm5

https://kepkuldes.com/image/eCKHNe
(#) (Felhasználó 1947) válasza Bmw5 hozzászólására (») Nov 3, 2019 /
 
Cseréld ki azt a kínai 7808-at, meg az előtte lévő égett-talán kondenzátort-, és mérd meg a 7808 kimenetét (szemből jobb szélső láb) hogy megvan-e a 8V.
Ha lemosod a koromfoltot, talán látszani fog az alkatrész pozíciónyomata, Cxx lesz szerintem.
Utána még ötletelünk, de elvileg egy 47-100n helyrebillentheti a dolgot.
Kivéve ha még van a táp után valami hiba.
(#) Bmw5 hozzászólása Nov 3, 2019 /
 
Hát én nem nagyon értek hozzá, vinni fogom szervízbe.
De addig lehet így használni, nem lessz baja?
És mitől égett ki? Talán zárlatot kapott?
(#) Cinema válasza Bmw5 hozzászólására (») Nov 3, 2019 /
 
Ne használd így, mert további meghibásodáshoz vezethet. Vidd el szerelőhöz, vagy szervizbe.

Üdv!
(#) Bmw5 hozzászólása Nov 3, 2019 /
 
Rendben. Köszi.
(#) csapo1002 hozzászólása Jan 12, 2020 /
 
Sziasztok. Nekem olyan problémám lenne a szóban forgó hangfalszettel, hogy pl. tv-zés közben a jobb hátsó hangszóró sokkal halkabb, mint a bal oldali társa. Ez mitől lehet?
(#) zoli0078 hozzászólása Máj 9, 2020 /
 
Sziasztok!

Van egy Genius SW-HF5.1 6000 típusú kis házimozis rendszerem. A napokban észrevettem, hogy a mélynyomó (ebben van ugye az elektronika is) teteje egészen langyosnak érezhető kézzel. Hátul a főkapcsolóval nem szoktam lekapcsolni csak a távirányítóval kapcsolom StandBy-ba.
Kicsit furcsáltam így szétszedtem, az elektronika szinte teljesen hideg volt de a hálózati trafó kézzel érezhetően meleg.
A készülék egyébként szépen szól.
Az lenne a kérdésem, hogy normális dolog ez a melegedés vagy valami gond lehet a trafóval?
(#) reloop válasza zoli0078 hozzászólására (») Máj 9, 2020 /
 
Ennél a termékcsaládnál általános, a trafó melegebb a megszokottnál.
(#) Lacko97 hozzászólása Jún 12, 2020 /
 
Sziasztok.
Van egy 5.1-es genius hangfalam.
A hangfal működik az összes, leteszteltem, de ahogy összekötöm őket csak a center és a szub szól.
Maximum hangerő mellett, ha csak a frontra kötöm a jacket, akkor azok nagyon minimálisan szólnak.
Belenéztem és szemmel ennyi hibát látok.
Meg tudnátok mondani, hogy ezek milyen ellenállások?
(#) gaborka86 hozzászólása Jún 26, 2020 /
 
Sziasztok kedves tagok!
Segítségre lenne szükségem! Van egy Genius 5000 es 5.1 ami azt produkálja hogy a hátsó bal hangszoroja full hangerőn alig cicereg annyit sikerült meg állapítani hogy a vonal bemenetek nyáklapjából már nem jön ki jel ehez a hangszorohoz! Ha esteleg van ötlet vagy valaki már találkozott a hibával meg köszönnèm ha tudna segíteni merre lehet a baj! Előre is köszi!
Üdv!!!
(#) istvá1997 hozzászólása Okt 26, 2020 /
 
Szép napok kívánok!
nekem van egy genius 5.1 5000-böl megmarad motoros pót méterem amit szeretnék fell használni hogyan kell bekötni.? vagy csinálni hozás kapcsolást, amivel tudom a motort is vezérelni (csak a poti van meg) semmi más esetleg valaki tapasztal ebben.? tavirányitóval szeretem volna mint a gyári eseten. előre is köszönöm!
(#) villanyipi hozzászólása Dec 12, 2020 /
 
Üdv!
Kaptam javításra egy genius sw5.1-1005 v1.0 2010-03-10 erősítőt, a led ellenállása el volt égve a leddel együtt amit kicseréltem , de ha rádugom a kis hangszórókat rettentően búg, zene nagyjából nyom el belőle de ha nem szól nagyon hangos a búgás, szemre nem látok púpos kondikat és a többi ellenállás sincs még csak elszínesedve sem, ha csak a sub van a panelon az nem búg!
Találtam egy manual-t de mivel azon nincs meg a panelon látható u6 ic nem hiszem hogy valós lehet!
Merre keressem a búgás okát?
Illetve egy megfelelő pdf is jól jönne!
Előre is köszönök minden segítséget!
(#) reloop válasza villanyipi hozzászólására (») Dec 13, 2020 /
 
Szia! Fotózd le a panelt a beazonosításhoz!
(#) villanyipi válasza reloop hozzászólására (») Dec 13, 2020 /
 
Szia!
Íme.
(#) reloop válasza villanyipi hozzászólására (») Dec 13, 2020 /
 
Az U6, ami a valóságban egy TDA2030 szerű képződmény, a rajzon az U5 pozíciószámmal szerepel. A 4558-as a szub aluláteresztő szűrője hiányzik az ábráról. Nincs vele gond, nem keressük.
A szatellit csatornák közös tápja a a rajz szerinti C48 puffer és a D3,6,7,8 diódák. Ezek a pozíciószámok láthatóan nem egyeznek a valós panellal, de könnyen visszavezethető a 2025 (hűtőzászló alatti) IC-k 16-os, táplábától. A puffer mérendő/cserélendő és a diódák között nem lehet szakadt, mert akkor csak egyutas lenne az egyenirányítás.
(#) villanyipi válasza reloop hozzászólására (») Dec 13, 2020 /
 
Hát úgy vélem veszek puffer kondikat és diódákat is mind kicserélem, és való igaz vannak olyan dolgok a panelon ami nincs a rajzon és fordítva érdekes találmány
(#) reloop válasza villanyipi hozzászólására (») Dec 13, 2020 /
 
Ha kiveszed a puffert, vagy eleget vársz, akkor bontás nélkül is elvégezheted a diódavizsgálatot, ha a multimétered ezt lehetővé teszi.
A kondi mellé (helyes polaritással!) a forrasztási oldalra tegyél fel egy 16V-ot legalább elviselő 470 µF-nál nagyobb kondit, hogy lássuk egyáltalán a hullámos tápból származik-e a hiba. A teszt kondi paraméterei felfelé bármekkorák lehetnek.
(#) villanyipi válasza reloop hozzászólására (») Dec 15, 2020 /
 
Szia!
Ma megkaparintottam a kondikat ki is cseréltem a 2200 µF os puffereket és a körötte lévő 100nf os kerámiákat valamint 2 értékvesztett 10 µF elkót, valamint az összes diódát is,de a búgás ugyanúgy megmaradt.
Jól tippelem hogy következőnek a 6 db 470 µF-ot illene kicserélnem illetve a köztük lévő kerámiákat vagy ez már máshol keresendő hiba lesz?
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2020
(#) reloop válasza villanyipi hozzászólására (») Dec 15, 2020 /
 
Kicsit előre szaladtál. A diódavizsgálat és a szatellit csatornák pufferének "megpatkolása" elegendő lett volna a táphiba beazonosításához.
A következő lépés ennek a tápnak a terhelésvizsgálata. Van-e erősebben melegedő a három hűtőzászló között? A center hangszórót kihúzva megszűnik-e a búgás? Melegszik-e a cserélt ellenállás?
(#) villanyipi válasza reloop hozzászólására (») Dec 15, 2020 /
 
A 3 zászló kb egyforma hőmérsékletű , a cserélt led nem melegszik a zúgás meg úgy alakul, centerbe dugva enyhe frontokban is zúg de a satelitekben ha az "sl" azt takarja ott zúg nagyon !
Ezért gondoltam a 470-es elkokra azok talán a bemenetet szűrik
(#) reloop válasza villanyipi hozzászólására (») Dec 15, 2020 /
 
Mind az öt kishangszóró szatellitnek számít. (F=front, S=surround)
A center kivételével, ami híd kapcsolás, a 470 µF kondik a kicsatolók. Ezek csak akkor okozhatnak búgást, ha zárlatosak, de ez feltűnően kéne melegítse az adott IC-t.
Talán úgy volna szerencsésebb, ha fognál egyetlen kishangszórót és csak ezt az egyet sorban minden egyes hangszórócsatlakozóba bedugnád és feljegyeznéd hol és milyen mértében tapasztaltál búgást.
(#) villanyipi válasza reloop hozzászólására (») Dec 16, 2020 /
 
Nos hagytam kicsit zúgolódni az erősítőt a búgás ereje legkisebb a centerből jön, aztán a frontok is búgnak de a leghangosabb versenyző a sorround kimenetek, és a kimenetek egyformán búgnak mindkét oldalukon!
Melegedés szempontjából minden zászlóval hűtött cucc 42 fokra állt be, a cserélt ellenállás a led előtétje volt nem tudom miért égett el de kapott nagyobb teljesítményűt az 30 fokon elvan.
A hangerőszabályzó ic is 42 fokos, a vcc és gnd közt 17 voltot mértem dc-t, viszont mint kiderítettem a talált rajzom nem sokban hasonlít az áramkörhöz a színkódok és mérések alapján az ellenállások értéke sem stimmel rajta.
Gondolom az hogy alapból elég szépen zúg maga a trafó is az nem okozhat hibát vagy lehet tévedek rég tanultam már ezeket .
Eek után mégis hol keresse a hibát?
(#) Cinema válasza villanyipi hozzászólására (») Dec 16, 2020 /
 
A diódákat ki kell mérni és ha cseréled, akkor legalább 3A-es legyen, amit beteszel.
Akkor búg, ha nincs meg a bemeneti csatlakozónál a hidegpont, tehát a csatlakozók forrasztását és egyéb forrasztásokat is érdemes ellenőrizni, nagyítóval megnézni, hogy nem lóg-e valamelyik alkatrész lába a forrasztás kirohadásától.
Normál műkéskor nem búg. Ha búg, ott hiba van a testelések körül, tehát azokat, csatlakozók! - mindenképpen ellenőrizni kell.

Üdv!
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2020
(#) reloop válasza villanyipi hozzászólására (») Dec 16, 2020 /
 
Fotózd le a forrasztási oldalt! Mivel a hídkapcsolás kevésbé búg, az SJ3358-at jónak, a szatellitek tápját pedig túl hullámosnak vélem.
A panelen lévő jelölést tekintve az U3, vagy az U5 a surround-é? Az U4 az előtte lévő kondik elhelyezkedése miatt centernek néz ki.
Van lehetőséged 12 V-ot akksiról, vagy szűrt tápról bevinned?
(#) villanyipi válasza reloop hozzászólására (») Dec 16, 2020 /
 
Hát holnapi napon lesz mert kicsit lovagi próbával felér hozzáférnem az akkujaimhoz, és a panelt is lefotózom holnap rendes fényben, és visszakövetem a panelen is melyik a sorround a rajzot már elfelejtem nem ehhez való 5 referencia alkatrészt néztem panelról 3 a rajzon nem is szerepel
(#) villanyipi válasza villanyipi hozzászólására (») Dec 17, 2020 /
 
Szia!
Kimentem az akkuért kikötöttem a 2 diódát direktben kötve az erősítő ic-kre akkut, zéró zajt elérve rossz forrasztást nem leltem úgy fest a puffer után nincs szűrés. Erre most az jó megoldás lehet ha rakok oda a 2200 helyett nagyobb kondit vagy hogyan oldhatom meg minimális "roncsolással"?
Átforrasztottam a csatlakozókat is de miután nem javult semmit így azt kizártam !
(#) Cinema válasza villanyipi hozzászólására (») Dec 17, 2020 /
 
Nagyobb kapacitású kondenzátort csak akkor szabad beépíteni, ha a diódák bírják annak a bekapcsolási áramlökéseit. Ezért írtam, hogy ha dióda lesz cserélve, akkor nagyobb áramút kell betenni és akkor lehet nagyobb a pufferkondi is. De 3300µF-nál nagyobb nem szükséges, inkább legyen jó minőségű, hosszú élettartamú.

Üdv!
(#) villanyipi válasza Cinema hozzászólására (») Dec 17, 2020 /
 
A gondom az hogy most a pufferek is cserélve lettek yageo 2200/25 volt mint az erdeti és nem szűnt meg a búgás de kihagyva a trafó dióda és társait megszűnt, tény volt benne gyárilag igen silány forrasztás de már nincs.Bosszantó
(#) reloop válasza villanyipi hozzászólására (») Dec 17, 2020 /
 
Azért kértem képet, hogy lássuk a NYÁK rajzolatát. Az irányt ad, mivel tudnánk a zajt csökkenteni.
(#) villanyipi válasza reloop hozzászólására (») Dec 17, 2020 /
 
Bocsánat teljesen kimenet a fejemből!
Következő: »»   11 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem