Fórum témák
» Több friss téma |
A fent említett 74Ah/680A-es akkuval kísérleteztem, mivel semmire nem mutatott egy fikarcnyi javulást se. Nem javult semmire. Hát megpróbáltam az "orosz" módszert, szó szerint orosz. A legismertebb fájlmegosztó oldalon teli s tele orosz videókkal a témában. Aminek a rövid lényege az az hogy átpolarizálják az akkut. Olyan módon hogy ráakasztják a H7-es 12V/55W-ot, de nem veszik le 10,5V.-nál, hanem csutkára lemerítik.. mikor már nem világít, onnan is több óra, 0,1-0,2V-ig. Majd egy mindenféle elektronikától, és sallangtól mentes, régi trafós töltőt akasztanak rá fordítva! Mindezt persze a biztonság kedvéért úgy hogy a kezdeti időszakra, az akkuval sorba kapcsolnak egy H7-es izzót, (polaritás cserénél extrém áramok alakulhatnak ki), majd az égőt természetesen kiveszik ,mikor már végleg megtörtént a polaritáscsere. Így feltöltik csutkára. Majd megint vissza nullára, és polaritáshelyesen vissza ugyanez. Mivel az akkum nem akart egy fikarcnyit sem javulni.. 70 perc után leteperte 10,5V.-ra a H7-es izzó, 75 percnél már 9V környékén mozgott.. második beméretésre is "csak" 330A-t tudott.. így gondoltam, akkor nézzük. Megcsináltam a drasztikus polaritáscserét. Melegedett.. Videókban kádba tették, én lavórba. Mikor már a fordított feltöltésből merítettem, észrevettem hogy sokkal tovább bírta míg lemerült! Aztán jött a helyes polaritással való feltöltés. Töltött 24 órát 2A-en! Most újfent merítettem, és eztán megy a szulfátoldóra, hétfőn megint megjelenek a Széchenyi úti akkusnál bemérésen vele.. s természetesen közlöm az "eredményt". De ugyanazzal a H7-essel merítve, mint amivel anno 70-75 percet bírt.. most.. Hát ez egy igen komoly javulást eredményezett.
Sziasztok!
Méricskéltem. Az van, hogy az áramgenerátoros részben, ahol a 33Kohm-on nézi az 555 a feszültséget az R15-ön, ott azt tapasztaltam, hogy ha röviden nyomom a start gombot, vagy nem nyomom, akkor szépen szabályozható a feszültség a potival(p2) 4.7-8.08V között. (556 2-es lába) ha kellően alacsonyra veszem, nyomom rövidrn a startot, elindul a töltés, a feszültség lejjebb esik, szabályozni már nem lehet. Ha a potit kellően feltekerem, tiltás fölé, akkor tilt szépen. ha azonban a start gombot hosszan nyomom, elindul, éf túltölt, ismét nem szabályozható a feszültség a potival. Ugyan ez van, ha az 556 2-es lábát lekötöm. Vagyis az áramgenerátor kollektoráról nem megy semmi az 556 fele. Próbáltam a D4-gyel párhuzamosan kondit tenni , hátha gerjed, de nem. A Q4-re is gondoltam, hátha nem zár le teljesen, de az is jó... Elakadtam.
A mérési eredmény még így is siralmas lett.. 388A.. a 680A-ből.. Talán még annyit megpróbálok hogy még egyszer megcsinálom, vagy a szulfátoldóval szép lassan járatom végig ugyanezt a kört. De nem fogadnék rá túl nagy összegekkel hogy ez sokkal jobb lehet ennél. Talán egy 1.4-es benzinesbe még jó lehet. De eredeti helyére már biztosan nem (2000-es benzinesben volt)
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2020
Sziasztok.
Végre elkészült a mikroprocesszoros szulfát mentesítőm. Nem gondoltam volna, hogy ennyire szuperül teszi a dolgát. A képen három ledet látsz- A piros 11V alatti feszültséget jelez. Ilyenkor nincs kezelés, legtöbb esetben cellazárlat okozza az ilyen alacsony (vagy ennél alacsonyabb) feszültséget. A sárga led 11-14V között lép működésbe ilyenkor már van kezelés, és jelzi, hogy az akku állapota tökéletes. Majd van a zöld led ami 14 Volt feletti értéknél aktiválódik. ez a generátor jó működését jelzi. Természetesen ilyenkor is van kezelés. Ha ráteszem a töltőt, Kb 3 perc után leáll, jelezve, hogy teljesen fel van töltve az akku. Így hideg időben, is tökéletesen indít.
Amikor jár a motor és dolgozik a generátor, akkor hogyan kezeli az akkut és miért?
Szia
A kérdésedre a válasz, miért ne kezelhetné, mikor megy a generátor? A lényeg az én elektronikámban az, hogy nem feltétlenül kell elektromos feszültséggel bombázni az akkut, hogy a szulfátot "leoldjuk" az akkuról. Legyen annyi elég hozzá, hogy egy én általam kitalált, és kifejlesztett elektronikát működtetek. Az akkura ráteszed, "mint sok más online megvásárolható készülékek esetében is" és teszi a dolgát. Az elektronikát, és a részleteket bocs, de nem szeretném kiadni. csupán azért írom le mert sokan a feszültségcsúcsos "bombázásokkal" próbálkoznak. Én találtam egy másik megoldást, és a mérések azt mutatják, hogy bevált. Hozzá teszem rögtön, hogy nem hittem én sem, de működik. Idézet: Azért a pofátlanságnak is van határa.„Legyen annyi elég hozzá, hogy egy én általam kitalált, és kifejlesztett elektronikát működtetek.” Bővebben: Link
Ha ez annyit csinál, hogy a FET-tel rövidre zárogatja az akkut, akkor az ugyanúgy nem fogja leszedni a szulfátot ahogy a hivatkozott gyáriak sem. Miből gondolod hogy teszi a dolgát? Megmérted az akkut, és visszajött a lecsökkent indítóárama?
Egyébként, a szulfátosodás leginkább használattal kerülhető el, azaz ha töltve/merítve van az akku, a statikushoz közeli állapotokat (állás, DC-vel gyenge töltés) nem szereti. A normál üzemet szereti, amikor indítóznak róla és amikor a generátor megküldi lüktető árammal, ilyenkor szokott elmenni 8-10 évet némelyik.
Idejöttél híreskedni semmi infóval, mit vársz tőlünk?
Vagy feszültségcsúcsok, amik áramot folyatnak, vagy kisütöd egy terhelő ellenállással, csodák nincsenek. Vagy mikrohullámú, csak a táplálása megy az akkuról? Ha a generátor párhuzamosan van a körben töltés közben, akkor merre folyik a kisütő áram?
A (jobb) gyáriak úgy hirdették, hogy az akkuról magasabb feszültségre töltenek egy kondit és azt sütik vissza az akkura. Ez valóban feltörheti a szulfátot.
De szedje le a moderátor, nem bánom, mert csak a fikázást kapom. Ide újabban semmit sem lehet írni, mert mindjárt fikázzátok. Bakman barátom, az időzítődnek miért nem osztod meg a forráskódját például? Azért nem, mert ez a Te munkád, amit tiszteletben tartunk. Miért kell mindjárt arra gondolni, hogy pofátlanság, ha felteszem az általam kigondolt és kifejlesztett elektronikát? Az tény, hogy kértem a segítségeteket, és hogy az infókat felhasználtam, de az elektronikám poros nyomában sincs azzal, amit ott rajzoltam. De ennyi. Ha sértőnek érzitek ezt nyugodtan vágjatok ki az oldalról is, nem érdekel. Sziasztok
Nem erről van szó, ezt te is tudod. Segítünk szívesen, különben nem kaptál volna választ a kérdéseidre. Emlékszem a történetre, a szerkezet 70 %-át összedobtuk neked, tiz százalékát találtad a neten, a maradékot hozzáraktad. Erre kiállsz tíz méteres mellénnyel, hogy milyen ügyes vagy mert milyen eredeti dolog jutott eszedbe és hogy azt megcsináltad.
Láttam a pár nappal korábbi, azóta már törölt hozzászólásod is. Lehet árulni, erre van az apróhirdetési részleg.
Na de olyat meg hogy engednek forgalmazni? Az addig rendben van, hogy az akkunak kicsi a belső ellenállása így lenyeli a tüskéket. Na de mi van olyankor, amikor valahol az átmeneti ellenállás megnő, netán kontakthiba van, és a magasabb fesz kinyírja az autó elektromos dolgait, netán a motorvezérlőt? A forgalmazó meg fogja téríteni a több százezres kárt?
Én semmiféle szulfátoldót nem kötnék az akkura amikor az az autóban van, és ezt másnak sem ajánlanám.
Szia!
Tökéletesen igazad van. Volt kolegám pont így járt egy kis cm³ benzines mazdájával. Indul az 3 lapos elemről is. Rajta volt egy neves gyártó kis fekete kockája beépítve.. mindig büszkén mesélte, milyen jó. Már 8 éves az akku.. ja. Hát. A komfort elektronika 9 évet bírt. Az első. A második csak fél napot. Aztán vette észre a bitmasszőr mazda szervizes, higy hopp, ott a kis fekete kocka. Kivették, rámértek az akkura. Majd kapott új akkut, és egy 3. Elektronikát. Kolegám meg egy szép számlát, és rá levélnehezéknek a kis fekete neves gyártó kockáját...
Ezt vettem,:
https://www.aliexpress.com/item/33011251404.html? - de van elég sokféle, valaki tud bevált típust ? A tapasztalatok és a mérések alapján jónak tűnik (gyári akku kapacitásnérővel mérve egy 6éves 54Ah-s akku esetén) és az ára is barátságosabb, mint amit itt ajánlott valaki.... Esetleg valaki nézte más a kimeneti jelalakot pulse üzemben ? Ha nem akkor rászánom az időt....
Sziasztok!
Megtalálható valahol ennek a kapcsolási rajza? https://panelectron-shop.hu/Akku-aktivator-12-24V Tönkrement, már vettem másikat, de egy alkatrészt még ki akarok cserélni mielőtt repül a kukába, hátha... A Q1 pozícióban lévő tranzisztor típusát keresem:
Azt a néhány alkatrészt vissza lehet rajzolni, nem nagy ügy. Annak alapján már azt is ki lehet deríteni, hogy PNP vagy NPN tranyó van-e ott, szerintem az utóbbi. Meg a bekötését is. Próba képpen én forrasztanék oda valami lábas tranyót amit éppen a fiókban találok. Hogy milyen bekötéssel azon viszont agyalni kell egy kicsit, kivéve ha a tranyónak olyan funkciója van, hogy a fetet hajtja, azaz az IC és a fet között van, mert akkor egyértelmű.
De elnézvén a linken ezt a "készüléket", én inkább azonnal hajítanám a kukába, azaz meg sem vettem volna. Azon a 0,75-ös dróton keresztül nem sok lópikulát csinál az akkuval, a többit meg már leírtam, beépített akkura én ilyet eleve nem tennék, lásd feljebb. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2021
Hi!
Amennyiben a panel közepén lévő nagy forrasztási pontra a fekete vezetéked van forrasztva, akkot NPN tranzisztor volt ott. A bázisa a 222 számú ellenállással köt az IC kimenetére. Üdv. M.
Rátettem ezt a fent említett 74Ah-s akkumlátort egy mérlegre, mert gyanús volt.. hát.. alig 16kg.. alig 15,8 pedig megdöntögetve lötyögött benne az elektrolit. Nem ítéltem olyan vészesnek ezt anno, de miután megnéztem hogy egy ekkora akku tömege 16,8-17,4kg körüli. Most kíváncsiságból fogtam egy tűt, és apró pöttyöket tettem a cellák felé. Majd injekciós tűvel akartam nézni hogy mennyi az annyi, kb a minimum szintig ért a tű, de semmi! Levegőt szívott. Szinte már csak fektetve tudtam felszívni valamit.. száraz mint a sivatag. Tettem bele jópár deci desztvizet, majd lemerítettem, és feltöltöttem. 12,76V és 490A! Gondoltam majd a hétvégén megcsinálok rajta még egy kört. Elmentem utána dolgozni, hazajöttem, rámérek és 10,55V... Hááát.. elrontottam, vagy már eleve hibás volt, esetleg a szárazon lévő lemezek elhajlottak, összeértek, vagy talán nagyobb lebernyegek szakadtak le róla a töltés miatt, miután újra "víz" alá kerültek.. nem tudom, de tény hogy egy álltó helyébe lezárlatosodott.. Ez a mutatvány nem sikerült. Pedig biztató volt. Talán ha a vízpótlással kezdem az egész mizériát akkor.. de már mindegy, tanulópénz volt.
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2021
Akkor most lehet elkezdeni a kísérletezést vele igazán. Ha jól értelmezem, akkor nem szabad egy folyadékhiányos akkumulátort nagyobb mennyiségű vízzel egyszerre után tölteni, jobb több kis adaggal?
Igazából sehogy sem érdemes. Ha hosszabb ideig állt úgy hogy a lemezek teteje szárazon volt, akkor abból már nem lesz többet akku. Ez a vízzel után töltöm dolog is egy tévhit, egy akkus műhelyben ahol értenek is ahhoz amit csinálnak ezt úgy szokták, hogy savsűrűség mérés, és beállítják az elektrolitot oda ahova kell, vagy eleve leöntik és új elektrolittal töltik fel. Ha csak vízzel töltöd utána szinte biztos hogy nem lesz jó, persze nem mindegy hogy mennyi hiányzik belőle.
Ne emészd magad, ha a vízzel kezdtél volna, akkor is ez lett volna nagy valószínűséggel.
Hát ezt nem tudom.. De azt igen hogy Youtuben néztem egy videot, és egy orosz férfi fogta magát és a zárlatos cella alját kivágta, majd átmosta az egészet, valamit barkácsolt még vele, aztán megint átmosta, majd vissza aplikálta az alját, és újra jó lett. Na ennyit azért már nekem nem ér a dolog, savazáshoz sincs felszerelésem, meg mivel zárt nem is látom hogy melyik makkant meg, csak gyanítom hogy a + felőli első lehet.
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2021
Van amúgy egy kicsi akku, amit tavaly ősszel kaptam. Lemerült vagy 2x 1.4-es Corsaban az ősszel, így kilökték a kocsiból, és ideadták nekem. Szintén után töltöttem vízzel, megcsattogtattam, s mostanában a hidegebb napokon egy kolléga szólt hogy segítsem már ki ezzel az akkuval. Mondtam neki hogy úú vagy 2 hónapja rá se bagóztam kint van a hidegben a garázsban. De azért elvittem neki. 12,48V volt benne.. -5 fok.. indult szépen. 1.6-os Astraban. 3 napig használta , megköszönte, visszaadta.
Alulról? Ezek az oroszok....ezt senkinek nem javaslom.
Vedd ki a tranyót, és mérd meg hogy melyik lábon mi van. A bekötés egyértelmű, és mindjárt tudod, hogy npn, vagy pnp. A panelról is ki lehet találni, hogy melyik lábra mi megy.
Sziasztok!
Megépítettem a szulfátoldó töltőt, de egy kicsit továbbfejlesztettem. Állítható az impulzusok hossza, valamint az impulzusok közötti szünetben 21W-al terheli az aksit. |
Bejelentkezés
Hirdetés |