Fórum témák
» Több friss téma |
Hát kell galvanikusan függetlennek lenniük? Ha most egy hosszabbítóban vannak sorban a dugasztápok bedugdosva, az gondolom galvanikusan nem független.
Ebből kindulva gondolom lehet közös a negatív, de kérlek erősíts meg ebben.
Ha a készülékeken közös a test, ami jellemzően negatív akkor nem kell független. Az hogy hova, milyen sorrendeb vannak dugdosva a konnektorba, közömbös. Ezek így függetlenek.
Azért fontos, hogy az áramköröknél függetlenek, vagy sem. Mert egy trafóra annyi tekercs kellene, mint ahány tápot kiváltanál. Akkor már egyszerűbb egy elosztó és azt bedobozolod egy szellős dobozba és egy zsinór.
Szia! Ha jól értelek audio eszközökről van szó. Közös tápnál könyörtelenül földhurkod lesz. Több NYÁK-trafót javaslok. A trafónak lehet két független szekundere, erre két eszköz is köthető. Bővebben: Link
Már van neki sok tápja. Azt sem tudni ezek eg egységet képeznek, vagy többet. Többnél jó ha a külön táp megy.
Bocsi ha kicsit zavarosan fogalmaztam.
Minden eszköznek van saját dugasztápja. De az az alapkérdés, ha az összes eszközt egy dobozba tenném, hogy lehetne egy nagy tápellátása De ha jól értem annyi tápkör és annyi szekunder kellene, ahány eszközöm van? És mi lenne a helyzet ha logikailag elfeleznénk a dolgot? Ami nem szól bele a hangba, a Raspberry Pi, HDD és ventilátor menne egy közös kapcs.tápról), de a többi egység külön lenne a toroidon. Akkor azoknak külön tápkör kellene egyenként?
A digitális áramkörnek lehet közös tápja, Bővebben: Link.
A konverter és a hangkártya kerüljön egy-egy független trafós áramellátóra, erre példa az előbbi 2x6 V-os NYÁK-trafó. A szűrés-stabilizálás LM7805. A ventilátor számára az egyik pufferelt szekunder várhatóan 7-9V-os feszültsége az 5 V-nál hatékonyabb, de még mindig csendes működést biztosít.
Hello!
- Érdemes az áramokat meg is mérni, mert az hogy mi van a tápjukra írva, még nem biztos hogy el is fogyasztják azt. (Még az sem biztos, hogy az adott táp ki is bírná azt a terhelést ami rá van írva..) - A 12V-os ventilátor 5V-ról épp hogy csak elindul, azért nincs hangja. 12V-ról sokkal gyorsabban forog és sokkal zajosabb is. A "csendes ventilátor" a radiális, nem az axiális típus.
Attól tartok ezek mind külön és független eszközök. Egy közös tápot csinálni, többe van mint amennyit ér. Ha van benned kurázsi, a tápokat lehetne saját doboz nélkül, egy 230 V~ os sínre, nyákra, stb szerelni. A táplálásokat úgy is egyedileg kell kivezetni. Az egészet bedobozolod, némi szellőztetést biztosítva, egy közös vezetékkel, villásdugóval. Nehézség a veszélyes 230 V~ os résszel van, mert stabilnak és érintésvédelem szempontjából biztonságosnak kell lennie.
A legegyszerűbb a köztes út. Egy elosztóba dugott összes táp. Becsomagolva egy szellős dobozba. Mivel kevés képzettséged, tapasztalatod van, nagyon könnyen mellényúlhatsz.
Azt hiszem ez sokkal bonyolultabb, mint ahogy elsőre gondoltam
Viszont a legutolsó ötletedre kérdezném, hogy az segíthet, ha a digitális dolgok adapterei egy elosztón vannak, a hanggal kapcsolatos dolgok adapterei meg egy másik elosztón? Vagy nullpotenciál különbséget viszek így bele a rendszerbe?
Szerintem ezek nem változtatnak semmit. De néha egyes tápoknál a fordítva bedugás okozhat némi brummot, a belső zavarszűrés miatt.
Sziasztok, lehet hogy már valaki feltette a kérdés, egy Popcorn A410-hez szeretnék egy lineáris tápot.
Hello! Ezt a kérdést tényleg biztos nem tette fel senki, lévén hogy nincs benne kérdés..
Bocs a fele lemaradt, tehát ez a kapcsolás megfelelő hozzá?
Nem túl szerencsés elrendezés, a B-E a stabilizátor kimenete és a kapcsolás kimenete között van. A gyári ajánlás is PNP tranzisztort mutat, lásd melléklet. A tranzisztor típusa kb. mindegy, ha bírja a fogyasztó áramát.
Miért nem veszel inkább egy 12 V-os tápegységet? Ekkora áramnál jelentős veszteség fog keletkezni a tranzisztoron, fűteni fog szépen.
A gyári tápját szeretném lecserélni, azt olvastam jobb a hangja egy lineáris táppal. Egyébként a gyári tápra 12V 3A van írva.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2020
A 12 V-ból egy csomó belső, kapcsolóüzemű tápegység állítja elő a részegységeknek szükséges feszültségeket. Ez egy számítógép, 99,9 %-ban digitális.
Aki ezt írta, egyszerűen a palcebó hatás áldozata lett vagy valamiért annyira leromlott a tápegysége állapota, hogy valóban vitt extra zajt a rendszerbe. Az ilyen állításokat nem tudják semmilyen mérhető ténnyel alátámasztani. Mindazonáltal a te dolgod, ha gondolod próbáld ki, nem egy nagy befektetés. Valamint a témát itt zárjuk le mielőtt elindul ismét egy nagy flame és röpködni kezdenek a kitiltások, figyelmeztetések stb.
Sziasztok!
Autóba kellene nekem egy kis tápegység, hogy feszültség tüskéket, zavarokat megfogja. Egy ledes cucc lenne rajta, amit szeretnék minél hosszabb élettartamra használni. A kimenet 12V, mondjuk 2A, a bemenet pedig 11-től 14V-ig. 7812-t elhasználtam már kettőt, és kapcsolóüzeműt is. Elolvadtak az idők folyamán. Valami ilyesmi Bővebben: Link Tudnátok valamit javasolni?
Szia!
Talán egy LM350 elég lenne, mégis 3 A maximum. A hűtésre viszont figyelj oda, mert a max 2,x V*2 A= 4,x W nem valami olvasztó meleg, hacsak nem csupaszon alkalmaztad a stabokat.
Vegyél egy DC-DC konvertert. Itt van némi választék: TME.
Ilyen volt ami elpusztult a stabkockák után: Bővebben: Link
A kockákon már nem emlékszem hogy volt-e valami hűtés. Na megpróbálom akkor az lm350-et! Köszi mindenkinek!
Stabkockák után DC-DC konverter? A linkelt modul egy step down konverter, tehát a bemenetén nagyobb feszültséget kell biztosítani, mint amit a kimeneten vársz. A stabkockák helyes működéséhez is szükséges ez a feltétel, LM350-hez is.
Magyarán vagy normális DC-DC konvertert használsz vagy bízol abban, hogy az autóhoz szánt eszköz kibírja a 12 V feletti feszültséget is. Legalábbis annyit, amennyi egy normál autóban előfordulhat. Igaz, távolkeleti eszközöknél megeshet, hogy a 12 V is sok nekik. A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2021
Skori féle MOSFET-es stabilizátor Szinte 0 feszültég esés esetén is működik. Tehát a 12V-ot addig tartja, míg a bemenet legalább 12,1 V. A honlapján lévő rajzot át kell váltani, fordított polaritású alkatrészekre.
Igen, lehet úgy is, de a DC-DC konverterek jóval kevesebbet fűtenek.
Ez igaz, bár 2-3 W még nem a világvége, csak hogy ott van a működéshez szükséges feszültségkülönbség.
Keress buck-boost konvertert, mert csak azt tudja hogy 10 - 20 V bemenetről előállítja a 12 V -ot.
DC-DC konvertereknél másként működik. Pl. Mean Well SKA20A-12: bemenet: 9 - 18 VDC, kimenet: 12 VDC.
Sziasztok,
PIC-es áramkörhöz kellene 230/6 Voltos tápot csinálnom ami maximum egy gyufásskatulya méretű (de inkább kisebb). Az elektronika a perifériákkal együtt max. 15 mA fogyasztású. Méretéből adódóan trafós megoldás szinte biztos, hogy kizárva. Fontos, hogy ne melegedjen nagyon, mivel teljesen zárt dobozban lenne használva. Érintésvédelem nem gond, semmi része nem érinthető ami rázhatna. Bármilyen házilag kivitelezhető ötletet köszönettel veszek.
Biztos, hogy 6 V kell nem pedig 5?
igen, 6 Volt elég, eredetileg 12 Voltos a panel, van rajta szabályzás. Teszteltem, már 4.5 Volttal is stabilan megy.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |