Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „A termosztát új, elemek cserélve,” És a többieknek is. (mugab, dokidoki) Az általatok leírtak valóban helytállóak egy több éves termosztátnál, én is ilyen hibákat tapasztaltam. (Ettől függetlenül még lehet gyári hibás is.) doxapara Áramtalanítás után, párosítsd újra, vagy esetleg valami zavarja, ami előtte nem volt ott a két eszköz között.
A vezérléssel nincs gond, mert kigyullad a piros lámpa...
Az inhibítor betöltése nem felesleges dolog még akkor sem ha nem ez okozza a szelep beragadását, elkoszolódását. Ha nem üledékes, uszadékos a fűtővíz akkor nem valószínű, hogy az okozza a "beragadását" ha ezt írod:
Idézet: Van egy vízáramlás érzékelő ami egy kis forgólapátos kis szerkezet amit a megfelelő vízáramlás hozna mozgásba aminek hatására a vezérlő átváltja a motorral a váltószelepet HMV vételezésre. Ha valami hiba történne közben azt a készülék jelezné valami hibakóddal de erről nem írtál, hogy lenne ilyen. A melegvíz megnyitásakor megfelelő intenzitással folyik a víz a csapnál, nem tapasztalható nyomásesés? A vízvételezési helyen nincs lekorlátozva a szervízcsappal a szabad kifolyás? A kádtöltőnek nincs ilyen de a mosdó és mosogató csaptelepeknél alul van egy elzáró beszerelve az legyen teljesen nyitva. „Mikor már javában fűtött, hirtelen megnyitottam a vízcsapot, így hirtelen átváltott vízmelegítésre és ez kiugrasztotta a szelepet.” A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2020
Attól, hogy "kigyullad" a piros lámpa még reléhiba lehet, mert a lámpa csak a vezérlőfeszültség meglétét jelzi és nem azt a tényt, hogy a relé kapcsolta is az "áramot". Az a piros jelzés valószínűleg egy LED ami elég széles tápfesz tartományban világít. Viszont a relé csak egy szűk feszültségtartományban tud működni, ezért előfordulhat, hogy a kijelzés megvan, de a relé nem tud meghúzni, na meg az is előfordulhat, hogy meghúz a relé, de az érintkezői közé került szennyeződés miatt az érintkezés nem jön létre.
Sziasztok.
A következő problémával kapcsolatban kérném a véleményeteket / tanácsotokat. Bosch gaz 3000 ow 23 gázkazánomnál (Link) naponta többször tapasztalom azt a hibát, hogy a kazán egyszerűen megáll és reset-ig nem hajlandó tovább fűteni illetve használati melegvizet előállítani. A kazán leállása után a kis hibajelző háromszög illetve a 45C-ot jelző zöld LED villog illetve a beépített vízpumpa folyamatosan megy. LINK oldal szerint ez a hibakód: "hőmérséklethatároló Előremenő NTC, szivattyú hiba." Bő egy hónapja szenvedek azzal, hogy legalább valamiféle szabályszerűséget felfedezzek abban, hogy mikor fut hibára a kazán, de egyszerűen semmi ilyesmit nem találok pedig nagyon sokmindent próbáltam. Amit tudok: - mindig ugyanaz a hiba - sokszor akkor is jelentkezik ha a kazánnak már órák óta nem kellett semmit fűtenie. (pl este bő egy órával a fűtés és melegvízhasználat után rendben van de reggelre megint hibát jelez) - a rendszer nem levegős és rendben van a nyomás is - ha használtam a melegvizet pl egy rendes zuhany után akkor egyrészt nekem úgy tűnik, hogy addig nincs fűtés (ez lehet hogy normális, nem tudom) utána pedig Az egyetlen dolog, ami talán jellemző, hogy ha már elég meleg benne a víz akkor ritkábban szokott kikapcsolni de pl ma reggel mikor beindítottam a fűtést akkor 3x kellett újraindítanom. A rendszer "örökölt", így vettem a házat idén ősszel. Egy - a bosch általtal ajánlott - szerelőt kihívtunk, aki azt mondta, hogy szerinte semmi baja csak ki kell pucolni, amit 20eFt-ért meg is tett, de jobb nem lett tőle a dolog. Ha esetleg valaki Miskolc környékén tud jó kazánszerelőt akkor azt is szivesen fogadnám. Előre is köszönöm a segítséget.
Szia! A rendszerben uralkodó nyomás az rendben van? Gépkönyv.
Szia. A C: meghajtóról linkeltél. Meg tudod osztani valahol a neten?
Közben megtaláltam, igen a nyomás rendben van, kb 1.3bar
Nekem ugyanezt produkálta egy egészen más típusú kazán, de nekem nem volt hibakód, csak megállt és villogott a piros LED. A hiba az volt, amit nálad kiad a kazán: előremenő NTC hibás. Vettem bele egy újat, kicseréltem, azóta jó.
Köszi. Ez az a csőre cuppantott kis hőelemszerűség (LINK a fotóhoz)? Épp most nyitottam ki a cuccot és néztem meg szemmel. Bár úgy tűnt, hogy elég stabil azért egy gyorskötözővel ráerősítettem, hogy bizots ne lötyögjön a csövön.
Ehhez a kazánhoz milyen tipusú NTC kellhet és hol lehet beszerezni? Az enyémen a felírat: T7335 D1289B 1101 A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2020
Ez nem az az érzékelő. Az egy klixon hőfokkapcsoló nem NTC.
Sziasztok!
Ismételten fordulok Hozzátok! Már korábban is segítettetek a kazánproblémámban, de most újabb hiba támadt az Ariston Genus 23 kombi kazánom működésében. Egyáltalán nem vagyok szakember ebben a témában, ezért szeretném a véleményeteket kérni! Kb. 2 hónapja a következő észlelhető: szép csendben tökéletesen megy a fűtés , majd hosszabb meleg csapvíz használatát ( zuhanyzás, mosogatás) követően a cirkóra átváltáskor a gyújtóláng belobban...elalszik...belobban és kb .a 4.alkalommal tud csak beindulni a fűtés. Már ez szinte rendszeres, félek, hogy egyszer csak nem tud a fűtési kör beindulni, úgyhogy melegvíz használatakor inkább lekapcsolom előre a termosztát, víz használatát követően kb. fél óra múlva indítom újra a fűtést. Ilyenkor tökéletesen , elsőre van gyújtóláng. Membrán, tömszelence 1 éve szorult cserére. Véleményeteket várom, előre is köszönettel !
Szia, jó reggelt!
Milyen értékű kell,hogy legyen a kondenzátor? Sajna nincs rajta semmi adat. Mekkora kapacitást kellene mérnem, és Ha ez fix érték minden keringető szivattyúnál, mennyi lehet a megengedett eltérés? Tiszteletem.
Helló!
A szivattyúházon sincs feltüntetve valamekkora F érték ? Ha jól rémlik a dolog akkor 2,5 µF +-5% - nak kell hogy legyen.
Ez kb 20 éves Ariston, 1 éve a tágulási tartályból elment a gáztöltet, csepegett a kazán, akkor sem jelzett ki semmilyen hibakódot, de mondta is a szakember, hogy a régebbi típusoknál már nem is várható az érzékenység, hibakód jelzés.Egyébként természetesen most sem ír ki semmit. Nyílván az segítség lenne.
Tehát külön-külön a HMV ill.a fűtés indítás jó, csakis hosszabb melegvíz használatát követően a fűtésre váltáskor , de jó hangosan erőlködik a gyújtóláng , pontban a 4.-re lesz gyújtóláng.
Szia! Kettő fontos kapcsoló (mikrókapcsoló) van benne. Az egyik az reed relés a szivattyú vízáramlás ellenőrzésére Bővebben: Link. A másik kapcsoló a hidrováltó végén van, ez felel a két üzemmód közötti váltásért, helyesebben a HMV vételezés megszűnésekor a hidróváltóban a víznyomások kiegyenlítődését követően a mikrókapcsolónak ki kellene kapcsolnia, innen "tudná" a vezérlő az állapot változás megtörténtét. Ha ez lassan megy végbe a belső szeleptest mozgásakor akkor a kapcsoló is később fog kikapcsolni. Az impulzuscsövek és a bypass ágban lévő járatok összeköttetése, átjárhatósága és a mikrókapcsoló működése (kapcsol e a váltáskor) amit meg kellene vizsgálni a működés ellenőrzéséhez.
Képileg ez így nézhet ki. A gépkönyve.
Egyáltalán nem vagyok műszaki ember! De még keresni is igen nehéz. Így kénytelen vagyok egy kicsit előképezni magam a segítségetekkel ( mint már korábban is ) , konkrétan a Te szakvéleményed alapján oldódott meg a kb. fél éves kazán csepegésem. ( regisztrált ,hivatalos Ariston szervizes nem tudta az okát, "valahol vizveszteség van, koszos az egész vízrendszer, le kellene engedni a vizet ", citromsavazta a tömszelencét, membráncsere )
Aztán már elérhetetlenné tette magát. Majd ezután találtam rá erre a fórumra, átolvastam a szakvéleményeteket, amivel már elméletileg majd gyakorlatilag is sikerült a megoldani a problémát. Köszönet még egyszer érte ! Az alkatrész beszerzés sem egy könnyű dolog. Most a COVID járványban meg pláne ! Rövidre zárva : szerinted mikrokapcsolót vagy mi mást próbáljak beszerezni, mielőtt a kivitelezőt , kazánszerelőt keresek ? ( ha szétszedi, minek a cseréjére számíthatok, ill. akkor már az meg is lenne , az alkatrészbeszerzés hetekbe is kerülhet . ) Köszönettel , hogy időt fordítasz a problémámra !
Hogy mire számíthatsz azt nem tudom megmondani, azért írom le, hogy miket kellene ellenőrizni a működést illetően, hogy mi okozza a "késedelmet" a kapcsolás során vagy maga a kapcsolók valamelyike nem működik megfelelően. Ha ezeket nem tudod Te magad megvizsgálni, nem leszel előbbre, mert a szerelőt a helyszínen nem ajánlatos kioktatni, hogy Neked ezt meg azt mondták, mert akkor minek hívsz szakembert ha jobban tudod elméletileg mint gyakorlatilag.
A kapcsolók azok könnyen beszerezhetők de nem biztos, hogy a szerelő azt fogja csinálni, hanem pl. egységgel, foglalattal cseréli. Az töredéke időt vesz igénybe, mint ha kapcsolót vagy reed-et cserélne az biztos. Szóval nehéz ezt így megmondani, hogy mire számíts ha ennyire nem vagy képben a műszaki dolgokkal. Hathatósan segíteni pedig csak annak lehet aki valamilyen szinten képben van ezen a téren. A kérdéses mikrókapcsoló a váltószelepen az ilyen lehet de a képen nem az látható ami a Te kazánodhoz való, abban csak egy mikrókapcsoló van nem kettő, mint a képen egymás mellett. A reed relé és az azt működtető mágnes amit a membrános vízáramlást érzékelő része hoz mozgásba, azt is ki lehet cserélni, mert forrasztva van a tokjában. Hát ennyit tudnék mondani hirtelenjében. Idézet: „Az is elsősorban azt eredményezi, hogy a fűtőtestek alsó 1/3 része nem melegszik át, azaz kézzel érintve jelentős hőmérséklet különbség van a fűtőtest alsó és felső része között.” Erre milyen "orvosság" van? A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2021
Szia! Ettől egy kicsit bővebben is szólhatnál a problémáról. Végülis mondhatni azt válaszként, hogy légteleníteni kell.
Szia,
18 éve vettem a házat és benne a fűtési rendszert, tehát régi, lehet 20-25 éves. Van három radiátor amelyek úgy viselkednek ahogy "niedziela" írja és én idéztem. Légtelenítve volt ez idő alatt, de más semmi.
Milyen radiátorok vannak és hogyan vannak bekötve a rendszerbe? Milyen a kazán stb.?
Szia,
Junkers ZWE 24-2 K a kazán típusa. 6db radiátor van. A lakás kb 110nm. A radiátorok: 190x60 3db "ellenkező oldali felső-alsó bekötésű" acéllemez radiátor, kétsoros 170x60 1db "ellenkező oldali felső-alsó bekötésű" acéllemez radiátor, kétsoros 80x60 1db "egyoldali felső-alsó bekötésű" acéllemez radiátor, kétsoros A 190-es radiátorok: 1db kb. 17nm szoba 2 ablakkal (jó nagy ablakok) itt van a szobatermosztát 2db kb. 25nm szoba 2 ablakkal (még nagyobb ablakkal) A 170-es radiátor: 1 db kb. 12nm szoba 1 ablakkal A 80-s radiátor: 1 db előszoba Egyelőre ennyi, ha fontos még valami, folytatom...
Lassan keringet a szivattyu
Vagy direkt le vannak fojtva a nagy radiatorok mert tul lettek meretezve. Ha ez van, akkor ne nyisd ki a felso szelepet vagy az also torlot teljesen mert akkor ezekbe a helyisegekbe ha 25 fokot is csinalsz, a tobbibe sose lesz meleg. Nalam is a ket gyerekszobaba nagyok a radiatorok, ingyen volt 10 eve, azota megtorten a szigeteles es annyira le vannak fojtva az also torloval hogy kb. a fele meleg csak. Ha teljesen kinyitom, szaunazni lehet a ket kisszobaba.
Szia! A kazán az Eurostar? A radiátorok alsó kimenetén a visszatérőn van valami állítási lehetőség beépítve? Azokat ki kellene nyitni mindet mert talán túl nagy a fojtás és ezért nem tud átmelegedni. A kazán szivattyúja milyen fokozatban működik?
Idézet: „Erre milyen "orvosság" van?” Nyáron mosd át a radiátorokat. Vagy keresel egy fűtés szerelőt, azok elvileg tudják hogyan kell átmosni és van szerszámuk is hozzá. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2021
Talán Eurotherm .... de mindkettőből van bitermikus hőcserélős. Talán ennyi idő elteltével a szivattyú szállítóképessége a kondenzátora kapacitásának csökkenésével leromlott, mert csak egy sebességű ahogy néztem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |