Fórum témák
» Több friss téma |
még nem szedtem szét.de talán benne van az R19 javitási könyvben.
![]()
nincs benne de nem uszóval mér az bizti,mert a karterba nincs .
![]()
Nem értem, hogy sikerült fordítva ráerőszakolni az akkusarukat az aksira.
Ahogy a többiek is írták, nem egyforma a méret, + általába ezek az indító kábelek elég rövidek, pont méretes, (mivel a réz mocsokdrága) még véletlen se lehet keresztbe kötni, .... neked sikerült, nagy művész vagy!! Be lehet kötni egy teljesítménydiódát a riasztó áramkörébe, persze számolni kell a fellépő feszültségeséssel, ezt csak próbával lehet ellenőrizni, hogy működik ettől a riasztó. Azon kívül, a riasztó védelmét megoldottad, ott van még az autórádió, motorvezérlő elektronika, központizár, légzsák, ezek nem tom mennyire vannak védve, de ha egy 40.000 ezres riasztóba lusták voltak berakni egy kib**ott diódát akkor sanszos!! szerintem az igazán jó megoldás az, hogy (ha sűrűn kell cserélgetni akkut) bekötéskor szemmel végigköveted a testkábel útját az akksiig és az lessz a minusz, az oda nem figyelést nem minden esetben gazdaságos elektronikával kivédeni, ez az eset erre az ékes bizonyíték. üdv
Pafi
A generátor ezen a rajzon nem tud tölteni. A diódát vagy egyéb eszközt csak a biztosítéktáblára menő vezetékbe szabad beiktatni úgy, hogy a Generátor Indítómotor Akkumulátor kör (vastag piros madzag) kimaradjon belőle.
Dudus!
Tud tölteni. A FET megfelelő polaritású aksibekötés mellett mindig nyitva van, mindkét irányban gyakorlatilag 0 az ellenállása. A fordított polaritással bekötött aksit meg ne akard tölteni! ![]() Zsoltee! Nem kell fordítva rádugni az aksira a sarukat ahhoz, hogy tönkretegyen pár fogyasztót, elég csak hozzáérinteni!
....... lassan előjön az autóvillamosság is... ha az akkut tenné be valaki fordítva (
![]() ![]()
Nem, az nem olyan nagy durranás..... Sokkal nagyobbat durran a rövidrezárt aksi.... A szó legszorosabb értelmében!
![]()
Sziasztok!
Kicsit továbbfejlesztve akkumulátor töltőnél is működne ez a fajta polaritás védelem? Szeretnék egy ledet is elhelyezni, hogy mutassa a helytelen polaritást. Az elképzelésemet felrajzoltam, vetnétek rá egy pillantást, hogy jó úton járok-e? Köszönöm
Szia
A led ágát a dióda elé kéne kötni, mert így fordított polaritás esetén mindkét oldalról +-t kap. Üdc
Szia!
De a dióda előtt is pozitív ág van, mert ez jön a töltőtől. Vagy valamit nagyon elnézek.
ennek mi lenne a szerepe?
Gondolom az, hogy világítson a led, ha fordítva kötik az akkura...
Ertem. Akkor viszont az nem tiszta, hogy a felso dioda minek? Mert az ott semmit nem csinal azon kivul, hogy normal uzem kozben melegszik egy kicsit. Sőt, ami azt illeti, bizonyos okosabb töltők eseten csak ront a helyzeten, mert a tolto nem erzekeli az akkut.
Elvileg polaritás védelem a célja. Trafós 12V-s autó akku töltőhöz
kellene. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2014
Ez nagyon regi problema. Egy diodaval nem igen van megoldas. Hatasos vedelem csak valami aktiv aramkorrel lehetseges, szerintem. Pl. egy rele, ami a tolto es az akku kozotti osszekottetest szakitja meg. A rele tekercse az akku oldalon van egy soros diodaval bekotve, igy csak akkor huz meg, ha jo polaritassal teszed ra az akksit. Csak az a baja, hogy ugy marad, amikor az akksit lekotod rola, mert a tolto feszultseg tarja, amig ki nek huzod a konnektorbol. Meg nagyon lemerult akkunal nem biztos, hogy meghuz. De talan az iranyelv jo lehet. Csak akkor elkezd bonyolodni a dolog. (Rele helyett ket MOSFET back-to-back formaban. Aramfigyeles a rele meghuzott allapotaban.)
Köszönöm a tanácsokat. Nem akarnám túlbonyolítani, azért kellene a led, hogy figyelmeztessen a polaritásra, aztán azonnal leszedi a felhasználó a sarukat. A fenti kapcsolás jó erre a célra?
Amennyiben a tolto csak egy trafo meg egy egyeniranyito, akkor nem jo.
Igen, erről van szó. Kifejtenéd? Köszönöm.
Valami ilyen irányban kellene elindulni.
Köszi a segítséget. Ez jó lesz.
Idézet: Ha az akkut forditva kotod ra, akkor az egyeniranyito diodak nyitnak, es az akkufesz rakerul a trafo tekercsere, ami nehany Ohm. Ezen a soros dioda sem segit, mert visszafele azon is ugyanugy folyik az aram. Ezert mondtam, hogy valami aktiv figyelo dolog kell. Mekkora akkurol van szo? „Kifejtenéd?”
Igen, így átgondolva igazad van. Autó akkumulátor, 12 volt, az amper váltózó, mikor milyenhez. Úgy általánosságban 55 Ah.
Ajánlok egy üzembiztos megoldást. Bár léteznek tiszta elektronikus változatok is, ez is működik.
![]() Fordított polaritás esetén a piros LED világít, nem történik semmi. Megfelelő polaritásnál a zöld LED világít, behúz a vele sorba kötött relé és zárja a töltő felé az érintkezőt. Ha a választott relé árama túl sok a LED-hez, párhuzamos ellenállással be lehet állítani a LED áramát. Természetesen olyan relé kell, ami a dióda+LED előtéttel gyenge akkunál meg tud húzni, de a max. töltőfeszültséget is kibírja. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
En is pont ezt javasoltam (a zold LED nelkul), de azt mondta a kerdezo, hogy nem akarna túlbonyolitani.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
Ennél egyszerűbben nem nagyon megy, inkább a pirosat lehetne elhagyni.
![]()
A 2007-es post, amire valaszoltal, az arrol szol, hogy egy riasztot hogyan lehet megvedeni a forditott polaritasu bekotestol. Semmi koze a tolteshez vagy egyeb autos dolgokhoz.
Üdv mindenkinek.
A kérdés amit felteszek nem autó villamossággal kapcsolatos, de ez a téma állt hozzá a legközelebb, és nem szerettem volna új topikot nyitni miatta. Korábban megépítettem egy Skori féle Dióda és LED gyorstesztelőt, amit szeretnék kiegészíteni a Topi féle MOSFET polaritás védelemmel. A kérdés pedig, milyen értékűre kell cserélnem a zénert, és az ellenállást a polaritás védelemben, amennyiben 4,2 Volt-ról (18650-es akku) szeretném üzemeltetni a tesztert? Minden segítséget előre is köszönök.
Hello! Topikapcsolásában azért van zéner, hogy nagyobb bemeneti feszültség esetén a Fet G-S pontja ne tudjon túlfeszültséget kapni. Mivel Te csak 4.2V-ról járatod zénerre nincs szükség. Igazából az ellenállásra sincs, de értéke nem számít. Tekintve hogy egy Fet térvezérelt, egyenáramon nincs bemeneti árama.
De mivel Te 4,2V-ot használsz, Skori meg 1.2..1,5V-ra tervezte az áramkört, polaritás védelemnek egy mezei dióda is megteszi. Nem számít a dióda feszültségesése.. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |