Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Polaritáscsere elleni védelem autóba
Lapozás: OK   2 / 3
(#) BTO válasza mlhe_vr hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
még nem szedtem szét.de talán benne van az R19 javitási könyvben.
(#) BTO válasza BTO hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
nincs benne de nem uszóval mér az bizti,mert a karterba nincs . uszó
(#) zsoltee0001 hozzászólása Nov 19, 2007 /
 
Nem értem, hogy sikerült fordítva ráerőszakolni az akkusarukat az aksira.
Ahogy a többiek is írták, nem egyforma a méret,
+ általába ezek az indító kábelek elég rövidek, pont méretes, (mivel a réz mocsokdrága)
még véletlen se lehet keresztbe kötni, .... neked sikerült, nagy művész vagy!!
Be lehet kötni egy teljesítménydiódát a riasztó áramkörébe, persze számolni kell a fellépő feszültségeséssel, ezt csak próbával lehet ellenőrizni, hogy működik ettől a riasztó.
Azon kívül, a riasztó védelmét megoldottad, ott van még az autórádió, motorvezérlő elektronika, központizár, légzsák, ezek nem tom mennyire vannak védve, de ha egy 40.000 ezres riasztóba lusták voltak berakni egy kib**ott diódát akkor sanszos!!
szerintem az igazán jó megoldás az, hogy (ha sűrűn kell cserélgetni akkut) bekötéskor szemmel végigköveted a testkábel útját az akksiig és az lessz a minusz, az oda nem figyelést nem minden esetben gazdaságos elektronikával kivédeni, ez az eset erre az ékes bizonyíték.
üdv
(#) Dudus válasza Pafi hozzászólására (») Nov 19, 2007 /
 
Pafi

A generátor ezen a rajzon nem tud tölteni. A diódát vagy egyéb eszközt csak a biztosítéktáblára menő vezetékbe szabad beiktatni úgy, hogy a Generátor Indítómotor Akkumulátor kör (vastag piros madzag) kimaradjon belőle.
(#) Pafi válasza Dudus hozzászólására (») Nov 19, 2007 /
 
Dudus!

Tud tölteni. A FET megfelelő polaritású aksibekötés mellett mindig nyitva van, mindkét irányban gyakorlatilag 0 az ellenállása.

A fordított polaritással bekötött aksit meg ne akard tölteni!

Zsoltee!

Nem kell fordítva rádugni az aksira a sarukat ahhoz, hogy tönkretegyen pár fogyasztót, elég csak hozzáérinteni!
(#) ferci hozzászólása Nov 19, 2007 /
 
....... lassan előjön az autóvillamosság is... ha az akkut tenné be valaki fordítva ( ), mit szól ( és mekkorát) a generátor 6 diódája, hi... meg az akku.
(#) mlhe_vr válasza ferci hozzászólására (») Nov 19, 2007 /
 
Nem, az nem olyan nagy durranás..... Sokkal nagyobbat durran a rövidrezárt aksi.... A szó legszorosabb értelmében!
(#) ferci válasza mlhe_vr hozzászólására (») Nov 19, 2007 /
 
... ott a végén...
(#) daystealer hozzászólása Márc 3, 2014 /
 
Sziasztok!
Kicsit továbbfejlesztve akkumulátor töltőnél is működne ez a fajta polaritás védelem? Szeretnék egy ledet is elhelyezni, hogy mutassa a helytelen polaritást. Az elképzelésemet felrajzoltam, vetnétek rá egy pillantást, hogy jó úton járok-e? Köszönöm

egyszeru..png
    
(#) zsoltee0001 válasza daystealer hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
Szia
A led ágát a dióda elé kéne kötni, mert így fordított polaritás esetén mindkét oldalról +-t kap.
Üdc
(#) daystealer válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
Szia!
De a dióda előtt is pozitív ág van, mert ez jön a töltőtől. Vagy valamit nagyon elnézek.
(#) zsoltee0001 válasza daystealer hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
Így gondoltam.

akku.png
    
(#) killbill válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
ennek mi lenne a szerepe?
(#) zsoltee0001 válasza killbill hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
Gondolom az, hogy világítson a led, ha fordítva kötik az akkura...
(#) killbill válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
Ertem. Akkor viszont az nem tiszta, hogy a felso dioda minek? Mert az ott semmit nem csinal azon kivul, hogy normal uzem kozben melegszik egy kicsit. Sőt, ami azt illeti, bizonyos okosabb töltők eseten csak ront a helyzeten, mert a tolto nem erzekeli az akkut.
(#) daystealer válasza killbill hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
Elvileg polaritás védelem a célja. Trafós 12V-s autó akku töltőhöz
kellene.
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2014
(#) killbill válasza daystealer hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
Ez nagyon regi problema. Egy diodaval nem igen van megoldas. Hatasos vedelem csak valami aktiv aramkorrel lehetseges, szerintem. Pl. egy rele, ami a tolto es az akku kozotti osszekottetest szakitja meg. A rele tekercse az akku oldalon van egy soros diodaval bekotve, igy csak akkor huz meg, ha jo polaritassal teszed ra az akksit. Csak az a baja, hogy ugy marad, amikor az akksit lekotod rola, mert a tolto feszultseg tarja, amig ki nek huzod a konnektorbol. Meg nagyon lemerult akkunal nem biztos, hogy meghuz. De talan az iranyelv jo lehet. Csak akkor elkezd bonyolodni a dolog. (Rele helyett ket MOSFET back-to-back formaban. Aramfigyeles a rele meghuzott allapotaban.)
(#) daystealer válasza killbill hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
Köszönöm a tanácsokat. Nem akarnám túlbonyolítani, azért kellene a led, hogy figyelmeztessen a polaritásra, aztán azonnal leszedi a felhasználó a sarukat. A fenti kapcsolás jó erre a célra?
(#) killbill válasza daystealer hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Amennyiben a tolto csak egy trafo meg egy egyeniranyito, akkor nem jo.
(#) daystealer válasza killbill hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Igen, erről van szó. Kifejtenéd? Köszönöm.
(#) orcika70 válasza daystealer hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Valami ilyen irányban kellene elindulni.
(#) daystealer válasza orcika70 hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Köszi a segítséget. Ez jó lesz.
(#) killbill válasza daystealer hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Idézet:
„Kifejtenéd?”
Ha az akkut forditva kotod ra, akkor az egyeniranyito diodak nyitnak, es az akkufesz rakerul a trafo tekercsere, ami nehany Ohm. Ezen a soros dioda sem segit, mert visszafele azon is ugyanugy folyik az aram. Ezert mondtam, hogy valami aktiv figyelo dolog kell. Mekkora akkurol van szo?
(#) daystealer válasza killbill hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Igen, így átgondolva igazad van. Autó akkumulátor, 12 volt, az amper váltózó, mikor milyenhez. Úgy általánosságban 55 Ah.
(#) erbe válasza daystealer hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Ajánlok egy üzembiztos megoldást. Bár léteznek tiszta elektronikus változatok is, ez is működik.
Fordított polaritás esetén a piros LED világít, nem történik semmi. Megfelelő polaritásnál a zöld LED világít, behúz a vele sorba kötött relé és zárja a töltő felé az érintkezőt. Ha a választott relé árama túl sok a LED-hez, párhuzamos ellenállással be lehet állítani a LED áramát. Természetesen olyan relé kell, ami a dióda+LED előtéttel gyenge akkunál meg tud húzni, de a max. töltőfeszültséget is kibírja.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
(#) killbill válasza erbe hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
En is pont ezt javasoltam (a zold LED nelkul), de azt mondta a kerdezo, hogy nem akarna túlbonyolitani.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
(#) erbe válasza killbill hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Ennél egyszerűbben nem nagyon megy, inkább a pirosat lehetne elhagyni.
(#) killbill válasza csabaffy hozzászólására (») Júl 10, 2014 /
 
A 2007-es post, amire valaszoltal, az arrol szol, hogy egy riasztot hogyan lehet megvedeni a forditott polaritasu bekotestol. Semmi koze a tolteshez vagy egyeb autos dolgokhoz.
(#) igor4122 hozzászólása Márc 19, 2021 /
 
Üdv mindenkinek.

A kérdés amit felteszek nem autó villamossággal kapcsolatos, de ez a téma állt hozzá a legközelebb, és nem szerettem volna új topikot nyitni miatta.

Korábban megépítettem egy Skori féle Dióda és LED gyorstesztelőt, amit szeretnék kiegészíteni a Topi féle MOSFET polaritás védelemmel.

A kérdés pedig, milyen értékűre kell cserélnem a zénert, és az ellenállást a polaritás védelemben, amennyiben 4,2 Volt-ról (18650-es akku) szeretném üzemeltetni a tesztert?

Minden segítséget előre is köszönök.
(#) proli007 válasza igor4122 hozzászólására (») Márc 19, 2021 /
 
Hello! Topikapcsolásában azért van zéner, hogy nagyobb bemeneti feszültség esetén a Fet G-S pontja ne tudjon túlfeszültséget kapni. Mivel Te csak 4.2V-ról járatod zénerre nincs szükség. Igazából az ellenállásra sincs, de értéke nem számít. Tekintve hogy egy Fet térvezérelt, egyenáramon nincs bemeneti árama.
De mivel Te 4,2V-ot használsz, Skori meg 1.2..1,5V-ra tervezte az áramkört, polaritás védelemnek egy mezei dióda is megteszi. Nem számít a dióda feszültségesése..
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2021
Következő: »»   2 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem