Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
A linkeden belül van egy másik ajánlás, ez. Ránézésre Knipex koppintás, ha jól sikerült akkor jó kis fogó lehet. A dupont pin préselős része emlékezetem szerint megegyezik a minifit méreteivel, de holnap biztosat tudok mondani mert mindkettő van bent a fiókomban, csak meg kell mérnem. Ha jól emlékszem ráadásul pont a dupont pineket préseltük a minifit fogójával, mert 5-6 csatlakozó miatt céges szinten sem éri meg megvenni egy présfogót (a dupont csatlakozót nem használjuk, mert nincs reteszelési lehetősége, ezért könnyen szétcsúszik, de egy termékbe pár darabot mégis használni kellett, mert gyári eszközön volt rajta mink pedig nem bonthattuk meg).
Hát sajnos otthon tényleg csak a rángatás marad mechanikai tesztből, de elektromos tesztet könnyű csinálni házilag is (kell egy combosabb labortáp, meg egy mV mérő). Ennek menete benne van a 70-26C ajánlásban, de a 2008-as kiadást nézd, mert a későbbi hiányos (mivel fizetős lenne ezért a legfrissebb csak ízelítő az ESA részéről, a régebbiek viszont ingyen elérhetőek). A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2021
Közben ezt találtam, az Iwiss SN-2549 az itt ajánlott SN-28B bővített verziója, és olyan 8-9e körül kapható. Az SN -28B a gyártói oldalon ajánlva van mini fit csatlakozóhoz is, kb. ez az egyetlen, amihez a gyártó oda merte írni, nem tudom miért ilyen ritka, pedig nem tűnik nagyon extra kivitelűnek...
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2021
Nem extra kivitelű, csak iparjogi védelem van a molex csatlakozóin így hivatalosan más nem forgalmazhat (és gyárthat) hozzá eszközöket. Európában még az eredeti Molex fogó beszerzése is problémás, amikor pótolni kellett a cégeset (a régi elkopott) akkor Amerikából érkezett az új (Európában nem lehetett kapni), nagyon drága volt és nagyon sokat vártunk rá.
Ezekkel a csatlakozókkal sok gond van. Jártunk már úgy, hogy gyári eszközt kellett megbontanunk mert ki kellett benne cserélni a gyárilag beforrasztott csatlakozót ugyanis az egész világon sehol nem lehetett hozzá présfogót kapni! Ellendarab volt, de amivel meg tudtuk volna préselni az nem. Az eszköz gyártója nem volt hajlandó nyilatkozni, hogy mivel lehet préselni. A csatlakozó gyártója meg 20MFt-ért akart ránksózni egy félautomata pneumatikus préselősort amivel meg tudtuk volna nyomni a pineket. Összesen 6 préselésről beszélünk. Biztos megérte volna.
A többi Molex csatlakozót simán ráírták mindegyikre, csak ezt nem.
Na mindegy, lehet rendelek egy ilyet, 8 ezerért nem rossz, ha normálisan működik.
Benzines flex.
Fórumtársunktól már hallottam hogy létezik.
Sziasztok!
Azon tűnődtem az utóbbi időben hogy szkópnak vagy polcot csinálok, vagy valami kihajtható kar szerűt amivel a mérés helye fölé lehetne vinni ha nincs használatban akkor visszahajtani a falhoz. Ilyesmit néztem, vad ötlet lenne: Bővebben: Link Van több verziója természetesen
Hasznos a linkelt oldal. Egyébként én PA09-et használok ahhoz a néhány krimpeléshez amit nagyon szükséges megnyomni. Macerás mivel 2x kell préselni egy kötéshez: először a vezetőt utána a szigetelést. Az áramterheléses tesztet megcsinálom a következő krimpeléskor.
Szia!
Nem. Kapható ebből tálcás és Videó-DVD tartós változat is akár 50kg terhelhetőség-ig. Nem biztos, hogy érdemes barkácsolni.
Köszi, nem rossz ez sem, bár a szkópom digit, így nem nehéz, illetve az első linken lévő kart elég jól lehet több irányban hajtani, 13k a legjobb ár itthon.
Még nyomozgatok, de jó lenne valami ilyesmi megoldás elég praktikus.
Nézz körül rendesen, ugyanis ezekből a karokból rengeteg féle van! Méret, kartagszám, billenthetőség, rögzíthetőség mind fontos szempontok. A lehetőségeid nem ismerem, de a tálcás változatok helyett, ha sima VESA rögzítőset veszel, akkor ahhoz még kell valami módot találnod, hogy a szkóp is rögzíthető legyen rá. Arra se árt odafigyelned, hogy milyen magasságba szereled fel, esetleg billenteni kell ahhoz, hogy kényelmesen tudd használni - ekkor viszont kell valami, hogy ne csússzon le róla a szerkezet.
40mm széles, 10 és 30mm magas alumínium U profilt és zártszelvényt szeretnék pontos szögben, hibátlan (legfeljebb sorjázást és felületi csiszolást igénylő) vágásképpel darabolni, néhány esetben 45°-ban. 20-30 vágás lenne. Gérvágó ládákkal (például: 1, 2) lehet ehhez kellő pontosságot tartani vagy könnyen elmászhat a fűrész oldalirányban vagy szögben? Egy ilyen (vagy alternatíva) jellegű asztali fűrész pontosság és szép vágáskép szempontjából előnyösebb, mint a láda? Esetleg tudnátok konkrét, bevált eszközt ajánlani?
Flexed van-e? 1mm-es aluvágó korong kb 500 Ft.
A pontos vágásról meg valami állvány gondoskodna, olyan 8e körül lehet kapni. Mondjuk azt be kell állítani előtte. De tud 45 fokot is. Ja,és később pl. vasra is jó normál koronggal. Amiket linkeltél, mind fára van - sokszor hiányzó vagy nevetséges rögzítési lehetőséggel.. A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2021
Az "ilyen"-nel meglehetősen pontosan lehet vágni alumíniumot, de gondosan kell rögzítéseket beállítani. A vágandó anyaghoz külön (asztalos) szorító is kell.
A 30 mm magas profilt még a nagyobb (230 mm) gyorsvágóval is macerás vágni.
Van, de a flex a legutolsó szerszám, amit kézbe vennék. A vágáskép biztosan tökéletes lenne (sablon mellett), de sajnos a vágási veszteség jelentős (ki van milliméterezve az aranyárú anyag), az U profilt a belepattintható plexivel együtt vágnám, valószínűleg égetné.
Alumínium gérvágó láda is alkalmatlan 20-30 pontos vágásra?
Az "ilyen"-hez esetleg lenne konkrét tipped melyiket érdemes megvenni? Az árszórás nagy, a minőséget képekről nem lehet megállapítani.
Szia! Látom ismét elveszel a részletekben. Azt be kellene látnod, hogy ha magad akarsz elkészíteni valamit és nincs megfelelő szerszámozottságod és kézügyességed akkor azt semmilyen szuper szerszám nem fogja helyettesíteni vagy akkor már "többe kerül a leves mint a hús" esete áll fenn. Ezzel a gérvágóval ha nem tudod a neked megfelelő minőségűre megcsinálni akkor más eszközzel sem leszel megelégedve, mert azokat sem használtad és azokról sem szereztél még tapasztalatot. Ettől a gérvágó ládától primitívebb eszközökkel is meg lehet tökéletesre csinálni az illesztést (úgy hívják, hogy reszelő, simító reszelő).
Hasonló cipőben járok. Konyhapult világítás lesz alu profillal, leddel.
Szegélylécek vágásához magam készítettem gérvágó ládát fából. Az alumíniumhoz egy kicsit pontosabb, masszívabb eszközt keresek. A jelenlegi helyzetben nem járnék üzletről üzletre, az internetes képekről alig lehet bármit is megállapítani. Sajnos sok céljára alkalmatlan eszköz kering az interneten, próbálom elkerülni a felesleges köröket és költségeket, ezért kértem tanácsot. Van tapasztalatod a linken szereplő konkrét szerszámmal?
Az alapanyag milliméterre ki van számolva (szálakban van, pontosan kiadja magát), a szerszám árának a többszöröse. Jelentős megmunkálási veszteségnél újabb szálak kellenek, borsos áron. Van reszelőm, de mi értelme pontatlanul vágni és utólag síkba reszelni? Mennyi idő alatt és mekkora anyagveszteséggel reszelsz pontosan síkba 40x30-as profilt 20-30 vágás esetén?
Az hozzászólásodban aláhúzott ilyen a nyerő (mint VIM is írta), én is olyat használtam.
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2021
Egy kézzel mozgatott, fűrészkeretbe fogott lappal a vágott felület mindenképpen utómunkálatot kíván ha szép és pontos illesztést szeretnél amihez reszelő kell. A géppel és koronggal vagy lapkás vágótárcsával vágott felület nem igényel utómunkálatot (fánál is ugyan ez a helyzet). Ezeket az illesztő fűrészeket keretező munkákhoz használják de a befogott lap fogazása és az azzal végzett mozdulatok nem adnak hibátlan felületet amire Te gondolsz. Az általad készített fa gérláda tökéletesen megfelel erre a célra, persze vadonatúj réssel és megfelelő oldalmagassággal. A fűrészlap pedig lehet egy kétoldalas fémfűrészlap, 1.2mm-t vág. Ha keretet csinálsz és minden sarkot elvágsz gérbe akkor jelentős anyagvesztésed lesz mivel a sarkoknál az anyagvastagság ferdén van elvágva és azt az ellenkező oldalhoz való illesztéshez elvesztesz. Az igaz, hogy szebb az éles sarok de az anyagveszteség (amivel szűken számoltál elmondásod szerint) jelentős lesz és még mindig simogatni kell a reszelővel de legfeljebb 0.5mm ha vonalon kívül sikerül vágnod a lappal.
Kézi keretes fűrésszel legalább 2x nagyobb lesz a veszteség. A flex vágólapja 0,8mm vastag és a felület tükörsima, csak a sorját kell letolni. Ezzel szemben a keretes fűrész lapja 1mm körüli, ráadásul jó durva felületet ad (főleg alunál) amit még reszelni, csiszolni kell. Én tuti flexxel vágnám.
Az alumíniumhoz való flex tárcsa 1 mm vékony is lehet. Talán lombfűrésszel tudsz ilyen vágásveszteséget kihozni, esetleg precíziós körfűrésszel.
Szerintem valami ilyesmit szeretne vágni.
Mink mindig flexxel vágtuk. Apámmal is szereltünk fel jó pár métert belőle lakásokba, meg munkahelyen is használtunk belőle rengeteget (még IP69K-s kivitelt is csináltunk belőle (ipari nagy ellenállóságú átlátszó műgyantával).
Jobban utánanéztem, attól tartok ezekkel a "gérvágó fűrészekkel" az alumínium vágása kínszenvedés lenne (az adatlapokon fa és műanyag szerepel), ha egyáltalán vinné a fűrészlap. A Stanley is csak műanyaghoz és fához való, gyári fűrészlap fémhez nincs hozzá.
Dekopír fűrészem van, ahhoz megvezetőt kellene gyártani (nem olyan egyszerű), szeret elmászni a fűrészlap (eddig csak fát vágtam vele). Kételkedem, hogy alumíniumnál tud pontosságot tartani. Ha flex-hez vennék egy alumíniumvágó tárcsát, mivel vezessem meg? Vágóasztalból használható valószínűleg sokba kerül. Már az is nagy segítség lenne, ha merőlegesen tudnék vele vágni.
Idézet: „Vágóasztalból használható valószínűleg sokba kerül.” 1 órával ezelőtt vettem a lidliben 5000-ért. Amúgy "csípőből szoktuk vágni. Egy derékszögű vonalzóval megjelöltük, hogy hol kell és a vonal mellett elcsaptuk. Nem kell ezt túllihegni.
Kinek milyen érzéke van. Milyen néven keressem a "vágóasztalt"? Esetleg más ötlet?
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2021
Sarokcsiszoló állvány a számla szerint.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |