Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   280 / 302
(#) Doky586 válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 10, 2021 /
 
Balra v jobbra kapcsold?
Ráteszed a 6V motoraksit és ha 1perc múlva kifújja a savat magából vagy a trafó felől égett szagot érzel akkor az volt a 12V-os állás..
(#) mraulajos hozzászólása Márc 10, 2021 /
 
Köszönöm mindenkinek a megerősítő válaszait.Az általatok linkelt képek, és a méréseim alapján egy értelmű minden.
(#) DSzabolcs hozzászólása Márc 27, 2021 / 1
 
Sziasztok!
Egy régi kb 40 éves akkutöltőt építettem át tirisztorosra, melyről mellékelem a képeket. A trafó primer 14V-ot ad le üresjáratban, graetz után 2V esik. Egy lemerült akkut ha elkezdek vele tölteni, az analóg ampermérő szerint 6,5A-el megindul a töltés. Miután feltöltötte az akkut, a potméterrel lejjebb veszem a feszültséget 13,8V-ra, majd egy kis idő múlva az áramot elkezdi pulzálni 0 és 0,5 amper között másodpercenként egyszer. Kérdésem, hogy ezt miért csinálja és hogyan lehetne növelni, hogy ne csak 0,5A-ig pulzáljon. Továbbá azt is észrevettem, hogy ezt a pulzálást csak akkor csinálja, ha a hálózati feszültség 230V körüli, ha ez már csak 220V akkor a pulzálás erősen lecsökken.
(#) proli007 válasza DSzabolcs hozzászólására (») Márc 27, 2021 /
 
Hello! Azért pulzál, mert amikor eléri a beállított feszültséget, lekapcsol a töltés. Erre az aksi feszültsége esni kezd, az áramkör meg ismét bekapcsolja a töltést. Kezdődik elölről a dolog.
Azért 0,5A-nál van ez, mert a trafó-aksi feszültség különbsége alapvetően kicsi ahhoz, hogy a töltés végén, (mikor az aksi feszültsége már magas), kiadja a nagyobb áramot. Itt áram szabályozás nincs, csak a feszültség különbségek és a belsőellenállások korlátozzák csak a töltőáramot.
Anno azért választottak 14V feszültséget, hogy a töltő ne tudja túltölteni az aksit. De ez téves elmélet, mert a hálózati feszültség változik.
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2021
(#) elektrorudi válasza DSzabolcs hozzászólására (») Márc 28, 2021 /
 
Az teljesen jó, hogy 0-0,5A között pulzál. Azt jelenti, hogy csepptöltési üzemódvan van. Ha azt akarod, hogy ritkábban kapcsolgasson, akkor a C1 kondenzétort növeld meg 10-100µF-ra és akkor 10x-100x annyi időnként fog kapcsolgatni.
Nem biztos, hogy a 13,8V elég neki. Egy autóban (legalábbis az enyémben) 14,4V a töltőfeszültség. De ebben nem akarok állást foglani, mert nem vagyok biztos bene, hogy melyik a helyes érték? Persze, ha feljebb veszed a lekapcsols feszültséget, akkor a kondenzátor változtatása nélkül is ritkábban fog kapcsolgatni, a proli007 által említett okból.
(#) mr.Cara hozzászólása Márc 28, 2021 /
 
A 14,4 V nem a töltött aku kapocsfeszültsége ? Akkor viszont a töltéshez ennél több szükségeltetik. Vagy rosszul emlékszem ? Mint ha proli007 fórumtárs is 16..18V-ot ajánlott volna töltő feszültségnek.
(#) szikorapéter válasza mr.Cara hozzászólására (») Márc 28, 2021 /
 
Szia, a töltés közbeni kapocsfeszültség a gyári ajánlás szerint nem haladhatja meg a 14,45V-ot (motoromon van mérőműszer mivel ezek fesszabja hajlamosabb hibára, így megugorhat a töltőfeszültség is.)
,általánosságban az autók generátora is ezen értéken ad le. A "pihent" akku töltés utáni kapocsfeszültsége olyan 12,6-12,8V körül szokott lenni. Alapjáraton az autó nálam 13,4V -al tölt, a motoré kisebb kerek 13V , viszont ott jóval nagyobb a fordulat ingadozás menet közben mint egy 4 kerekűnél. A motor plafon fordulaton is "csak" 14,1V-ot nyom, az autóé 7000~ nél 14,38V körül alakul.
(#) DSzabolcs hozzászólása Márc 28, 2021 /
 
Köszönöm szépen proli007 és elektrorudi segítségét, a C1 kondenzátor értékének növelése meghozta a várt működést. A C1-et 100, 220, és 470µF -al is próbáltam, jelenleg a 470µF van benne, a C2-t pedig 1000µF -re cseréltem. Most ha 13,8V ra állítom feltöltött állapotú akkunál akkor 0 és 2 Amper között pulzál. Igazából ez egy kísérleti akkutöltő. Eddigi használata során azt vettem észre, hogy ha egy teljesen feltöltött akkun 13,8V-on hagyom 24 órát, majd 24 óra pihentetés (ezt többször ismételve) akkor jelentősen csökken az akku belső ellenállása és növekszik az indítóáram értéke. Egy 2 éves Exide 60Ah, indítóáram 540A akkunál a kezelés előtt 6mOhm belső ellenállást és 440A indítóáramot mértem. Pár ilyen kezelés után a belső ellenállás 4,75mOhm -ra csökkent, az indítóáram pedig 575A -ra nőtt.
(#) pucuka válasza mr.Cara hozzászólására (») Márc 28, 2021 /
 
Nem, a 14,4 V a gázképződés (vízbontás) kezdete. Zárt (gondozásmentes, zselés) akkuknál probléma az ennél nagyobb töltőfeszültség, mert bár van biztonsági szelep, könnyen szétdurranhat.
Ha nyitott akkut töltesz, és kicsavarod a dugókat, akkor lehet nagyobb feszültséggel is tölteni, pezseg is rendesen, de hamarább lesz feltöltve. (figyelni kell, és semmi dohányzás a durranógáz miatt) A töltés végén pótolni kell az elbontott vizet. A mostanában használt "spórolós" akkuk nem nagyon bírják az efféle bánásmódot.
A teljesen feltöltött (ólom savas) névleges 12 V -os akku kapocsfeszültsége 13,6 - 13,8 V (csepptöltés, puffer (szünetmentes) üzem. Normál üzemben 12,6 V
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2021
(#) DSzabolcs hozzászólása Márc 29, 2021 /
 
Az Absaar 12V-os akkutöltőknek mennyi a trafó szekunder feszültsége? Nem tudja valaki véletlenül?
(#) péter71 hozzászólása Márc 31, 2021 /
 
Sziasztok. Egy régi töltő trafóját halásztam elő. Szeretnék egy mezei töltőt, belőle. A trafó több bemenetes,kapcsolóval lehet választani. Üresjárati méréseknél, a váltófesz 15 V, egyenirányítva 19 V. A kapcsolót,ahogy rakom magasabb állásba, úgy a váltófesz, kb fél és 1 volt -al növekszik. Ez jó, csak egyenirányítva, már több mint tíz volttal többet mérek. Ez hogy lehet? Az egyen híd után kevesebbnek kéne lenni, nem többnek.
(#) proli007 válasza péter71 hozzászólására (») Márc 31, 2021 /
 
Hello! Biztos van valahol kondi a körben. Nem kell aggódni, majd ha lesz terhelés rajta, nem lesz ekkora a feszültség. Ha pedig régi, akkor egyébként is 220V-ra lett tekerve, most meg kicsivel több van.
(#) péter71 hozzászólása Ápr 1, 2021 /
 
Szia. Nincs benne kondi,meg semmi más. Terheléssel biztos lemegy,csak ha a váltót mérem akkor sincs terhelés, és az egyenirányítás után sokkal több voltot mérek,a kevesebb helyett. Ezt csak egy gyors bikázónak akarom. Most szeretném befejezni,az évek óta elkezdett acumat töltőt.Ami tőled származik.
A bikázó azért kell, mert a fiam aksiját leszívta valami, és az automata töltő nem indul el 10v alatt.Kicsit meglökni vele,aztán mehet az automata töltő.
(#) proli007 válasza péter71 hozzászólására (») Ápr 1, 2021 / 1
 
Hello! Akkor a műszernél van valami trükk. A DVM-ek általában csúcsegyenirányított jelet mérnek váltóban, és effektívre vannak kalibrálva. Kivét ha TRUE RMS a műszer, mert az próbál effektívet számolni. A DC-nél meg általában integráló AD van, az átlagértéket mér és mutat. De van ami mikrokontrolleres az vélhetően valamilyen AD-val mér és számol. De csodák nem igazán lehetnének , a kétutas egyenirányított jel munkavégző képessége pont annyi mint a váltóé, a dióda veszteségével kevesebb. Mérj analóg műszerrel, ha van rá módod, az nem fog megviccelni. De váltót is terheléssel célszerű mérni, mert a DVM két tekercs között is tud mérni akármit a 10MOhm ellenállása miatt.
(#) fastaction válasza péter71 hozzászólására (») Ápr 1, 2021 / 1
 
Szia ! Jó lesz az , mert terhelve visszaesik a feszültség , így tudtak régen 10 A -el is tölteni a pici töltők . A töltés vége felé viszont forralják az elektrolitot rendesen , ami nem túl jó a mai akkumulátoroknak . Kondi nélkül nem lesz sokkal több a feszültség , az , csak mérési hiba .
(#) péter71 hozzászólása Ápr 2, 2021 /
 
Hello. Köszönöm a válaszokat. Összerakom bikázónak jó lesz.
(#) péter71 hozzászólása Ápr 2, 2021 /
 
Az analog ampermérőt a + vagy - ágba kell kötni? Vagy mindegy?
(#) küzmös Gergely hozzászólása Ápr 2, 2021 /
 
Sziasztok! Kaptam egy ilyen kis 6V/12Ah.-s ólomsavas akkumlátort. 3 kis gumidugó van a cellákhoz, belenézve vattaszerű fehér anyagot látok a lemezek közt. Gondolom felitatott. Kérdésem hogy sima 6V.-os töltővel ez tölthető? Az akkumlátor egy 10kg-os elektromos kis "játékautóban" volt, sokat állt, feltöltve, s üzemidőre panaszkodván adták ide. 30 percet bír a kisautó. Most megnéztem, üresjárati feszültsége 6,17V, rátettem egy 21W-os békebeli 6V-os izzót, és 5 perc alatt lerántotta 4V-ig, terhelést megszüntetve visszaállt 6V-ra, de ez nagyon kevéske.
(#) ferci válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Ápr 2, 2021 / 1
 
Szia!
Adjál neki 1 amper töltőáramot, aztán állítsd le 7.2 volt körül.. utána teszt, hány Ah lesz benne.
Aztán megismételheted a töltést.
(#) tbarath válasza péter71 hozzászólására (») Ápr 2, 2021 /
 
Ugyanaz az áram folyik át az akkun, ugyanazt kell, hogy mutassa...
(#) VIM válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Ápr 2, 2021 /
 
Szia! Vedd le a gumidugókat és a cellákat töltsd fel desztillált vízzel. Amíg töltöd hagyd nyitva a cellákat és ha fogy az elektrolit szint, pótold a desztillált vízzel. Ha feltöltötted az akkut akkor visszateheted a dugókat a helyükre. Már ne várj tőle hosszú élettartamot ha kis autóban volt használva.
(#) küzmös Gergely válasza VIM hozzászólására (») Ápr 2, 2021 /
 
De ebben ilyen vattaszerű anyaglapok vannak, a sav fel van itatva valószínűleg, az ilyen típusuba is injekciózhatok desztvizet, vagy úgy kérdem hogy szabad?

P1150526.JPG
    
(#) antikzsolt válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Ápr 2, 2021 / 1
 
Nem kell azt töltögetni vízzel. Fel kell tölteni energiával, kipróbálni ha jó jó ha nem akkor iránya szelektív.
(#) dara válasza antikzsolt hozzászólására (») Ápr 2, 2021 /
 
Nyugodtan lehet töltögetni vizzel mert ezekhez nem akumlátor töltőt adnak hanem egy sima tápegységet ami a12V rendszernél 18-20V ad ki.Na most a paciens rádugja ezt a tápot este,reggelre kiforrta a vizet az akuból.Ezt megcsinálja háromszor és akkor vegyen új akut?Akkor a kiscsákonak hetente 10 ruppójába kerül hogy egy kicsit rodeózon?Szerinted?Venni kell ezekhez egy normális töltőt ami 14,4V megáll és örök élet meg egy nap.Két évet állt akukat hoztam vissza az életbe vizfeltöltéssel.Feltölthetnék ezeket is cella tetejéig savval,de holmarad a spórolás?
(#) küzmös Gergely válasza dara hozzászólására (») Ápr 2, 2021 /
 
Ez 6V-os, de a történet eleje stimmel. Idézem a tulajt. Reggel rátettem, este levettem, akkor már "zöldet" világított. A kezelésije azt írja hogy max. 20 óra töltési idő. Kérdeztem mikor lett "zöld", azt nem tudja.
(#) antikzsolt válasza dara hozzászólására (») Ápr 2, 2021 /
 
Én töltöttem bele vizet. Cserébe lepisilt mert szétnyomta. Pedig nem sokat tettem bele mégis eldurrant az asztalon.
(#) pipi válasza antikzsolt hozzászólására (») Ápr 3, 2021 / 1
 
Az én tapasztalatom is az a zselés akksiknál, használni nem használ, ártani nem árt bele a desztvíz Amit én próbáltam akksikkal, egyik sem lett jobb egy grammal sem. Az akksifesz megvolt előtte is, utána is, de nem terhelhető.
(#) Joe_001 válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Ápr 3, 2021 /
 
Szia!
Én 5V, de inkább 5,5V alá nem meríteném, az mélykisülés. A töltőfesz pezsgéshatár alatt, 7,2 V max ...
(#) küzmös Gergely válasza Joe_001 hozzászólására (») Ápr 3, 2021 /
 
Hát meglátjuk.. kb egy órát bírt egy 6V/20W.-os kis égővel. Teljesen feltöltött állapotban. 7.25V.-ig engedtem, itt pezsgés nem volt, nem is lehet, mert felitatott. (Viszont a gumidugók környezetében látszik valami enyhe kicsapódás, gondolom az odateszem egész napra tölteni, had töltődjön című sztorik miatt) Még egy párszor feltöltöm, merítem, de én sem fűzök hozzá túl sok reményt, hogy ez egy hajszállal is jobb lehet.
(#) Chipmunk1960 válasza DSzabolcs hozzászólására (») Ápr 5, 2021 /
 
Szia, Ez már egy újabb variáció, az eredetinek, megcsapolásos volt a primer tekercse, úgy adott 2 fokozatot. A max talán 6A volt. 239V ~ primér fesz esetén 13,59. Ha ez 11-12 A -t is tud, nyílván magasabb, mivel semmi vez. elektronika nincsen benne. /legalábbis az eredetiben./
Következő: »»   280 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem