Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Csillagba kötve 3x400V ról annyi, hogy a motor terhelhetősége jelentősen kevesebb lesz a névlegestől, kb olyan 1/3-a a névleges teljesítménynek.
Tiszteletem, nekem szakmai jellegű kérdés merül fel evvel kapcsolatba, ilyen motornál lehet alkalmazni a csillag delta indítást? Van értelme? Kapcsolódóan szeretnék még egy kérdést feltenni, mégpedig villanymotorral kapcsolatba, effektív márkafüggetlenül. Ha a kapocslécen mind a 6 ponton tekercs kivezetés látható, az adattáblán pedig az szerepel, hogy delta 380 V abban az esetlen is lehet a motort csillag delta indítással indítani vagy ott nem? Köszönöm mindenkinek előre is a választ.
A csillag-delata indításnak kb. mindig van értelme. Induláskor kevesebb árammal is beéri a motor, nem "ránt" akkorát a hálózaton. Akko rnincs értelme, ha van a rendszerben lágyindító vagy frekvenciaváltó.
Ha az adattáblán a 380 V-os érték a nagyobb, akkor azt nem szabad háuztartási, 400 V-os hálózaton deltában üzemeltetni. A nagyobb érték a csillag, a kisebb a delta kapcsolásra vonatkozik, függetlenül attól, hogy az adattáblán melyik szerepel előbb. Pl.: 230/400 vagy 400/230. A kisebb érték a tekercsek névleges feszültségét jelöli.
Köszönöm, értem, viszont van 2 db olyan motorom, amin az adattáblán konkrétan az szerepel delta 380 nincs más jelölés. illetve a motor teljesítménye, fordulata, felvett amper.
Lehetséges, hogy van ilyen jelölés is, legalább egyértelmű. Lefényképeznéd a kedvünkért? Ha valóban deltában mehet a 400 V-os hálózatra, akkor is érdemes csillag-delta indítót készíteni/venni.
Sajnos jelenleg jobb képet nem tudok róla készíteni, mert ahol ez van még nincs világítás, így a kapocslécet nem tudom lefotózni. Mivel benne vannak a burkolati csavarok is.
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2021
Érdekes jelölés. Mindegy, a lényeg az hogy lehet, de inkább érdemes csillag-delta indítást alkalmazni.
Szerintem újratekercselték a motort. Valamikor a gyárból delta motorként jött ki 3 kivezetéssel, de miután leégett a tekercselő kihozta mind a hat kivezetést. Így kialakulhatott ez a fura jelölés.
Három vezetékkel nem csillag gyárilag?Gondolom azért van hat kivezetés mivel 5.5 kw csillag delta indítás.
Általában igen, de csak általában. Lehet delta is attól függően, hogy a gyárban csillagba vagy deltába kötötték-e el a tekercsfejet. Mindkettőhöz volt már szerencsém. A legnagyobb csak delta üzemre képes (3 kivezetés) motor amit eddig láttam 25kW-os volt (frekvenciaváltós üzem).
Sziasztok!
Hozzám került a képeken látható villanymotor. Adattábla szerint egy fázisú, de három tekercsvége van. Minden variációban 28 Ohm körüli értéket mérek. Volt gazdája szerint új beszerzés volt annak idején, nem volt újratekercselve. A kapocsléc kialakítása is három kivezetést fogad, a rajta lévő C1 C2 C3 felirat stimmel a vezetékeken lévőével, tehát hiszek neki. Találkoztatok már olyannal hogy nem a megfelelő adattábla volt egy motoron? Három fázisra bekötve, stroboszkópos telefonos alkalmazással megmérve 495 ford/min a fordulatszáma. Ha valakinek ismerős a motor és tudja a pontos adatait (teljesítmény), vagy le tud nekem fotózni egy rá illő adattáblát, hálás lennék. Köszönöm!
Mit nem értesz? 1=fázis,2=0+kondi,3=kondi 2.szála!
Ha így van miért mérek egyforma ellenállásokat?
Ez csillag kapcsolásra enged következtetni.
Ruszki motoroknál többször előfordult már,hogy egyforma volt a két tekercs.
Oké.
Ha két tekercsvég és a közös pont van kihozva, akkor a két szélső pont között a két tekercs ellenállásának összegét kellene mérnem. A közös pont és a két szélső pontok között meg egyformát. Na ez nem így van. Bármelyik két kivezetés között 28 Ohm van. Ez csak 3 tekercs csillag, vagy delta kacsolásában lehetséges ha jól sejtem. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2021
Akkor igen,belül van összekötve! Vagy megkeresed az összekötést belül,és kihozod,vagy ha deltában van(jobbik eset),akkor két tekercset bekötsz kondival!
A kapu mozgató motorok is egyforma ellenállásúra vannak tekerve azonos tekerccsel, hogy mindkét irányba egyformán tudjon működni, és egy fázisú. Ui: viszont azokban két tekercs van egy közös pontra hozva.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2021
Szevasztok!
Csak akkor valószínű kapsz egy 127 V feszültségű delta motort. Üdv. M.
Nem akarom egy fázisról használni ha nem egyfázisú. A valós adatai érdekelnének.
Hát ha van 3 fázisod,kösdd rá próbaképpen,de ott van a firmatáblán:1 f,és 25 mikrós kondi,és a tábla valós,a motoré!
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2021
Nekem is volt hasonló 1 fázisú orosz (CCCP), motor, ahhoz is két kondenzátor kellett, úgy mint ehhez. Van egy kisebb állandóüzemű-, és egy nagyobb indító kondenzátor.
Annak is három kivezetése volt? Van itt a topikban ugyanezzel az adattáblával motor két tekerccsel, négy kivezetéssel. Ott el tudom hinni az adattáblát.
Akkor vagy mégis át lett tekercselve vagy tényleg nem jó a tábla. Amúgy ha deltában van és a tekercsek 220 voltosak es kétoldalasan vannak csinálva, akkor az egész jól használható egy fázisról.
Bár az 500u/min az furcsa, elvileg kétpólusú a tábla szerint... 3f-ről próbálva nem búgott/morgott? 1f-re bekötve mekkora a fordulat? (Én egy imi 220/380 használtam deltában kondival és a névleges teljesítményét (550w 1400u/min) le is tudja így adni (három fázisról persze több mint a dupláját is a billenőnyomatéknál). Nem melegszik nagyon, nincs is rajta a venti. Vannak motorok amelyek sehogy sem akarnak jól működni egy fázisról. Általában ez azért van mert az ilyen motorok úgy vannak tekercselve hogy minden fázisnak csak egy pólusa van fizikailag megvalósítva, gondolván hogy a másik kettő kiadja az ellentétes pólust mindenkor. Ez így is van 3 fázis esetén, viszont 1 fázisról annyira aszimmetrikus lesz a mező hogy nem tud megfelelő módon működni. Viszont, ha mindkét oldal meg van csinálva mindhárom fázisnak akkor nincs ilyen gond. Nyilván egyfázisról akkor sem lesz ideális a forgómező de legalább olyan erős mintha gyárilag egyfázisú lenne. Az iminél kb 20%al rövidebb, de minden egyébben megegyező segédfázisos orosz motor kb a felét tudja billenőnyomatékban, kb azonos hőtermelés mellett.) Volt itt egy evig motor amit egyfázisról járatva eléggé melegedett, kondenzátorral is nehezen indult, anélkül meg 1000/min köré meg kellett tekerni hogy pörögjön (1400as volt) ez a motor át lett tekercselve és már egyoldalasan. Ezért nem szerette az 1 fázist.) Idézet: „3f-ről próbálva nem búgott/morgott? 1f-re bekötve mekkora a fordulat?” Nem. Eléggé simán ment, bár picit melegedett. 1f-re még nem próbáltam, de ki fogom. Lehet hogy szétszedem és belenézek. A tekercsek elhelyezkedése kötése hátha elárul valamit. Reménykedtem benne hogy találkozott már valaki itt ilyen motorral, és nem egy "csodabogárral" van dolgom. A kapocsléc és a tekercsvégek feliratozása megegyezik, ezért gondolom hogy gyári állapot, de semmi sem biztos. Idézet: „a tábla valós,a motoré!” Akkor nézd meg ezt: Bővebben: Link A tábla ugyan az, ott négy kivezetés van. Főfázistekercs, segédfázistekercs. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2021
Szia! Nem értem miért nem egyértelmű? Ez olyan orosz mint a pinty. Ettől oroszabb már nem is lehetne. Bővebben: Link Vision61 jól mondta, hogyan kell ezt bekötni és ne zavarjon a három kivezetés.
Ha esetlegesen úgy tekerték volna át 12 pólusúra (500u/min) hogy eredetileg kétpólusú volt akkor fog is melegedni mert ahhoz legalább 36 hornyú forgórész kéne, és ilyenkor az egêsz horonynyi ferdítés is hátrányos (kisebb szögű kéne). A kétpólusúnak szánt forgórészek régebbi motoroknál 12-24 hornyosak szoktak lenni (oda 6 is jó lenne de olyat nem nagyon gyártanak).
Érdemes lehet belenêzni
Na ja,de abba már belenyúltak! Neked 3 tekercs van deltában,nekem is volt egy orosz esztergán ugyan ilyen megoldás,ott úgy volt 160 mikrof.indító,25 mikrof. üzemi kondi,és mintha az indító két tekercset vitt volna! De már nem emlékszem pontosan mert kapott egy 1 lovas Dahlander motort(madrid)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |