Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Futópad
 
Témaindító: duCiel, idő: Aug 13, 2010
Lapozás: OK   28 / 34
(#) kzozo válasza Remci hozzászólására (») Márc 28, 2021 /
 
Akkor a szenzort próbáld meg közelebb tenni a mágneshez.
(#) Remci válasza kzozo hozzászólására (») Márc 28, 2021 /
 
De attól még a motor nem indul el. Ha beállítom a programot, akkor indítás után a motor nem indul el,nem forog a szőnyeg,ezért ki írja az E1 hiba kódot. Viszont ha kézzel,vagy lábbal hajtom a szőnyeget, azt érzi,meg a sebességet is kiírja. A gondom az,hogy a motor nem indul el, külső feszültségről táplálva viszont forog,tehát az jó. Kiforrasztottam a feteket és a motorra menő kapcsokon ( motor nincs rá kötve ) tudok mérni 207v Dc-t. Csak azt nem tudom még hogy ez honnan kerül rá.
(#) szava2002 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 28, 2021 /
 
A hűtőbordán lévő elemekről nem lehet leolvasni típust, mivel lehet helyettesíteni őket?
(#) Chipmunk1960 válasza Frankie1 hozzászólására (») Márc 29, 2021 / 1
 
Szia, Egy "second hand" kerskedőnek segítek javítani őket, Írben. Valahonnan veszi nagy tételben, lehet, pont ilyen cserés, garos darabok. Az utolsó szállítmányban rengeteg volt a leégett motor, pedig látszólag alig mentek. Sztem itt is beütött a crack, mint az autóknál, minden lehetséges dolgot a minimálisra terveznek.
(#) Chipmunk1960 válasza kzozo hozzászólására (») Márc 29, 2021 /
 
A program először megforgatja a motort, és csak utána tudja nézni a jelet, hogy megjött-e? Tehát jeladó nélkül is fel kellene pörögnie, vagy az égőnek felvillannia. Én az utóbbit használom tesztre, mert volt hogy a motor leugrott az asztalról. Általában a + kimenet van közösítve a vez elektronika - pontjával, de van néhány kivétel, pld az mc-2100 motor control.
(#) Chipmunk1960 válasza szava2002 hozzászólására (») Márc 29, 2021 /
 
Szia, Ez egy normál felépítésű panel, amelyiknek a 2 szélső lába össze van köütve, az egy 30A -es dupla dióda, nem szokott elszállni, de dióda állásban könnyen mérhető. mellete a másik nagyfejű, az IGBT, annak csak a D-S között lehet egy diódát mérni, normál DMM minden máshol szakadást kell jelezzen. Így szemből nézve, G-D-S a bekötése. Bocsi kicsit már belezavarodtam a penelekbe, nem forog a motor, az a baja? Az E2 elég sok mindent jelenthet, nagyon gépfüggő, kommunikációs hiba, nincs terhelés a kimeneten, s a legutóbbin IGBT zárlat volt. Én FGH60N60SFD -t szoktam berakni, ha már egyszer cserélni kell, az kibirja a motor rövidzárlatot is, de általában 32-40 A -esek szoktak benne lenni.
(#) szava2002 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 29, 2021 /
 
Köszönöm, IGBT csere lesz, majd beszámolok az eredményről.
(#) colie75 válasza szava2002 hozzászólására (») Márc 29, 2021 /
 
https://youtube.com/shorts/WleHWuLkrcI
Szia. Most sikerült foglalkoznom a paddal, a sebesség érzékelő két eres, megnéztem, működik. A motort is kipróbáltam, szépen forgatja a szalagot. Lefényképeztem a vezérlést is, az egyik csatlakozóba nincs be dugva semmi, de nem is találok vezetéket, amit csatlakoztathatnék hozzá.
(#) Chipmunk1960 válasza colie75 hozzászólására (») Márc 29, 2021 / 1
 
Szia, A 4 -ers csati, valószínű az incline motoré. A videón olyan, mintha nem bírná a power része szuflával. '. meg kellene mérni a feszt a motor kimeneten, lüktet-e?" Egy kb 100W -os égővel ki kellene próbálni, hogy azzal is villog-e? 3. tápról hajtva lefogva a motort, nem lüktet-e szintén, mert akkor kommutátor/ tekercs probléma lehet. Szakadt, vagy zárlatos, első esetet volt, hogy már sikerült javítanom.
(#) colie75 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 29, 2021 /
 
Köszi a gyors választ, a motort már meghajtottam külső tápról, nem lüktetett, ha lefogtam. A többit majd megpróbálom. Köszi az ötleteket!
(#) Temela hozzászólása Márc 30, 2021 /
 
Üdv!

Az lenne a kérdésem, hogy a szalag kopása okozza-e azt a hibát, hogy futásközben mintha megcsúszna, megtorpanna? Nem állandó, hanem "néha"- szemmel nem látok semmit, de lehet attól még kopott, mert újat még nem láttam. (Kifodítottam és lemostam és újra olajozva) A lap az sem látszik kopottnak. - proform style 8000- Tehát új szalag megold-e ilyesmit? Amennyiben lefogom a motort tiltásig, akkor szinte nem akarja utána újra elindítani, teljesen ki kell kapcsolni- ez normális vagy bengás a vezérlő?
(#) Chipmunk1960 válasza Temela hozzászólására (») Márc 31, 2021 / 1
 
Szia, Az inkább az ékszíjfeszesség, amit hasonlóan kell beállítani, mint az autóban. Ha már nem lehet, mert kopott, csere. Nagyon erősek ezek a szalagok, csak nagyritkán kell cserélni, de akkor már a lapon is látszanak kopási nyomok. 2. Ez megint erősen gépfüggő, eméletileg igen, mert ezzel tudja megvédeni a motort, az esetleges leégéstől.
(#) szava2002 válasza szava2002 hozzászólására (») Márc 31, 2021 /
 
Sziasztok! Nos az IGBT csere nem oldotta meg a problémát, továbbra is hibajelzés. Ötlet?
(#) Temela válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 31, 2021 /
 
Szia, köszi.
(#) Chipmunk1960 válasza szava2002 hozzászólására (») Márc 31, 2021 /
 
Most néztem, ebből a fajtából már öszegyült vagy hat nekem, hasonló jelenséggel, de van egy jó is, így össze tudom hasonlítani őket, majd Húsvét után neki kezdek.
(#) colie75 válasza colie75 hozzászólására (») Márc 31, 2021 /
 
https://youtu.be/Dv8uaNEItRk
https://youtube.com/shorts/RXMaPDvtdR0
Szia. Ma sikerült egy kicsit foglalkoznom a futópaddal. Ahogy irtad tettem egy műterhelést, egy 500 w-os reflektort tettem rá. Egyenletes volt a fénye, ha nagyobb sebességre kapcsoltam a padot, akkor nagyobb fénnyel világított. Igy a pad le se tiltott, simán lement 10 perc hibakód nélkül. Viszont valami miatt nem tudtam feszültséget mérni, a müszer nem mutatott semmit, bár hogy változtattam a méréshatárt. Az első videón látható, hogy ha megállitom a futópadot, elég sokáig világít a reflektor, nem tudom, hogy ez normális-e? A második videón 24 v-tal akkumlátorról hajtom a motort, egyenletesen forog, de le tudom fogni. Ha le vettem a műterhelést, akkor is ment a futópad, nem is tiltott le. A motor kimenő csatlakozásánál 75 v ot mértem,(terhelés nélkül meg tudta mérni a müszer) ha állítottam a sebességet, akkor se nőtt a feszültség. Annyi még változott, hogy már nem tilt le a gép olyan hamar, ha rá kötöm a motort, volt, hogy egy program 5 percig is futott, mielött, letiltott. Lehet, hogy kicsit értelmetlen voltam, bocsi.
(#) Chipmunk1960 válasza colie75 hozzászólására (») Ápr 2, 2021 /
 
Szia, Nagyjából értem, mit akarsz, csak nem tudom, miért nem tudsz feszültséget mérni. Az egy sima PWM jel, és bármilyen DC műszerrel mérhető. Régi analóg-tól a gagyi kínaiig. Kikapcsolás után, még világít a lámpa, de a fénye szép lassan el kell halványuljon. DIMM funkció, ugyanis a jelszélességet szép lassan kell, hogy elvegye, különben a motor átmegy generátoros üzembe. Nem normális, hogy olyan sokáig, és nem csökkenő intenzitással világítsán a lámpa. Tudnál feltenni képet a kontrollerről, mert nem látom pontosan melyik van benne?
(#) colie75 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 2, 2021 /
 
Szia. Psa 10H-028, igy találtam meg a neten. Nekem még mindig gyanús, hogy arra a négy tűs csatlakozásra nincs csatlakoztatva semmi. JK4 van felette odirva, de nem találtam meg,hogy mit jelent.
(#) Chipmunk1960 válasza colie75 hozzászólására (») Ápr 3, 2021 / 1
 
Szia, A JK4 szerintem az opto jeladó helye, más fajta gépekhez tervezve, itt nincs szerepe. Az egész működése nagyon zavaros, nincs ötletem vele. Az IGBT nem volt valamikor zárlatos, olyan mintha a µC megbolondult volna benne.
(#) colie75 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 3, 2021 /
 
Szia! Köszi az eddigi segítséget. Ma rákötöttem 3 db akkut, 36 v-tal szépen tudtam rajta gyalogolni, nem volt semmi lüktetés, igy remélem a motor jó. Holnap kapok egy árammérő müszert, kiváncsi vagyok mennyi áram folyik rajta. A fórumot olvasva, elvileg terhelés nélkül fél - 1 A körül kellene felvennie.
(#) Chipmunk1960 válasza colie75 hozzászólására (») Ápr 4, 2021 /
 
Szia, Igen üresjárásban 1A körül folyik egy 2HP-s motoron. Ha nem boldogulsz, egy Tirisztoros, /fázishasítós/ fordulatszabályozóból, + 1 greatz-ből lehet egy egyszerű sebesség állítót építeni egy potival, minden egyéb sallangot elhagyva.
(#) colie75 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 6, 2021 /
 
https://youtu.be/xiV6kPXsCSw
Szia. Csináltam még egy videót az árammérővel is. Az már látszik, hogy eredeti állapotban ugrál az áramerősség elég rendese, gondolom ezért nem tudok feszültséget mérni digitális müszerrel. Nem tudom, hogy ezek a vezérlések, amik nem figyelik a sebességet külső jeladóról, hogy állitják be a sebességet, de mérésből itélve, gondolom a kifolyó áramot figyeli. Ebből gondolva lehet hogy a motor a hibás, sok áramot vesz fel, ezért csökkenti az értékét, majd utána újra felemeli. Külső áramforrásról járatva a motort, 24 v on 2 A- t vesz fel, ez gondolom sok. Müterhelésen szépen emeli az áramerőséget. Egy rész lemaradt a videóról, a vezérlőről inditva a motor, csak leszedve a szíj, csak magában forgatva a motor, akkor amig el nem érte az áramerősség a 0.45 A, addig szépen forgott a motor, de amit feljebb tettem a segességet, kb 1,5 nél akkor megint kezdte az áramingadozást. Szóval szerintem a motor a bibis, vagy a vezérlésben az áramot figyelő rész.
(#) Chipmunk1960 válasza colie75 hozzászólására (») Ápr 7, 2021 / 2
 
Szia, Na ez viszont tényleg lehet. Ha visszaolvasol, simán futó motornál is nagyon felmehet a felvett áram, ha a mágnesességéből veszít. Gondolom nincsen másik motorod próbára. Hány V-os, és HP-s? általában 180V szokott lenni, de tegnap pont egy 140V-ossal szenvedtem, tipikus ami szörnyedvény. Viszont a régi Powerjog-ot /kb 30 éves, kórházi/ sikerült elindítani az univerzális vezérlőmmel. Próbáld meg egy 12V -os akksival meghajtani, majd lefogni megállásig, hogy hány A-t vesz fel, s én is végzek egy kontroll mérést. Nekem van itt többféle motorom. A motoron a tekercsellenállást is megmérhetnéd, az is sokat elárul a teljesítményéről.
(#) istvancs válasza Glondar hozzászólására (») Ápr 8, 2021 /
 
Sziasztok!
Jó régi a poszt és egyszer csak véget ér a téma.
Megoldódott a probléma? Lehet tudni, hogy végül mi volt a futópad hibája?
Hozzám került egy és ugyanez a hibajelenség.
(#) istvancs válasza istvancs hozzászólására (») Ápr 8, 2021 /
 
Az az, látszólag minden jól működik de terheléskor egy kis idő után leáll. Az IGBT cserén túl vagyok. Az erősebb került bele.
(#) istvancs válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 8, 2021 /
 
Sziasztok!
Jó régi a poszt és egyszer csak véget ér a téma.
Megoldódott a probléma? Lehet tudni, hogy végül mi volt a futópad hibája?
Hozzám került egy és ugyanez a hibajelenség.
Az az, látszólag minden jól működik de terheléskor egy kis idő után leáll. Ha lelépsz róla akkor újra felpörög. Az IGBT cserén túl vagyok. Az erősebb FGA60N65SMD került bele.
(#) Chipmunk1960 válasza istvancs hozzászólására (») Ápr 9, 2021 /
 
Hello, A héten hoztam el a tulajtól egy szervizbe, ott majd tudok rajta méregetni terhelés közben is, mert csak a vez volt nálam eddig. Anníi biztos eddig, hogy a széles csati 4. lábára a beállított sebesség függő PWM jel kell érkezzen. Ezt kellene korrigálni a lenti µC-nek a sebesség jel, valamint az R63 áram figyelő shunt függvényében. Már elkezdtem visszarajzolni, mert az sehol sincsen. Ha van valakinek ilyen panelja, s elég ambíciója hozzá segíthet benne. Főleg a µC környéke érdekes. Addig eljutottam, hogy a sebesség reed relé jele az Ic 19. lábára megy. Az U10 2. lábán kellen a PWM jelet szkóppal nézni, valamint, hogy a 3. lába nem megy-e le L, alacsony szintre, mert akkor tiltásba viszi a drivet.
(#) istvancs válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 10, 2021 /
 
Köszi!
Sajnos szkópom nincs.
Ez egyenletesen jár, tartja a sebességet. A LED gyorsan villog mikor eléri a beállított értéket és ha ráállok próbálja is tartani csak mintha elfogyna a "szufla" lassulni kezd, a motor áramfelvétele nőni kezd, a LED villogása is lelassul majd a motor megáll. Mikor lelépek róla magától, vagy egy kicsi segítséggel újra felpörög.
Azzal a nagy kondival ott a PWM-nél nem szokot baj lenni?
(#) Chipmunk1960 válasza istvancs hozzászólására (») Ápr 10, 2021 /
 
Szia, Eddig talán 1-2 kondi volt kiszáradt, tehát nem jellemző. Az, ha nő, a motor áramfelvétele, miközben lassul, szerintem motor hiba lesz. Szét kellene húzni, s belenézni, milyen állapotban van. Nem melegszik-e közben. Olyan mintha mágnes-vesztes lenne. Habár, ha a tekercs már el van szineződve a nagy hőtől, akkor is legyengül a motor.
(#) Chipmunk1960 válasza istvancs hozzászólására (») Ápr 10, 2021 / 1
 
Most olvastam vissza, hogy IGBT cserés volt, azt is okozhatta a motor megnövekedett árama. Sajnos utána többnél µC probléma lépett fel, valószínűleg a föld, /vagyis a logikai, ennél a panelnél a DC out - ával közös, általában a + al/ vezetéken ment végig egy impulzus tüske, amitől a µC részlegesen, vagy teljesen tönkre ment.
Közben találtam egy oldalt, ahol elég jól kitárgyalják ezt a penelt, akit érdekel olvasgathat róla:
https://forum.allaboutcircuits.com A keresőjébe be kell írni, hogy MC-2100.
Következő: »»   28 / 34
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem