Fórum témák
» Több friss téma |
A kerámia lapka is lyukas, van rajta átmenő furat? A kerámia lapka nem kettő darabból van?
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2021
A házban lévő tömítés az teljesen hibás, rosszul rakták össze. Nem csoda hogy átereszt. Ha sikerül visszaigazítanod a helyére, nincs annyira elnyomorodva a tömítés akkor az összerakási sorrendet betartva a kengyelt tedd rá utóljára (ha tudod).
A kerámia lap az érintkezős résszel van egyberakva, de átmenő lyuk nincs rajta.
Hát ez úgy van hogy: Legalsó az a fekete "burkolat" a gumigyűrűvel, ami rosszul volt beszerelve 3 ból 2 nyomásérzékelőnel,mert azóta szétszedtem a másikat is amit cseréltem,még egy van a kazánban.(de gondolom annál is az a hiba) Aztán arra megy rá ez a kerámia lapos "nyák-érintkezős cucc ami lezár ott mindent. Arra megy rá a kerámia lap amiben egy kis mélyedés van a rugós résznek hogy el ne mozduljon gondolom. Aztán jön a rugóra a szoritó aluminium.Na ez elég macerás feladat volt Jah és visszatettem a tömítést és láss csodát nem tudok atfújni rajta Jah és még a szerelő azt mondta ezeket nem lehet szétszedni. Aztán mégis A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2021
Köszi! Hogy kell hozzáfogni,és melyik az pontosan? Hülye vagyok hozzá.
Profi vagy! Bíztam benne, hogy meg tudod oldani ezt a kis problémát, meg abban is, hogy ha ez a nyomásérzékelő szétszedhető akkor ki fog derülni a hiányossága is ami nem lehet olyan komoly, hogy ne lehessen sk. megjavítani. (Először azt gondoltam, hogy fordítva rakták össze)
Ha ehhez a 23. oldalon még magyarázkodni kellene akkor inkább ne nyúlj hozzá, mert ha eltörsz valamit akkor sokkal többe fog kerülni a javítás.
Köszi! Ez ugye nem a sarokszeleppel függ össze?
Milyen sarok szeleppel kellene összefüggenie? Talán a sarokszelep után vannak a további víz vételezési helyek? Hogy kerül a meleg víz körbe sarok szelep, egyáltalán elzáró?
Sziasztok! Tudnátok ajánlani gázkonvektor szerelőt Budapesten? (FÉG) Köszönöm!
A beteg azonosítója : SAUINER DUVAL SEMIA. A menyemé ez a cirkó ,tőlem 40 Km.-re. Húsvétkor cseréltem benne vezérlőpanelt , a tápegysége nyiffant ki. Rögtön működött is , csak kevés a használati víz hőfoka.
Beállítottam a panelon a parancsolt értékeket, de már kevés volt a mosogatáskor a vízhőfoka , a láng nagysága is elég nagy volt, tehát volt bőven teljesítmény. Csak nagy volt a nyüzsgés , mint a disznóvágáskor és már jól felfűtötték a radiátorokat és így nem tudtuk nézni cső hőfokát. Csak már mikor hazaértem ugrott be, hogy közvetlen a kazánnál kellet volna megnézni a hőfokot , de már a burkolat is fenn volt. Azóta telefonon eljutottunk oda , hogy vagy félig vált vagy teljesen halott a váltószelep. A hiba oka , nem vált át a váltószelep, mert a víz egy része elmegy a radiátorok felé. Egyelőre tudja így használni, de szeretnék a végére járni és lehetőleg felkészülten érkezni. Mivel csak képet látok róla - amolyan halott kémlelés volt eddig, fogd meg csövet, milyen meleg ,stb. három vezetéket látok, gondolom 230 VAC lehet, de ez sem biztos. Röviden azt kérdem tőletek : mi az működési elv mi adja a fogásirányt van-e végálláskapcsoló mennyi ideig megy ki a fesz ,alapállása biztosan feszmentes mik a szokásos hibaokok , nem csak elektromos hibák az új szelep ára 50,000 Ft Ha 10 nap múlva olvassátok , akkor is még aktuális a válaszokat megköszönöm.
Ha nem vált át teljesen, akkor vagy szorul, vagy hordalék miatt nem zár.
Szétszedés, tisztítás, szilikonzsírzás a legalapvetőbbek, az összes többi ok jóval kisebb valószínűségű.
Köszönöm mugab, ha valóban csak tisztítás és zsírzás , akkor menni fog.
Üdv Szakértők!
Az alábbi probléma megoldásához szeretnék segítséget: 5 éve épített komplett fűtési rendszer Bosch Condens 5000 WT beépített víztartályos kazánnal rendetlenkedik. Szakember 2 éve nézett rá - hibát nem talált - gyorsan végzett. Jelenlegi problémám: lakásban lévő bármely csap teljes meleg állásban "köp" egyet nagy nyomáson és utána csak csurog lassan. Folyatás közben kis mértékben lüktet a nyomás vagy talán levegőbuborék távozik. Hidegvíz nyomása csapon át normális. Fűtési kör tökéletesen működik, kazán kijelzőn nyomás normális és tartományban marad. Mi lehet a probléma, mit nézzek át? Házilag tudom orvosolni?
Szia! Talán a magnézium anód rúd elfogyott ennyi idő alatt amit 2 évente cserélni kellene, főleg ha rohamosan fogy, mert a zománcozás fogja látni a kárát azután meg lyuk lesz rajta (a tartályon).
Sziasztok!
Quadriga/Ariston 15RFFI kazánnal lenne problémám. A kazán elindulásakor (kiszellőztetés és begyújtás után) a kazánkörben lévő víz felmelegedésekor kattogó hang hallatszik. Oda jutottam, hogy valószínűleg a kazánban lévő tágulási tartályból szökhetett meg a levegő és a víz felmelegedésekor a tágulás okozza ezt a hangot. Leengedve a kazánkörből valamennyi vizet (0.9 bar nyomásnál) a kattogás jelentősen csökkent (ilyenkor egyébként a víz felmelegedésekor ~1.5 bar nyomást mutat a kazán nyomásmérője). Ebből gondolom, hogy a tágulási tartályból fogyhatott el a levegő. Megvan a tartály és látom rajta a szelepet, de nem találtam leírást arról, hogy hogyan is kellene jól feltölteni. Olvasgattam ezt a fórumot, de a tágulási tartállyal kapcsolatos tanácsok - ahogy megértettem - a fűtőkörbe épített tágulási tartály alapnyomását taglalják, a kazánkörét nem. Szóval az első kérdés, hogy jó-e a diagnózisom. Ha nem, akkor mi lehet a probléma oka? Ha levegőt kell tölteni a kazán tágulási tartályába, akkor mennyit? Mi a sorrend? Az automata légtelenítő vízköves, szóval elképzelhető ott mehet el a víz, ami miatt rendszeresen (3-4 hetente) utána kell tölteni. Ezt nyilván kitakarítom, mielőtt elkezdenék pumpálni. Előre is köszi minden segítséget.
Tágulásin nyomd meg a szelepet, ha prüszköl némi vizet, akkor a membrán kiszakadt. (tágulási csere)
Ha száraz levegő jön, akkor engedd le a kazánból a vizet, a tágulási tartály nyomása 1bar - 1.1bar ahogy pumpálod, közben a vizet ereszd le. Ha meg van akkor a kazán nyomása 1.1bar - 1.2bar legyen.
Köszi szépen. Meg is csináltam, de sajnos nem segített. A tágulási tartályból nem szivárgott semmi a szelepet benyomva, szóval az rendben van.
Feltöltöttem 1bar-ra, előtte leeresztettem a vizet a kazánból. Ezt követően feltöltöttem a kazánt 1.5 bar-ra vízzel. Beindítva a kazánt újra hallatszik a hang. Kazán hangja Mi lehet ez? Előre is köszi.
11 mp-nél gyújt a kazán, aztán kb 26 mp-nél kezdődik a kattogó hang. Amúgy az automata légtelenítőt nem tudtam szétszedni (nem akartam csőfogóval nekiesni a műanyag háznak).
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2021
Nem a turbó ventilátor, vagy a keringető zörög ?
Nem hinném, mert ha jól gondolom, akkor ugyanaz a ventilátor csinálja a szellőztetést is és akkor nem zörög. A keringtető is megy akkor is, ha épp nincs fűtés, amikor melegvizet csinál a kazán. (Ugye ilyenkor felfűti a vizet és ha a HMV tartályban nem tudja az összes hőt leadni, akkor keringtet anélkül, hogy begyújtana. Ilyenkor sem hallatszik a kattogó hang. Nyilván nem folyamatosan megy a keringtető.)
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2021
Amikor begyújt a kazán még pár mp-ig nem hallatszik, aztán elkezdődik. Nem tudom, mennyire jött vissza a felvételen, de kicsit olyan a hang, mint amikor a tűzhelyen vizet forralok és a buborékok kialakulnak a fazék alján. Csak itt persze a kazán lemez alkatrészei felerősítik a hangot.
Persze lehet, hogy félreértelmezem a dolgokat.
Ez a hőcserélőben lerakódott vízkő, vasiszap hangja.
Megoldás a hőcserélő savazása, de csak kiszerelt állapotban, savszivattyúval kazántisztító vegyszerrel! Azért is ki kell szerelni a kazántestet, mert kívülről is gyalázatosan le tud dugulni, azt csak így lehet tisztítani.........vagy így se. Persze, tudom, vannak Mekkmesterek, akik porszívóval, drótkefével, sőt, fűrészlappal böködik a hőcserélőt. Vagy ha ki is veszik a kazántestet, akkor vízkőoldóval, ecetsavval lögybölik, ami persze semmit se ér. És a még rosszabb, amikor van a szakinak vegyszerszivattyúja, de nem meri vagy lusta szétszedni a kazánt, ezért megbontja a fűtéscsöveket, ott csatlakozik és megsavazza a kazánt a falon. És még annyit, hogy aszíved mélyén készülj egy kazántest cserére.
Köszi szépen. Valahol mélyen éreztem, hogy erről lehet szó. Nyilván szerelőt kell hozzá hívni, nekem nincsenek meg az eszközeim, hogy kitakarítsam (múlt héten már próbálkoztam, de borzasztó nehéz elérni).
Ezt a szezont még (vagy legalábbis a fűtési részét) jó volna, ha kibírná, mert egyébként hőszivattyúra lesz cserélve. Szóval kazántest-cserét elkerülném (gondolom az zsebbenyúlós). Amíg meg nem jön a szaki, addig lehet így használni?
Próbáld meg a kazán teljesítményét kisebbre állítani, akkor azt a hőmennyiséget el tudja vinni a hőcserélő.
Ezt be lehetne állítani a gázszelepen vagy a készülék menüjében (nem tudom, mi a készüléked típusa) de nem szeretek hozzá nem értőknek iránymutatást adni. Ezért próbáld meg a kazán gázelzáró csapját óvatosan zárni, miközben figyeled a lángnagyságot és a kazán hangját. Jó esetben megtalálsz egy kisebb hőterhelést (lángnagyságot) ahol még jó a kazán gyújtása és fűteni is tud, de már elhallgat a hőcserélő. Ezzel kihúzod tavaszig......
Leszedtem a tűztér elejét, hogy megnézzem, hogy néz ki a hőcserélő. Ilyen szürkésfehér porréteggel van bevonva. Nem nyúltam hozzá - majd a szerelő - viszont miután visszatettem és újra elindítottam a kazánt, jelentősen csökkent (szinte megszűnt) a hang. Jövő hétig ki kellene, hogy bírja. Amúgy Quadriga 15RFFI. Az elején van egy tárcsa, ami most max-on áll. Azt lehet lejjebb venni. Majd azzal kísérletezem.
Köszi szépen!
Tisztelt Fórumozók. Az alábbi probléma miatt szeretnék Hozzátok segítségért fordulni. Adott egy Bosch Condens 3000 W kombi kazán, kettő darab Computherm Q7 szobatermosztáttal. Az egyik a padlófűtéshez, a másik a szobai radiátorokhoz. A probléma az, hogy a szobai termosztát, kézi üzemmódban (még nem jutottam el addig, hogy a napi rutint beprogramozzam) ha az elért beállított hőmérsékletet után kikapcsol, majd ha hül a szoba hőmérséklete és újra be kellene indítania a fűtést, akkor csak kattan egyet, piktogrammal kijelzi, hogy megy a fűtés, de a radiátoros körön lévő motoros váltószelep (ESBA MBA100) nem nyit ki. Ekkor ha kézzel leviszem a hőmérsékletet a termosztáton (az ismét kattan, eltűnik a fűtés piktogramm), majd ismét felvidve a hőmérsékletet (újabb kattanás, hogy indul a fűtés) kinyit a motoros szelep. Van úgy, hogy ezzel a hőmérséklet fel-le állogatással is csak 3.-4.alkalommal sikerül a szelepet nyittatni. (A padlófűtés kör, szintén kézi üzemmódban, jól működik.) Érdeklődni szeretnék, hogy van e valakinek ötlete, hol lehet a hiba. Előre is köszönöm.
A vevője minden alkalommal jelzi a bekapcsolást? Mert lehet, hogy bizonytalan a vétel, vagy merül benne az elem, és gyengébben sugározza a bekapcsolójelet.
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2021
Elnézést a tudatlanságomért, de sajnos nem tudom elsőre, hogy hol keressem a vevőt. Ez egy kétvezetékes fali termosztát, létezik külön vevője? Már a kezdetek óta így viselkedik ez a radiátoros kör., ezért nem gondoltam elem gondra. A két termosztát vezetéke belemegy egy kapcsolódobozba (Term5 és Term6 bekötésbe), majd egy kimenő vezeték (COM és NO bekötésről) megy a kazánba. Ugyan ebbe a kapcsolódobozba vannak a két kör mototos szelepei is bekötve.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |