Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » USA lámpa indexének EU-sítása
Témaindító: feketeroland, idő: Ápr 24, 2021
Témakörök:
100%-ban igazad van! Valóban gőzöm nincs róla hogy a power led típusai melyek és hogy melyik mire funkcionál. Emiatt is számítottam arra, hogy ha valaki esetlegesen a power ledet vagy bármilyen más lámpatestbe beépíthető fényforrást a figyelmembe ajánlja, amelyik erre a célra esélyes lehet. Ha pedig tipikusan van olyan led típus amikkel a lámpákat szerelik akkor szívesen meghallgatom melyek azok mert azt sem tudom hol induljak el.
A led fényerejét mivel és hogyan lehet növelni?
A led lap hátoldalán semmi nincs csak a led izzók. Az elején pedig a képen található számomra infó szegény dolgok vannak írva. Más nem található rajta.
A LED izzókat mutassad már azze'
Mérd meg tolódmérővel a méretüket. A hibás oldalon akkor ilyen nyákod sincs igaz? A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2021
Én a múltkor egy ismerősnek egy Honda CBR hátsó lámpával jártam hasonlóan: zárt lámpa, nem megy csak a féklámpa. Szerviz csak komplett cserét ajánl 60K HUF+rezsiért. Okosan szétvágtuk, a PCB rommá volt rohadva. Ezen nemcsak a LED-ek voltak hanem LM317-es áramgenerátorok is. A szakadt/korrodált viakat megpatkoltam, az összes alkatrészt kicseréltem újra, a LED-ek a méretük és a működőek nyitófeszültsége alapján lettek kerítve: Osram LR G6SP-CBEA volt. A javítás végén a panelt beöntöttem Wacker Silgel szilikonnal, hogy 3 év múlva ne ezzel kelljen megint szívni
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2021
Megmérném de már összvan hegesztve a jó lámpa, már azt nem vágnám szét megint. Nincs semmi a hibás oldalon, nyák lap sem.
Uhh ez hatásosnak tűnik! bár a műszaki leírás és az alapanyag nevek számomra kínaiak de érdekelne egy ,,hülyebiztos'' leíras hogy mit hogy mivel és mi után kell bekötni. Egy próbát számomra megérne. Jól gondolom hogy itt led diódákból lett összeállítva a fényforrás? Illetve az áramgenerátor mire funkcionál?
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2021
Nem akarok bunkó lenni, de a második oldalon tartunk, és egyetlen képet nem raktál fel a ledek elejéről!
Ha csak más színű, de azonos tokozású led beépítése a feladat, akkor sem te fogod megoldani, mivel valószínűleg hűtőfelülettel rendelkező smd ledről van szó, amit csak hot platen vagy nagyon széles ónszívó szalagos fejjel alámelegítve lehet cserélni... Hőléggel sem ajánlott, mert sérülni fog a led. De ha raknál fel képeket, lehet valaki lenne, aki a te felelősségedre kicserélné a ledeket. Ott van a hátán pár elolvasztós műanyag pöcök, faragd le őket és mutasd a nyák elejét. Az SMD ledek oldalán vagy alján is szokott kód lenni, ami alapján kereshető. Amúgy meg egy Ford Mustang mk6-ról beszélünk, nem egy kis munkásautó golf 2-ről (megnézte bárki ennek az autónak a használt árát, mielőtt sufnituning ötletbörzébe csatlakozott?) , miért gányolnál bele ledszalagot, a kenőanyagokból sem a Tescosat rakod belel gondolom... Az egyetlen elfogadható opció az smd ledek profi cserélése. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2021
Idézet: „Megmérném de már összvan hegesztve a jó lámpa, már azt nem vágnám szét megint. Nincs semmi a hibás oldalon, nyák lap sem.” Hát akkor nem teljesen értem mi az elképzelés. A levegőben bebindzsiztek néhány power LED-et ami magában lóg és világít sárgán majd amíg átmegy a vizsgán? Vagy keríteni kell a hiányos lámpába egy bontott LED-es panelt akár USA-verziót piros LED-ekkel, aztán max a LED-eket lecserélgetni rajta sárgára bár az is külön szakma ahogy antiktelefon kolléga írja. Vagy ha nagyon elvetemült vagy akkor lehet tervezni/terveztetni bele PCB-t 320K-ba akár bele is férhet még alu hordozós nyákkal is Idézet: „Uhh ez hatásosnak tűnik! bár a műszaki leírás és az alapanyag nevek számomra kínaiak de érdekelne egy ,,hülyebiztos'' leíras hogy mit hogy mivel és mi után kell bekötni. Egy próbát számomra megérne. Jól gondolom hogy itt led diódákból lett összeállítva a fényforrás? Illetve az áramgenerátor mire funkcionál?” Nincs hülyebiztos leírás. Ez egy kész ilyen panel volt mint ami neked a jó felében van meg volt rohadva. Az áramgenerátor arra szolgált, hogy a LED-eket konstans árammal lássa el betáptól függetlenül. Simán lehet, hogy a te panelodon is van, csak a LED-es oldalon. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2021
Egyébként csak halkan kérdezném meg, annak utána jártál egyáltalán, hogy ha a vizsgán megjelensz, egy USA típusjellel ellátott lámpa búrával, ami sárgán villog, arra mit lépnek?
Mert azt tudják ám, hogy bizony annak pirosan KELL villognia, ha USA típusjelzésű a búra, de ha sárgán villog, akkor nyilvánvaló, hogy az bizony buherált. Tovább megyek, a cég akitől 100 EFt -s árajánlatot kaptál, az ad hozzá külön műbizonylatot is? Vagy cserélik a piros üveg / műanyag búrát is amin USA jelzés van Európai jelzésűre? A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2021
Ha egy kocsi megkapta a típusbizonyítványt, akkor az eredeti alkazrészein nem vizsgálják (nem is okvetlen van rajta) az "e" jelet. Azt az utólag felszerelteken nézik.
Ha rendszámot kapott a kocsija, hát bizonyára van típusbizonyítvány. Itt most annyi probléma lehet, hogy ő pont attól szeretne eltérni (amit, ha jól csinálja/csimáltatja meg, a kutya sem fogja kiszúrni) A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2021
Most akkor benne vannak a ledek a hibás lámpában vagy nincsenek? Mert ha nincsenek akkor az lesz amit írtam, külföldi oldalakról infók, képek gyűjtése. Ha onnan sem lesz kellő infó akkor bizony egyetlen dolog marad, szétvágni a jó oldalt is, és az alapján már meg lehet csinálni a másikat. Már ha nem hiányzik belőle a ledek panelja, hűtése is, mert azt nem biztos hogy egyszerű lesz házilag legyártani ugyanolyanra mint a gyári.
Felkeresel a közeledben valami értelmes műszerészt és megmondja mit lehet vagy nem lehet tenni vele, így távolból ezt senki nem fogja megmondani ha nem látja. Nem szervizbe kell menni, mert ott amellett hogy nem értenek sok dologhoz még jól le is húzzák az embert. Huszonéves kölkök dolgoznak az autókon éhbérért, nem nehéz kitalálni mekkora tapasztalattal és munkakedvvel... A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2021
A rossz oldalon nincs benne semmi. egy műanyaglapra ragasztottuk fel a 300 lumenes led szalagot és kapott 12 v-ot pulzálva így már indexként funkcionál csak NEM SÁRGA... Egy nagyon nagy fényerejű ledet akarnék beletenni SÁRGA színűt és akkor a piros búrán keresztül teljesítettük a célt. Őszintén szólva 2 elektromos szerelő passzolta, mondván nem ért hozzá mert új technika, a 3 vállalná ha vinnék neki erős fényű sárga fényforrást amit be lehetne építeni. Erre az SMD ledre ráfekszek.
Nem cserélnek búrát sem és nem kapok semmilyen tanúsítványt, csak a lámpámba beépített sárgán villogó ledet. A műszaki vizsga biztos azt mondta ha már magyar rendszámos és sárgán villog minden index őt a többi nem érdekli.
Azt akkor is ki kell deríteni valahogy, hogy milyen LED van benne gyárilag, szerintem nem SMD mert azok icipicik, fényre is. Vannak 1W-osban olyanok, amik kb. 6-8mm átmérőjűek és egy akkora alu lapon vannak mint egy 5 forintos, ezeken lencse is van. Meg az sem mindegy hány db LED van benne, mert a búrán átlátszik, és a két oldalnak passzolni kellene, darabra is meg fényerőre is.
Idézet: „szerintem nem SMD mert azok icipicik, fényre is.” Kb. 99.99999% hogy SMD van benne. Egyrészt a PCB bottom oldalán nincs semmi ami lábnak néz ki, másrészt az autóipar a spórolásról szól, SMD-t ültetni meg olcsóbb, harmadrészt a padeken keresztül jobban lehet hűteni a PCB felé mint a lábakkal. Ha megnézed a képeit, látszik, hogy körbe van viazva a LED a hátoldalra.
Igazad legyen...
Csak azért kérdeztem, mert a vizsga már nem úgy zajlik, hogy ránézésre megnézik a lámpát, és csókolom. Minden lámpatestet fotóznak is. Egy nyamvadt helyzetjelző izzót nem lehet kicserélni LED -esre hivatalosan, mert vizsgán azt mondja, így nem tudja átengedni, csak ha visszateszed az izzót... Esetedben, ha szín vagy fényerő különbség lesz az eredetihez képest, az már akár necces is lehet. Attól függően épp melyik vizsgabiztost fogod ki, vagy átmegy, vagy nem.
A mostani állapotról tudnál felrakni videót? Mert már kezdek nagyon elveszni a mi működik és hogyan dologban. Mikor mi világít, melyik nem és az már a mókolás miatt, vagyis kivettetek belőle valamit, vagy eredetileg is úgy volt...
Egyébként meg bontóban törött, de európai lámpát is kereshetsz, belsőcsere és nyertél.
Több vizsgabiztost is kérdeztem, 1 véleményen voltak. Ha már volt NKH-s vizsgán és magyar lett akkor őket nem zavarják. Ha gyárilag LED-es és ezután is az lesz akkor nem gond csak látható legyen a villogás és sárga legyen. Ennyi a kitétel.
Teljesen jogos. Lényeg: minden index rendeltetésszerüen müködik tehát sárgán villog kivétel a bal hátsó lámpa. Így vettem a kocsit hogy : ,, lehet csaki kiégett bal hátul a led''.Ezt szétszedve az index helyén csak egy csatlakozó lógott mert valaki már barmolta de nem oldotta meg. A semmitől jobb a pirosan villogás is irányjelzéskor, így forrasztottunk bele egy műanyag laprafelragasztva egy fehér és sárga 300 lumenes ledcsíkot lámpatestben lógó 12v-os csatlakozóra. Ez így működik csak a piros búrán keresztül piros a villogás. Ezt szeretném sárgára változtatni irányjelzéskor. A korábban feltöltött kép a nyáklappal és ledekkel a JÓL MŰKÖDŐ lámpáról készült amit azért szedtünk szét hogy tudjuk minek kellett volna a pirosan villogó lámpában lennie. Nem lettünk elörébb így tanácsokat elfogadok az általunk babrált pirosan villogó lámpa sárgítására. Nem hiszem hogy videót tudnék ide feltölteni mert 8Mb a feltöltési méret ha jól láttam a képfeltöltésekor. Remélem érthetőbben írtam le most a dolgokat mint eddig.
Youtube-re fel tudod tölteni hosszabban is és azt belinkelni. Bontóban töröttet nem láttál?
Idézet: Mintha nemrég meg azt írtad volna, hogy a jót nem lehet szétszedni mert össze van ragasztva. Ha viszont mégis szétszedtétek akkor nem értem mi a probléma? Nem látni hogy milyen LED van benne?„A korábban feltöltött kép a nyáklappal és ledekkel a JÓL MŰKÖDŐ lámpáról készült amit azért szedtünk szét hogy” Nem lehet, hogy a LED és a búra közt van még egy sárga színű műanyag színező lap (ami esetleg abból hiányzik) mint némelyik hagyományos irányjelzőnél, és az színezi sárgára a ledek (esetleg fehér) fényét?
Kerlek szépen, korábban szedtük szét azóta össze lett műanyag hegesztve, emiatt megint nem szívesen szednénk szét. Egyébként sajnos nincs semmilyen sárgító lap vagy bármi. A panelen pedif semmi nem volt írva csak annyi hogy R mint right vagyis jobbos és annyi hogy SMD talán. Se más karakter se szám semmi.Guglizva sem dobott semmit. Köszönöm szépen a segítséget a linkekkel!
Ha nincs meg a belevaló panel, ami valószínűleg egy vastag rézfelületű, viakkal hűtött SMD nyák, akkor házilag esélyed sincs az eredetire hasonlító lámpát gyártani. Még tapasztalt nyákkészítőnek is kihívás lenne ezt házilag legyártani, persze ha megtervezed a nyákot, megrendeled Kínából és beülteted működhet a dolog, de ez nem olyasmi, amivel a hobbit kezded, főleg hogy a ledekhez való foncsor sincs meg gondolom.
Teljes mértékben megoldható, hogy sárgán világítson a lámpa, de az olyan lesz házilag, hogy 20 méterről is ki lehet szúrni, barkács megoldásról van szó. Nem is értem, a másik minek lett visszahegesztve, ha annak sem jó a színe, illetve ebből az oldalból hova tűnt a led, de jobban jársz, ha elviszed valakihez, aki ilyesmire specializálódott, ha elfogadhatóan kinéző eredményt vársz, ami tartós is.
Én sem tudom hogy hová tűnt a ledlap a baloldalról... A foncsor megvan legalább, de ez egy teljesen fehér színű műanyagdarab. Arra számítottam,hogy krómozott lesz, de nem. Kerítenék valahonnan egy olyan nyáklapot minek benne kellett volna lennie, akkor mi lenne a megoldás a sárgán villogásra? Mármint ami a 20 méterről is látható lenne, hogy házilagos? Kíváncsi lennék rá hogy mi az ami a pirosbúrát teljesen sárgán világítja át. Előre is köszönöm!
Az irányjelzők színe borostyánsárga (narancssárga)...
A piros búra alatt én nagyon citromsárga, világoszöld közeli LED-el kisérleteznék...ha nincs kéznél akkor talán jó lehet egy RGB (vagy RGBW) LED is, amelynek változtatható a színe (bár ez nem az igazi).
Idézet: „Kerítenék valahonnan egy olyan nyáklapot minek benne kellett volna lennie, akkor mi lenne a megoldás a sárgán villogásra?” Ki kell bontani a meglévő oldali PCB-t, meg kell állapítani milyen LED-ek vannak benne. A ráolvasztott kis tüskéket ki lehet bontani ügyesen úgy, hogy vissza lehessen olvasztani. Méret, nyitófesz, áram mérés alapján némi rutinnal lehet találni ugyanolyan LED-et. A) tervezni+gyártatni egy másik oldali panelt amibe ugyanolyan LED-eket ültetsz mint a meglévő B) venni másik oldali panelt akár piros LED-ekkel, normálisan lereworkölni olyan LED-ekkel mint ami a meglévő oldalon van
Szia!
Én itt csak olvasgatok, érdemileg nem tudok hozzászólni, viszont a nyitó kérdésed, és az arra adott válaszokra (pl.: ezt nem lehet, mert így nem megy át a műszaki vizsgán!) reagálnék. Eddig nem igazán figyeltem a hátsó lámpatesteket, de az utóbbi hétben több KIA modellnél, illetve egy Citroennél is láttam piros hátsó lámpaburákat, amikben csak a tolatólámpa volt átlátszó fehér. Nem utólagosan átalakított lámpatestek, gyárilag ilyenek, a hazai kereskedőknél így lehet megvenni, tehát annyira nem lehet különleges a kivitelezés. Idézet: Ha komolyan vennék a vizsgát, akkor nem is menne át. A KÖHÉM 5/1990-es rendelete szól a gépjárművek műszaki megvizsgálásáról, szép vastag iromány. A 6/1990-es rendelet pedig a műszaki megfelelőségről. Szerepel benne, hogy európai jóváhagyással ellátott alkatrésznek kellene lennie a járművön ahhoz, hogy mefeleljen.„(pl.: ezt nem lehet, mert így nem megy át a műszaki vizsgán!)” Na mármost, ha ezt a vizsgán nem veszik komolyan, az nem jelenti, hogy szabályos. Viszont ezt a kérdést már túlléptük. Itt most azon megy a szócséplés, hogy az amerikából behozott járműben egyebek között ezt az alkatrészt is ki kellett volna cserélni, de a tulaj sokallja az árát, ezért olcsóbb megoldást keres. Amit nyert azzal, hogy amerikából került be a kocsi, s nem idehaza lett normálisan eladva, nem akarja rákölteni arra, hogy a jogszabálynak eleget tegyen, mindössze az autóra nagyjából ránéző vizsgabiztos figyelmetlenségét / a jogszabály iránti hanyagságát kihasználva szeretné üzemeltetni a járművet. Emellett az elektronika világa nem áll a tulajhoz közel, így nehezen érti meg, hogy LED és LED között ég és föld a különbség, illetve az előzőleg már leírt spórolási szándék miatt nem szerzi be a megfelelő lámpatestet. Közben már kiderült, hogy valószínűleg valaki korábban is mókolta a lámpáját, ezért még véletlenül se egyforma a két oldala. Azóta se rakott fel videót a mostani működésről (mint említettem, youtube belinkelhető), így csak a zavaros elmondásból lehet következtetni arra, hogy mi a jelenlegi állapot. Sajnos nem láttunk olyan fotót, ahol szét van szedve a szóban forgó oldal, hogy kiderüljön mi van benne. Nekem továbbra is az a véleményem, hogy egy törött bontott lámpát kellene szerezni, s annak a belét átrakni, ha már ennyire nem akar rákölteni. A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2021
Moderátor által szerkesztve
|
Bejelentkezés
Hirdetés |