Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Szia, Ez nem zselés, hanem átitatott, hogy minden pozícióban beépíthető legyen. Szokott neki segíteni a desulfátor, vagy az égőn kersztüli, kb 05-1 A töltés 24-12 óráig. Ha hamar felszalad a kapocsfesz, s nincs benne szufla, akkor már kuka.
Szia, ezt nem érdemes 14,2 V nál nagyobb Volttal tölteni, (pl) deszulfátor így dolgozik), mert a pezsgés elrúgja az elektrolitos párnát az elektródától, ami kapacitás vesztés. ezt nem lehet visszanyomni...
Egy szünetmentesben volt, kiszereltem, kereken 0V feszültség volt benne. Desztillált víz, utána Noco töltő 0V-os funkciójával felélesztettem. Legnagyobb meglepetésemre nem volt cellazárlatos. Saját készítésű tirisztoros töltővel és Ctek töltővel többször feltöltöttem, merítettem. Már 3Ah-nál járt az akku, majd ezek után cellazárlatos lett. Amúgy nekem nincsenek jó tapasztalataim ezekkel a felitatott elektrolitos akkumulátorokkal, előbb-utóbb úgyis cellazárlatosak lesznek. A legjobbak az ilyen kis méretű aksik közül a gélesek, azok tovább bírják, igaz azokat egyáltalán nem lehet szulfátoldózni.
A legjobb megoldás az lett volna ha nem 0V-on tárolod (használod?)...
Szia, nem én használtam, ilyen állapotban került hozzám.
Sajnálom, de a csoda tétel pénzbe kerül.
Pont annyiba amennyi az új aksi ára..
Szia, Rengeteg ilyennel volt dolgom szünetmentesekben anno. Általában 5-7 évet bírtak, utána jöttek vissza. Akkor méréseim szerint a Fiamm vált be nekem, most nem tudom, melyik a legjobb.
Sziasztok. Kapcsolási rajzot keresnék egy Wurth Al 30LI akkumlátor töltőhöz. Interneten azt olvastam megeggyezik a Bosch AL1860CV tipussal. Biztositék csere után egyből ki is ég. Előre is köszönöm.
Eddig annyira jutottam hogy kicseréltem az eggyenirányító diódákat 230v oldalon, mert az eggyik totál zárlatos volt. stp5nk80z-t is ki kellett vennem, totál zárlatos, Ezt még nem tudtam pótolni. De most már nem ég ki a biztosíték.
Hello! Ha a Fet is zárlatos, akkor meg kell nézni a meghajtó IC-t is mert ha a Drain-Source között is zárlat van (ami nagyon valószínű) akkor az IC is megpusztul..
Hello. UC 3842 B van benne. Hogy mérjem le hogy jóe? UC 3842 BN -t tudok venni csak.
Jó lesz a BN is. De elsőként Fet nélkül, meg kell mérni, hogy van-e tápja.
Az 5. lábhoz képest mérsz a 7-es lábon. Legalább 16V kell hogy elinduljon. (Előfordulhat, hogy a kapcsolás olyan, hogy egy pillanatra elindul a tápkondijából, de ha nem épül fel a kapcsolóüzemű táp, vagy is nem jön vissza a trafóról az IC tápja, akkor egyből le is áll és ezt játsza. Ekkor "kívülről" kell megtáplálni egy 16C feletti táppal. Nem gond, de legalább nem ráz meg, ha nem a 230V-ról próbálod..) Meg lehet mérni, hogy a 8-as lábon ki jön-e a belső 5V referencia. Ha az meg van, akkor az már jó jel. Aztán már célszerű külső tápról mérni, mert szkóppal meg lehet nézni, hogy a belső oszcillátor működik-e a 4-es lábon. Végül a 6-os kimeneten a PWM jelet megnézni, ez várhatóan maximális kitöltéssel fog megjelenni, ami 93..97%-ot jelent. Ha ezek mennek, akkor életben van az IC.
Labortáppal megtápláltam a 5-7 lábat, 8 lábon nem jelenik meg semmi.
Akkor az IC kuka. Ha kicseréled az IC-t, a Fet nélkül érdemes megnézni, hogy az 5-7 között kialakul-e a táp, meg a referencia, mert ha az azt tápláló (általában testes) ellenállás megnyúlt, vagy az ezzel párhuzamos szűrőkondi legyengült, az is okozhatja rossz esetben a táp halált.
Mert ugye valamitől "eredetileg is" megpusztult a Fet, magával rántva a diódákat. (Mondom ezt így "vakul", lévén hogy a töltődet nem ismerem..)
Hisz ha lenne normális kapcsolási rajz, és le tudnék mindent ellenőrizni, könnyebb lenne a dolgom. Ehhez a típushoz sehol sem találok.
Gyári cuccokhoz ritkán van rajz, de ez szemre nem egy túlkomplikált dolog, főleg hogy furatszerelt és még az IC-k sem speciálisak és olvasható is.
Nos kicseréltem a UC 3842 BN -t, és a FET-et. Külső tápról tudom mérni 5V-ot a 8as lábon. De 230V-ra kapcsolva nincs semmi a 5-7 lábon.
Akkor meg kell nézni, a nagy kondiban a 320V meg van-e. Majd a felette lévő szürke testes 10k nem szakadt-e. Mert feltételezésem szerint ez gyártja a tápot az IC-nek.
A nagy kondiban van 320. Mármint a piros,szürke, sárga, arany? az 280Kohm.
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2021
Én barna - fekete - sárgának néztem. De mindegy, gondolom azon keresztül érkezne a táp az IC-hez. Ha szakadt, akkor nem ad tápot. Azt megnézheted, így van-e. Ha egyik lába a 320-ra, a másik az IC-re megy, akkor Ő az..
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2021
A 230V rész totál halott, kapcsolás nélkül nekem nehéz javitani még. Valahogy meglehetne-e táplálni külső tápról, hogy a vezérlőelektronika működőképes-e? Vagyis a kis-fesz része.
Meg kell nézni az UC3842 adatlapját, azon vannak alapkapcsolások. Sokban nem fog eltérni tőle. De ha az IC-nek tápfeszt adsz, mérhetőnek kell lenni az oszcillátor jele és a Fet meghajtó feszültsége. Persze szkóp kell hozzá, viszont nincs hálózat, így veszélytelen a vizsgálódás.
48, vagy 2 ilyen, vagyis 96V-os napelemhez hogy kell 12V-os akkutöltőt csinálni? Először kell hozzá egy DC/DC konverter aztán egy stabilizátor, aztán a töltőelektronika?
Nem kell kalapálni mikor kész is van Bővebben: Link
És azt olvastad amit írtam, vsgy amit linkeltél? Mert nem egyezik a bemeneti feszültség.
Ezt nem kéne...
A fórum neve: Hobbielektronika, és építésről, javításról, módosításról szól.
V 63 akkutöltő rajz
Pardon azt hittem akkutöltőkről szól a topic.
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |