Fórum témák
» Több friss téma |
Ha puffer középről megy trafó, célszerű egy jobbfajta 1-2 µF-os kondit sorbakötni, hogy ne tudjon a középfesz dc-ben megcsúszni.
Az ic tápra a zenert én is javasolom ( ZP...ZPY 14 volt körül ), hogy NE a 2153 belső zenere stabilizálja a tápját. Különben inkább másféle táplálást válassz, mert ez a félhullám+18 k nálam nem nyerő. Sorbakötött izzóval felmehetsz 100-150 wattosra is első lépésben. A feteken megy legyen valami borda, hogy ne főjenek meg ( kontroll ! ) kísérletezéskor túl hamar, attól is durranhatnak. Az elvi ( belső ) ZENER sokat melegíthet. A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2021
Hát optom nincs itthol , max bontani tudnék valamiből... De első sorban szeretném megérteni miért pukkandtak ki a fetek , mielött továbbmennék.
Közben ujjraépitettem a kapcsolast... Izzót bennhagytam ))
és méricsgéltem picit. Elég fura feszültségeket mérek , képet mellékelek ahol pirossal jelöltem a feszeket. Terhelés ugyanugy a 150ohmos ellenlas
Csinálj más segédtápot, a 9.7 V kevés.
A 47 µF sok ebben a formában, 10 elég. A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2021
Mi számit jobb fajtának? Cbb22105j400V használok.
Akkor inkább a főegyenirányitóból vegyem le a feszt nagyobb ellenalassal? Bordát természetesen használok , mind2 fet elszigetelve .
Vegyél le onnan inkább, mert az 100 Hz-es, ill. már DC, nem 50. Oda 100 µF elég és az említett zener - ha egyben nincs, akkor 2 db sorban, pl. 6v8-7v5.
A soros ellenállás is lehet 2 db-ból, számítsd ki a wattokat. A felső fet elé tápnak 10 µF elég. A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2021
Kispesten tudok adni optót meg tl431-et is ajándékba
Kék színnel jelöltem a kritikus vonalakat. A primer kör csillagpontja az alsó oldali fet source lába legyen, a lebegő táp csillagpontja pedig a felső oldali fet source lába.
Persze ez csak egy gyors skicc, de a lényeg ott van, hogy csak így lehet a fetek gate elektródjára jutó feszültség tüskéket alacsonyan tartani.
Értem ez nagyon hasznos infó , ezekszerint a fizikai elrendezésnek nagy szerepe van ... Én a probapanelt csak ugy filcel hamarjában készitettem .A puffer szándékosan került ilyen közel? Valahol olvastam , hogy a valamelyik kondinak közel kell lennie a fethez , bár ez a kérdés nem tisztázodott.
Rámértél a gatera?
Bátor vagy , a muli testkapacitása is necces , hát még a szkópé...
Koszonom , de fejer megyeben lakom igy keresek mas alternativat , amugy sem szeretem az optot
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2021
Minden értéket az általad megadott értékre cseréltem , stabilabb fesz van a kimeneten . De meg mindig sokat esett kis terhelesen . De végül erre is fenyderult , az alltalam hasznalt halozati pufferek ugy kivoltak szaradva , hogy a 2 db 470u s kondiba meg 100 u sem volt
Nem fontos a primer puffert közel tenni, de akkor egy pár µF kapacitású kondenzátor legyen az alsó fét source, és a felső fet drain lábaihoz közel. Tekints minden fólia szakaszra úgy, hogy az induktivitás, ellenállás, meg késleltető művonal is egyben. Ez utóbbi mondjuk inkább csak MHz-es tartomány felett számít.
Kicsereltem egy 100 u 400 v ra es a szekunderen maris 1 v al tobbet mertem .... Viszont még mindig fennall a kerdesem , mieért pukkant ki az 1. Modell?? Segitsetek megérteni
Fetbol van meg itthol sok viszont ir ből mar csak ez az 1 , nem akarom hogy ő is a kukaba vegezze
Én írtam, a belső zener felrobbant ,vitte a többit.
ja és kell zener a gate okra is ,bipoláris , vagy inkább supresszor 2irányú
A stabilizált kimenet nem csak optóból áll. Annak az a lényege, hogy rezonáns üzemben kell működnie a tápnak, és a maximális terhelésre kell méretezni a trafót. Csökkenő, vagy nulla terhelés esetén ebben az esetben megemelkedne a kimeneti feszültség, de ilyenkor a szabályzás megnöveli a kapcsolási frekvenciát, és ilyenkor induktív jellegű lesz a terhelése a félhídnak, ami alacsonyabb kimenő feszültséget eredményez. Ez nem annyira egyszerű.
A mérésed alapján valami ott nem oké. Az IC adatlapján 10V van megadva minimális tápfesznek, és ott 9,7V-ot mértél, ez akár lehetett is oka a tönkremenetelnek. A 9,7V már csak azért sem stimmel, mert ott az IC belső zénere által meghatározott feszültségnek kéne lenni a rajz szerinti elrendezésben, vagyis olyan 15V körüli értéknek.
Itt a modosított kapcsolás , dolgozom ... Délután folytatom és elolvasok rendesen mindent . Addig is köszönöm mindenkinek a segítésget
Oké - a biztosíték helyére tegyél be 100-as izzót.
A szekunder elkó inkább 25 voltos legyen, ne spórolj azon. Hátha feljebb ugrik a feszültség. A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2021
a 9,7 nem stabil ... növekszik nagyon lassan
Ha beteszem a zennert akkor fixen 15 V A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2021
5A biztosíték a 230V-os oldalon? Az több mit 1100W ... Biztos ekkora teljesítmény felvételt vártál?
Ott van ám egy soros izzó, csak nem rajzolta be..
Már ne haragudj , de ha ekkora teljesítményre lenne szükségem akkor nyilván nem építenem , hanem vennék egyet hiszen nagyon barátságos áron meglehet őket vásárolni . Ebayon pedig szinte töredékéért.
Nem invázióra keszulok , hogy tápot gyartsak es eladjam. Mivel szeretek elektronikaval foglalkozni , épiteni ezt-azt , ugy gondoltam ez az ic meger hamást nemis egy probálkozást. A kapcsolast ha jol megnezed egy neten talalt kep , amit folyton szerkesztek , hogy az értelmes hozzáértő emberekkel meg tudjam osztani . Tájékozatlanságod egészen kimutatkozik, ezért arra kérlek a közeljovőbe ne kommentelj ilyen modortalanul
Szia! A cikkek között nézd meg cimopata tápját... Nekem is az segített....
Már megbocsáss de Te tettél be 5A-es biztosítékot az áramköröd elé, és csodálkoztál hogy a fólia elégett, az alkatrészek elszálltak, de a biztosíték nem ment ki!
Idézet: „kikötöttem az izzót. Helyére egy 5 amperes biztositék került.”
Ez már túlhaladott 2 napja kb. a valóságban...
Az, hogy egy biztosítékot hogyan "méretezünk", még mindig nem tiszta a kérdezőnek!
Sosem késő megtanulnia! Na jó ... ha már leégett a háza egy "elektromos tűz" miatt, akkor már lehet késő! |
Bejelentkezés
Hirdetés |