Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Meg kéne nézni mi hol gyújt először is ha már a motor mechanikus és üzemanyag ellátó rendszerét kizártuk.
Foktárcsa a lendkerékre, stroboszkóp majd méricskélés mit is csinálnak a CDI-k a motorral.
Ez szerintem nem gyújtás, de azért nézd meg a blokk és a váz közti test folytonosságát!
Össze is kötheted egy darab vezetékkel! Ha ez nem hoz sikert, folytatjuk!
Kösz a választ!
Sztroboszkóppal még a héten megnézzük.
Kösz az ötletet!
A testpontot átnéztem, ott semmi gyanusat nem találtam, tiszta fémes érintkezés. Viszont ettől még lehet szakadás, ebben igazad van. Még ma rápróbálok egy tesztvezetékkel.
Olyankor "szokott" ez probléma lenni mikor megszüntetik az önindítót, mert ott kap normális testet a blokk.
Az önindító rajta van, és tökéletesen működik. Minden bekötés, csatlakozás meghúzva. Sajnos ez sem megoldás.
Sajna a + testkábel sem hozott áttörést. A gyári csatlakozást is újra felcsiszoltam, ez sem orvosolta a problémát.
Lassan felgyújtom!?
Nem gond, lépünk tovább!
Van kézi szívatód? Kellene menni egy próbakört, és amikor épp fulladozni akar, egy pillanatra ráhúzni a szívatót! Ha kilábal belőle akkor kiszegényedik a keverék, ha befullad akkor már eleve sokat kap.
Autómata a szívatóm, jól működik. Viszont próbáltam már 57-70-es fúvókáig. A súbertűt mindegyik rovátkában.
Nem fulladozik, hanem egy bizonyos fordulatig húz mint az atom, és utánna mintha elvágnák a gyújtást, vagy a benzint. A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2021
Ez automata szívatóval nem fog kiderülni, ehhez kézi kell!!
Akkor még nem váltottál tűprofilt!! Az sem mind1!! Se a kehelycső kivitele! Egy ideig tud élni az alapjárati fúvókából, és a forgattyúsházban "felhalmozódott" üzemanyagból, aztán fordulaton ezt feléli, és kiszegényedik a keverék. Csak így nehéz lesz kideríteni, hogy igazam van e, mert a szivetóval nem tudsz menet közben extra benzint adni... 90-ig el lehet menni főfúvókával. De ez is sok mindentől függ!
Kézim nincs sajnos. Nem nem váltottam. Viszont ez a hiba egy pillanat alatt jött létre. (Már henger csere elött.) Elmentem a városba oda úton semmi problémám nem volt, sem erőben, sem sebességben. Visszafelé egy körforgalomnál elsőbbséget kellett adnom, induláskor viszont már lehörgött. Azóta ez a problémám mindig van, bármit cserélgetek, állítgatok Egyedül a gyújtásalaplap nem volt cserélve, más minden. Most abban gondolkodom, hogy nem vezetékhiba szívat e? A jeladó tekercs is gyanús. Lehet megpróbálom egyesével kiváltani az alaplapi, vezetékeket a CDI felé, illetve a CDI és a trafó között is. Marhára bosszantó már! Ha nem költöttem volna rá már ilyen sokat, lehet feladtam volna. Most már Kihívásnak tartom, hogy megjavuljon.
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2021
Cserélj gyújtás alapot! A nagyfesz tekercs ami a CDI-t tölti lehet hogy szaraxik, átüt egy bizonyos fordulat, sebesség felett!
Ha elég körültekintő, és megfelelően magabiztos tudású vagy, a CDI-t lehet táplálni 230voltról is, egy izzó közbeiktatásával. Én már csináltam, de senkinek nem ajánlom, az esetleges balesetért felelősséget nem vállalom!
Hello! Régi emlékeim szerint, ha egy motor "lehörög" az üzemanyag hiányra utal. Én ellenőrizném a tanksapka szellőző furatát nincs-e eldugulva vagy "benőve" az alkohol miatt.
Valamint a tank tisztaságát, mert néha meglepő dolgok tömkelege van benne. A fémforgácstól a rozsda, festék leválásokon keresztül. Idézet: „A fémforgácstól a rozsda, festék leválásokon keresztül.” Ez egy műanyag üzemanyag tartályos motor.
Ahogy előttem is írták, cserélj alaplapot, ha van rá lehetőséged. Nagy valószínűséggel a CDI-t tápláló tekercs elmelegszik (tipikus hiba) bizonyos üzemidő után, pár menet zárlatba kerül, és bekövetkezik a gond. Egy idő után visszahűlve ismét kifogástalannak mutatkozik, azután meg minden kezdődik újra.
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2021
Az lessz. Köszi!
Ezért írtam az elején a gyújtást ellenőrizni lámpával, az kiadja ha ilyen jellegű a hiba....
Levett tanksapkával is fenn áll a probléma. A tank tiszta, sima átfolyás van a karbiba, mert a csapot is kiiktattam. Müa. tankos. Azért kösz a ötletet.
Esetleg annyi írtad hogy csapágy-szimeringezve lett (szétszedve) a blokk. Meg kéne nézni nem e szív farsot valahol, nem-e hibás a tömítés. Azt úgy éred el ha járó motornál ahol tudod az illesztéseknél óvatosan körbefújod féktisztítóval, ha felpörög akkor tudod hogy ott nem oké a tömítésed. Sajnos fordult már elő gyári tömítéskészlettel és addig jó blokkal is hogy szétszedése után hagyott rést egy helyen.
Igen, holnap tudom sztroboszkóppal ellenőrízni. Ha nem jó csere. (Tulajdonképpen az alaplap még ami maradt a régi. Ha az is megvan és a hiba marad, akkor már csak vezetékelés probléma lehet (szerintem). Köszönöm neked is a segítséget!
A blokk nem volt szétszedve, csak szimmeringezve lett, meg kpl. Naraku hengerszett került rá. A forgattyúsházat benzinnel feltöltöttem, sehol nem szivárgott. Membránt újat kapott,
új tömítéssel. volt egy új szívócsonkom az is rákerült. Most utólag már a féktisztítós próbán is túl van. Szerintem ha falsot szívott volna akkor nem ment volna mint az óramű kb. félgázig. Valószínű úgy fel is pörgött volna. Legalábbis úgy gondolom (de ez nem biztos). Holnap már valószínű többet tudok a mérés után.
Ami érdekes lehet az új henger ahogy említetted és a gyári gyújtásérték. Lehet hogy a DCI tolná el a gyújtáspontot fordulaton de az a gond hogy az új henger miatt "lentebb" került alapból a gyújtópont és így nem gyorsul hanem inkább eldöglik mert rossz helyen gyújt. Meg kéne mérni a régi és az új hengerpalást magasságot hogy az új nem-e alacsonyabb fél-1mm-rel mert az is sokat jelent.
Mértem, elötte is ugyanez a garnitúra volt benne. Még a tömítés vastagsága is egyezik, mert több darabom van, és egy vásárlásból van egy méretben. A régi hengernél jött elő a probléma. Azt hittem kicsi a sürítési végnyomás. Bár szerintem még azzal is kellett volna menni neki. Rugásra kicsit 6atm felett volt, önindítózva 7atm.
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2021
Szia. A gyújtás elektronikának ez a kapcsolása.
Sziasztok!
Segítenétek összekötni a képeken látható motor gyújtását generátorát és fesz szabályzóját? Generátor vezetékei: zöld: test sárga fehér kék-fehér fekete-piros Fesz szabályzó vezetékei: zöld sárga fehér piros Elég ha megadjátok hogy melyik szín micsoda. Köszönöm.
Generátor:Zöld-test
sárga->fesszabályzó sárgára-világítás szabályzása fehér->fesszabályzó fehérre-akkutöltés szabályzása fehér-kék->CDI-timing trigger fekete-piros->CDI AC ignition power Fesszabályzó piros akku pozitívra. zöld->testre CDI: ignition coil->gyújtótrafóra Kill swich->leállító gomb Ground->test A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2021
Sziasztok!
Simson hagyományos megszakítós gyujtását szeretném egy kicsit korszerűsíteni elektronikusra. Van erre bevált kapcsolás? Használ valaki ilyet? Aksi nélküli a motor, de ha úgy van kiépítem az aksis részt is akár.
Én anno a Yamaha Yog gyújtását (alaplap+ forgórész) installáltam rá a simóra, aztán már CDI gyújtással pöfögött a motor
Sziasztok,
Készítettem egy lényegében NYEMI ZVS gyújtást (minimális módosítással) ami kiválóan működik is. A gyújtás 2 hengeres motorra készül. Viszont a 2 gyújtás "csatorna" között áthallás van, ha gyújt az egyik csatorna, akkor gyújt a másik is, de nincs a vezérlő jel útjában kapcsolat valaki járt már így esetleg? Mi volt a megoldás? Előre is köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |