Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » USA lámpa indexének EU-sítása
Témaindító: feketeroland, idő: Ápr 24, 2021
Témakörök:
A műszaki vizsga mint olyan az egy dolog, ahogy a köhém rendelet is. Amikor az országban egy külföldről behozott autót első alkalommal forgalomba helyeznek azt alaposan átnézik. Tehát, ha van az autójának magyar rendszáma (nem tudjuk mert ez nem derült ki) akkor az biztosan megfelel az előírásoknak, ellenkező estben nem kapott volna magyar rendszámot. Aztán hogy ezután melyik autót melyik műhelyben melyik vizsgabiztos hogyan nézi vagy nem nézi meg az már az ő egyéni döntése és felelőssége (az én autóm pl. már öreg ugyan de nagyon kevés km van benne, így a vizsgabiztos azt mondta nekem, ránéztem az órára, és le sem mentem az aknába az autó alját megnézni mert minek). Másrészt, hiába is nézeget pl. egy EU jelzést egy lámpában, mert a kínai ezt már régóta tudja, így eleve belenyomja a termékeibe az E betűt és egy eu-s országhoz tartozó számot (kódot), mintha azt az adott eu-s országban készítették vagy engedélyezték volna, holott nem. És amikor mész az utcán, és jönnek veled szembe utólag beépített nappali fénnyel autók, biztos lehetsz benne hogy azoknak a fényeknek a 90%-át nem az eu-ban gyártották hanem keletről való, mivel tizedannyiba kerül.
Nem pont ide tartozik, de pont tegnap "csodálkoztam" el azon, hogy mennyi autó közlekedik kiégett/nem működő világitással. Vakitós éppen nem volt köztük, hiszen sütött a nap...
Piros irányjelző, fénydekor azért igen... Idézet: Sajnos ez se igaz. Ebből annyi az igaz, hogy elvileg át kellene nézniük alaposan, hogy mindenben megfelel-e az említett KÖHÉM rendeletnek, EU-ban forgalomba helyezhető-e. Ha mondjuk Hollandiában partot ért a konténer és ott helyezték először forgalomba EU-n belül, akkor idehaza már nem feltétlen nézik át olyan alapossággal, mint kellene.„Amikor az országban egy külföldről behozott autót első alkalommal forgalomba helyeznek azt alaposan átnézik.” De tegyük fel, hogy mégiscsak rendesen átnézik az autókat és az első magyarországi forgalomba helyezéskor minden rendben van. Sajnos van olyan gyakorlat az országban, hogy csak a vizsga idején van rajta az az alkatrész, ami a megfelelőséghez kell. Vagyis aki behozza az autót, annak van egy garnitúra EU-ban megfelelő lámpája hozzá, esetleg lökhárítója, egyéb könnyen cserélhető alkatrésze, amit a forgalomba helyezés előtt felrak az autóra. De merthogy többnyire tréleren érkeznek ezek a jószágok, majd tréleren is távoznak, így simán megteszik, hogy a hatósági eljárás után visszarakják rá az eredeti alkatrészeket. A hatóság embere ugyanis csak az aktuális állapotot látja, amint kigördül a kapun, onnantól megint azt csinálnak az autóval, amit nem szégyelnek. Gondolom hallottad már azokat a rémtörténeteket, amikor ugyan ezt eljátszották fékkel, kerékkel? Vagy a "bolt" taxisok vizsgája, amikor a szabadjelzőt cserélgetik, hogy szerepeljen benne a rendelet által előírt "taxi" felirat? A vizsgán az akkori állapota rendben van, de az utcán már nem szabályos...
Hátha segít. Ez egy ebayen kapható ledes utánfutó lámpa. Szét kellett szednem l, és eszembe jutott a bajod.
A képek. Első bura nélkül, második a sárga búrával ahogy lenni kell neki, a harmadik átfordítottam a búrát, hogy a piros oldalra legyen a sárga led előtt. A képek hellyel közzel a valóságot adják vissza. Piros búra mögött szódával elmegy sárgának, viszont neked szerintem vastagabb a búra.
Egy tapasztalt ismerősöm megfejtette a "titkot":
Ha a fehér fényű LED-ek és a piros búra közé zöld színű fóliát teszünk...nos milyen színt kapunk?
Erre kíváncsi vagyok. Különböző színű fényforrásokkal összeadó, fóliákkal, színezett üveggel, festékekkel pedig kivonó színelőállítást lehet megvalósítani.
A piros üveg attól piros, hogy adott tartomány feletti és alatti hullámhosszokat elnyel. Igaz, ha az áteresztőképesség elég tág, még működhet is az ajánlott dolog, már csak a megfelelő fényforrás kell hozzá mert a "fehér LED" ma már eléggé tág fogalom.
Itt azzal van a trükk, hogy pl. a zöld LED-ből nagyrészt olyan hullámhosszú fény lép ki, ami az emberi szem számára zöld. A piros burkolat pedig többnyire azokat a hullámhosszokat engedi át, amitől a maradék piros, tehát a piros búra a zöld fény nagy részét elnyeli.
Természetesen nem élesek a határok de ponots információk nélkül csak próbálgatni lehet.
Én csupán egy használt USA autók behozatalával és üzembehelyezésével foglakozó haverom válaszát írtam le... Aki nem hiszi, járjon utána... Egy piros meg egy zöld üvegen keresztül nézzen rá egy fehér falra...(nekem most nincsenek kéznél ilyen színű üvegek)
A fehér LED színhőmérsékletét nem kérdeztem... Talán minél nagyobb CRI-vel rendelkező a legmegfelelőbb... A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2021
Piros-fehér-zöld ... Természetesen magyar színeket kapsz
ezt én hasznos válasznak tartom, bár nincs itthon zöld fóliám. De igyekszem majd beszerezni, mert a kísérletezés (úgy látom) megint rám marad.
Nem tartom lehetetlennek, hiszen saját szememmel láttam a Mustang-ot piros burával borostyánsárgán villogni Sülysáp és Mende közt, nem is véletlen kapott rendszámot/forgalmit.
Sajnos zöld fóliám még nincs, a sörösüvegem nem akarom eltörni, de részeredmények vannak.
Piros helyzetjelzőbura mögött először ledes elemlámpa, és később led"izzó" a külső helyiségben. (Abba jól belenéztem, egy darabig csak zöld pacákat láttam ezután ) Sikerült egyszercsak úgy fényképezni, hogy akkor villanjon épp az irányjelző is, hogy összehasonlíthassuk a színt. A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2021
Zöld fólia híján visszatértem az eredeti ötletemhez: sárga ledet kell betenni, nagy fényerejűt, és az sárgán fog kivillogni a piros búra alól.
Előszedtem ezt a ledemet, meg az 555 villogómat, a led be a bura alá, és látám, hogy jó a világosság. egyik videó másik videó A valóságban (mint a reggeli képen sem) nem ennyire vad sárga, elég jól hajlik a megszokott index-sérga szín felé. Egy igazi, erős leddel meg kéne próbálni, de az nekem nincsen. Azaz, van, a reggeli elemlámpám, csak azt én sem tudom eldönteni, sárga-é, (alancséje az), vagy fehér (én a fényét mindig fehérnek véltem) ...legyen kép is, ha valakinek nincs kedve videózni... A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2021
Működőképes a dolog.
Csak feláldoztam egy zöld sörösüveget, négy rétegben már valóban az irányjeltő sárgáját közelíti az elemlámpám fehérfénye-zöld üvegek-piros búra. Valószínűleg egyszál, azonban nagyon zöld fóliával hatékony is lehet -így azonban a négy réteg (amik persze, hogy nem is légmentesen passzolnak egymáshoz) nagyon elveszi a fényt. Megpróbáltam lefényképezni, de ez a mobilos fényképező nem pontosan adja vissza. Én inkább a tegnapi dolgot, az erős sárga ledet szavaznám egyelőre meg. Ja, megpróbáltam 10w-os izzóval is, négy rétegben azzal is kezd sárgulni. Ha valaki még akarja (mondjuk Roland) érdemes mindhárom variációt (erős fehér led-nagyonzöld fólia, erős sárga led-fólia nélkül, izzó-nagyon zöldzöld fólia. Ó, sikerült egy kép az izzósról is. A 2. kép az. A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2021
Szia! Naná, hogy az! (Időközben én is kipróbáltam. Nem sörösüveggel...)
Persze lehetne ragozni, hogy pontosan milyen színű zöld kell hozzá... Meg a fehér LED-et is...de én úgy láttam, hogy a LED fehérségén sok nem múlik. A piros búra színe az egyetlen ami fix.
Azért csökken masszívan a fényerő, mert két szűrő van egymás után és csak az a hullámhosszú fény jut át, amelyik mindkettőnek megfelel. Rajzoltam egy skiccet, a valóság ettől jelentősen eltérhet. A zöld szűrő (sörösüveg) sokkal több piros fényt nyel el a narancsból viszont többet enged át. Igaz, valószínűleg 10 db. LED helyett kelleni fog 20.
A feladat tulajdonképpen nem nagy, csak kell egy spektrométer (akár házilag elkészített is jó: Bővebben: Link), amivel meg lehet mérni, adott búra mit enged át. Ezután már csak olyan fényforrást kell találni, amelyik nem/alig sugároz az emberi szem számára piros tartományban, a narancsban viszont igen. Esetleg megkérdezzük a sarki fénymegadót, van-e jobb ötlete. |
Bejelentkezés
Hirdetés |