Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: És azt a port, ami átmegy a porzsákon.„Azok a "Hepa" szűrők...a kopó szénkefe porát fogják fel.” Attól, mert van pár jobb konstrukció és/vagy porzsák, a porszívók tömegénél poros a motor. Láttam már én is tiszta motort de köztudott, hogy nem ez a jellemző.
2002-ben vásároltam egy Supra porszívót, Japán gyártmány . Nincs benne elektronika, egy apró kapcsolója van és 1600 W-os motorja. Még soha nem kellet szétszedni, nagyon elégedett vagyok vele. Nem volt olcsó, emlékeim szerint 25000-Ft körül volt az ára, de nagyon megérte . A kínai, koreai termékek nálam szóba sem jönnek.
Mivel elég jól látszik a kefe (tehát nem kopott el), lehetséges a leégés. Bár egy kommutátor és csapágytisztítást (cserét) megérhet még, mielőtt újat veszel.
Sziasztok, segítségeteket kérném a Philips gyártmányú FC8450 típusú 1800 W-os PowerLine porszívóm javításához. A porszívó szépen felpörög, jól szív, de rövid idő elteltével magától visszaszabályoz. Az elektronikánál gyanítom a hibát. Sajnos az IC típusát nem tudtam leolvasni.
Mellékelem az elektronika képét és kapcsolását. Köszi
FC8450/xx ???
A FC8450/01 típus SM-jében van rajz, de az IC típus nincs nevesítve... A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2021
Az én porszívóm pont FC8450/01 típusú, nagyon köszönöm a kapcsolást.
Nem tudom, hogy mit vizsgáljak IC típus nélkül.
Uniman rajza alapján nem látni semmi pluszt egy diac/triak páros tudásához képest, nincs áramfigyelés, hőérzékelő... Meg tudod mérni a 4,7V-os zeneren a feszültséget, illetve nézd át a forrasztásokat, lehetnek repedtek...aztán, ahogy kicsit melegszik, rázódik valamelyik nem érintkezik. Esetleg a potméter kontakthibás.
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2021
Az Ic, tipusával ne bajlódj, mert nem azzal van a gond, máshol keresd a hibát,pl. alkatrészek mérésével,.
Ezt bizonyára Feren-nek üzened...
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2021
Átforrasztottam a panelt és úgy tűnik szerencsém volt.
A próbaporszívózás során nem jelentkezett a hiba. Köszönöm a segítségeteket.
Így csinál egy jó szervizes! Gyors és hatékony.
Én biztosan szkóppal méricskéltem volna jelalakokat, meg ki tudja mi mindent? és a hiba nem múlt volna el.
Sajnos mégsem volt szerencsém, előjött a hiba
A "válasz" gombot nem használtad! Így nem tudni, miről írsz...
NEM FET, TRIAK!
Sziasztok!
Kaptam egy ETA 1400-as porszívót. Állítólag nagyon keveset használták, a külseje újszerű (volt). Az egyik szénkefe kb félcentis, a másik totál elkopott, ill. kis darabkák is előkerültek. Valamint a keferugó rozsdás. Arra következtettem, hogy valószínűleg nyirkos helyen tárolták, és aztán úgy használták, ezért koptak el ennyire és így a kefék. Raktam bele új szénkeféket, (mikáztam +lecsiszoltam a kommutátort) de sajnos nagyon szikrázik, kb. körkörösen. Amit még észrevettem, hogy a kondi külseje repedezett. A konditól lehet, hogy ennyire szikrázik, vagy menetzárlat alakulhatott ki?
A kondi zavarszűrő, iktasd ki. Ki kéne "pontozni" a forgórészt. A körtűz nagyon gyanús!
Az már forgórészes lett. Kuka, vagy elviszed olyan tekercselőhöz aki forgórészekhez is kiválóan ért és a legfontosabb, a kész tekert forgórészt fel is tudja szépen szabályozni. Érintkező szeletek közeit is ki kell tisztogatni, lehet az is cserés amúgy. Nem kinlódnék vele, mert mostanában amennyiért tekerik, rendbehozzák, már új motort is kapok, vagy másik pornyűvőt.
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2021
Ettől tartottam. Viszont ennek ellenére kegyetlenül szívott még. Néhány kisebb porszívót szedtem már szét, és mindegyiken egy lapátegység volt, ezen kettő van, ugyanakkora teljesítményre! Nem csoda, hogy mindenki dicséri, hogy milyen jól szívnak.
Grandpa: a kipontozáson pontosan mit értesz?
Két szemben lévő komm.szeletre adsz 4-5 =V-ot, középállású műszerrel végigtapogatod az egymás melletti szeleteket. Azonos ellenállást, azonos kitérést kell látnod. Bár valószínű, hogy tekercselésre "érett"; tehát leszámol, lebont, újrateker. Nem ördöngösség, csak kis türelem.
Egy ismerőst kérdeztem innen a HE-ról, igaz fúrógép állórész tekercselés ügyében, de elutasító választ adott
Nemigen vállalkozik rá senki, mert türelemjáték. Az aszinkron (oszlopos, álló) macerásabb, mint az univerzális (kézi fúrógépeké), ahol csak két tekercset kell bepattintani. Magad uram, ha szolgáltató nincsen (meg drága).
itt kapsz hozzá motort, a cserénél arra figyelj csak hogy a hővédőt alul a lapos visszafordított oldalon vedd ki először, majd a felsőt csak bujtasd ki
Samsung 1600w motor
Tisztelt Fórumozók!
Javításra kaptam egy Elektrolux ZE 355 típusú porszívót. A használó úgy mesélte, hogy használat közben csúnya zajos hangja lett, így rögtön kikapcsolta. Szétszedés után kiderült, hogy a forgórész felső csapágyában a 7 db golyó pozicionálására szolgáló műanyag koszorú eltűnt, így a forgórésznek volt egy minimális oldalirányú mozgása (az alsó csapágy rendben volt). A csapágyakat újra lecseréltem, de ha már "ott voltam", kicseréltem a szénkeféket is, mert az eredetiből az egyik oldalon kb. 15 mm, a másik oldalon 10 mm maradt. A kommutátor felülete tiszta volt, a pici réseket fogpiszkálóval kitisztítottam, igaz, szinte semmi nem volt bennük. Összeraktam, majd próba. Alap fordulaton ritkán látni picike szikrákat a szénkefék érintkezési felületénél (nem körkörös), de max, fordulaton jóval erősebb a szikraképződés, igaz az sem körkörös. Arra gondoltam, hogy az új szénkefék bekopásáig ez tapasztalható majd, de kérnék megerősítést vagy cáfolatot az elméletemre. Egyébként a motor szépen működik, jó a hangja, de a szikrázás "egészséges mértékét" nem ismerem. Előre is megköszönöm, ha valaki ad tanácsot a kérdésemre!
Hello! A szénkeféket illik bekoptatni. Én egy polír papír csíkot "szoktam" vágni, mely olyan széles mint a kommutátor. Betéve a kefe és a kommutátor közé, ide-oda mozgatással szépen becsiszolható a kefe a formára. Majd ez után jön a tisztítás, esetleg a kommutátor felületének polírozása 24V-al, hogy veszélytelen legyen.
Szia!
Először is köszönöm a választ! Ha az általad írt módon történik a bekoptatás, akkor nagy fordulaton az erősebb szikraképződés megszűnik? Illetve mi a hátránya, ha az általam korábban leírt módon kopik be a szénkefe, tehát nincs "előkezelés"?
Közben megtaláltam a választ a második kérdésemre, mivel már tudom, mit kellett keresnem. Holnapra marad az ív és a kommutátor felületének "csiszolása"!
Sziasztok!
Van egy Electrolux JETMAXX típusú porszívóm, amiben meghalt a triakos, mikrokontroller vezérelt fordulatszám szabályozó elektronika. A kérdésem az lenne, hogy (mivel eddig is csak full fordulaton használtam a gépet) jól gondolom, hogy az elektronikát kiszerelve és a motort direktbe kötve jól működne a gép folyamatos max fordulaton? Köszi a választ! Hurka
Ne!!!! Szét pörgi magát. Egy koleganő porszívójába bele faragtam egy ilyent. Két éve üzemel, viszont nem engedtem teljesen kipörögni, kb. fél-kétharmadra engedtem tekerni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |