Fórum témák
» Több friss téma |
Milyen tévedésről van szó ? Két dolgot állítottam kicsi a hatásfoka és 20 fok hőmérséklet különbségnél többet nem tud .Pont 3 ember írta le ugyanezt csak más szavakkal . Egyetlen szóval nem mondtam hogy szar csak a tudásáról írtam ... Eszmecserében bármikor benne vagyok de utálom ha ok nélkül támadnak és olyasmivel vádolnak amit valószínűleg el sem követtem . Érdekes a fow témában (az az egyetlen) ahol beszélgettünk és nem ugrottál a torkomnak
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2020
Megmondom őszintén sosem néztem, hogy mennyi idő alatt hűl le annyira... De szerintem már dél körül is jegesedett. És természetesen azon is múlott, hogy milyen gyakran nyitottam ki, vagyis, hogy mennyi légnedvesség jutott be.
Viszont ha kívül 20-25 fokos a levegő, bent jég van, az határozottan több, mint 20 fok különbség...
Ez így jó akár még 5 fok is lehet a különbség ahhoz képest amit mondtam , de nézd meg nyáron 40 fokban is (ennyi a kérésem semmi több)
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2020
Van egy lézer modulom, amit két 24V 170W-os TEC modul hűt ( így a max. hűtési teljesítmény 340W). Ehhez kb. 50V 10A táplálás kell. Amikor kísérleteztem vele és nem ment a szabályozás, csak kézzel állítgattam, előfordult hogy majdnem deres lett a modul, miközben a másik oldalán az A4 méretű borda már 40-50 fok körül volt. Lézermodul nélkül pár perc alatt bederesedik.
Igen 50v 10 A az testvérek közt is 500W te is leírtad a hatásfokát . Deresedik ? Hány fokos levegő hőmérsékletnél ? 20 fokos levegő hőmérsékletnél mennyire tudja visszahűteni a lézert ? Ez tényleg érdekel mert a 170w már nem az a teszkós hűtőtáska...
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2020
Nem kell túlhűteni a lézert, 20 fok az üzemi hőmérséklete. Csak ott is kell tartani.
Szerintem nem fogom megnézni, mert
1. Nyárig elfelejtem, hogy egyáltalán zajlott ez a beszélgetés. 2. Nem fogom megkockáztatni, hogy a hűtött kajám felmelegedjen és ki kelljen dobnom, tehát a szobában fogom tartani és nem teszem ki 40 fokba a hűtőtáskámat. (Üresen meg nem ugyanaz a helyzet, mint telepakolva: kevesebb levegő, több magas hőkapacitású anyag. Tehát itthon sem tudom elvégezni a ) 3. Sem hőmérőm, sem időm nem lesz a táborban méricskélni. 4. Annyira nem is érdekel ez az egész... De legyünk pontosak: Azt írtad (többször is), hogy 20 foknál többet nem tud. Ha 21-et tud, az már több, mint 20, vagyis cáfolva az állításod. Másrészt, nekem az is tökéletesen elég, ha a 25 fokos szobában (legrosszabb helyzet) a benne lévő dolgokat 5 fokon tartja (minimum elvárás), tehát nekem a 20 fok különbség is bőven megfelel. Nem jégkrémet tartok benne, hanem felvágottat, tejterméket és sört. Idézet: Evvel mindent leírtál (ennyit vársz tőle ennyit tud és kész )Nincs evvel semmi baj ! Ha azt írom hogy az autóm 180 at megy akkor te megdöntöd az állításomat mert ugyanaz a típus másnál 182-t is tud ? Egyébként otthon az udvaron üresen is meg lehet mérni , nem az volt a kérdés hogy telepakolva árúval meddig tartja a hideget hanem hogy 40 foknál mennyi lesz a belső hőmérséklet „2. Nem fogom megkockáztatni, hogy a hűtött kajám felmelegedjen és ki kelljen dobnom, tehát a szobában fogom tartani és nem teszem ki 40 fokba a hűtőtáskámat.” A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2020
Idézet: Egy 50000Ft os hűtőtáska adatlapjából másoltam ki ezt a részletet „Leírás G21 C&W hűtőláda, 45l 639052 A G21 hűtőtáska 45l űrtartalommal, erős hűtéssel és modern kivitelezéssel azonnal elnyeri tetszését. A teljesítményképes ventilátornak és a minőségi szigetelésnek köszönhetően az élelmiszert állandó hőmérsékleten, körülbelül 20 ° C-kal kisebb hőmérsékleten tudja tartani, mint a környezeti hőmérséklet. ” A gyártó is leírja feketén fehéren Egy 15000 körüli már csak 10-15 fokot tud de ezt írjuk a hőszigetelés számlájára. A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2020
Ha egy gyártó egy terméke ezt tudja, akkor minden gyártó terméke is csak ezt tudja? Nevetséges érvelés ugye? Abba nem gondoltál bele, hogy nagyban függ a hőszigetelés milyenségén a dolog? A peltier tud akár 30 vagy magasabb DT-t is, ezt kellene már megérteni, itta lényeg, hogy emnnyi hüt endegsz be a rendszerbe!
Kedves Gyulank és Lazsi!
Nyomatékosan kérjük, hogy fejezzétek be a civakodást, az olvasókat nagyon zavarja a viselkedésetek.
Szia!
Fürdőszobai páramentesítő. A meleg oldal egy alu idommal a hideg vizes csővezetékre, a hideg oldal pedig egy hőtőbordára. Alá egy edényke. De elektronikai munkára is befogható. Most tervezem hűtött félvezetővel előerősítő zajtalanítását. MC hangszedő előfok, de DX rádiózás esetén is jó lehet.
Ez a páramentesítős ötlet tetszik! Lehet meg is csinálom! Köszönöm az ötletet!
Nekem van gyári páramentesítőm, kompresszoros.
Azzal párhuzamban én más megoldást javasolnék a Peltier cellásra is. Én mindkét oldalára hűtőbordát tennék. Egy ventillátor gondoskodhatna a légáramlásról olyan módon, hogy egy hajlított lemez terelhetné a levegőt. A ventillátor a meleg oldalon szívja a levegőt és a lemez a hideg oldalról tereli a meleg felé a légáramlást. Remélem érthetően írtam. Így a hideg oldelon lecsapódik a pára, de a lehűtött, párátlanított levegőt vissza melegíti a meleg oldal. Csatolok egy gyors vázlatot.
Tényleg nem lehet befejezni szép szóra a nemi szervek méregetését?! Mindenképpen drasztikusabb eszközökhöz kell nyúlni, hogy ne menjen el a téma személyeskedésbe?!
Helló.
Szeretnék készíteni kocsiba elektromos hűtő dobozt peltier elemmel. Egy már meg lévő hűtő dobozt alakítanék át. A kérdésem az lenne hogy milyen vezérlőt ajánlottok? Amivel tudnám szabályozni a hőfokot (nem baj ha nem melegít de ha nem bonyolult megcsinálni az sem árt) és van benne aksi védelem ami nézi hogy ne merüljön le az aksi. A hűtő táska kB 15-20 liter, mekkora peltier kell bele? Válaszokat előre is köszönöm.
Az átalakitandó dobozban nincsen már meg az eredeti Peltier?
Soha nem is volt.
Mert ez egy sima doboz. Vagy azokban van? Amúgy utána olvastam és változót a terv Azt már tudom hogy nem teszek vezérlőt csak simán az áramra kötöm. És 8A-s peltiert rakok bele. Már csak 1 kérdésem van. Van valakinek kapcsolása arra az aksi védelemre? Hogy ha 11V az aksi akkor ki kapcsoljon ha pedig 12.8 akkor be kapcsoljon? Vagy az ideális feszültségre amit nem tudok hogy mennyi, ezeket az értékeket itt a HE-n olvastam.
Ami nekem van hűtőtáska, annak kb. 20 x 30 x 30 cm-es belső mérete van.
A belső térbe lóg egy 13 x 7 cm-es hűtőborda. A Peltier-t nem tudom mekkora, mert burkolaton belül van, de gondolom a hűtőbordához illeszkedik. Van még 1 ( igazából 2 közös tengelyen lévő forgórész, amit egy motor hajt ) ventilátor, ami segíti a hőcserét. Ez csak hűt és szerintem nincs benne semmilyen elektronika. Szoktam használni egy hálózati 12V-os tápról. Napi 14-15 órát megy és éjjel "pihen". A hűtőborda szokott jeges lenni... Ezért gondolom, hogy nem szabályoz, tehát nincs benne elektronika. (Ha lenne, akkor a benne lévő okosság már érzékelte volna, hogy ideje tönkremenni... ) Remélem tudtam támpontot adni! Akku védelme: Ha kocsiban használod, akkor ennél magasabb feszültséggel számolj! 8A -> 7 óra -> 56Ah Azt gondold át, mennyi ideig tervezed használni álló helyzetben... Ha ez lemeríti annyira az akkut, hogy a védelem lekapcsolja, akkor nem biztos, hogy a kocsit be tudod indítani... A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2021
Szevasz!
Igazából nem tudom miért akarod a hőfokot szabályozni, mert: A kereskedelemben kapható autós hűtő dobozok hűtő képessége környezet -16C, ez a hőntartó képesség. Külső 32C-nál ez csak 16C. Sörből nagyon soká lesz kellemesen fogyasztható, ha egyáltalán. A legjobb, ami kapható volt, az a MobiCool viszonylag jól teljesítette. Noname kínai vagy akármi más nyögve se nagyon,. Ezt kb., azzal a hűtő-hőleadó (alul és felül közte a cella) bordával érik el, amit beépítettek. Azok a cellák nem 8, csak kb.. 5-6A-t vesznek fel, semmiféle védelem vagy szabályozás nincs benne, fentiek szerint minek is? És gondolj arra, hogy az így felvett 12*5A 60 wattját is a külső borda kell, hogy elvigye. Kell hűteni rendesen.,. Az akku védelem más dolog, nyilván meg lehet oldani. Üdv: StMiklós A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2021
Köszönöm a választ neked is és lazsi-nak is.
Gondolkodtam és nem fogom álló autóban használni. (főleg hogy a szivar gyujtoban nincs is feszültség ha nincs kontakt) De ha ti azt mondjátok hogy a 8A sok akkor mekkorát vegyek bele? Vagy mekkora hűtő borda és ventilator kell a 8A-s peltierhez? A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2021
Nem nagyon találok ami nekem megfelelne. Mert ha magam csinálom akkor árban sokkal kedvezőbb.
Egy darabig én is gondolkodtam ilyen megoldáson.
de aztán Érdről Balatonygyörökre le kocsikáztam 2 + óra alatt kényelmesen és egy sima hűtődobozba 4 jégakkuval nem olvadt ki semmi és még az inni való is teljesen hideg maradt, nem láttam értelmét.
Én hosszabb utakra megyek(4-5 órás). Ezért kellene nekem. Mert megyünk kempingezni és ott van áram de hűtő nincs, ezért majd 230-rol is üzemeltetni akarom.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2021
A peltier hőfokszabályozásával nem kell nagyon foglalkozni, úgysem tud annyira hűteni, hogy szükség legyen rá. Ha kempingezni mész, akkor viszel egy 230/12 V 8-10 A leadására képes tápot, és arról járathatod. (megjegyzem nekem egyszer németországban levágták a hálózati csatlakozót, pedig volt földelő nyárs, és FI relé is, hiába mutattam)
20 - 30 eFt lehet kapni peltier elemes hűtőtáskát, az azért nem olyan drága mint egy kompresszoros, bár az a legjobb megoldás. Bővebben: Link A kocsiban érdemes a csomagtartóba kiépíteni egy önálló steck aljzatot közvetlen az akkuról biztosítékon keresztül, és érdemes akkuvédő áramkört is használni, hogy azért másnap el tudj indulni. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2021
Szevasz!
Végül is a 8A sem sok, de nagy borda kell hozzá. Ha ilyet használsz, és nem elég nagy a borda akkor rosszabbul jársz, mert az áramot/teljesítményt felveszi és az nem válik köddé. A gyáriakban, amivel el vannak öntve az áruházak 5-6A-es van. Itt válogathatsz: https://www.hestore.hu/search.php?q=peltier Beépítésnél vigyázz, nehogy megpattanjon a cella. 2 kerámia lap van benne, névlegesen 16*16 elemi cella hellyel (ha jól emlékszem, minusz a kivezetés helye). A kerámiára van gőzölve a majdnem 256 cella vezetősávja és ezek közé kerülnek a cellák. A kivezetés helye látható. Meghibásodni akkor szokott, ha valami terhelést kap és elpattan a cellák összekötése. Gyerek előre trappolt az autóban rálépve a bordarácsra, nem is kapott hűvös innivalót. Üdv: StMiklos Idézet: „A kereskedelemben kapható autós hűtő dobozok hűtő képessége környezet -16C,” Igaz, nem ma vettem, de az én hűtőtáskám ezt nem tudja... (Mármint, hogy túlteljesíti ezt...) Belül a hűtőborda jeges, tehát 0°C alatti a hőmérséklete. A helyiség hőmérséklete, ahol működik biztosan 20°C feletti (Nem akartam 25-öt írni, de az is lehet...). És mindez egy 12V-os tápegységről, miközben az autóban menet közben 13.5V körül van, vagyis nincs "üzemszerűen maximálisan" kihasználva. Tehát nálam az a 16°C inkább 20-25°C... Viszont a ventilátor úgy zúg, hogy nem tudnak mellette aludni (én igen, de a tábori szobatársaim nem... ) De tény, hogy csak tippeltem és nem mértem sem a belső, sem a külső hőmérsékletet... |
Bejelentkezés
Hirdetés |