Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Mint említettem ez már nem idevágó téma.
Állok rendelkezésedre az ügyben személyesben. Sajnos bajkeverők elérték, hogy ennek témáját már 2 éve lezárták. Ezért mondtam, hogy estétől állok rendelkezésedre magáncsevegésben.
Köszi a lehetőséget, de nem igazán akarok belebonyolódni. Baráti fórumokon le szoktam írni, el szoktam mondani a véleményemet, aki műszakilag elég képzett az úgy is el tudja dönteni hogy mit fogad el, és mit nem. De hitvitát folytatni nem sok értelme van. Vannak ismerőseim, akiknél ebbe már beletört a bicskám.
Én is tisztában vagyok a műszaki lehetőségekkel, és igazán lenyűgöz, ahogy némely tehetséges ember a borkóstolókat is megszégyenítő szókinccsel írja le egy-egy általa meghallgatott hangrendszerrel kapcsolatos élményét. Én ebben nem tudok vita partner lenni. Imádom a jó zenéket, de számomra a zene élvezete nem a hangrendszer tökéletességének az élvezetéről szól. Kis túlzással egy jó zene szokol rádión hallgatva is élmény. Egyébként csodálkozom azon, hogy egy ilyen sokakat megérintő témát miért zártak le. Mondjuk vannak elképzeléseim.
Nem tudom, szeretk magam csinálni dolgokat, de már nem nagyon van időm rá, sok mást is kéne csinálnom és azokhoz sem érzek sok affinitást!
A 25999Ft-os tetszik, beraktam a kosárba! Azt nem értem, hogy fillért miért írják ki három tizedesjegyig? Ha volna valami egész használható nem túl drága, akkor nem állnék neki építgetni! TV, telefon, discman a jelforrás. A TV optikai átalakítóval megy rá az erősítőre, de azt érzem, hogy fél hangerő felett az erősítő már nem szól hangosabban, csak szétesik a hangzás. Van egy ilyenem, a képeken lévő urbán kit. Még régen vettem, de iszonyatosan brummogott, meg gerjedt. Később olvastam, hogy a tápot kellene normálisan megcsinálni hozzá! Jó lehet ez, mert még valahol fellelhető, előszedem, és megpróbálkozom vele még egyszer, lehet kezdésnek aksiról, akkor kiderül, hogy az volt e tényleg a probléma!? A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2021
Hasonlót vettem én is a hestore-ban. ( EM-50041 (HEKIT-041) )
Az akkus táplálás nem hülyeség. Én a fiamnak építettem egy mikrofon előerősítőt, két darab 18650-es Li-Ion cella hajtja. Ennek a modulnak az lehet hogy kevés, de 3 cellával, vagy 12V-os zselés akkuval már biztosan elmegy. Vagy ami még jó lehet, mostanában egy csomó kis készülékhez adnak 12V-os hálózati adaptert. Ha dobódik egy a fiókban, próbáld ki azzal is. A táp bemenetre a nyákon tegyél egy combosabb elkót. 1000µF/16 vagy 25V. Vagy Ebből veszel két darabot. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2021
Azokból a tápokból vajon mennyire stabil jön ki?
Szerintem itt kérdeztem régen erről, és azt mondták, hogy nagyon érzékeny a tápra, azért gerjed be! A basszust vettem észre, hogy ha nem volt letekerve, szétrázta a hangfalat egész alacsony hangerőn a 405-s. Van az a kis nyolc lábú valami, azt ha kivettem, akkor jobb lett, de feladtam, akkoriban nem volt még fórum, ahol tudtam volna kérni segítséget. Az talán a mikrofon bemenetnek az erősítője, nem tudom, hogy a bemenetét nem kéne lezárni, meg mivel esetleg?
A képen egy feszültségvezérelt hangszínszabályzót vélek látni, előerősítővel. Én is kipróbáltam anno saját építéssel, hogy milyen. Nekem hibátlanul ment, igaz az elő fok nem volt rajta. Simán 7812-vel használtam. Előnye, hogy mono potival megy a két csatorna jó együtt futással, recsegés mentesen. Van is ennek valahol topikja.
Most megnéztem a régieket, amiket még a quad-hoz csináltam, szerintem a hobbielektronikás újság alapján.
Ezen az oldalon van a fórumban, az alu hűtőbordás képen. Össze is van rakva az enyém is, a ez jobban működött, mint az urbán féle, de ez is súgott nagy hangerőre tekerve. Kipróbálom majd, valami jó táplálással, hogy mit mutat!?
Elég jó kapcsoló üzemű stabilizált tápok. Előnyük, hogy jóval a hang frekis tartomány felett üzemelnek, így jól szűrhető, hidegíthető. A jobbakat a műanyag borítás alatt még zárt fém kalickába is szerelik. Hálózati brumm nem nagyon jön át rajtuk.
Ha kivetted a nyolc lábút, akkor a bemenete már úgy sem él. Valószínűleg kapacitív csatolással megy tovább a TDA-ra, akkor ott le lesz zárva.
Szóval ezen a linken van az oldalon egy alu lapra megépítve az egész:
Bővebben: Link
Amikor nagy nehezen rávettem magam és csináltam a Popcorn A410-emhez egy analóg tápot, hát más lett a hangja, képe. Persze nem csodára gondoltam, de érezhetően jobb lett.
Köszi, de ez nálam már jó ideje pihen a "fiókban". Egyenlőre szerintem marad is ott, a jelenlegi koncepciók miatt.
Nem is tudtam, hogy létezik ilyen öszvér.
Kifejtenéd, nem értem, mire gondolsz!?
Az alu bordára épített előerősítőről volna szó, amin a potik is vannak? Nem jó? Mi baj van vele?
Az összes elektrolit kondenzátor cseréje után ismét jött a hiba, tehát a zaj bekapcsolás után. Aztán ma mikor szerettem volna mérni feszültségeket a második bekapcsolás után már nem kapcsolt be és a trafóból nem jött áram. Úgy néz ki megszakadt a belsejében, mert egyik szekunder oldalon sem mértem feszültséget. Esetleg van ötlet mi okozhatta és mivel tudom megnézni hogy természetes öregedés vagy az erősítő okozta?
Próbáltam szakadást mérni és a primer oldalon van szakadás. Előre is köszi a segítseget. (Suba53 a válaszodra már nem írok még egy választ de mivel te irtad a trafó hibát ezért megköszönöm a te ötleteidet is)
Már megint ez a nyavajás kondicsere. Mégis, mit vártál tőle? Nem kerested meg a hibát, pedig rákérdeztek, hogy a diódák (egyenirányító diódák) jók-e.
Ha a puffer kondi, ami jó nagy, zárlatos lesz, (szikrák) akkor valószínűleg a diódákkal lesz gond. Az elektrolit kondi váltakozó feszültséget kap, akkor az bizony előbb zárlatos lehetett, majd szakadt. A diódákat kellett volna cserélned legelőször. Kicserélted a pufferkondit, ami a trafó szekunderét rövidre is zárta, ezáltal a trafó primer tekercsében levő hőbizti el is szállt. Most nézheted a trafódat is.
Köszi, így már érthető. Végignézem azokat is meg a tápot is.
Szia!
Az első képen lévő trafót még talán meg lehet menteni. A primer tekerccsel sorba kötött hőbiztosíték is cserélhető, általában a tekercs külső részén van, a szigetelés alatt. De a pucuka által írtakat mindenképpen ellenőrizd a következő bekapcsolás előtt.
Sziasztok. Tudom kicsit OFF de az EAG AE110 nyákrajza esetleg megvan valakinek?
Sziasztok!
Megint van nálam egy erősítő amibe beletört a bicskám. Egy Braun Regie 540e (az 550 is ugyanez). A problémám az lenne, hogy az RS701 relé az istenért sem akar behúzni, így tehát hangot nem is ad ki magából. A következőket mértem: - A trafóból minden szükséges fesz kijön, majd az egyenirányító után is rendben van - A relé tekercs nem szakadt, kiszerelve 12V-tal is behúz - A relé mindkét lábán mérem a 36V-ot 0-hoz képest - Hőkioldó rendben van - C716 volt az egyik gyanúsítottam, de teljesen jó (200µF-ot mértem rajta, 100µF van ráírva) - a "mute" kapcsoló helyes működéséről is megbizonyosodtam, erősítőt bekapcsolva old, kikapcsolva zár. Kérlek íratok még tippeket, mi lehet a ludas. Mellékeltem a kapcsolási rajzot, innen letölthető: https://easyupload.io/nj73u8 Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2021
Ha az R734 egyik lábát felemeled, akkor meg kell húznia. Ha az rendben van, akkor a muting kapcsolót is ellenőrizd. Aztán a T717-718-719 tranyókat.
Mekkora feszültséget mérsz a T716 bázisán? A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2021
TAS5414CTPHDQ1 20V-ról 50Hz-15kHz az gondolom ez, vagy PURE5001H-4WX 14,4V-ról 20-15kHz, erről nem találtam adatlapot, de itt azt írják, hogy ugyanaz, mint a TDA7560. Azt kérdeztem volna, hogy melyik IC-vel készült erősítőt választanátok, de a második egy a kinézettől egy számmal régebbi verziójában van, nem biztos, hogy ugyanaz.
Köszi a tippet, a muting kapcsolót kimértem, biztosan jó. Amint újra az erősítő mellett leszek kimérem a T716 bázis feszültséget.
Én az analóg, híd kapcsolású TDA IC-vel szerelt erősítőt választanám.
A fene tudja miért de idegenkedek a kapcsoló üzemű végfokoktól. Vettem a hestore-ból egy XH-A232 2x30W D osztályú erősítő modult, hogy kipróbáljam. Még nem került rá sor, de aztán lehet hogy megbarátkozom vele. Van már gyakorlati tapasztalata vájt fülű kollégáknak ilyesmiről?
Én azért raktam be az adatlapot, és az adatokat, hogy benne legyenek a mérlegelésbe. Fontos maga a frekvenciaátvitel, mert 50Hz alatt még hall az ember, fontos a feszültség, mert 24V-on teljesen más karakterisztikája van, mint 14V-on, de van benne step up 20V-ra.
Amúgy a digitális dolgokkal szerintem a legnagyobb baj, hogy van, hogy felveszik a táp zaját, és bezavar. Pedig minden digitális, és minden kapcsolóüzemű tápról megy. Annak nem néztem az adatlapját, de amiket néztem, a TPA jó szokott lenni. Én jobbat/rosszabbat vettem. Az a baj, hogy szimmetrikus bemenete van, és könnyen zúg. Próbáltam mobil töltőkkel, azzal is van amin zúg, van amin nem, de ha bedugtam a gépbe, akkor zúgott. De mobilról, azokkal a töltőkkel amikkel nem zúgott, nem teljes hangerőn, és több hangfalat, és hangszórót rákötve elég jól szólt.
Közben van még ez az erősítős kérdésem, és van egy blaupunkt rio rcr 87 autórádióm, ami csak világít, pedig legutóbb vagy 10 éve még működött. Addig jutottam, hogy a biztosítékon átmegy, és csipog a multiméter a NYÁK, és a csatlakozó lába közt. Mondjuk a világítását újra kellett forrasztanom, mert mozgott az izzó, de mást nem láttam rajta lötyögni.
Hy.
Autós erősítőben a végfok tranzisztoroknál mennyire fontos ez a "Transition frequency"? Van egy erősítőm, amiben 2x2pár tranzisztor van oldalanként (2SD718 és 2SB688) és a párok közül az egyik pár havonta át szokott ugrani rövidzárba. Arra gondoltam, hogy legközelebb kicserélem mind a két oldal mind a 2 pár tranzisztorait valami erősebbre, hátha tovább bírják majd. Nem lenne jobban kihajtva az erősítő mint eddig, csak jó lenne, ha nem menne ki 2 havonta belőle a tranzisztor. Nézegettem jobb tranzisztorokat, megyegyező alapértékekkel, csak a Collector current, Total power dissipation lenne magasabb, de nem találtam olyant, aminek azonos lenne a Transition frequency az eredeti tranzisztorral, szóval innen a kérdés. Esetleg ha valaki tud ajánlani kapásból erősebbet helyette tapasztalatból, az már csak hab lenne a tortán.
Szerintem nyugodtan bele teheted a combosabb tranzisztorokat. A korszerű tranzisztorok határfrekvenciája elég magas ahhoz, hogy egy audio végfokban ne jelentsen problémát.
Ha van lehetőséged nézd meg szkóppal. Nem természetes állapot hogy normál üzemben zárlatossá válik. Lehet hogy van rajta egy olyan gerjedés, amit nem hallasz, és ami miatt túlterhelődik. Ennek a tranyónak 10MHz a határfrekije. Simán gerjedhet MHz tartományban. A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2021
Még valami. Ha már úgy is szétszeded a tranyó csere miatt, nézd át tüzetesen, nagyítóval a forrasztásokat a panelen. Autóról lévén szó esélyes, hogy az ólommentes forrasz anyag a folyamatos ciklikus hődilatáció miatt elengedett pár helyen. Ha ilyet találsz, hagyományos Ón-ólom forrasszal forraszd át. Lehet hogy pont a freki kompenzáló alkatrészeknél van gond.
Nekem az autó közép konzolon lévő kapcsolók kezdtek megbolondulni. Télen nem tudtam a hátsó ablak fűtést bekapcsolni. Fórumokon azt írták, hogy ilyenkor cserélik a teljes elektronikát dobozostól horror áron. Szétszedtem, kivettem a nyákot, és a rajta lévő forrasztások egy része már lötyögős volt. Évek alatt a ridegebb ólommentes forrasz szépen elengedett. Átforrasztottam az egészet hagyományos ólmos forrasszal, azóta tökéletes. |
Bejelentkezés
Hirdetés |