Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Légzsák-jelző hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Márc 1, 2008
Témakörök:
Sziasztok! egy barátom anyósülést cserélt Alfaromeo 156 os autójába. a régi ülésben volt ülésérzékelő. az új ülés 2 évvel újab kocsibol van és nincs benne ez az érzékelő. ezért világít a légzsákhiba. azt szeretnénk valahogy megoldani hogy azt érzékelje, hogy ül benne valaki. Nézegettem az eredeti ülést 2 szál drót megy rá, van egy átlátszó fólia, megy benne 4 szál, 2re megy a kábel a csatlakozórol a másik kető közé egy egyenirányító dioda van bekötve. dioda mérővel nem tudtam mérni semmit. ellenálásmérővel ha nem ült rajta senki akkor szakadást mutatott ha ráült valaki akkor 12-13 Kohm-ot tudtam mérni. Szerelt már iet valaki? Vagy hogy lehetne kideríteni hogy ez hogy is van? Előre is köszi a válaszokat!!!
helló
szerintem a legegyszerűbb dolog hogy nem világítson a lába a kát vezetékre rákötsz egy 12-13Kohmos ellenállást
Hali! Ezzel az a problémám hogy valami szerepe van a diodának is pont a hibajel miadt mert az ha berakom az ellenálást attol csak azt látja hogy ül benn valaki de a hiba megmarad. persze lehet hogy tévedek. A hibajelzés meg szerintem csak számítogéppel kell majd töröltetni szervizbe. Szerintem a dióda mindenképp kell az áthidalásba csak hová az a kérdés. Az a baj hogy az eredeti ülést nem akarjuk szétbarmolni ha nem muszály.
Ha jól gondolom, akkor különösebb jelentősége nincs. Illetve annyi, ha hibát érzékel a kocsi (világit a légzsákjelző) akkor azt a légzsákot karambol esetén mindenképpen nyitja, akkor is, ha senki nem ül benne. Ha meg teszel bele egy ellenállást (13k), akkor meg azt hiszi, hogy ül benne valaki, akkor meg azért fogja kinyitni.
Az a cél hogy elaludjon a hibajel és baj esetén mindenképp kinyiljon. szerintem a diódának lehet köze a hibajelhez mert mindenképp van egy hibakör mert különben ha nem ül benn senki akkor szakadás van és olyan mintha széthuztam volna a csatit szóval ezt valahogy mindenképp figyeli. Csak át kéne vágni a rendszert hogy azt higye mindig ül benn valaki.
Nem lehet az, hogy a rendszer megjegyezte az elso hibat es utana MINDIG vilagit, fuggetlenul attol, hogy kozben rendbejott. Hibakodot toroltetek?
De ha beteszed az ellenallast, akkor csak azt erzekeli, hogy ul-e valaki benne. Valoszinuleg az erzekelo hibajat, szakadasat, rovidzarlatat is jelzi valami.
A légzsákot karambol esetén így is, úgy is ki fogja nyitni. Alapban így van az elektronika megcsinálva. Ha hibakód van benne, akkor a biztonság miatt az elektronika mindenképpen nyit. Ha téged nem zavar a folyamatosan világító visszajelző, akkor így is maradhat.
Hehe, ezért jó az öreg kőbalta Swift. Lakatosok szarul rakták össze az enyém, egy megforduláskor jol eltekerve a kormányt, elszakitottam a légzsákátvezetőt. Lámpa virított, szétszedtem, megforrasztottam, lámpa kialudt. Mák.
Ez attól is függ, hogy a kocsiban van e központi számítógép (pontosabban fedélzeti computer) (ez a szép hivatalos neve). Ha nincs, akkor "kőbalta" modszerrel meg tudod oldani, hogy a visszajelző elaludjon. Ha viszont van központi számítógép, akkor az megjegyzi a hibát, és akkor is bennemarad, ha fizikailag már a hibát elhárítottad. A központi számítógépből is törölni kell a hibakódot, és csak akkor fog elaludni a hibajelző.
Hát a haverom el szeretné tüntetni valahogyan a viszajelzőt. Úgy lett cserélve az ülés hogy le volt véve az akusaru az oldallégzsák maradt az eredeti csak át lett rakva a régi ülésböl az újba. Nem tujátok hol lehetne a gyári kapcsrajzot beszerezni erröl az érzékelőröl?
Nem hiszem hogy rendbejött Szerintem 100 százalék hogy van valami szakadásfigyelő funkciója.
Sziasztok!Úgy mint feljogosított vizsgálóállomás munkatársa , mint az említett egységek javítására jogosult azt javasolnám, hogy vissza kéne állítani az eredeti állapotot! "Köbaltás modszer" valószinűleg azt takarja, hogy valamilyen módon megszüntetni a hibajelzést , azt kikötve, vagy a chekengine jelzőjével párhuzamosan kötve a késleltetett kialvás miatt, ezzel megtévesztve müszakin a tanusítványadót, ill. eladáskor a vevőt. Ez a szándékosság lehet plussz egy év is.Baleset esetén a müszakiszakértői vizsgálat ezt ugy is feltárja! Ezt tapasztalatból mondom. A javitás után, a vonatkozóalkatrész müködését hivatalos szervízben diagnosztizáltatnán és azt kinyomtatva aláiratva dokumentálnám.Ez és a többi bizt.berendezést kellene is garanciális átvizsgálások alkalmával. Üdv.!
Hali! az a baj hogy az eredeti állapot nem viszaállítható mert azért lett cserélve az ülés mert a régi eltört. ugyanugy benne van a légzsák csak az újabb ülésben már gyárilag nincs ilyen kapcsoló annál már ha ült benn valaki, ha nem nyílik a légzsák. Ezt szeretnénk mi is elérni. és úgy hogy ne legyen hibajel sem.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni ,hogy a suzuki ignis légzsák átvezető spirál elszakadt ,azt lehet -e forrasztani vagy valahogy javítani? Vagy cserélni kell?
Sziasztok ülést szeretném kivenni a VW golf6-ból de félek széthúzni az ülés alatti dugaszokat vagyis a légzsák dugaszát mi tévő legyek hogyan kell szakszerűen eljárni?
Akkut kösd le, várj pár percet, majd jöhet ki az ülés.
Csak a kulcsot kihúztam es kivettem es semmi gond nem volt de azért köszi a választ
Sziasztok! 1998 opel corsa b ( g astra kormányos) légzsák szalagkábelt javítottam, mert elszakadt. Lényeg az hogy azóta van hibalámpa. Kérdésem, hogy van e mód házilag eltüntetni a hibajelzést, vagy csak műszerrel lehetséges? ( obd2)
Üdv. Egy citroen xsara anyósülésére nem tudom tenni a babahordozót, mivel gyárilag nem tudom kikapcsolni azt a légzsákot. Erre keresek megoldást. Ötletem az lenne, hogy egy kapcsolóvan tudnám kapcsolni a két vezetéket vagy a légzsákra, vagy egy ellenállásra. Valami olyasmit hallottam-olvastam egyszer, hogy X értékű ellenállással ki lehet játszani az légzsák vezérlőt, azt fogja hinni, hogy csatlakoztatva van a légzsák. Milyen értékűt használhato?
Ilyesmi nincsen rajta?
![]() De lehet jobban eldugva is, mondjuk az ajtó kinyitása után elérhetően... A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2021
Átnéztem mindenütt, nem találom. A matrica ott van hogy a gyerekülés és airbag, de kapcsoló sehol.
Márpedig azt irják, hogy van az, csak meg kell keresni.
![]() Idézet: „on my 2002 picasso there is a key slot on the end of the dash located on the passenger side, open the door and you will see it, use your key to turn it off”
Picasson tudom hogy van. Ez egy 98as xsara.
Használati útmutató: Bővebben: Link
17. oldalon azt írja az utasoldali ajtót kinyitod és ott lesz (ahogy sok másik autónál is). Általában matricát is arra a környékre szoktak ragasztani, hogy feltűnő legyen.
Mostmár komolyan érdekel, hogy van/nincs/hol?
![]() Régen nagyokat röhögtem magamban, amikor bevitte valaki az autót szervizbe izzót cserélni. Mostmár nem. ![]()
Egyáltalán van utasoldali légzsák az autóban? 98-ban még erősen opcionális volt akár a vezetőoldali is. Ha nincs benne utasoldali, akkor kapcsoló se lesz
![]()
Ezeken azért már túl vagyok. Én is láttam már ilyet; utas ajtó mögött, sofőr ajtó mögött, kesztyűtartóban, kéziféknél. Útmutatót átneztem én is, de nem fedi a valóságot.
Nem vetemednék házi kikapcsolóhoz, ha gyárilag ki tudnám kapcsolni. Idézet: „matrica ott van hogy a gyerekülés és airbag” Ez azt jelzi, hogy oda tilos gyerekülést tenni! ![]()
...persze pl. egy ilyennel is ki lehet iktatni a légzsákot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |