Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Maradjunk annyiban, hogy ebben a történetben mindenki igen szerencsés
Idő közbeni módosulás miatt váloztatnom kellett egy előlapon. Nem akartam újat készíteni, ezért a meglévő potméter furatát és tájolóját bedugóztam, és az így kapott felületbe kifúrtam az új potméterhelyeket. Kicsit "spórolós" megoldás, de nekem tetszik az eredmény.Itt látszik milyen volt és milyen lett.
Főleg ha majd lesz valami bevonat rajta, az szépen el fogja rejteni.
Már van rajta egy matrica, amit a linken láthatsz.
Egy kis haszontalanság az utóbbi időszakomból ...
Igazából fel se akartam tenni, de elakadtam és ugye ahogy több szem többet lát, úgy több fej többet tud(hat). Az utóbbi pár évben ipari mennyiségű alkatrészhez jutottam hozzá ( legálisan ! - ki akarták dobni a szemétbe, de ha elviszem, vihetem ). Legalább egy szakajtóra való tápkocka is van közte. Ezek "vizsgálatára" jó ez a kis szerkezet. A 3 kiálló derót végén csatlakozóba való "hüvelyek" találhatók, abba lehet beledugni a tápkocka 3 lábát. Sárga: +30V, Fekete: GND, Piros: a szabályozott kimenet. Eredetileg egy sima 3 és fél digites LED kijelző lett az elejére tervezve ( az előlapja el is készült ), de ilyen 2x16 Char. LCD kijelzőm is van jó pár. Akkor meg had foggyon ... Egy 328 -as Atmegával lett meghajtva, az végzi az A->D átalakítást is. És akkor jöjjön a segítség/ötlet kérése. Nem kell hozzá túl sok esztétikai "szép" érzék, hogy a tetőn kilógó 3 vezeték ne szúrja az ember szemét. ( Még ha funkcionálisan jól is működik. ) Valami olyan egyszerű, kis csatlakozó után érdeklődnék, amibe könnyen be lehet tenni a TO220 tokból kilógó 3 lábat. Valami rugós csatlakozó, mint némelyik WAGO, de olyasmi is jó lenne mint a PIC programozókon az IC befogó, csak kisebben. Ha némi "lakatos munka árán" lehet csak beépíteni, rászánom az időt és fáradtságot. Minden pozitív észrevételt/javaslatot szívesen fogadok és megfontolás tárgyává teszem. Köszönöm, hogy elolvastad !
Gondolom nem a 78XX szériás kockák ezek, mert azt könnyű beazonosítani a típusjel alapján. Egzotikusabb feliratozásnál viszont gyorsan tudsz ezzel válogatni.
Bár ez sem az esztétika csúcsa, de én egy ilyen csatlakozót ragasztanék egy nyílásba, a vezetékek meg elkalandoznak a dobozon belül.
Ha jól emlékszem, ehhez tartozik egy krimpelendő lemezke is, és valójában az a csatlakozó a házban. Szóval van vele matatás. Ez igazából panelcsatlakozó lenne.
Kérdésedre válaszolva, a tip top dobozodra én tennék egy csatlakozó aljat, amihez egy kábellel csatlakozva egy külső adapterpanelt tennék, akár külön dobozolva. És abban alakítanám ki a csatlakozó felületet a vizsgálódáshoz. Használaton kívül, ezt kihúzva, megmaradna a készüléked alapjellege.
Jól emlékszel, ott van a termék oldalán piros betűkkel hogy az érintkezőt nem tartalmazza, az ott van a lap alján a kapcsolódó termékeknél. Tudom ,hogy nem tökéletes megoldás, pusztán egy ötlet - legyen miből válogatni.
Sima 2,54-es tüskesor-aljzatba kényelmesen bedugható a TO220 stabilizátor.
A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2021
Igen sok a 78xx -es alkatrész, de a felirata alapján nem tudod eldönteni, hogy jó-e. Soha nem építek be úgy alkatrészt - se magamnak, se másnak - hogy ne mérnék rá. Rendeltem egyszer egy közismert helyről 5 db. 7905 -öt. Ahogy kivettem a zacsekból, úgy forrasztottam be. Nem működött a szerkezet. Sebaj, van másik ... Az se jó. Ezek után végigmértem a másik 3-at is. Mind az 5 rossz volt. Ráadásul nem is egyformán rossz. Olyan -2.3V -tól -7V -ig volt minden. Tudom, ez nem álltalános, de van ilyen is.
A javaslatodra visszatérve ez olyasmi, mint régen a kis flopy feszültség csatlakozója volt. Megnézem, köszi a tippet.
Ez még egyszerűbb megoldás .Utánna nézek ennek is. Csak nem valami hasonló csalafintaságot építettél te is ?
Bontásra ítélt ATX tápról levágnám a floppy tápcsatlakozót, az egyik feketét kihúznám, a helyére áttenném a pirosat (vagy a sárgát, attól függően, melyik mellől jött ki a fekete), az üresen maradt lyukat ledugóznám, és ezt ragasztanám fel a doboz tetejére/oldalára.
De egy sima ZIF foglalat is megtenné, ott is kiműteném a nem használt lábakat, és eltenném tartaléknak (mert vékonykák azok a lemezek benne, hamar elfáradnak). Magát a foglalatot meg szépen fel lehet csavarozni, ha a átfúrod átmenő csavaroknak. ----- Látom, miközben írtam meg képet kerítettem, te is eljutottál a floppy-catlakozóig ! A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2021
Tulajdon képpen a TO220 -as és a TO92 -es tokokból kiálló lábakat be lehet dugni a fentebb említett megoldásokba. Viszont egy TO3-asra már vezetéket kell forrasztani, vagy vezetékeken lévő csipeszeket használni. Megrágom a dolgokat, mindent nem lehet megoldani egyféle módszerrel.
Amit rolie javasolt az a csatlakozó ugyan az - szerintem -, mint amit te javallottál.
Azért köszi ...
Szerintem nem ugyanaz, de nincs jelentősége .
Valóban. Csak én a 2 képet néztem a Hestore lapján és ott a főkép 4 csatlakozós. Onnan ugrott be a flopy csatlakozó.
Ez egy alkatrészteszter.
Valami olyasmi . Tápkockákat lehet vele ellenőrizni olyan 24V -ig.
"Csak nem valami hasonló csalafintaságot építettél te is ?"
Erre a kérdésedre válaszoltam.
Egy 7815 van benne. A bóti teszterek nem tudják mérni - legalábbis amit én ismerek - a tápkockákat. De ügyes a megoldásod és végtelenül egyszerű is. Nem is kell hozzá sokat farigcsálni a lemezen. Epoxi gyantával meg be lehet ragasztani jó erősen.
Szerintem is jó gondolat a csatlakozó, de van ettől stabilabb belsővel rendelkező is. pl. ez az érinkező beépítve ebbe a házba.
Én hasonlót használok, lengő vezetékre szerelve a bétaméréshez (így néz ki). A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2021
Gyári megoldásként is láttam már a PC ventilátor csatit erre használni.
Szia,
Amennyiben megfelelőnek találod a feladatra az alábbi textool csatlakozót, akkor adok egyet. www.3m.com/3M/en_US/p/d/b10061653 www.digikey.hu/product-detail/en/3m/203-2737-55-1102/3M10849-ND/1133248 Üdv.
Korábban raktam fel képeket az állványos fúrógépemről, a saját készítésű frekvenciaváltóval. Akkor néhányan megkérdőjelezték a frekvenciaváltó szükségességét, használhatóságát a fúrógépen. Most úgy adódott, hogy egy kész 1,5mm-es vaslemezből készült műszerdobozba szerettem volna egy furatot készíteni egy ventilátor számára. Gondoltam bemutatom, hogy is szuperál ez a valóságban.
A doboz U alakú részének előlapját pillanatszorítóval lerögzítettem, a hátlapot pedig alátámasztottam egy rögtönzött fa darabbal, majd a festéket óvva a felső felét még egy kombinált fogóval is fogtam. Nem a legjobb rögzítés egy ilyen labilis szerkezetnek, de a célra megfelelt. A furat 64mm-es HSS bimetal körkivágóval készült, kb. 100 1/min-re beállítva a fordulatszámot. Ezen a kellően alacsony fordulatszámon szépen működött a dolog. Gyakorlatilag megakadás nélkül megvolt a kellő nyomaték a folyamatos forgácsolásra. Kicsit féltem amiatt, hogy az fa alátámasztás miatt a doboz felső lapjának síkja nem volt 100%-ig merőleges a fúrásra, ezért a lyukfűrész egyik része előbb átért az anyagon, de itt sem volt semmi akadás vagy probléma, szépen átment mint kés a vajon, a kis fordulat miatt pedig a fúrás mellett az eredeti festés is sértetlen maradt, nem égett meg. Frekvenciaváltó nélkül a szíjáttétellel elérhető legkisebb fordulatszám általában valahol 450..600 1/min körül van. Ez amúgy is messze van az ekkora méretre ajánlott max 165 1/min-es fordulatszámtól, szóval frekvencia váltó nélkül ez gyakorlatilag normálisan nem kivitelezhető művelet lett volna. Elégedett vagyok az eredménnyel.
Szép lett, gratulálok!
Hali!
Kondis 1F, vagy 3F motor van rajta? Én is kicseréltem a fűrógépemen a motort, egy vadi új (5évet raktárban fekvő) IMI 3F motorra, éppenhogy sikerült mechanikailag összehozni, az aliról vettem kész 1F-3F frekiváltót, nagyon jó lett. Az eredeti kondis motor 1400, az új 2800 rpm-es, így a legnagyobb áttételen is gyorsabban forog(na) az eredetitől, nagyon-nagyon lassú fordulatra levéve le tudom fogni, de ennyire lassú fordulaton soha nem kell dolgozni. feltekerve 50Hz-re még talán túl gyors is, általában 30-40Hz között használom, ritkán tekergetem, az ékszíjat azóta nem váltottam. A fúrógép önntartó relés gyári nypmógombja után van kötve a frekiváltó, és tápra aut. indulás van programozva. Szóval 3f motor + frekiváltó szuper jó cucc, ajánlom másnak is meglépni.
750W-os 3F 1440-es IMI motor van rajta.
És persze a legjobb, hogy szíjat nem kell cserélgetni. Rögtön a nagy furat után csak feltekertem, és jöhettek is a kis felfogató csavarhelyek.
Jó ideje nem raktam ki általam épített áramkört! Most volt időm kicsit retrózni!
MOS6523 ic helyettesítő és Commodore 1551 drive paddle utánépítése! |
Bejelentkezés
Hirdetés |