Fórum témák
» Több friss téma |
Nem azt írtam, h a kazánon keresztül érkezik a hidegvíz, hanem a csőhálózatban fellépő nyomásváltozásra, ami vízmozgással jár a kazánnál is és arra is reagál.
A pontos típust is leírhattad volna bár a leírtak zw23-ra vagy zw24-re utal.
Ma le lett engedve, a tágulási fel lett fújva kb 1.2-re. Utána a biztonsági szelepet kicseréltük. A TÁT nem lyukas, volt még benne levegő (bár nem túl sok), a szelep is jónak tűnik.
Ezt követően feltöltöttük 1.3-bar nyomásra. 1 óra használat után (52 fokos vízre álltva) már 2,3 bar volt a nyomás majd később 2.6. Itt leállítottam a fűtést, majd a jelzett 2,5 bart a radiátoron kiengedve lecsökkentettem 1.9-re. Mivel lehet szerintetek gond? A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2021
Sejtettem, de ha nem tud szerezni, egy próbát alán megér.
A pontos típus: Gaz 4000W ZWA24-2k23 S5092
Végül is ma nem savaztam, elment az idő. De nagyon egyszerű. 2 helyen bontom meg, az áramlás érzékelő után, onnan egyből megy fel a hőcserélőbe, és a kifolyásnál, ami flexi csővel van bekötve. Vettem korábban egy szoba szökőkút szivattyút, az pont eleget tud, hogy átmossa. 2-3 liter ecetet beöntök egy vödörbe, bele a szivattyú, egy szilikon csővel becsatlakozok a rézcsőbe, a flexi cső meg vissza csurgatja a vödörbe. Amikor először mostam át, akkor alig jött meleg víz a csap kinyitásakor. Aztán kiderült, hogy nagyon vízköves volt már a hőcserélő. A szivattyút rákötve alig csöppent egyet egyet a kimeneten. Aztán egy idő múlva, ahogy oldódott a vízkő, szépen elindult.
Hello! A logika azt mutatja, hogy a feltöltőszelep átereszt.
A biztonsági szelepet mikor cserélted ki? Ki volt véve, amikor a TÁT feltöltését végezted? A fűtési rendszer csapjai ekkor el voltak zárva, vagyis a rendszer nyomása 0 értékű volt a TÁT felpumpálásakor? Ezt követően lett a rendszer nyomása feltöltve arra az 1.3 bar nyomásra?
Igen, jó a logikád, lehet e dolog is. Kizárásos próba, elzárni a hidegvíz bemeneti csapot és úgy ráadni a fűtést, hogy abban az esetben mit produkál a kazán a fűtésnél.
Az egyik érzékelő működik, a másik biztos hogy rossz. Vásároltam egy marék ellenállást, de nem sikerült elindítani egy percre sem.
Sajnos 5 percig sem jutottam. Nem tudsz esetleg valamilyen módszert, hogy manuálisan lehessen legalább meleg vizet csiholni. Sajnos úgy néz ki, hogy a tartály mégis lyukas lesz. Hogyan tudnám más típusú tartályra cserélni a mostanit, ha ennyire bonyolult az érzékelése ennek? Magával a készülékkel nagyon elégedett vagyok és nem szeretném lecserélni a kazánt emiatt, de egy új tartályt 350-ért nem merek venni 12 éves géphez. Esetleg van valamilyen ötleted.
Most mégis sikerrel jártunk. Van végre meleg vizem. Az egyik csatlakozót felraktuk, a másikat egy ellenállással helyettesítettük és kb fél órája fűti a HMV-t a kazán.
Buta kérdés, mert laikus vagyok a témában de az hogy néz ki? Próbáltam rákeresni de nem találtam.
Ezt ki tudom próbálni. Mit kellene produkálnia alapesetben? Jelenleg teljesen lehűlt rendszerrel 1.0 bar (kiengedtem kicsit a tegnapiből, mert hosszabb idejű fűtés után felment 2.3-ra, sőt egy rövid isőre 2.6-ra is és féltem, hogy kinyit a biztonsági szelep), most fűtéskor 2.0.
Nem én csináltam, egy ismerősöm. A menete a következő volt: a biztnsági szelepnél elengedte a nyomást, a melegvizet megnyitva a rendszerből is. Ezt követően pumpálta fel a Tágulási tartályt, majd ezután a régi biztonsági szelepet megnyitva elengedte a maradékot. A fűtési rendszer csapjai szerintem nem voltak elzárva. ezután kicserélte újra a biztonsági szelepet majd feltöltötte 1.3-ra.
Írtad: „A menete a következő volt: a biztnsági szelepnél elengedte a nyomást, a melegvizet megnyitva a rendszerből is.”
Elengedte a nyomást, addig rendben, de a rendszerből nem kellett volna, vagyis a fűtési előre és vissza csapoknak zárva kellett volna lenniük. Itt nem a rendszerből kell elengedni a nyomást, hanem magának a kazánnak a belső köréből. Csak ennyit kell újra megcsinálnod, egy próbát megér. A feltöltőszelep hibája, mármint az átenged (írta a fórumtárs) szintén szóbajöhet, de azt is tudod tesztelni a hidegvíz be csap zárásával.
Na ugye. Akkor mégis csak van átmeneti megoldás. Fontos, hogy átmeneti, mert tönkremehet a készülék. Van benne egy csomó védelem, de ilyen fusira nincs felkészítve.
Olvasd át még egyszer amiket én, meg zoszka írt. A csere gyári alkatrésszel a legjobb megoldás. A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2021
Természetesen! Azért volt fontos, mert a legkorábbi szerelő okt 4-én jön. Volt aki nov 19-et mondott...
Köszönöm Nektek a segítséget! Egyébként elsőre azért nem működött, mert az ellenállás lába (vagy milye) túl vékony volt, így nem érintkezett rendesen az ntc csatlakozójába.
Esetleg, a rendszerbe máshova rakni egy egyszerű tágulási tartályt?
Pontosan akkor jelen helyzetben mit kell csinálnom így, hogy már cserélve a biztonsági szelep? Laikusként ha nem nagy gond kérhetek egy lépésről lépésre leírást?
Illetve ha elzárom a hidegvíz be csapot minek kell történnie normál esetben?
Üdv minden kedves fórumozónak !
Azt kérdezném, hogy egy cirkóba gyárilag beépített kiegyenlítőtartály helyébe, (mivel kilyukadt) kisebbet lehet-e betenni? Kb. a fele térfogatú amit tudtam venni újonnan. Ha nem lehet,van-e esetleg valamilyen áthidaló megoldás a tartály és a cirkó megfelelő működésére a kisebb térfogatú tartállyal?
Egyetlen adatot sem közöltél! Ezért fordulj a google-hoz, számolgass! : Bővebben: Link
Nem tudom milyen adatot,adatokat kellett volna megadnom? Általánosságban kérdeztem, és erre egyetlen szóval lehet válaszolni. Valamit félreértettél, nem méretezni akarom a tartályt,hanem a kb. fele akkora űrméretűt használni,ezt lehet,vagy sem?? A kérdésem erre vonatkozott. Köszi a hozzászólásodat, a google-t ismerem
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2021
Általában a gázkazánokban lévő tágulási tartály egy átlagos lakás fűtési víz térfogatához van méretezve. Abban a rendszerben elég lesz várhatóan a víz tágulásához a hely. Ha nálad csak 2-4 radiátor van akkor lehet kisebb, de csak max 10-20 %-kal, de ha több van akkor biztos nem lesz jó a kisebb! De nem ismerjük a rendszeredet, mivel semmit nem írtál róla, így csak találgatás az egész válasz! Hát erre gondolt a hozzászóló, mivel a fűtési rendszered adatai ismerete nélkül nem lehet érdemben válaszolni!
"Adat", pl.: a mostani/új tartály térfogata...a rendszerben keringő fűtővíz térfogata (na ezt biztosan nem fogod tudni), max. hőmérséklet (radiátoros...padlófűtés) . A netes linkekben bővebben le is van írva.
"Egy szóval": NEM! De, ha már megvetted, próbáld ki...ha a nyomás túl magasra kúszik fel, akkor az a NEM-et igazolja...
Köszi! Hát ez sajna sokkal kisebb mint 10-20 %. Ez volt a kérdésem igazából, tehát kereshetek az eredetinek megfelelő méretŰt.Köszi ,üdv!
Igen ,értem,ennyi lett volna a kérdésem.Köszi ,hogy válaszoltál, úgy tűnik ez kidobott pénz volt,pedig örültem,hogy sikerült egy új tágulási tartályt vennem.Nem próbálom ki,mert akár még szét is repedhet valahol a cirkó,és az most nem lenne jó.Köszi ,még egyszer ,üdv!
Nem repedhet szét...van rajta egy biztonsági vízszelep, amely ha nem hibás, akkor a túlnyomásnál (kb.2,5bar) kinyit (...és leereszti a vizet). Ha ismernénk a kazántípust...mutatnánk, hol/milyen van rajta.
Igen,sajna most is ez történik.A szelepnél is, (ez a keringető szivattyúnál van) és a kiegyenlítő tartálynál is csöpög a víz rendesen. Üdv
Először csak zárd el a hidegvíz csapot (vagyis addig nem lesz használati melegvíz) és úgy indítsd a fűtést jó magas értékre véve a termosztátot, közben nézd, hogy a rendszer nyomása hogyan alakul.
Közben ellenőrizd, hogy minden radiátor minden része meleg, vagyis nincs azoknál légtelenítési (levegő került a rendszerbe) probléma. Ha ismét ez a nagy nyomás-emelkedés lenne, ekkor írom a következő teendőket. A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2021
Szia! Ecet helyett inkább ILYEN szert használj, mert ez csinál is valamit ha már egyszer bitermikus hőcserélőt savazol vele. A 20%-os ecet is csak simogatja a vízkövet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |