Fórum témák
» Több friss téma |
Az időzítő ugyanolyan hatású, mint a nyomógomb. A relés indítás viszont áramérzékeny, addig, és akkor működik, amikor szükség van rá.
Szia! Nekem az volt a probléma ezzel az időzítő relével, hogy nem ismertem az érintkezőinek a teherbírását vagyis inkább az ívoltási megbízhatóságát, hiszen egy nagy értékű kondenzátort kell vele kapcsolgatni. Ezért döntöttem egy segéd mágneskapcsoló mellett, annak kb. öt milliméterre is eltávolodnak egymástól az érintkezői. A másik szempont a 240V AC működtető feszültség és a feszültségre kapcsoláskor való indítási éllel való időzítés indulása. Így amikor megkapja a feszültséget az időzítő azonnal "számol" és az idő letelte után a nyitó érintkezője elvégzi a kapcsolást Neked nem kellene ilyen bonyolultul megoldanod ha egy ILYEN vagy ehhez hasonló időzítőt vennél, mert ennek elég strapabíróak az érintkezői és 240V-al működik. Az időzítő (1-2 másodperces) utánépítése és annak megbízhatósága (pontossága) számomra megkérdőjelezhető lett volna ha nincs a szekrény aljában az a fellelt darab belőle. Tehát Neked nem csak egy főkapcsoló (áramtalanító) egy nyomáskapcsoló és egy időzítő (időrelé) kellene ami a kondenzátort leválasztja indulás után.
Szevasz!
Hűtőkompresszoroknál (mert a látvány azért szeget ütött a fejembe) az indítókondenzátor ilyesfajta tartóval rögzítődik. Az üzemi kondenzátorok, mérettől ugyan függően, de általában fenékcsavarosak. És szinte kivétel nélkül az indítók mennek tönkre, mert valamiért "rajtuk marad" a feszültség. Azért a méret/kapacitás felirattól szinte függetlenül meghatározza gyakorlott szemnek hogy melyik fajtába tartozik, a kisütő ellenállást nem is emlegetve. Üdv: StMiklos
Szevasz!
Az időzítő jó az induláshoz, de ha túlterheled a motort (mert jobban nyomod a körfűrész asztalon az anyagot és leállás közeli állapotba kerül a motor, akkor nyilván hagyom újra felfutni terheléscsökkentéssel a motort, de közben "kéri" és kapja a segédfázist. A relés megoldás ezt automatikusan biztosítja, de az időzítős nem. Azt ki ill.be kell kapcsolni, magyarul felügyelet nélkül nem igazán hagyható, persze felhasználása is válogatja. Orosz megoldás a köszörűmön: van egy nyomógomb, ha nyomom és felpörgetem, elengedhetem, ha elengedtem elveszi a segédfázist. Kikapcsolni egy piros, reteszoldó gomb megnyomásával lehet. Üdv: StMiklos
Szia!
Viszont szerintem pont a körfűrész az, ahol nem ajánlott a relés indítás. Én ha ilyet kötök be, mindig nyomógombosra csinálom, ha benne a relé, kikötöm. Ugyanis a laikus ember( a nagy része az embereknek az) nem veszi észre, mikor nagyobb terhelésnél rásegít a relé, és simán leégeti a motort. Ha nyomógombos, akkor rájön, hogy nem lehet neki annyira tolni a fát, vagy olyan vastagot, mert megáll a motor. Kompresszorhoz is csak akkor jó a relé, ha megfelelő a motor teljesítménye a kompresszorhoz, illetve a beállított kikapcsolási nyomásértékhez, mert ugyanúgy leégeti a motort, ha nagyobb nyomásnál meghúz a relé.
Sziasztok! Valaki tudna segíteni!?
Nem tudok rájönni, hogyan lehet levenni ezt a ventillátor lapátot, IMI villanymotorról, ugyanis csapágyat szeretnék cserélni, és az alatta van. Eddig azt gondoltam nem vagyok béna, de erre sehogy sem tudok rájönni, eltörni nem szeretném. Előre is köszönöm a segítséget A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2021
Először állítsd vízbe egy napra legalább. Aztán kétkaros lehúzó, azokba az oldal-lyukakba akasztva. Úgy látom zéger nincs, de áztatás után nézd meg jól.
Vízbe? Ez komoly?
Akkor semmi menet nincs, csak rá van tolva a tengelyre?
Bizony, hogy fellazítsa a koszt, oxidot. Nem szokott menetes lenni. Ha egyirányú üzemre is van a motor, a forgásirány változás sosem kizárható.
Mindenesetre köszönöm a választ! Először megpróbálom csavarlazítóval, ha nem megy akkor jöhet a víz...
Én nem igazán kedvelem a csavarlazítót, sok sikerélményem nem volt vele. Próbáld meg, de annak is idő kell. Ha szeretnéd elhajlítani, eltörni, akkor hajrá. Amíg ilyen redvás, nemigen szokták elengedni egymást. Két csavarhúzóval (pajszer) próbálkozhatsz.
Szia! A felkínált lehetőség ott van a ventilátor lapáton csak megfelelő lehúzó szerszám kell hozzá például ilyen amelyik szárait lehet szétcsúszás ellen rögzíteni. A venti lapáton ott van az a két "öntecs" ami alatt furat is van, abba kell beleakasztani a körmöket és lehet lehúzni. Előtte le kellene drótkefézni majd a tengelyvégen okozott sérülésből fakadó átmérő torzulást lekerekíteni reszelővel, majd csavarlazítóval befújni, majd megfelelő átmérőjőjű lyukasztóval (kb. 8-10mm) a tengely mellet felülről ráütni a lapát anyagára, hogy megmozduljanak a felületek egymáson és lehet próbálkozni a lehúzóval. Ha nincs lehúzó akkor kettő "combosabb" gépi csavarhúzó kell amivel be lehet nyúlni a lapát alatt a tengely tövéig és úgy lehet próbálkozni a lehúzással. Persze számos lehetőség van még amit most nem sorolnék fel.
Nagyon köszönöm a részletes választ, tanácsokat! Innentől biztosan megbírkózom a feladattal. A ráütés nagyon jó ötlet, az megmozdíthatja az évtized alatt összeállt felületeket.
Kellemes vasárnapot kívánok mindenkinek!
VIM ajánlásából a tengelyvég torzulás javítása ne kerülje el a figyelmed a lehúzás előtt, mert ránézésre erősen meg van ütve.
Jelentem sikerült! Körül kellett kis multicsiszolóval dolgozni a szétvert tengelyvéget, a ráutés (egy megfelelő méretű persellyel), szintén hasznos volt, és a csavarlazító is biztosan használt neki. Csapágylehúzó és csókolom...
Talán hasznos másnak is az eset. A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2021
Törtem már el ilyen léhúzóval...ténylegesen elindult majd reccs
Azóta 1: a melegítés 2: ha szét van húzva a moci akkor a pajzsot felrakni 2 fára hogy majd a tengely "leeshessen", tehát függőlegesen, majd a pajzsra ráfekszik a ventilapát és a tengelyt kiüti az ember. Ha már a csapágyillesztés laza (külső oldalon) akkor mint súlykalapács, tehát a forgórész súlyával is lehet játszani mert szokott lenni ilyenkor "játéka" lenni(főleg melegítve) és így ütni sem kell a tengelyt.
Igen a melegítés jó ötlet! A leeséstől nekem nem kellett félnem, ugyanis befogtam alu pofás satuba a tengelyt, így stabilan állt a szerelés közben.
Még egy kérdés! A forgórészt át szabad kenni valami hőálló zsírral finoman? Felületi rozsdanyomok vannak rajta. Vagy gyulladás, esetleg robbanásveszélyes? Hallani felrobbanó villanymotorokról is, de erre vonatkozólag semmi nincs a neten. Annak mi az oka?
Elég, ha csak megcsiszolod kicsit, ha bekened büdös lesz. Melegen az akármilyen zsír, olaj, csak szétfröcsköl az állórészre, aztán kitudja mit old fel melegen. Zárt motorban akár veszélyes túlnyomást is okozhat a gőze.
Köszönöm a választ, akkor szárazra dörgölöm ronggyal, mert vékonyan átkentem, úgy talán talán rendben lesz.
Csapágyból csak műanyag porvédőst kaptam, remélem azt is lehet motorba tenni. Azt mondták a 3000-es fordulatot simán bírja, de nagyon magas fordulathoz a fém porvédős csapágyakat javasolják.
A műanyag porvédős csapágynál van lehetőséged a zsír töltetet pótolni, mert többségében kevés van, nem lesz elegendő huzamosabb ideig és a töltet sem a legjobb fajta zsírból van. A műanyag porvédőt könnyű kipattintani egy jó képességű varrótűvel (a legnagyobb méretűek közül választva) és csak egy pici lyuk lesz a szélén a perem illesztésnél, majd vissza lehet tenni gond nélkül. A fémet ellenben nem lehet kivenni túlzott torzulás nélkül, legalábbis elég nehéz megfelelő eszköz hiányában. Szerintem már azóta összeraktad a motort úgy, hogy ezzel a tippel elkéstem.
Nem lesz semmi baja.
Jó a műanyagos is. Ha jól forog a csapágy, van benne elég kenőanyag, akkor nem melegszik annyira, hogy elváltozzon, megolvadjon.
Köszönöm a tanácsot! Nem késett el, nem raktam még össze a motort, úgyhogy meg tudom nézni milyen a kenőanyag benne. FAG csapágy, azt mondták ez magas minőség. Finoman forog, nem is érezni, hogy különösebben visszafogná a műanyag porvédő. De belenézek biztos ami biztos.
Kipattintottam az egyik porvédő gyűrűt, hozzá sem kell nyúlni, szépen tele van zsírral! A FAG úgy tűnik hozza az elvárható minőséget.
Esetleg ha rozsdás akkor még rozsdamaróval passziválhatja a kalicka vasmagját.
Én a legkisebb műszerészcsavarhúzóval szoktam kipattintani a porvédőt. Nem sérti meg a belső ajkat.
Hi!
ha lemosod a zsírt az átcsiszolt forgórészről, egy vékony alapozó festékkel is lefujhatod. Üdv. M.
Köszönöm mindenkinek a sok tanácsot!
Van még egy kérdésem! Lágyindító elektronikát, relét lehet szerelni erre a motorra?
Sziasztok!
350W-os Imi villanymotort szeretnék egy fázissal meghajtani. Egy kisebb körfűrészhez kellene. A bekötéshez és az üzemi kondenzátor méretezéséhez kérnék segítséget. Köszönettel: László |
Bejelentkezés
Hirdetés |