Fórum témák
» Több friss téma |
Azért keresem a megoldást, mert ha van egyszerű mód a korrigálásra, akkor azt meg tudnám csinálni.
Ha tippelhetek -semmilyen módon nem ellenőriztem-, akkor azt mondanám, hogy mindenféle porvédő nélkül sem tudhat bejutni por a csapágyaknál. A felső peremes pajzsnál a tengelyvégen van egy kb. 35 cm átmérőjű és kb. 12 cm magas turbinalapát. Ez olyan vihart kavar a turbina-térben, hogy a szállított szemcsés anyag szó szerint roncsolja a turbinaház külső lemezét. Olyan nyomok vannak rajta, mintha egy Elien akart volna onnan kitörni. Tehát itt a tengelynél szinte még levegő is alig van, mert az is kisodródik a külső oldalra. Az alsó pajzson van a hűtőventilátor. Ez annyiban speciális vagy legalábbis eltér attól amiket látni szoktam, hogy van benne egy labirintus, ami szépen illeszkedik a pajzson lévő ellendarabhoz (a fotón a ventilátorban lévő labirintusrész látható, és az is látszik, hogy ez a rész nem is poros). Ezért itt is csak nagyon nehezen tudna bármilyen részecske bejutni a motortérbe. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2021
Szerintem minden ilyen motort át kell, hogy járja a levegö, ami a porral jár. Olyan motorok amik egy magasabb kategoriába tartoznak, nem igy vannak kialakitva ( nincs rajtuk ventillátor). Azok általában vizhatlanok is - alapfokon.
Ez a motor ilyen. Az elszívó látszólag jól tervezett, professzionális kialakítású, "gyári" gép, és a motor is jól zártnak tűnik.
A ventilátor levegője természetesen átjárja a motort, de nem annak belsejét, hanem a külső bordázatát. A probléma nem végzetes, így is elment 1-2 műszakban kb. 10 évig. Azért kérdeztem rá, mert ha egyszerű módon megnövelhető a várható üzemidő, azt megtettem volna a gép érdekében.
Pontosan azon látni, hogy egy hibás konstrukcio ( gyári selejt), mert a motornak van elég külsö bordázata, ahhoz abszolut semmi ventillátor nem kell, megteszi a természetes légáramlás is. Szerintem ha kicseréled a csapágyakat meg a szimeringeket, akkor a motor továbbra is müködni fog, mégha tele is lesz porral. Az ilyen motorok nem igen szoktak tönkre menni, maximum csapágycsere.
A ventillátor valoszinü extrán odaszivja a port, ami valahol bekerül a motorba, de azt nem hiszem hogy végzetes. Lehet, hogy a ventillátor nélkül megbizhatobb is lehet, mert akkor csak a sima levegö áramlás van a motor körül. Esetleg figyeld meg mennyit megy és mennyire melegszik, de akár 60 fok is normális lehet. Esetleg némi szilikonnal tömitsd be az illesztéseket. A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2021
Meg kell keresni a tömítetlenség okát. Ha nem a csapágyakon keresztül jutott be, akkor a ház-pajzs illesztés lehet elsősorban a hunyó. Külön gumigyűrű tömítés nélkül ezek a motorok "lélegeznek". Melegedés-hűlés légmozgást okoz. Ha letömíted valamivel a pajzsokat, megkeresi máshol az utat.
Sziasztok
Egy 2400 wos régi bosch flexel kapcsolatban lenne kérdésem. Elsőre azt hittem csak szekefe probléma de tanácstalan lettem. Eléggé durván szikrázik és nagyon roncsolja a szénkefe felületét. Szénkefe csere után olyan mintha picit szorulna is. Észrevettem hgy amotor álló réstének belseje igencsak meg van kopva gyakorlatilag egy részen simára csiszolódot, ami viszont érdekes hgy az első csapágynál csak nagyon picit szerintem kb 3mm nozgása van? Érdemes szerintetek csapágyazni az lehet a hiba illetve a megcsiszolodott rész miatt fog normálisan működni? Idézet: „kb 3mm nozgása van?” 3 mm vagy 3 tized mm? De mindkettő sok. Több esetben találkoztam olyan csapággyal, hogy elkopott a kosár és a golyók kóboroltak. Időnként összefutottak egy oldalra, akkor megragadt a forgórész. Másik irányba forgatva tökéletesen futott. Mindenképpen csapágycserét ajánlok. Ellenőrizd az állórészt is, hátha lötyög a házban!
Csapágyfészket is. Találkoztam, fém, -nem műanyag-, szétkopott csapágyfészekkel is.
"nozgása" Kérd az elírásod kijavítását!
Persze, nem mindegy milyen irányú...ha a tengelyre merőleges, akkor az nagy "gáz" ! A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2021
Sziasztok!
Van egy egyfázisú, kb 180W-os orosz villanymotorom. Eddig egy fogaskerék áttételen keresztül egy kaput mozgatott. Most meg nem mozgatja. (Nekem ezt hozta a Jézuska..) Ha magában indítom, gond nélkül indul. Akkor is, ha a segédtekercset kötöm be főnöknek, és a főtekercs segédkezik neki - bár nem tudom ez számít-e. Ha csak az áttételt ráteszem, már azt is csak épp hogy mozgatja, nagyon lassan forog a motor. Az áttétel önmagában, illetve összeszerelve a motorral is kézzel könnyen forgatható. Az indítókondit cseréltem, nem segített. A fő és segédtekercs függetlenül ki van vezetve, mérésre jónak tűnik. Melegedést, füstöt nem tapasztalok. Van ötletetek, mit kellene még próbálnom?? Kb mekkora indítónyomatéka van egy ilyen motornak? (Az üzemi fordulatszámán - 1440 - 1Nm -t számolok a teljesítményéből) Köszönöm: Baumi
Szia! Meg kellene mérni mekkora feszültséget kap.
Megpróbálom:
Kiszereltem, és közvetlenül kötöm rá a 230V-ot.
Szia! Szerintem ez a motor nem kondenzátoros hanem indítórelés. Mosógépmotor volt amelyik szivattyúzott is..
Ami nálam fellelhető példány annak a kivezetései színezése a tűzősaruknál fehér és lila a főfázis az irányoknak (jobbra ill. balra) a színe pedig zölddel van jelölve. A reléje 2.6A-os és nincs kondenzátor. Ha nincs hozzávaló relé, talán egy régebbi hűtőgép kompresszor indítójának az áramreléje jó lehet hozzá, hogy automatikus legyen az indítás ne nyomógombos (kézzel). Ez a motor különben egy Riga mosógépben volt de látom, hogy a tengelyvéget befogaztattad a hajtáshoz.
Azt majd elfelejtettem megírni, hogy a főfázis tekercs ellenállása 12Ω a segédfázisé pedig 27.5Ω és a forgásirányt egy kapcsolóval lehet váltani ami a segégfázis tekercsben fordítja meg az áramirányt. Az előzőleg leírtakban félreérthető lehet az "irányoknak" szó jelentése de az áramirány fordítása a zöld színnel jelölt tekercsvégeken történik.
Nekem az ellenállások 13 és 39 Ohm, ezek szerint nagy rövidzár nincs benne. Kb 10 évig működött kondenzátorral, igazából az érdekelne, hogyan lehetne megállapítani biztosra, hogy most mitől gyengült így el. Köszönöm
Szerintem az a segédfázis tekercs kissé nagy ellenállású, hogy érvényesülni tudjon ráadásul állandó üzemi kondenzátorral üzemeltetve egy relés indítású motort tíz éven keresztül megtette a hatását. Az állandó üzemi kondenzátor ha állandóan rajta van egy relés indtású motoron az fékezőleg fog hatni ha az elérte az üzemi fordulatát és maximális nyomatékát, nem volna szükség a további "indítási segélyre". Ha leveszed róla a kondenzátort és csak nyomógombal indítod be (ha így elegendó még a segédfázis tekercs teljesítménye) akkor még használható a motor de semmiképpen nem kondenzátorral. Ha így nem működik a motor és nem lenne más megoldás helyette akkor (ha gondolod) keress meg privátban, mert én nem használom ezt a motort de kifogástalan állapotban van a reléjével és irányváltó kapcsolóval együtt bekötve. A tengelyt (forgórészt) kellene csak kicserélned, hogy a hajtás működjön különösebb változás nélkül.
Sziasztok!
Csőszivattyú nem indul, motorból jövő vezeték felmelegszik, hőkioldó kiold, autómata levág! A motor kézzel forog nincs megszorulva, tengely nem log, külső kondi nem melegszik nincs szaga... mi lehet a gond?
Víz került a tekercselésbe, ott menetzárlatot okozott. Ez melegedve pusztította a szigetelést ami már komoly átvezetést okoz -> túláram -> melegedő vezeték stb.
Esetleg, ha lehet, megbontani a motor részt, mérni, szagolni.
Képen szeteplő motor tekercseit szeretném tesztelni nem e szakadt .
2db piros 2db kék 1db fekete vezeték. Melyiknek melyik a párja ? Köszönöm
Szia! Szerintem ez a motor röpsúlyos segédfázis indítású és a fekete szállal kapcsolná az indításhoz szükséges kapacitást és a fordulat elérésekor kinyit a röpsúly, leválasztódik az indító és állandó üzemi kondenzátorral üzemel tovább. Ha a röpsúly nem áll vissza indításra vagy maga a kapcsoló szerkezet hibás akkor emiatt nem fog beindulni a motor. Azt mondanám, hogy szerintem a ventilátoros végénél lévő pajzs alatt van a kapcsoló szerkezet, azt nézd meg első körben. A tekercsek közül a piros a fő és kék a segéd fázis.
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2022
Igen , röpsúlyos indításu. Kondikat lekötöttem 2db kék közzött 0,2 ohm , 2db piros között nincs érték, egyik piros +fekete 1,6ohm a másik piroshoz viszonyítva nincs érték.
Pirosra azt mondanám szakadt, de a többi miért enyire alacsony értékű? Tekercselés lesz a megoldás? Vagy a röpsújos kapcsolás miatt lehet gond ? Elindítottam 2 ször átfordúlt és leált, nem füstölt nincs éget szaga. Indításra most csak búg , tengely dugatyúk ellenálását figyelembevéve könyen forog.
Muszáj szétszedni a röpsúlyos oldalt, mert csak úgy derül ki, hogy a főfázis tekercsnek van e kötési pontja a tekercsfejen kívül, mert olyat nehezen lehet elképzelni, hogy egyáltalán mozdulna a forgórész nulla (szakadt) főfázis tekercs ellenállás értékénél. Talán még elképzelhetőnek tartom, hogy a tekercsfejben lehet egy hővédelmi elem ami kioldott ill. tönkrement és amiatt nem működik a motor. Az az automta (piros gombos) gondolom, hogy 10A-os lehet de az csak a túláramra volna beépítve a kapcsolásba de ha az nem működött és még nem volt szaga a motornak akkor talán hővédelem van beépítve a tekercsfejbe vagy ott belül a pajzs alatti részen valahol. A fekete szál lenne szerintem a lekapcsoló szála a baloldali indító kondenzátornak (starternek) és felpörögve lesöntöli azt, tehát rövidre zárja a röpsúlyos kapcsoló a fekete és kék szálakat.
Fűnyíró motor.
Az 1000W-os fűnyíró motorom üzemi kondenzátora 12mikrós. 3éve cseréltem a kondit,azóta jól működött. Most olyan mintha kapacitásszegény lenne,de ez csak a feltételezésem.2900 a fordulata és lassan pörög fel, a motor nincs leégve és szigetelési ellenállása is megfelelő 1000V-os műszerrel mérve. A szakirodalomban olvastam,hogy a kondenzátor kapacitív árama mikrofarádonként 72mA. de ezt nem tudom mérni. Mit javasoltok? Köszönöm.
Ha könnyen forog, akkor mérd meg a kondenzátor kapacitását, miután kisütötted. Ha nem oldható meg, jobb híján vegyél bele egy másikat.
Könnyen forog,holnap veszek új kondit. Köszönöm.
Idézet: „A szakirodalomban olvastam,hogy a kondenzátor kapacitív árama mikrofarádonként 72mA.” Ez szerintem onnan jön ki, hogy: Idézet: „230 V / (2 x 3.14 x 50 Hz x 0.000001 F) = 0.072 A” Végülis így is lehet kapacitást mérni, bár én inkább pákatrafóval mérném ezen módszerrel. Bakmannak szerintem igaza van, vegyél gondolkozás nélkül új kondenzátort... |
Bejelentkezés
Hirdetés |