Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   168 / 182
(#) csavarkulcs válasza occsebogyo hozzászólására (») Okt 11, 2021 /
 
Ha gondolod van egy bojlerem eladó, 80 literes, de van egy 120-as is.
Más
Kérdés:
Hogyan tudom megoldani hogy a kompresszrorrom ami a 2,5 m3 tartályt tölti, 8-9 bár között kapcsoljon be meg ki?
A legtöbb nyomaskapcsolo 2 bár különbséggel nyit.
2 nyomaskapcsoloval nem tudnám megoldani szerintem, eddig jutottam:
Sajnos kikapcsolni nem tud ezzel a vezérléssel. Sorba van kötve a két nyomaskapcsoló.
Középen van a szelep.
Csak elméleti szinten érdekel a megoldás, gyakorlatban nem valószínű hogy megcsinalom mert túl bonyolult és drága lenne, inkább bevállalom a 2 bár diferenciát majd.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2021

image.jpg
    
(#) dB_Thunder válasza csavarkulcs hozzászólására (») Okt 11, 2021 /
 
Vannak olyan nyomáskapcsolók melynek külön lehet állítani a ki- és bekapcsolását, de az 30-40-50 eFt...
Másik elektronikus programozható nyomástávadó-kapcsoló. Szintén hasonló árfekvésben!
(#) csavarkulcs hozzászólása Okt 17, 2021 /
 
Csinált már valaki hengerfejet ifára?
(#) csavarkulcs hozzászólása Okt 20, 2021 /
 
Van egy 2.5 m3 tartalyom, le van nyomásprobázva, már használom egy ideje.
Ezt töltötte a Zil, egy elég bonyolult összeállításban. Az utóbbi időben elkezdte levágni az évé relét.
A fagyálló a vízhűőkörből, belecsöpögott a mágneskapcsoló és a kondenzátorok közé, mint utólag kiderült.
Ezt a verziót szétszedtem, kicseréltem a motort, és rá építettem egy nagy U profilra.
Jó nehéz, gumitalpakon áll nem mozog el legalább. Ezt csináltam a nagy tartály töltetére.
A kompresszorbol kiáramló levegő átmegy a hűtőcsövön, ami egy lecsapató gyujtőcsőben végződik. A gyujtocso alján van a fesztelenítő szelep kivezetése, tehát a vizet minden egyes leállásnál kiüríti a gép.

A gép összeállt, 3 bárnál nagyon melegedett a motor. Pihentetéssel sikerült 6 barig felnyomni a tartályt.
Majd kicseréltem a sűrítőt. De sajnos ezzel sem tökéletes, nagyon melegszik a motor, 7,5 bárnál már láttam hogy gondolkodik hogy menjem e vagy sem. Pedig akkor már egy ifát hajtott, egy felező áttétellel.(1440es a motor.) a motort gyárilag 3,2kwnak hazudták, én olyan 1.5re tippeltem a mérete alapján. Sajnos a gyári hűtő ventilátor semmit sem ért, ki kellett cserélnem.

Az ifa kompresszrorral az a helyzet, hogy én raktam össze, nem lett felújítva, még nem kell szerintem.
Kitakaritottam, új olaj, új tömítések.
A henger és a karter közötti tomitest kiszedtem, hogy kevesebb legyen a káros tér. Jó is lett volna ha 0.5-ös tomitest rakok a hengerfejhez, és nem 0.3-ast. Amikor összeraktam lehúzkodtam a csavarokat akkor vettem észre hogy üt az átforditasnál. Szétszedtem, hát egy darabka tömítés maradt a dugattyú tetején. Kiszedtem, jobb lett de nem tökéletes. Végül a henger és a karter köze is tettem egy 0.3-as tomitest, így már tökéletes volt.
A szelepeket úgy kellett összevadászni két ifából, sajos az egyik rozsdás, a másik festékes volt nagyon.
Aluminium tömitest már nem akartam vissza tenni, boltban nem kaptam volna csak réz alátétet. 500ft/db áron. 2mm vastagot. Nem lett volna túl jó, sokat nött volna a káros tér, ha magasabbra kerülnek a szelepek. Így aztán más megoldást kellett találjak, ekkor jutott eszembe hogy miért ne csináljam meg klingeritből, amit a hengerfejhez is használtam? Hisz 240fokot bír az is, síkon tömít.
Óvatosan kivágtam, jó lett. Nem ereszt. Új kemény csavarokkal összeraktam, lehúzkodtam érzéssel.

A tervem az hogy szerzek egy normális villanymotort, és azzal hajtom majd az ifát. Sajnos csak 230-am van itthon, 2 éve kötik a háromfázist.
Azért lenne jó nekem ez az összeállítás, mert ideje van fel termelni a levegőt, akár vezérelt mérőről is mehet, és ami fontos hogy nem hangos, olyan helyen lesz hogy ne zavarjon senkit. Mert a szomszéd már szólt hogy zavarja a Zil.
A kérdés az, hogy mekkora az a legalacsonyabb teljesítményű motor ami elviszi ezt a kompresszrort, ha 10 bart szeretnék termelni vele. Itt nem a gyorsaság a lényeg, amilyen lassan csak lehet, olyan lassan is pöröghet a sűrítő. Mi az a fordulat ami még optimális az olajzás szempontjából? 5-600?
Azért is jó ha lassan megy, mert halk, és van idő hogy megfelelően lehűljön a levegő a csőben.

A képeken még csak az ideiglenes összeállítás látható. Kérlek ne szidjatok le mert ilyen kínai motort vettem, tudom hogy nem jó, mentsegemre szóljon hogy számomra értéktelen dologért cseréltem
(#) erbe válasza csavarkulcs hozzászólására (») Okt 20, 2021 /
 
Zil kompresszornak csendesebbnek kellene lennie, mint az IFÁ-nak. Nem levegő, hanem vízhűtésű. Két kisebb henger, nem egy nagy. Még a motor is könnyebben hajtja.
Kevés a hűtés. 6 bar-nál szerintem olyan forró a manométernél az elosztó, hogy nem lehet megfogni. Azzal a vékony kis tömlővel töltöd a 2500-as tartályt? Ilyen mennyiségnél collos tömlő kellene. Minden szűkület, minden akadály a kompresszort terheli. A gégecső bordái, a játékszer visszacsapó szelep, a vékony tömlő,...
Ha a zaj miatt morog a szomszéd, építs köré zajcsökkentő kamrát +ventilátorral!
(#) csavarkulcs válasza erbe hozzászólására (») Okt 21, 2021 /
 
A Zil halkabb, de sokkal bonyolultabb mint az ifa. Arra nincs ventilátoros tárcsám, arra kell külön olajzás, és a vízhutes ami a legtöbb gondot okozza mindig. Meg jó pár helyen kifúj, szét akarom szedni és felhasználni az alkatrészeit a másikhoz.
Az ifa lényegesen egyszeubb, bármi baja van, vastelepen veszek másik fejet rá kompletten, most össze van rakva úgy hogy szerintem kibírja a 10 bart…meg azt nem sajnálom napi 4 órát menni.
A fél colos gebo cső nagyon forró az elején, de 240 hosszu, a manométernél már alig érezni.
Úgy gondolom hogy az 1/4 colos cső bőven elég annak a kis levegőnek amit az ifa termel. A zilen is csak ekkora kivezetés van. A colos csövet sokallom ide, csavarkompresszornál is 3/4-est használunk. Itt is 3/4es lesz a fővezeték, most csak a teszt üzem idejére lett így megcsinálva.
Ezért van ledugózva az alsó kimenet, oda lesz majd kötve.
Ekkora visszacsapó szelepet használ mindenki, mert ilyet lehet kapni. A nagy gyári suritokon is ekkora van. Ez speciel metabo.
(#) dB_Thunder válasza csavarkulcs hozzászólására (») Okt 21, 2021 /
 
Én biztos hogy a Zilt csinálnám meg egy 500 környéki fordulattal, gravitációs vízhűtéssel, szívó oldali Helmholtz-rezonátoros zajcsillapítással... 1x kell összerakni!
(#) csavarkulcs válasza dB_Thunder hozzászólására (») Okt 21, 2021 /
 
Jelenleg nem a suritovel van a gond hanem a motorral. Melegszik. A piros terhelés nélkül 10 perc után is meleg.
Most megpróbáltam a kék 3000fordulatuval, az is melegszik, pedig az ifa csak 700-at forog.
Üresjáratban az is langyos, pedig a nagyobb fordulat miatt jobban megy rá a levegő.
Most nézek neten normális motort. Ez feltette az I-re a pontot:
Bővebben: Link
(#) dB_Thunder válasza csavarkulcs hozzászólására (») Okt 21, 2021 /
 
Vegyél az Agisys-től egy értelmesebb motort!
A cégnél rengeteg SEW van, azokkal nincs gond, de azt te nem akarod , a Siemens az nem a legjobb, ha valami baja van addigra az egész kuka, mert mindene vérzik. Leyor-S.. Lammers, FDD, ezek nem rossz motorok...
(#) erbe válasza csavarkulcs hozzászólására (») Okt 21, 2021 /
 
Vegyél egy használt 30-40 éves EVIG-et vagy IMI-t. De ha találsz orosz egyfázisút, az örök élet meg 1 nap. Újhoz képest negyed áron megkapod és még legalább annyit elmegy bármelyik, mint egy új.
Ha ráérsz kicsit, mérj rá a kínai tekercsére! Hány Ohm-os egy (fő)fázistekercs?
(#) sargarigo hozzászólása Okt 23, 2021 /
 
Sziasztok!

Hozzájutottam egy ilyen kis kompresszorhoz, amit biciklit fújni satuasztalt takarítani használnék. A kérdésem az lenne, hogy mit kellene elvégezni rajta karbantartásilag, hogy itthon biztosan tudjam használni? Működik, a vizet leeresztettem belőle. Előző gazdájánál semmi kényeztetést nem kapott, lehet hogy már olaj sincs benne.
Mit javasoltok mit csináljak vele?
(#) dB_Thunder válasza sargarigo hozzászólására (») Okt 23, 2021 /
 
Tegyél bele olajat, meg kell rá egy légszűrő, de egyéb dologba nem merülj bele! Ezek nem igazán javíthatóak, megy, ameddig megy.
(#) csavarkulcs válasza sargarigo hozzászólására (») Okt 23, 2021 /
 
Ha jól látom a leereszto plexi csavaron láthatnád van e benne olaj.
Én a fentieken kívül
Meghuznam a hollandereket is, hátha eresztenek. Azért az fel szokott lazulni. Úgy tudod ellenőrizni hogy ereszt e hogy menet közben kihúzod a dugót(nem kikapcsolod,kihúzod)
Akkor nyomás marad a nyomóágon, és sziszeg amíg van benne levegő.
(#) sargarigo hozzászólása Okt 23, 2021 /
 
Köszönöm nektek!
(#) Villanymozdony válasza csavarkulcs hozzászólására (») Okt 24, 2021 /
 
Hali!
Én a helyedben szereznék egy régi 3 fázisú motort IMI-t vagy EVIG-et, amit erbe is javasolt, arra pedig tennék egy frekvenciaváltót, ami 220 V-ról üzemel. Arra deltában rákötöd a motort, és még a sebességet is tudod állítani egy potival.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2021
(#) csavarkulcs válasza Villanymozdony hozzászólására (») Okt 25, 2021 /
 
Szia! Eddig úgy volt megoldva hogy egy 2.2-es evig, 1indító,2uzemi kondenzatorral már nem tudom hány mikrós de a legnagyob. időzítővel indításkor rásegít az inditokondi.
Nagyon nehezen tudott elindulni, nem volt nyomatéka.
Ehhez képest mint a rakéta úgy indul a kínai egyfázisú.
De egy ilyen frekivaltos megoldás minimum annyiba kerülne mint egy 230-as új pl olasz motor, es bonyolultabb is, ha tönkremegy a frekivalto, nem fogom megjavítani.
(#) csavarkulcs hozzászólása Okt 25, 2021 /
 
A Zil hajtókar csavarjait mennyire kell meghúzni?
Ha meghúzom érzéssel ahogy egy normál csavart, akkor nem forog át a főtengely, ha tárcsával hajtom akkor se. Most a hajtokar és a csésze közé tettem hézagolónak a gösserből az ö és az s betűt, ha így húzom meg akkor nehezen, de lehet forgatni.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2021
(#) dB_Thunder válasza csavarkulcs hozzászólására (») Okt 25, 2021 /
 
Cseréltél csapágycsészét?
(#) mateatek válasza sargarigo hozzászólására (») Okt 25, 2021 / 2
 
Nem rossz kompresszor ez. De egy dologra vigyázzál! Sose hagyjad őrizetlenül, ha áram alatt van!

IMG_1256.JPG
    
(#) csavarkulcs válasza dB_Thunder hozzászólására (») Okt 25, 2021 /
 
Újak. Igen. Nincs bemarva a főtengely sem.
(#) dB_Thunder válasza csavarkulcs hozzászólására (») Okt 25, 2021 /
 
A főtengelyt hozzá szokták munkálni, köszörülni az új (túlméretes) csapágycsészékhez!!
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2021
(#) klenósanyi válasza csavarkulcs hozzászólására (») Okt 27, 2021 /
 
Idézet:
„gösserből az ö és az s betűt,”

Hát ez a baj. A két s betűt kellett volna alátenni!
Viccet félretéve, valószínű túlméretes csapágyakat vettél, a főtengelyt meg kell köszörülni.
(#) moltam válasza dB_Thunder hozzászólására (») Okt 28, 2021 /
 
Alapméretes nincs hozzá? Ha nem kopott a főtengely minek köszörülni ugye...
(#) csavarkulcs válasza moltam hozzászólására (») Okt 28, 2021 /
 
Valószínű inkább a régi csapagyat rakom vissza. Nem lenne rentábilis a köszörülés.
Nem tökéletes állapotú sem a főtengely, sem a csapágyak, de nem is kell itt annak lennie. Nyomott olajzásnál meg aztán tényleg mindegy.
(#) NooooP hozzászólása Okt 28, 2021 /
 
Sziasztok! Van egy EVIG 3kw-os villanymotorom, le kellene venni a szíjtárcsát róla, mert csorba és kicsi. Van valami trükkje, hogy lehet leszedni? Mekkora átmérőjű mehet rá maximum? TK-200-ast hajtana...
(#) szsrobert válasza NooooP hozzászólására (») Okt 28, 2021 /
 
Áztatás, rezgetés.
(#) VIM válasza NooooP hozzászólására (») Okt 28, 2021 /
 
Szia! Megfelelő nagyságú csapágylehúzóval lehet levenni. Ha rozsdás a kiálló tengelyvég azt feltétlenül drótkefézd le róla (az éknél is) és csepegtess rá olajat. A másik dolog a fordulattal kapcsolatban, hogy a TK-200-nak kb. 900 ford/perc körül kell forognia de a motorod fordulata még ismeretlen de a teljesítménye az megfelel a feladatra (fele is elég volna háromfázisúból).
(#) moltam válasza csavarkulcs hozzászólására (») Okt 28, 2021 /
 
Nem értem. Alapméretes vagy túlméretes az új csapágyad amit vettél hozzá? Ha alapméretes és nem fordul át az gáz, valószínű annyira gagyi hogy még a kopott főtengely ellenére is túl vastag. Ilyenkor a régi időkből lehet ihletet meríteni: anno még mikor úgymond házilag öntötték a csapágyakat, hántolással távolították el a felesleget. Ezt mondjuk egy régi dugattyúgyűrűvel lehet megtenni. Be kell festékezni a csapágyat és látszik hol ér hozzá, honnan kell anyagot elvenni.
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2021
(#) moltam válasza moltam hozzászólására (») Okt 28, 2021 / 1
 
Amúgy nyomott olajozásnál sem mindegy, nem az olajnyomás az ami a csapot megtámasztja. Az csak eljuttatja a kenőanyagot oda ahová kell.
(#) yulo5310 válasza moltam hozzászólására (») Okt 29, 2021 /
 
Szőrös meló,és gyakorlatot igényel!,,én nem nyúltam volna régi csapágyhoz!
Következő: »»   168 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem