Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Ha gondolod van egy bojlerem eladó, 80 literes, de van egy 120-as is.
Más Kérdés: Hogyan tudom megoldani hogy a kompresszrorrom ami a 2,5 m3 tartályt tölti, 8-9 bár között kapcsoljon be meg ki? A legtöbb nyomaskapcsolo 2 bár különbséggel nyit. 2 nyomaskapcsoloval nem tudnám megoldani szerintem, eddig jutottam: Sajnos kikapcsolni nem tud ezzel a vezérléssel. Sorba van kötve a két nyomaskapcsoló. Középen van a szelep. Csak elméleti szinten érdekel a megoldás, gyakorlatban nem valószínű hogy megcsinalom mert túl bonyolult és drága lenne, inkább bevállalom a 2 bár diferenciát majd. A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2021
Vannak olyan nyomáskapcsolók melynek külön lehet állítani a ki- és bekapcsolását, de az 30-40-50 eFt...
Másik elektronikus programozható nyomástávadó-kapcsoló. Szintén hasonló árfekvésben!
Csinált már valaki hengerfejet ifára?
Van egy 2.5 m3 tartalyom, le van nyomásprobázva, már használom egy ideje.
Ezt töltötte a Zil, egy elég bonyolult összeállításban. Az utóbbi időben elkezdte levágni az évé relét. A fagyálló a vízhűőkörből, belecsöpögott a mágneskapcsoló és a kondenzátorok közé, mint utólag kiderült. Ezt a verziót szétszedtem, kicseréltem a motort, és rá építettem egy nagy U profilra. Jó nehéz, gumitalpakon áll nem mozog el legalább. Ezt csináltam a nagy tartály töltetére. A kompresszorbol kiáramló levegő átmegy a hűtőcsövön, ami egy lecsapató gyujtőcsőben végződik. A gyujtocso alján van a fesztelenítő szelep kivezetése, tehát a vizet minden egyes leállásnál kiüríti a gép. A gép összeállt, 3 bárnál nagyon melegedett a motor. Pihentetéssel sikerült 6 barig felnyomni a tartályt. Majd kicseréltem a sűrítőt. De sajnos ezzel sem tökéletes, nagyon melegszik a motor, 7,5 bárnál már láttam hogy gondolkodik hogy menjem e vagy sem. Pedig akkor már egy ifát hajtott, egy felező áttétellel.(1440es a motor.) a motort gyárilag 3,2kwnak hazudták, én olyan 1.5re tippeltem a mérete alapján. Sajnos a gyári hűtő ventilátor semmit sem ért, ki kellett cserélnem. Az ifa kompresszrorral az a helyzet, hogy én raktam össze, nem lett felújítva, még nem kell szerintem. Kitakaritottam, új olaj, új tömítések. A henger és a karter közötti tomitest kiszedtem, hogy kevesebb legyen a káros tér. Jó is lett volna ha 0.5-ös tomitest rakok a hengerfejhez, és nem 0.3-ast. Amikor összeraktam lehúzkodtam a csavarokat akkor vettem észre hogy üt az átforditasnál. Szétszedtem, hát egy darabka tömítés maradt a dugattyú tetején. Kiszedtem, jobb lett de nem tökéletes. Végül a henger és a karter köze is tettem egy 0.3-as tomitest, így már tökéletes volt. A szelepeket úgy kellett összevadászni két ifából, sajos az egyik rozsdás, a másik festékes volt nagyon. Aluminium tömitest már nem akartam vissza tenni, boltban nem kaptam volna csak réz alátétet. 500ft/db áron. 2mm vastagot. Nem lett volna túl jó, sokat nött volna a káros tér, ha magasabbra kerülnek a szelepek. Így aztán más megoldást kellett találjak, ekkor jutott eszembe hogy miért ne csináljam meg klingeritből, amit a hengerfejhez is használtam? Hisz 240fokot bír az is, síkon tömít. Óvatosan kivágtam, jó lett. Nem ereszt. Új kemény csavarokkal összeraktam, lehúzkodtam érzéssel. A tervem az hogy szerzek egy normális villanymotort, és azzal hajtom majd az ifát. Sajnos csak 230-am van itthon, 2 éve kötik a háromfázist. Azért lenne jó nekem ez az összeállítás, mert ideje van fel termelni a levegőt, akár vezérelt mérőről is mehet, és ami fontos hogy nem hangos, olyan helyen lesz hogy ne zavarjon senkit. Mert a szomszéd már szólt hogy zavarja a Zil. A kérdés az, hogy mekkora az a legalacsonyabb teljesítményű motor ami elviszi ezt a kompresszrort, ha 10 bart szeretnék termelni vele. Itt nem a gyorsaság a lényeg, amilyen lassan csak lehet, olyan lassan is pöröghet a sűrítő. Mi az a fordulat ami még optimális az olajzás szempontjából? 5-600? Azért is jó ha lassan megy, mert halk, és van idő hogy megfelelően lehűljön a levegő a csőben. A képeken még csak az ideiglenes összeállítás látható. Kérlek ne szidjatok le mert ilyen kínai motort vettem, tudom hogy nem jó, mentsegemre szóljon hogy számomra értéktelen dologért cseréltem
Zil kompresszornak csendesebbnek kellene lennie, mint az IFÁ-nak. Nem levegő, hanem vízhűtésű. Két kisebb henger, nem egy nagy. Még a motor is könnyebben hajtja.
Kevés a hűtés. 6 bar-nál szerintem olyan forró a manométernél az elosztó, hogy nem lehet megfogni. Azzal a vékony kis tömlővel töltöd a 2500-as tartályt? Ilyen mennyiségnél collos tömlő kellene. Minden szűkület, minden akadály a kompresszort terheli. A gégecső bordái, a játékszer visszacsapó szelep, a vékony tömlő,... Ha a zaj miatt morog a szomszéd, építs köré zajcsökkentő kamrát +ventilátorral!
A Zil halkabb, de sokkal bonyolultabb mint az ifa. Arra nincs ventilátoros tárcsám, arra kell külön olajzás, és a vízhutes ami a legtöbb gondot okozza mindig. Meg jó pár helyen kifúj, szét akarom szedni és felhasználni az alkatrészeit a másikhoz.
Az ifa lényegesen egyszeubb, bármi baja van, vastelepen veszek másik fejet rá kompletten, most össze van rakva úgy hogy szerintem kibírja a 10 bart…meg azt nem sajnálom napi 4 órát menni. A fél colos gebo cső nagyon forró az elején, de 240 hosszu, a manométernél már alig érezni. Úgy gondolom hogy az 1/4 colos cső bőven elég annak a kis levegőnek amit az ifa termel. A zilen is csak ekkora kivezetés van. A colos csövet sokallom ide, csavarkompresszornál is 3/4-est használunk. Itt is 3/4es lesz a fővezeték, most csak a teszt üzem idejére lett így megcsinálva. Ezért van ledugózva az alsó kimenet, oda lesz majd kötve. Ekkora visszacsapó szelepet használ mindenki, mert ilyet lehet kapni. A nagy gyári suritokon is ekkora van. Ez speciel metabo.
Én biztos hogy a Zilt csinálnám meg egy 500 környéki fordulattal, gravitációs vízhűtéssel, szívó oldali Helmholtz-rezonátoros zajcsillapítással... 1x kell összerakni!
Jelenleg nem a suritovel van a gond hanem a motorral. Melegszik. A piros terhelés nélkül 10 perc után is meleg.
Most megpróbáltam a kék 3000fordulatuval, az is melegszik, pedig az ifa csak 700-at forog. Üresjáratban az is langyos, pedig a nagyobb fordulat miatt jobban megy rá a levegő. Most nézek neten normális motort. Ez feltette az I-re a pontot: Bővebben: Link
Vegyél az Agisys-től egy értelmesebb motort!
A cégnél rengeteg SEW van, azokkal nincs gond, de azt te nem akarod , a Siemens az nem a legjobb, ha valami baja van addigra az egész kuka, mert mindene vérzik. Leyor-S.. Lammers, FDD, ezek nem rossz motorok...
Vegyél egy használt 30-40 éves EVIG-et vagy IMI-t. De ha találsz orosz egyfázisút, az örök élet meg 1 nap. Újhoz képest negyed áron megkapod és még legalább annyit elmegy bármelyik, mint egy új.
Ha ráérsz kicsit, mérj rá a kínai tekercsére! Hány Ohm-os egy (fő)fázistekercs?
Sziasztok!
Hozzájutottam egy ilyen kis kompresszorhoz, amit biciklit fújni satuasztalt takarítani használnék. A kérdésem az lenne, hogy mit kellene elvégezni rajta karbantartásilag, hogy itthon biztosan tudjam használni? Működik, a vizet leeresztettem belőle. Előző gazdájánál semmi kényeztetést nem kapott, lehet hogy már olaj sincs benne. Mit javasoltok mit csináljak vele?
Tegyél bele olajat, meg kell rá egy légszűrő, de egyéb dologba nem merülj bele! Ezek nem igazán javíthatóak, megy, ameddig megy.
Ha jól látom a leereszto plexi csavaron láthatnád van e benne olaj.
Én a fentieken kívül Meghuznam a hollandereket is, hátha eresztenek. Azért az fel szokott lazulni. Úgy tudod ellenőrizni hogy ereszt e hogy menet közben kihúzod a dugót(nem kikapcsolod,kihúzod) Akkor nyomás marad a nyomóágon, és sziszeg amíg van benne levegő.
Hali!
Én a helyedben szereznék egy régi 3 fázisú motort IMI-t vagy EVIG-et, amit erbe is javasolt, arra pedig tennék egy frekvenciaváltót, ami 220 V-ról üzemel. Arra deltában rákötöd a motort, és még a sebességet is tudod állítani egy potival. A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2021
Szia! Eddig úgy volt megoldva hogy egy 2.2-es evig, 1indító,2uzemi kondenzatorral már nem tudom hány mikrós de a legnagyob. időzítővel indításkor rásegít az inditokondi.
Nagyon nehezen tudott elindulni, nem volt nyomatéka. Ehhez képest mint a rakéta úgy indul a kínai egyfázisú. De egy ilyen frekivaltos megoldás minimum annyiba kerülne mint egy 230-as új pl olasz motor, es bonyolultabb is, ha tönkremegy a frekivalto, nem fogom megjavítani.
A Zil hajtókar csavarjait mennyire kell meghúzni?
Ha meghúzom érzéssel ahogy egy normál csavart, akkor nem forog át a főtengely, ha tárcsával hajtom akkor se. Most a hajtokar és a csésze közé tettem hézagolónak a gösserből az ö és az s betűt, ha így húzom meg akkor nehezen, de lehet forgatni. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2021
Cseréltél csapágycsészét?
Nem rossz kompresszor ez. De egy dologra vigyázzál! Sose hagyjad őrizetlenül, ha áram alatt van!
Újak. Igen. Nincs bemarva a főtengely sem.
A főtengelyt hozzá szokták munkálni, köszörülni az új (túlméretes) csapágycsészékhez!!
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2021
Idézet: „gösserből az ö és az s betűt,” Hát ez a baj. A két s betűt kellett volna alátenni! Viccet félretéve, valószínű túlméretes csapágyakat vettél, a főtengelyt meg kell köszörülni.
Alapméretes nincs hozzá? Ha nem kopott a főtengely minek köszörülni ugye...
Valószínű inkább a régi csapagyat rakom vissza. Nem lenne rentábilis a köszörülés.
Nem tökéletes állapotú sem a főtengely, sem a csapágyak, de nem is kell itt annak lennie. Nyomott olajzásnál meg aztán tényleg mindegy.
Sziasztok! Van egy EVIG 3kw-os villanymotorom, le kellene venni a szíjtárcsát róla, mert csorba és kicsi. Van valami trükkje, hogy lehet leszedni? Mekkora átmérőjű mehet rá maximum? TK-200-ast hajtana...
Szia! Megfelelő nagyságú csapágylehúzóval lehet levenni. Ha rozsdás a kiálló tengelyvég azt feltétlenül drótkefézd le róla (az éknél is) és csepegtess rá olajat. A másik dolog a fordulattal kapcsolatban, hogy a TK-200-nak kb. 900 ford/perc körül kell forognia de a motorod fordulata még ismeretlen de a teljesítménye az megfelel a feladatra (fele is elég volna háromfázisúból).
Nem értem. Alapméretes vagy túlméretes az új csapágyad amit vettél hozzá? Ha alapméretes és nem fordul át az gáz, valószínű annyira gagyi hogy még a kopott főtengely ellenére is túl vastag. Ilyenkor a régi időkből lehet ihletet meríteni: anno még mikor úgymond házilag öntötték a csapágyakat, hántolással távolították el a felesleget. Ezt mondjuk egy régi dugattyúgyűrűvel lehet megtenni. Be kell festékezni a csapágyat és látszik hol ér hozzá, honnan kell anyagot elvenni.
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2021
Amúgy nyomott olajozásnál sem mindegy, nem az olajnyomás az ami a csapot megtámasztja. Az csak eljuttatja a kenőanyagot oda ahová kell.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |