Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Szia!
Idézet: „Ha másnak nem, de a kondenzvíznek biztos kell még rá csonk!” Még annak sem kell feltétlenül az alján lenni. Ezeknél a Sil-Air kompresszoroknál is fölül van, egy merev 8 mm átmérőjű műanyag cső van kivezetve a szelephez, aminek az alsó része a tartály aljáig ér. A leengedéshez kell némi nyomásnak maradni a tartályban.
Én sokadik újragondolásnál tartok, eddig mindig, minden verziónál volt valami, amibe bele tudtam volna kötni, vagy elvitte a pénzt a kasszából
Jelenleg eljutottam odáig, hogy álló tartállyal csinálom meg, masszív (80X80-as vastagfalú) zártszelvény keretre építve, kb középen a kompresszor, alulról egy csuklóponton keresztül a motor, így feszíti a szíjat. Ami még tervezés kérdése, az olajzás és a hűtés, amit lehet, hogy egybe fogok vonni, azaz ugyanaz az olaj hűti majd a kompresszort, ami keni, de ez még kialakul. A milyen tartállyal még kérdés, mert opciónak ott van egy 50kg-os poroltó lehetősége is, annak se egyszerű anyagvastagsága van, vagy valamilyen nagyobbacska térfogatú gázpalack... Még nem tudom. Elsődleges szempont, hogy ne kelljen hegeszteni, viszont akkor a szelepnek az egyik végén kell lenni, a víztelenítés miatt. De a saját szelepét mindenképp ki kell venni és egy háromutasat betenni, hogy a kondenzvizet ki lehessen engedni. Vagy egy T idom, egyik vége a tartályban, a másik a töltés/ürítés, a harmadik meg némi nyomásálló tömlő és annak a végén egy golyós szelep a víztelenítésnek. Illetve két hosszanti oldalán nyithatóra megcsinálva, de perforált lemezzel burkolva mindenfelől. A hőleadónak valami bontott autóhűtő kerül majd a rendszerbe, azon átcsordogál az olaj is. Valami ilyesmi van egyelőre a rajzon.
Mert megváltozik a tartály kristályszerkezete a hőtől.
Onnantól kezdve csak idő kérdése, hogy az állandó nyomásváltozástól mikor fárad el a tartály és robban fel.
Idézet: „masszív (80X80-as vastagfalú) zártszelvény keretre építve,” Miakócnak????? Vásárolt Zil kompresszorom váza 20x40x2 z.szelvényből volt!! Idézet: „álló tartállyal csinálom meg” Én is mindenképp!! Asztal alá úgy se fér el, felfele szinte mindig van hely, nekem ne terpeszkedjen!
Mi a kócnak?
Az van Állni fog, mint katiban a gyerek
És hogy arrébb tudjam taszajtani, ha mégis ki akarnék alatta takarítani, vagy bármi...
Kerék
Én az LPG tartályt állítva használtam, kondenzvíz leeresztőnek fúrtam egy M10x1-es menetet a fenekébe. Ebbe a menetbe becsavarozhatóak a szabványos pneumatikus csatlakozók.
A szabványos menet tudtommal az 1/4 colos menet.
Idézet: Szerintem a M10x1 is szabványos... „A szabványos menet tudtommal az 1/4 colos menet.”
Szia a 10x1.5mm a szabvány, de a komresszoroknál nem a menetemelkedés az eltérő hanem az átmérő.Ahogy a gáznál,viznél is különböző.Pontosan nem tudom a méreteket.
Nem okoskodásnak szánom.A kompresszoromnál a lábam lejártam mire találtam közcsavarokat hollandikat meg miegyebeket.2db Ifa süritő,3db pb palack tartálynak.Volt nyűg mire elkészült.
Idézet: „M10x1-es menetet a fenekébe. Ebbe a menetbe becsavarozhatóak a szabványos pneumatikus csatlakozók.” Csak szabvány! Sűrű menetes, ennyi!!
Okés értem.
Szia!
A mai teherautókon a levegőcsatlakozók metrikus menetűek, M10x1, afölött legtöbbször 1.5 menetemelkedésűek. (Pl.: Mercedes-Benz, DAF, Volvo, MAN, Renault) Ipari levegőrendszerek viszont inkább colos menetet használnak, ezért nehéz a két terület alkatrészeit összekombinálni.
Az lehet, de nem gondolom hogy erre a felhasználási területre alkalmas lenne. A boltban kapható csatlakozók és csapok többsége csőmenettel van ellátva, nem sűrű menettel. Nekem van itthon egy leereszto csavarom, azon is 1/4 colos menet van.
Idézet: „de nem gondolom hogy erre a felhasználási területre alkalmas lenne” Gondolhatod! Attól még használják! Még én is! Egyébként ezeket a pneumatikus (gyors)csatlakozókat gyártják mindenféle menettel. A cégnél van is belőle "gond" egyes rendszerek, szelepszigetek, colos, másik metrikus csatit fogad Mi meg tarthatunk raktáron 1 m3 térfogaton (polcokon dobozba) mindenfélét..
Nekem M10x1-es menettel ellátott PE csőhöz való Festo csatlakozóim vannak, ezért fúrtam ezt a menetet. Mindenki azt használja amije van. )
Érdekesség még, hogy a 4-es PE csőhöz használják az M5-t és az M7-t is. A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2021
Kifújt az ifa. Vékonynak találom a hengerfej lemezét, ezzel a 4db fém önzáró(roppantott anyával) orvosoltam a hejzetet.
Sima ráhúzás a csavarokra nem működött, eltört a csavar menet közben A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2021
Valószinüleg görbe a szelepház talpa.De ha igy jó akkor igy marad
Üdvözlök minden kedves tagot!
Mint tapasztalatlan, kezdő kompresszor építő, egy összetett kérdéssel, vagy inkább több kérdéssel szeretnék önökhöz fordulni! Saját magamnak szeretnék építeni egy kompresszort, amivel tudok traktor kereket felfújni, festeni, vízhűtőt, és légszűrőt kifújni, esetleg saját célra ritkán homokot szórni, stb..... Adott egy kb. 50L-es (Zsiguliból bontott) autógáz tartály, illetve egy darab 1 hengeres, és egy darab 2 hengeres kmg kompresszor. Még nem tudom melyiket használjam erre a célra. Első kérdésem mindjárt az lenne, hogy ezeket mekkora fordulaton előnyös üzemeltetni? Illetve nálam sajnos csak 1 fázis van, és ez még egy darabig így is marad. Milyen villanymotort igényelnének ezek a kompresszorok? 220V/ 1,5kw/ 1400/perc? Ez esetleg jó lehet? A segítségeket előre is köszönöm szépen!
Lehetőleg 2 hengerest használj!
Mi a teljesítmény? = fordulatszám * nyomaték A kompresszornak is lesz egy bizonyos fordulata ahol elég a 1,5kW ! Tehát jó lehet a motor! A kívánt végnyomásból, kompresszor paramétereiből számolható az adott fordulathoz tartozó teljesítmény... de én nem ismerem a kompresszorjaidat...
Köszönöm szépen a tanácsot. Sajnos én sem tudok semmit a kompresszorokról, csak hogy mind a kettő Csepel teherautóra való gyárilag. De semmi adattáblát nem találtam rajtuk, vagy érdemleges beütött feliratot.
Fotó segíthet..
Az egyhengeresről tudok feltenni majd. A 2 hengeres jelenleg nem nálam van, hanem az egyik ismerősömnél, akinek odaadtam korábban, hasonló projekt miatt. De végül Zil kompresszorból csinált inkább, az meg megmaradt, és visszaadja majd. Ha visszahozom, akkor arról is tudok képet csinálni, vagy esetleg addig netes képet tudok keresni és küldeni ugyan olyanról. Erről Jut szembe viszont az is, hogy faterom szerzett egy szintén épített kompresszort, amin egy 2 hengeres Zil kompresszort működtet egy Evig villanymotor, ami 380/220V-os, 3000W és 1430 a fordulata percenként. Sajnos nála sincsen 3 fázis, így át szeretné köttetni a motort 220V-osra. Ilyenkor mennyivel szokott csökkenni a teljesítménye a villanymotornak?
Ez az 1 hengeres kompresszor. Ezt még egy M-zárolt 4 hengeres Csepel motorról bontottam le régebben. De semmi adatot nem találtam rajta.
A másik meg ugyan ilyen, mint ezeken a netről letöltött képeken. Szintén nem igazán vannak rajta adatokra utaló feliratok. Ez utóbbi meg még a tsz-ből származik, elvileg egy 1000-es Dutra traktoron volt.
Mindkettő Csepel kompresszor. Alkatrészt szeretni hozzá nehézkes felújításhoz. Ha jó, a kéthengeres akkor nagyon sokat tud nyomni, jó konstrukció szerintem. A hűtésről érdemes gondoskodni, mert ennek vékonyabb a hengerfala, nem olyan nagyok rajta a hutobordak, és a hengerfej nincs is nagyon hűtve.
Ellenben ez a sűrítő a legnagyobb henger urtartalmu azok között amiből általában a fórumon készül sűrítő. 1000- fordulat a maximum, ha azt akarod hogy sokáig tartson. Villanymotor átkötést nem javaslom, mert 40szazalekkal csökken a teljesítményed, viszont a nyomaték az annyira lecsökken hogy nem bír elindulni csak hatalmas inditokondikkal (min3x160uF) Nem javaslom. Inkább érdemes venni valami 3kw-os gyári 230-ast, csak az meg mocskosdrága. Most emagon nézelődom, ott vannak olcsóbb motorok, csak kérdéses a minősége.
Köszönöm szépen a segítséget! A 2 hengeres az használt, de szerintem még jó állapotban van. Az 1 hengeres az elvileg új, m-zárolt motorról lett általam leszedve. Én is inkább a 2 hengeresből szeretnék csinálni kompresszort, de múltkor nézegettem villanymotorokat, nem is igazán találtam 2,2 kw-nál nagyobbat 230-asban. De annál is írták, hogy indításnál C25 kismegszakítót igényel. Ha jól értem, az a biztosíték a házon, az nekem sajnos csak 16A-os. Viszont még a 2,2 kw-os motor is igen drága. Olcsóbbakat csak kínai motorokat látok, de olyant nem merek venni, mert sok rosszat hallottam róluk. Akkor a gyárilag 1,5kw-os magyar motor nem valószínű, hogy tudja hajtani a kompresszort?
Homokszóráshoz nem tud elegendő teljesitmenyt nyújtani. Se így se úgy.
Ha van egy magyar evig vagy imi motorod, 230-as, indítókondis, 1.5kw-os, az jó rá. Kínait csak akkor éri meg venni ha max 10 percet használod, utána 10 percet áll. Tartós üzemre kell ipari motor. A kínai melegszik, sokat fogyaszt. Mindenképp a gyors fordulatút érdemes venni ha már vesz az ember, mert annak jobb a hűtése, a nagyobb fordulatú tengely-ventilátor miatt.
Idézet: „Akkor a gyárilag 1,5kw-os magyar motor nem valószínű, hogy tudja hajtani a kompresszort?” Hogy én itt feleslegesen tépem a billentyűzetet....
Szia! A korlátaidat figyelembevéve (16 amper és használt, ismeretlen állapotú és alkatrész körülményes kéthengeres) ne is próbálkozz csak az egyhengeressel. Azt elhajtja egy 750W-os motor is de ha nagyobbat sikerül beszerezned az nem probléma de akkor a 2890 ford/perceset kellene favorizálni. A nagyobb motorral nagyobb végnyomás érhető el különösebb erőlködés nélkül ha pl. 1100 vagy 1500W-os lenne a motor. Ha ezekből rakod össze a kompresszort akkor a homokfúváson kívül mindent tudni fog amire csak használni akarod.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |