Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos fűtés
Két dolgot kell megoldani amiből az elsőre hirtelen nem tudom a megoldást!
- Mikró, vagy a bármi fogyasztásának az előre jelzése!! Áramot hiába figyelsz... - Villamos fűtés szabályozhatóságának a megvalósulása? Fokozatkapcsolás, ki-bekapcsolás? és ezeket egyáltalán elviseli e? Kellene még 1 fázis!!
A villanykazánról még nem tudunk semmit, egy hordóban van egy fűtőbetét, vagy egy korszerű önálló vezérléssel ellátott berendezés, nem mindegy. Egy korszerű az figyeli a fűtési igényt és hozzá igazítja az elmenő víz hőmérsékletét, ha egy maszek SSR-es megoldással korlátozva van a teljesítmény hibával le fog állni. Én az ilyet inkább a fűtési igény oldaláról csapnám be, ha megy a pl. mikró, a kazánt vezérlő termosztát kapcsoljon ki. A nagy fogyasztós konnektorokat lehetne figyelni fogyasztásilag és kikapcsoltatni a termosztátot. Nem lehetetlen, hogy létezik wifis okos konnektor, aminek valamilyen jelét akár ilyesmire is lehetne használni....
Így van, a termosztát időszakos átverése a legegyszerűbb megoldás. A lakás áramát át kell vezetni egy áramváltón, meg kell egy időzítő áramkör ami nem engedi mondjuk a 2 másodpercnél rövidebb beavatkozást, mert akkor mindenféle áramlökésre (hűtőgép kompresszor indulása és hasonlók) lekapcsolna. A hálózati kismegszakító simán elviseli a dupla túláramot (a B-s kb. 20 másodpercig), célszerű az egészet mondjuk úgy beállítani, hogy ha 3 másodpercnél hosszabb ideig fennáll a nagyobb áram, akkor lekapcsolja a termosztátnál a fűtést, ha megszűnik a túláram akkor meg vissza.
Bocsánat ha nem voltam egyértelmű, villanykazánra vonatkozott a kérdés...
De egyenlőre kazán még nincs csak tervezem megvalósítani. Egyedi gyártású lesz, 3*2kW teljesítménnyel 3 fázisra. Ehhez kell a vezérlő, ha ilyen nem létezik instant kivitel akkor meg meg szeretném építeni, ehhez kellene kapcs rajz vagy legalább részletes elvi vázlat... Köszönöm a hozzászólásokat. Van a fiókban SSR és tirisztor is, ezeket kellene szabályozni.
Akkor a 3 fázis közül azt kell "elvenni" amelyiken éppen túlterhelés van, a másik két fázisról fűthet tovább kicsit kisebb teljesítménnyel...
A mérendő körbe fázisonként egy ilyesmi: PP AC 1010. Kapcsolási rajz hozzá itt: Bővebben: Link. Ezután kell egy mikrokontroller, ami vezérli a tirisztort/SSR-t.
A jelzett kapcsoláshoz szimmetrikus tápegység kell.
Mi a baj azzal? Ezt nézd meg: ICL7660 (kb. 700 Ft bruttó). Próbáltam, nagyon jó ár/érték arányú IC összehasonlítva egy komplett DC/Dc konverterrel vagy drágább kettős tápegységgel. Inkább az a szokatlan, ha egy analóg áramkörben nem kell kettős tápegység.
Az áramfigyelésre léteznek gyári megoldások, pl. én ezeket szoktam használni: ElkoEp áramfigyelő relék. Ezek tudják mindazon funkciókat amiket visszább írtak. Érdemes átböngészni a kínálatot, bár tény, hogy nem túl olcsó.
Kell-e nekünk mindkét félhullámot mérni? Ha nem, akkor az áramváltóból diódával lehetne egy nem invertáló műveleti erősítővel felerősíteni a félhullám feszültségét. Egy aluláteresztő RC szűrővel pedig átadni a mikrokontrollernek. (kondira kell egy 470K-s kisütő ellenállás, önkisülése nem elég)
A kolléga úgy sem akar pontosan mérni, az az infó kell neki csak, hogy valami beindult-e. Ha csak egy félhullámmal dolgozok a legrosszabb esetben 20ms-ot késik a reakció. Nem hiszem hogy gondot okozna.
Ha elvehető. Ha tévedésből raktak bele egy 3 fázisú ventilátort, ugrott.
Meg tudnád mutatni kérlek, hogy milyen jelalak van az első opamp kimenetén?
Nem kell megmutatni, kétszeres félhullám. Mint látható az erősítésből és a féltápból.
Ezt az áramkört most készítetted Tinában? Ha igen gondolom nem nagy dolog még egy jelet hozzábiggyeszteni. Olyan sosincs hogy nem kell megmutatni.
Mi az oka, hogy az R6 a sinus bemenetre van kötve és nem a GND-re?
Hello! Igen, nem nagy dolog, mint ahogy az sem, hogy bepötyögöd a Tina-ba és megnézed.
"Mi az oka, hogy az R6 a sinus bemenetre van kötve és nem a GND-re?" Egyszerű "matematikai" oka van annak, hogy az R6 a bemenetre megy. A második fokozat egy különbség képző, ahol az invertáló bemenetre érkező jelet kivonja az invertálóra érkezőből (és felerősíti a különbséget). Amikor +1V van a bemeneten, akkor az első fokozat kimenetén +2V van. Ebből levonva a bemeneti 1V-ot, +1V-ot kapunk. Amikor -1V van a bemeneten, akkor az első fokozat kimenetén 0V van (mert nincs negatív táp). Igy az ismét +1V-ot jelent, lévén hogy az invertáló bemenet azt megfordítja. A különbségképző fokozat erősítést a 100k/27k adja. A két kondi pedig átlagolja a kétutas kimeneti jelet. Ennyi ez és nem több.
Sziasztok! Találkozott már valamelyikőtök azzal a hibával Ferroli elektromos kazán(9KW),hogy nem kapcsol be,amikor kedve úgy tartja,és kiírja a kazánt A08 hibakódra...resetelés után ismét megy,aztán ismét nem...lehet,hogy 2 nap,lehet,hogy egy hónap,de lehet,hogy még aznap...
Szenzorhibáról írnak: Bővebben: Link.
Meleg vizet nem állítunk elő vele,csak fűtünk...akkor az lehet még gond,hogy nem melegszik 3 Celsiust 5 perc alatt fel a fűtési kör?
Erre csak egy határozott talánnal tudok válaszolni. Nem ismerem a készüléket csak gyorsan körbenéztem, mit írnak erről a hibáról.
Évek óta,pontosan 6 éve működik nálunk így...sajnos néha a legrosszabb időpontot választja a hibára..
![]()
Sziasztok.
Energetikai tanusítványban szereplő adatokból hogyan tudom kiszámolni mekkora elektrtomos fűtés szükséges? Katpam egy értéket de nagyon alacsonynak tűnik számomra. 153.69 kWh/m2a éves fűtési energiát ír ami 46nmre számolva és leosztva a 5647 h/a fűtési hosszra kb 1,3kW állandó fűtést igényelne. Ez lehetséges?
Ez az átlagnál 50%-al rosszabbnak tűnik:
Átlagos érték: Lakóépület 100 kWh/m2/év Bővebben: Link Az "a" jelentése: év...
Sziasztok!
Elgondolkodtam rajta hogy fűtésrásegítés céljából esetleg telepítenék ilyen fűtőfilmet. Tudnátok ajánlani valamit a méretezéshez? Konkrétan kíváncsi lennék hogy m2-re vetítve mennyi energiát kell beletenni. Igazából minden érdekelne ezzel kapcsolatban, nem konkrét kérdésem van. Arra futna ki a dolog, hogy érdemes lenne-e belevágni a dologba, és mennyit kell kifizetni (érte, és az üzemben tartásért is).
Hali! Inkább innét vegyél:Bővebben: Link.Én ilyent raktam a nappaliba 3x5.5m-t az 1m szélesből, kb. 3700W. Nagyon jó, érdemes alátenni 5mm-es szigetelést, szintén itt lehet venni.
Az "ilyen"-ben nincs semmi konkrétum...
Ha pl. 220W/m2-est veszel, akkor négyzetméterenként 5 óránként 1,1kW-ot fog fogyasztani... ![]() Viszont, ha a havi fogyasztását kérdezed...nem tudhatjuk, hogy egy bádogviskót vagy egy 30 cm-es dryvit szigetelésssel ellátott "kunyhót"...hány fokon, milyen külső hőmérsékletnél fűtenél. Bővebben: Link A mostani magas beszerzési árak miatt bizonyára nem fogsz "belevágni"... ![]()
Na látjátok? Tudtam én hogy kérdezni kell!
![]() Az "ilyen" alatt azt értettem, hogy van egy csomó kép, látjátok mire gondolok. Konkrétum nélkül. Bennem sincs semmi konkrétum, csak álmodozok egyelőre. Az álmom az, hogy ennek a segítségével vissza lehetne fogni a szükséges gázhasználatot. Ha működik a dolog, akkor akár napelemről is mehetne a dolog (feltéve hogy az energiamennyiségek kompatibilisek egymással). Ekkor lehetne az, hogy nappal fűtök a napelemmel, a nappaliban (~40m2), és éjszakára meg a szobákra ráteszek egy kicsit a gázzal (kondenzációs kazánom van). Na akkor a bádogviskó: Ytong téglából van, egy szintes. Az energetikai tanúsítvány szerint most EE besorolású, de ha az üvegeket kicserélem 3 rétegűre, a homlokfalat 10cm szigeteléssel látom el, és kőzetgyapottal betakarom a padlást, akkor ebből CC lesz. Az üvegeket már elkezdtem kicseréltetni, jövőre folytatom. Külső szigetelést nem terveztem, mert úgy tudom az Ytong nem hálálja meg. A kőzetgyapot folyamatban van, apránként meglesz majd az is pár év alatt. A jelenlegi helyzetet alapul véve, van - 126m2 fűtött terület - 190kWh/m2a méretezett érték (akármi is ez) - 100kWh/m2a követleményérték - 0,62W/m3K hőveszteségi tényező méretezett érték Gondolom lesz közöttetek aki érti is a fentieket, én csak idemásoltam, hátha segít kiindulni.
Nem opció, mert a nappali körül vannak a szobák, azokat is kellene fűteni. Minden szobába klímát tenni meg ajjaj.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |