Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos fűtés
Jó dolog az a fűtőfilm, de ha kondenzációs kazánod van, akkor arra készülj fel, hogy annak a költségéhez képest lesz egy több mint kettes szorzód a villanyfűtés használata esetén. Szóval nem látom mi a jó benne, ha a kazánnal kevesebb mint feleannyiért fűtesz.
Mert nem hiszik el az emberek, hogy drágább árammal fűteni a gázhoz képest.
Nem nála, ahol van gáz, de máshol meg ezt ő fel tudja tenni, ellenben a gázkazánhoz kell tervezés, engedély, szaki, meg sok pénz. A feketeleves ráér a végén.
A kiinduló hozzászólásomban már tisztáztam ezt is mint több mást: Alapvetően nem kiváltani akarom a gázt, hanem rásegíteni, és nem konnektorból, hanem napelemből. És azt is hozzátettem, hogy ha egyáltalán lehetséges, valamint ha megéri. Elég sok a "ha".
Mivel számomra teljesen idegen a terület, logikusnak tűnt, ha ott kezdek informálódni, ahol ezzel foglalkoznak. Például továbbra sem tudom, hogy mennyi energia szükséges egy szoba (mondjuk legyen 20m2) kifűtéséhez. Tudom ez sok mindentől függ, de ha már azt tudom hogy "átlagos körülmények között" - bármit is jelentsen ez egy C° emelés mennyi áramot/időt igényel, akkor nagyságrendileg meg lehet saccolni hogy mire lenne szükségem, ahhoz mit kell megvalósítani, és valóban: hogy mennyibe kerül. A papír mindent elbír, és sokkal olcsóbb fórumon kérdezni, mint az előbb Inhouse által említett levest szürcsölgetni.
Régebbi, hagyományos építésű házaknál 60W/légköbméterrel szoktak számolni. Adott egy 20 négyzetméteres szoba, legyen a belmagassága 2,4 méter, ennek 2,88kW kell, persze ez is csak egy saccolós számolás.
google keresés 1m3 gáz = 10kWh villamosáram. ettől kezdve kérdés mit mennyiért vesz, mi mennyiért beépíthető, időszakosan kell, vaqy nagyjából állandóra....
Ez a majd' 3kW 1C° hőemelkedéshez kell? Kellene a kontexus, hogy mire értelmezzem. És mi a számítás módja?
A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2021
0,62W/m3K hőveszteségi tényező méretezett érték
Ez gondolom azt jelenti légköbméterenként, óránként, 1C hőmérséklet különbségre ( külső belső) ennyi a lakásod vesztesége. A 3kWh óránként ennyit kell befektetned a helyiségre ha tartani akarod a 20 fokot a külső -10C-al szembe.
Ha felteszel egy kisebb klímát ~azonos teljesítményű fűtőfilm árából és azzal temperálod a nappalit, az már nem vonja el a meleget a hálószobáktól. Éjszakára a szobákat nem fűteni szokás, hanem hagyni visszahűlni.
Idézet: A folyamatos hőmérsékleten tartás kevesebbe kerül. A reggeli felfűtés több energiát igényel, mint amennyit megspórolsz az éjszakai nem fűtéssel. „Éjszakára a szobákat nem fűteni szokás, hanem hagyni visszahűlni.”
Az lehet, de nyugodtabban alszik az ember hűvösebb szobában, mint amilyen hőmérsékletben nappal kellemesen érzi magát. Akkor pedig elég a nappalit fűteni, a szobaajtókat meg be kell csukni.
Sziasztok,
egy 2 kW-os ADAX panelt javítok. A kapcsoló szétégett, így áramot sem kapott. Ezt megoldva azt tapasztaltam, hogy van benne valami hőkorlátozó(?), ami multiméterrel mérve szakadt. Az lenne a kérdésem, hogy mi az a barna valami, és kapható-e. Előre is köszönöm a válaszokat!
T! Sargarigo!
Lehet,hogy már nem aktuális a kérdésed a fűtéssel kapcsolatban,de most találtam egy kis anyagot a számításhoz. Elektromos fűtés számítás: 30-35W/légköbméter, napi 4-8órán át 22 C fok esetén. Vályogháznál :50W/m3 Ez egy hozzávetőleges számítás, nekem bejött.
Ez egy elég régi ökölszabály, számításnak nem nevezném! Elég sok mindentől függ egy ház hőigénye, és emiatt óriási különbségek is vannak!
Elnézést kérek, ha nem jó fórumon érdeklődöm. Ezt a lapot találtam eddig a kérdésemhez megfelelőnek:
Öreg szomszédom Somogyi Home FKF 2001 LED ventilátoros fűtőtest nem fűt. Bekapcsoláskor elindul a ventilátor, hideg levegőt fúj, a kijelző nem működik, távirányítóval kapcsolva bármit azonnal leáll a motor. Nyomógombos ki-be kapcsolóval kapcsolható ki-be, de csak fűtés nélkül. Bele tekintve épnek tűnik, az olvadó betét ép. Előre is köszönöm a hiba, ill. javítási tippeket. A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2022
Fényképezd le a vezérlőjét minkét oldalról, hátha valaki kiszújra a hibát vagy tippet tud adni, mit mérj rajta.
Szia mindenki! Nem bonyolult berendezéssel lett gondom, ami olajradiátor. Az a gond, hogy túlmelegszik, nem a szabályozható termostát működik, hanem a hőkorlátozó kapcsolgat . van egy másik is, az még a hőkioldót is kinyomta. A hőkorlátozó 110 fokos, a hőkioldó 130 fokos. Az egyik fűtőbetét mind két oldala 34 ohm, a másiké 47 ohm. Nem tudom mennyinek kellene lennie , de arra a következtetésre jutottam, hogy a betétek a hibásak. Valamilyen úton - mondjuk menetzárlat - rövidültek és ezért melegednek túl. A kisebb ohm számú igen hamar eléri a kikapcsolást, a másik lassabban. Csak annyit kérdezek, jól gondolom és ezt? Azért nem gondolok a hőkorlátozóra, mert nagyon kicsi az esélye, hogy mind a kettőben egyformán rossz legyen. ORION OH-1507 a készülék, a másik egy más márka, de ugyan ezek az alkatrészek vannak benne. Kössz a válaszokat.
Ezt olvasd végig (kicsit több, mint egy oldal) és kb. mindenre választ kapsz: Olajradiátor rendellenesen működik. Az, amelyik a hőkioldót nyomta ki, minden bizonnyal hibás, nem nagyon javítható.
Köszönöm a válaszod, egy a megoldás, ki kell dobni és soha többé nem szabad ilyen hitvány vackot venni! Az olvasottak alapján nem szabad rá költeni egy fillért sem. Közlöm a tulajjal. Még egyszer köszönöm.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |