Fórum témák
» Több friss téma |
350W-al nem lehet értelmesen fűrészelni. 1-1,5 kW nagyságrendet javaslok.
Itt talán megtudhatod a válaszokat:
3 fázisú motor üzemeltetése 1fázisról ..vagy itt. Balsafához még jó lehet... A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2021
https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=375538
Sziasztok! Átesett a történet a ló túloldalára. Az eddig nehezen leszedhető ventillátorkerék elkezdett zizegni a tengelyen, laza lett, és rezeg használat közben, és elég kellemetlen hangja van, és így biztosan egyre lazább lesz. Mivel lehetne fixen rögzíteni, van valakinek ötlete? Előre is köszönöm a segítséget.
Ha fém bejlag (trombitalemez), ha műanyag, ragasztás.
Pontozd fel a tengelyt vagy tegyél egy kis hézagolást az ék alá.
A tengely szétvert végét nem köszörülted le?
akkor le/visszarakáskor feltágította a lapát furatát... Ha mégegyszer leszeded, akkor érdemes lenne...
(legrosszabb esetben veszel hozzá új műanyag ventit asszem 1000 ft környéke)
Köszönöm a válaszokat!
A tengely végét még levételkor leköszörültem, a kép még a levétel előtti. Viszont csapágyhézagolás miatt kétszer is le kellett újra vennem a ventillátorkereket, ami sok volt neki, azért szopósodott ki. A trombitalemez jó ötlet volt, találtam is lágy vörösréz lemezt azzal sikerült megoldanom.
A csapágy hézagolását ritkán kell módosítani, a szétszedéskori állapotot érdemes csapágycsere után is visszaállítani. Sőt én mostanában szinte kizárólag olyan motorokat látok, amikben hullámos (rugózásra képes) távtartó van a csapágy alatt, ami tág határok között automatikusan ellátja a feladatát.
De oda akartam kilyukadni, hogyha bármi miatt mégis kellene hézagolni a csapágyat, akkor azt mindig a véglegesnek szánt összerakás előtt kell megtenni, tehát a ventilátor lapátot még nem kell feltenni.
Sziasztok!
Van egy kis problémám egy IMI oz 90c 2n motorral és egy Ganz kkm0-20-0493n kapcsoló házasításával. A régi törött kapcsolót és nyomógombot szeretném kiváltani, de a bekötéssel van némi problémám. Jelenleg a "b" ábra szerint van bekötve a motor. A Ganz kapcsolót a régi kapcsoló és nyomógomb szerint kötöttem be (a régi kapcsolóval és gombbal működött) de most csak bug a motor és nem pörög fel. Tudna nekem segíteni valaki egy kis infóval hogy mi lehet a probléma? A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2021
Kapcsolt és nyomógombot említesz. A Ganz kapcsoló a hálózati feszültséget kellene hogy megszakítsa. De a nyomógombot nem látjuk, illetve a kötési rajzon egy "áramrelé" van, ami felpörgés után leválasztja az indítókondenzátort. A nyomógomb kiválthatja ezt az áramrelét, de akkor a kezelés (indítás) figyelmet igényel, mert induláskor a gombot nyomni kell, majd felpörgés után elengedni.
Hacsak esetleg a kapcsoló nem egy speciális típus, aminek tovább fordítva van egy indító kontaktusa is. Ha igen, akkor ezt a kontaktust kell használni a kondenzátor kapcsolására. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2021
Szia! A kapcsoló egy kicsit speciálisabb, mivel van egy bekapcsolt állapota, illetve ha tovább "fordítod" akkor van egy visszaálló funkciója is, direkt segédfázishoz. Az előző gazda kibelezte az áramrelét, betette a kapcsoló+gomb kombót ami meg adta magát, én pedig cserélném, kicsit biztonságosabb kiadásra. Csak a bekötés nem stimmel valamiért, de nem jövök rá hogy miért.
Szia!
Ha stimmel a rajz és a valóság betűzése, kösd össze a W1-U1 pontokat ( ez lenne az áramrelé tekercse ) és az indító gombbal a W1-et kösd össze az X jelűvel, ameddig fel nem pörög a motor. Feltéve, hogy az indító kondenzátor a helyén van és jó is. A Ganzzal pedig a 230-at kapcsoltasd. Ha a jelenlegi Ganz egyben tudja ezeket a funkciókat, akkor csak rajtad múlik, ki tudod-e bogarászni a megfelelő érintkezőket. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2021
Ez a Ganz kapcsoló. Ez pont a kapcsoló és a gomb helyett van.
Oké.. amiket leírtam, mérd ki rajta, melyik érintkezők teljesítik. Oda motor se kell, csak egy 230-as izzó és a 230.. mikor melyik érintkező hol ad át. Lerajzolod é annak megfelelően bekötöd.W1-U1 összekötve, W1-re ráviszed a fázist a kapcsolóval, onnan meg tovább kapcsolod "pillanatra" az X-re..
2 izzóval is lemodellezheted: közösük a nullára és a másik végeikre kapcsoltatsz direktet és pillanatnyit a fázisról. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2021
Tudni kellene mi van abban a kapcsolóban, melyik pontjai mikor és hová zárnak/nyitnak. Ha ezt fel tudod térképezni, akkor lehet konkrétabban segíteni.
Szia! A mellékelt rajz szerint kell bekötni(főfázis 2-4 a segéd 5-4 pontokra).
Szia! Szerintem a barna szálat (a közöset) a kapcsoló 4 pontjára a kéket a 2 pontra (a főfázis másik szála), a szürkét pedig a kondenzátorra és a kondenzátor másik végét az 5 pontra kellene kötni. A betápot az 1 és 3 pntokra a kapcsolóba.
Szia. Lefotóztam a kapocstáblát, le is rajzoltam , hogy van most kötve.
A barna szál a kapcsolt fázis a Ganz kapcsolóról (1-es állás). A kék szál "N". A szürke szál a kondi egyik vége, a másik pedig a Ganz kapcsoló "START" állásáról érkezik.
Ha jól gondolom, hogy U1-U2 és V1-V2 a két tekercs, akkor hol kap nullát a V1-V2 tekercs?
Úgy kösd be ( kimérés után! ), hogy mindkét tekercs egyik vége kapja meg a nullát, a másik végek egyike pedig L-t a kapcsolón át, a másik az L-ről a nyomógombon, a kondin át az indítást. De ezt a folyamatot már leírtam. Rajzold be a skiccedre a tekercseket is és úgy variáld a bekötést. A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2021
Talán így... aztán a kábeled színeit én nem nézem.
Tisztázd le a tekercsek helyét MÉRÉSSEL, tényleg úgy vannak-e, ahogy az átkötéseket is berajzoltad. A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2021
A motorból jön ki 4 szál vezeték. 2 sárga szigetelésű, 2 pedig fekete. Az egyik sárga az U1-re csatlakozik, a másik sárga pedig az U2 - Z1,V2 összekötésre. Aztán pedig az egyik fekete a Z2,W2 - V1 összekötésre, a másik pedig az U2 - Z1,V2 összekötésre. Azt nem tudom hogy melyik melyik tekercs, holnap kimérem.
Ezzel kezdted volna és utána a többivel. Feltételezem, hogy egy szín=egy tekercs. A többi játék.
Amit most berajzoltam, pontosan ennek a 2 színnek felel meg. Csak a helyes rákötés kell. A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2021
EZT nem értem, hogy itt mit alkottál? Kapcsoló elé nyomógombot kötöttél és a nullát sehová, majd külön adsz egy nullát a főfázis tekercsre állandóra. Érthetetlen. A szóbanforgó kapcsolónak öt kivezetésének kell lennie és az ott feltüntetett kapcsokra kell bekötni a motor tekercseinek kivezetését és nem fordítva. A segédfázis tekercsek kivezetéseinek fekete a színe.
A Z1-Z2-n van a segédfázis, U1-U2-n a fő, hogy csak az áthidalások átfordításával forgásirányt lehessen változtatni. A rajz, kapcsolóra vonatkozó része értelmezhetetlen a nyomógomb vagy gomba féle skicc miatt, mert ha az elenged nem megy a motor. Ott van a gyári bekötésről a számozott bekötési rajz.
Így igaz azt a nyomógombot hagyd ki a játékból és az ganz kapcsoló 5 kivezetését vedd alapul és úgy rajzold újra!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |