Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3 fázisú motor üzemeltetése 1 fázisról
Témaindító: Papp Ferike, idő: Jún 5, 2008
Témakörök:
Üdvözlet!
Segítséget szeretnék kérni.Haverom hozott hozzám egy 3 fázisú motort, amit 1 fázisról használt idáig, egy -talán frekvencia váltóval - bekötve. Ez egy kendermag hántoló,daráló áttételes motor. Átköltöztette a műhelyét és ő szerinte valamit elnyomkodhatott a vezérlő elektronikán,mert azóta csak 1 sebességen forog a motor, amit idáig egy potméterrel tudott szabályozni. Most viszont nem reagál a poti forgatásra. A képeken látható a motor tipusa, a frekiváltó tipusa,meg a bekötései. Utóbbiról találtam leírást: Bővebben: Link , ami igaz hogy angol,de nekem még így is kínai. Tudna valaki segíteni,hogy melyik beállításokat nézzem meg, vagy változtassam meg hogy megint lehessen szabályozni a motor fordulatot? Előre is köszönöm.
A kapcsoló az direkt van a "Reverse" azaz 5-ös lábra kötve?
Gondolom igen. Én nem változtattam semmit a bekötésen,így hozták el. De működött állítólag.
Ha bedugom az egész hóbelevancot a 230v-ba, akkor a kijelző feléled. A kapcsoló elfordításával be és ki lehet kapcsolni a motort. Elindul egy adott fordulaton és ennyi. A potmétert nem érzékeli,akár hová tekerem, a fordulat nem változik.
Szia! Van ITT egy leírás róla, hogy melyik menüben mit kellene, hogy mutasson a kijelző ha esetleg el lenne nyomkodva. A pdf. 61. oldalán van a hibaelhárítás. A programozási része az a 39. oldaltól kezdődik. A szöveges rész kijelölhető, másolható és így fordítható is.
Köszönöm. Közben még szórakoztam vele kicsit és gondoltam megmérem a potmétert. Hát totál kuka. Nem elég hogy a közép kivezetés és a két szélső között nem tudok ellenállást mérni,de a két végpont között se. Szakadt minden irányba. Még jó hogy rá van írva az értéke,így legalább tudom hogy milyet kell keresnem holnap. Ha találok, akkor beépítem és kiderül hogy csak ennyi volt-e a baja. Erre mondjuk nem gondoltam, mert azt mondta hogy valamit elnyomkodott,így ez irányba indultam el. De lementem a doksit és holnap meglátom hogy a potméter cserével megoldódik-e a dolog, vagy tényleg állítani kell még valamin. Még egyszer köszi.
A következő kérdésem nekem is az lett volna, hogy az 1...2....3 lábak között tekergetésre minden meg van-e, a 10V, és változik-e rendesen.
Meg hogy aki bekötötte, annó, az jól tette-e? Amit emlegettek. Szerintem nem, de ha vissza tudod állitani az eredeti működést, akkor örülés. Gondolom bontáskor ráejtettek egy satut, vagy hasonló. Ha úgy jó volt, akkor nem kell megjobbitnani, csak működjön megint. Papirforma szerint ugyan 1OKOhm/2W, de nem kell szerintem bedőlni az ipari méretezésnek. Szerintem szinte bármivel kipróbálhatod (és ne programozd át). A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2021
Hát a próba holnapra marad. Én még nem foglalkoztam frekiváltóval,így azt sem tudom megmondani hogy a bekötés jó-e. De állítólag rendben működött idáig. Ha jól emlékszem,azt mondta a srác,hogy a szerbeknél vette valamilyen bemutatón és azóta használta. Na mindegy,kipróbálom másik potival és ha működik akkor jó,ha nem,akkor majd agyalgatok tovább. Megpróbálom jobban beleásni magam a leírásába.
Szia! Hogy működjön a poti elvileg feszültség vezérelt módba kell állítanod a gépet. A másik az áram vezérelt mód(4-20mA most nem játszik.) Keresd ki a menüben.
Tehát a poti (kb 20-50k lineáris) szélső lábai a 10V - 0Vra, a csúszka a Vezérlő lábra menjen. Amit érdemes beállítani a RAMP fel és lefutási időket, (ha van benne), így nem ránt akkorát induláskor a hálózaton. A Reverse re tulajdonképp nincs szükség, ha a motorra kimenő kábelek közül kettőt felcserélsz. De a többit csináld megelőször, ezzel utólag foglalkozz! A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2021
Szia!
Kicseréltem a potit, most már lehet állítani a fordulatot. Volt a srác,megnézte és azt mondta hogy most úgy működik, ahogy előtte,így el is vitte. A programba nem nyúltam bele,szerintem jó lesz. Kösz a segítséget mindenkinek.
Sziasztok! Egy betonkeverő 3f motorját kötöttem át 1f-ra. (0.55kW-os motor) Megbontott csillagkapcsolást alkalmaztam. Terhelés nélkül a motor szépen indul, és csendesen jár. Azonban mechanikus terheléssel, tehát ha rajta van az ékszíj és az üst, az indulást egy enyhe lökéssel kell segíteni. Utána erőteljesen pörgeti.
Ezért indító kondenzátor alkalmazását tervezem. Az egyszerű nyomógombos változaton kívül mit javasolnátok, hogy "automatizált" legyen az indítás?
Köszönöm, ezt nem ismertem. Utána nézek, hol kapható.
Sziasztok! Némi tájékoztatást kérek.Kérdésem.Okozhat-e? hibát a villanymotorban,ha az adatlapján szereplő( 18uF)-él nagyobb értékü üzemi kondenzátort használok?
Van egy 3 fázisú motorom ami 1 fázisról üzemel (230Watt-os )Eddig 18µF üzemi kondival üzemlt de az utóbbi időben nem hajlandó elindúlni csak nagyobb értékü (25µF-30µF -os kondival.Így szépen indúl és csendesen és erőteljesen üzemel.Ja és deltába van kötve.
És a 18 µF kondenzátor tényleges értéke mennyi? Biztosan elegendő a 18 µF is, ha eredetileg azzal működött. A kapacitása lecsökkent, azért nem indul el vele. Mérni kell, mert a kapacitás csökkenése szemmel nem látható. Nagyobbat ne tegyél bele.
Szia! Nem szerencsés túllépni a gyári értékeket mert leégéshez vezethet. Nekem az 1,8KW-os motoron van 25µF kondenzátor. Mindenesetre nem árt figyelni, hogy nem melegszik-e.
Amikor ismeretlen motorhoz kellett kondenzátort keresni, azt mondta a tekercselő, az a jó érték, ahol szépen forog, nem morog. Ha a te motorod a nagyobbal forog szépen, lehet az való hozzá. Ha meg a másikkal nem forog rendesen, ezzel meg igen, esetleges menetzárlat is lehet benne. Azt megmérném, a három tekercs ellenállása egyforma-e, ha nem tuti a menetzárlat. Ha így használható, akkor kaptál némi haladékot, ha meg nem okoz gondot akkor meg megint csak jó. Egy dolgot viszont nézz meg, a motor semmiképp ne legyen testzárlatos. Ha nem egyformák a tekercs ellenállások ( 3 fázisú motor), akkor azért gondolkodnék a cserén/javíttatáson.
Az én motorom rendesen forog! STcastoro tett fel kérdést...
Jó reggelt Mindenkinek! A "villanymotor bekötése" csoportból irányítottak ide, és megköszönném a segítséget!
Csak egy kérdésem lenne, van egy motorom, amit 220 V- ról használok, de nem tudom mekkora értékű kondenzátort szeretne magának. Mikor megvettem deltába volt kötve, és egy 12mf kondi volt rajta, úszókaput működtet. Addig amig a hideg idők nem jöttek ment rendben. Aztán a hidegben már nem akarta vinni a kaput . Átkötöttem csillagba, meg tettem rá a 12 helyett egy 16mf kondit sokkal jobb lett, de szeretném, ha megfelelő értékű lenne rajta. Szóval a kérdés hogyan számoljam ki, hogy mennyi az annyi? Tudom, valahol itt is megvan a képlet, de sajna nem találom. A segítséget előre is köszönöm! A motor adattáblája a képen. A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2022
A hideg időben a kapu anyaga is zsugorodik, az úszókapu 2 görgőjében is min. 8 csapágy van.
Indításkor, főleg a kapu zárt és a nyitott állapotából "kimoccantásához" is sokkal nagyobb teljesítmény szükséges, mint a mozgásban tartásához. Úgy látom lánchajtást használsz. Az is zsírozva van, bizonyára némi teljesítményt ez is elvesz... A szükséges energiát a gyenge motorod nem képes leadni, csinálhatsz vele bármit! (Cseréld le erősebbre, és nem lesz gond) Netről ollózva: "Folyamatos üzemi kondenzátor esetén 5μF 100W-hoz Mivel ezek az értékek csak egy névleges teljesítményhez adottak, nem érdemes pontosan kiszámolni, csak akkor, ha a motor egyetlen munkaponton üzemel, azaz állandó a tengelyteljesítmény." Ez alapján máris túlméretezted a kondit, ami ugyan neked jó, de a motornak nem biztos, hogy használ...meg ez a mondat (a netről)!: "indítónyomatéka pedig max az 1/10-e lesz a háromfázisúhoz képest" A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2022
Köszönöm szépen a kimerítő választ! Ezek szerint még szerencse, hogy egyáltalán működik!
További szép napot!
Köszönöm szépen, közben visszakötöttem deltába, de rajta hagytam a 16Mf kondit. Azóta teszi a dolgát, nem zúg, nem erőlködik csendesen jár. Meglátjuk mi lesz ha hidegebb lesz(-10) .
Hali!
A képeken látott villanymotort kell(ene) átalakítanom egy fázisra. 105µF kondikkal kezdtem. A három bemenő vezetéken, lakatfogóval mérve, mindenhol 7,5A mértem, de a motor, rövid idő alatt, nagyon melegedett. Lementem 65µF ig. A kondi két vezetékén 5,5A, a bemenő (hívjuk) fő vezetéke 10,5A-t. Valamivel kevésbé, de a motor csak melegszik. Nem sokat erőlködök vele, de kinek mi a véleménye?
Amikor én alakitottam át a motort találtam valahol egy táblázatot ( sajnos nem tudom hol) a kapacitás értékére s nem emlékszem, hogy ilyen nagy értékek lettek volna ott. Nekem 10 µF körüli kellett.
Az adattábla szerint, ez egy 1,7 Kw os motor. ?
Szia!
Ez kétféle kondival fogg működni. A lakatfogóval áramminimumot kellene keresned,üresjárásban. Inditó kondi 60--120uF, az állandó kondi 10-40uF.
Hali!
Az indító kondi bármejik két fázisra mehet?
Az állandó is és az indító is ugyanarra a hálózati vezetékre menjen. de az indító (nagy uF) nem maradhat tartósan a motorra kötve, erre ügyelj.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |