Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   153 / 156
(#) tombonjovi válasza 444Tibi hozzászólására (») Feb 22, 2022 /
 
a Can buszon nincs hiba. A Lin-t nem tudom, arról még nem hallottam.
De a 61-es battery vezérlőben sincs hiba.
Nem szabadon futós, szerencsére.

köszi a cikket. Cserélni fogok úgyis a tárcsát, már úgy is itt az ideje.
(#) tombonjovi válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 22, 2022 /
 
Az a baj vele, hogy évente dobom ki a 110ah-s akksikat ami nem kis költség. És már elegem van.
"ráadásul nem nyírja ki az akkut " De, kinyirja

Egyébként ma direkt figyeltem, beraktam egy fesz mérőt, és ha a fűtés megy akkor 2 tizedet vesztek, csak 13.8 jut az akksira menet közben 1500-as fordulaton . Ha mozgatom az elektromos ablakot további 2 tized Ekkor csak 13.6 jutott az akksira.

Az mennyire normális, hogy csak 10 amper a töltő áram? Indításkor 30-ról kezd, és pontosan 1 perc alatt, folyamatosan csökken és eléri a 10-et. A töltés vezérlő csinálja? Sokszor mértem már, télen nyáron tavasszal mindig ez van
(#) 444Tibi válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 24, 2022 / 2
 
Ezzel az a gond hogy 13,8 voltra feltöltve egy 100Ah akku csak kb. 80Ah lesz.
Még 14,4-el is csak valahol 90%.
Gond2, a kalciummal dúsított akkunak alap a 14,7V.
Az teljesen jó ha hidegben több, melegben kevesebb a töltőfeszültség.
Az hogy egy akku mennyit megy el időben az ezen kívül kismillió dologtól függ.
A legelső a túlméretezés, ha a gyártó megálmodott egy 2000cm3 dízelmotorhoz egy 40Ah akkut az eleve 2 évente garantáltan halál.
Ha ugyanezt az akkut beteszi egy 1,1-es benzinesbe az máris 4 év felett teljesít, ha meg valaki veszi a fáradtságot mint pl. én hogy az 1,3-as benzinesembe mikor meghalt a gyári 40Ah, akkor a fizikailag betehető legnagyobbat tettem bele akkor 8 év is lehet.
Nálam 40Ah-4 év volt, a mostani 74Ah hetedik éve teljesít hibátlanul.
1 darab 74Ah sokkal olcsóbb mondjuk 8 évente mint 2db 40Ah.

Ami még sokat számít hogy mennyit indítasz, naponta 3x vagy taxizol és naponta 100x.
Motortérbe rossz helyre tervezett akku nyáron sokszorta gyorsabban degradálódik a nem egyszer 60 fokos elektrolitnak köszönhetően.

És még sok egyébtől is függ az élettartam.
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2022
(#) Inhouse válasza tombonjovi hozzászólására (») Feb 24, 2022 /
 
Az akkun és a generátoron mérve is? Az nem jó. Ha ilyen jó kábeleid vannak, akkor ennél a terhelésnél még nem kéne 4 tizedet veszítened. Az utastér az más, ott már simán lehet ennyi.
Ha a generátoron mérve, akkor ott a baj. Lehet kefe kopás is. Fel kell újítani, jobban megéri, mint cserélni.
(#) Baxi hozzászólása Márc 2, 2022 /
 
Hi Mesterek!
Irány mutatásra lenne szükségem. Este a kocsi belső világításán vettem észre, hogy vibrálnak az izzók. Töltést néztem alapjaraton sima piacos multival, az van. Fesz szabályzó, test, ötlet hogy mivel kezdjem?
Válaszokat előre is köszönöm.
(#) zoly15 válasza Tomi111 hozzászólására (») Márc 2, 2022 / 1
 
Szia,
Szetszedtem a generatort, mivel mar 13,8V-ra is leesett a feszultseg, a csuszogyuru, kefek kopottak, de meg mukodott. Viszont a stator-diodahidnal lazak voltak a stator kivezetes drotjai...leforrasztottam es most mar tuti jo lesz, plusz uj csuszogyuru, feszultseg szabalyozot, csapagyakat is kap is kap.
Bosch 100A az alany
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2022
(#) proli007 válasza zoly15 hozzászólására (») Márc 2, 2022 /
 
Hello! A jobb oldalon a forgórész kivezetés beforrasztása elég vacakul néz ki. Vagy csak én látom annak?
(#) zoly15 válasza proli007 hozzászólására (») Márc 2, 2022 /
 
Szia,
Ott a lemez másik oldalán van a drót, az csak egy kis ón amit látsz.
Egyébként, megvab végre a 14,5V töltőfesz
(A képen nem forog a generátor, tehat nem is tolt)
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2022
(#) Tomi111 válasza zoly15 hozzászólására (») Márc 2, 2022 /
 
Na kíváncsi leszek terhelésen, benn az autóban hogy tölt majd. De jónak kell lennie. Azért valljuk be, hogy ez az akkus csavarozóval meghajtás nem terheléses teszt. Nem láttam gyári próbapadot, de szerintem max terheléshez azért egy 2kW-os villanymotor elkelne, persze megfelelő fordulattal. Vannak itt, akik ilyennel foglalkoznak... Régebben, úgy 20 éve próbáltam egy Wartburg generátort (akkura kötve) egy 230V-os fúrógéppel meghajtani, próbálni. Hát igen csak kínlódott a fúrógép, de érthető is. Az a generátor kb 600W-ot tudott( 42A), plusz a veszteségek.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2022
(#) zoly15 válasza Tomi111 hozzászólására (») Márc 2, 2022 /
 
Nem mondtam hogy rendes terheléses teszt, mivel a fordulat és a teléjesítmény is kevés a fúrótól... Én csak a töltési feszültségre voltam kíváncsi... mivel kevés a fordulat még a névleges (100A) tizedét sem tudta így a generátor
(#) Tomi111 válasza zoly15 hozzászólására (») Márc 2, 2022 /
 
Javítás előtt próbáltad így?
Ha kopottak voltak a kefék, nem ért hozzá rendesen, akkor lehet kevés volt a gerjesztés, mikor szükség lett volna rá. Meg forrasztási hibák is voltak.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2022
(#) zoly15 válasza Tomi111 hozzászólására (») Márc 2, 2022 /
 
Igy nem, de autoban teszteltem.... Mar elakadasjelzore is leesett 13,6V ig a festultseg melegen.
Nemsoka a javitott generatort is tesztelem az autoban
(#) SzervízMacska válasza Tomi111 hozzászólására (») Márc 3, 2022 / 1
 
Tizen évig egy narancssárga b&d fúrógéppel teszteltük a generátorokat a műhelyben, és kibírta. Talán még most is működne egy felújítás után…
(#) urke1111 hozzászólása Márc 5, 2022 /
 
Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni, hogy kiindulási pontot találjak a hiba forrásában.

Az akkumulátoron mért feszültség járó motornál kb. 14,3V, viszont véletlenszerűen tizedmásodpercnyi időtartamokra leesik 10V-ra, 7V-ra, ritkán 2V-ra. Kb. 10-15 másodperc alatt produkál két ingadozást nagyon rövid időre.

A leírtak alapján mi okozhatja ezt? Köszönöm előre is a véleményeket!
(#) blasz válasza urke1111 hozzászólására (») Márc 5, 2022 /
 
Ha az akkun méred a feszt akkor nem nagyon tud ilyen alacsony értékre leesni a feszültség.Sőt inkább egyáltalán nem tud igy leesni.De kontakt hibának tünik a tünet.Nézd meg az akku sarut nincs e oxidálva.
(#) urke1111 válasza blasz hozzászólására (») Márc 5, 2022 /
 
Köszi a választ! Pedig közvetlenül az akku kivezetéseken mértem, azért is furcsáltam nagyon... Ősszel megcsiszoltam a kivezetéseket, meg a sarukat, megcsinálom megint.
(#) blasz válasza urke1111 hozzászólására (») Márc 5, 2022 /
 
Én grafitos zsírral kenem le az akku kivezetéseit.Nem oxidál utána.
Töltést pedig magán a generátoron kellene mérni.Onnan kell kezdeni a hibafeltárást.
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2022
(#) zoly15 válasza zoly15 hozzászólására (») Márc 5, 2022 / 1
 
Szia,
Az generátort az autóba beszereltem.
A töltófeszültség 14.5V minden fogyasztót bekapcsolva 14.2V-ra esik le.
A baj csak az, hogy az utángyártott feszültség szabályozó nem egyezik a Can-bus rendszerrel Világít a töltést (nem) jelző lámpa.
(#) Inhouse válasza urke1111 hozzászólására (») Márc 5, 2022 /
 
Mérd meg egy másik műszerrel, ennek meg nézd meg a zsinórját. Ha az jó, akkor a műszerben van a hiba. Egy akku, ha nem kap töltést, akkor sem esik se 7, se 2V-ra. Más tünetet vettél észre?
(#) krapulax6 válasza urke1111 hozzászólására (») Márc 5, 2022 /
 
Szia.Hasonlo jelensegem volt,le-leesett a feszultseg jaro motornal.
A vege az lett,hogy folyamatosan vilagitott a toltesjelzo lampa.
A megoldas pedig :szenkefet csereltem a szabalyzon.6oramba telt mire kibanyaztam a kocsibol stb,viszont most minden eszembe juto fogyasztot rakapcsolva sem esik 14V ala.
Hozzateszem ,hogy a csuszogyurut sem artott volna cserelni rajta de felpoliroztam aztan maradt ugy .
300ezer km-es autorol beszelunk.
Renelem tudtam segiteni.

Szerk.:Mondjuk annyira nem esett le a feszultsegem csak minimum 11V-ra.
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2022
(#) urke1111 válasza krapulax6 hozzászólására (») Márc 5, 2022 /
 
Szia!Köszi a visszajelzést, nekem most még ritkán gyullad ki (eddig összesen 3x), akkor is másodpercek alatt eltűnik. Hát ez is egy 300ezer km-es kocsi, amiben még a gyári érintetlen generátor van
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2022
(#) zoly15 válasza zoly15 hozzászólására (») Márc 12, 2022 / 3
 
Nem hagyott nyugodni a dolog, farigcsaltam egy kicsit a gyari feszultseg szabalyozon... A kefeket ki lehet venni, hatulrol kell befurni. De sajnos amire gyarilag ra van hegesztve a bronzkefe huzalja, azt nem lehet forrasztani... Igy egy sargarez csavart tekertem bele+ kontra anya, es erre mar ra lehet forrasztani a drotot. A hatso reszt pedig mugyantaval kiontve lehet lezarni.
(#) adam_ors hozzászólása Ápr 5, 2022 /
 
Sziasztok!

Generátor töltésről szeretnék kérdezni. Egy Audi A4 B5 az alany, 1.6 AHL 1998.
A generátor indításnál 14.4 Volttal tölt, de folyamatosan megy lejjebb, 1-2 perc múlva már csak 14.2 , utána pár perc és csak 14,1 , a végén úgy 10 perc múlva eléri a 13,75-öt. Generátor házon és a generátor pozitív saruján mértem, terheléssel, világítás, fűtés, ülésfűtés. Alapjáraton és fordulaton nem változik semmit, 3ezren is ugyanennyi.
Megnéztem terhelés nélkül is, akkor épphogy 13.9

Lehet hogy vmi bemelegszik, folyamatosan nő az ellenállása, és ezért csökken a töltő fesz? Vagy fesz.szab, dióda híd elhalálozott?
Elég öreglány már, 1995-ben jött ki a széria, nem gondolnám hogy ezekben a B5-ökben van akku menedzsment, vagy vmi manuális feszültség leszabályzás. Ilyen 14.3, 14.4-el kéne neki tölteni folyamatosan, nem ?
Hiába megyek vele, az akksit nem tölti fel 12.2-nél többre. Egyébként az akksi pöccre indít így is, de ha nincs feltöltve legalább 12.5-re le fog szulfátosodni és dobhatom ki.

Előre is köszi.
(#) kzozo válasza adam_ors hozzászólására (») Ápr 5, 2022 /
 
Nekem egy Cordoba-n volt ugyanilyen tünet. Minden kábel, csatlakozás, dioda jó volt. Próbaképpen cseréltem feszültség szabályzót, azzal megjavult.
(#) Deta válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 13, 2022 /
 
Ez a feszültség szabályzó van a kubota kis traktoromban. A kék vezeték a mínusz, a fehéren jön a gyújtás kapcsolóról a +12v. A maradék két vezeték piros, amiből az egyik egyenesen a generátorra megy, a másik előbb a világítás kapcsolóra, és úgy a generátorra. Mindegy, hogy melyik vezeték hova megy? Ráadásul a boltban, ahol találtam hozzá valónak mondottat, nem teljesen ugyan így néz ki. A mechanikai felfogatás még nem probléma, de a vezetékek színkiosztása is más. Van benne két fehér, egy fekete és egy kék. Ehhez van-e megoldási ötleted?

IMG_0879.JPG
    
(#) zolika60 válasza Deta hozzászólására (») Jún 13, 2022 /
 
8 év alatt nem sikerült megoldani? A feszültségszabályzóhoz nincs leírás? A traktorból váltóáram jön szerintem. Mérd meg a kijövő feszültséget.
(#) Deta válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 14, 2022 /
 
Köszi! Én egy másik traktoros vagyok!
(#) Deta válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 23, 2022 / 1
 
Nem hagyott nyugodni, ha ez nem generátor, hanem dinamó, akkor mi lehet ebben a hűtőbordában! Hőlég fújó segítségével szétszedtem. Most már tudom, vettem egy graetz hidat húszon pár ezer forintért.
(#) zolika60 válasza Deta hozzászólására (») Jún 23, 2022 /
 
Nem dinamó, mert az egyenáramú forgógép. Néhány tekercs mellett forog egy állandó mágnes. Ennyi.
(#) Deta válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 24, 2022 /
 
Bocsi! Igazad van.
Következő: »»   153 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem