Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Trabant átfolyásmérőből fordulatszámmérő
Témaindító: Barna Tamás, idő: Szept 19, 2008
Témakörök:
Szia!
Én is 7 Ledesbol csináltam!megvan a többi lednek is a helye be forrasztod őket hozzá a kapcsolást és működni fog.
Sziasztok!
Ennek a fordulatszámmérő vezérléséhez mekkora nyák lap kell ?? Mert azt is én csinálnám. Választ előre köszönöm. ![]()
Illetve egy nyomtatható méretű nyák kapcsolást küldene valaki??
Meg egy alkatrészlistát kérnék. Előre köszönöm.
Sziasztok.
Segítsèget szeretnèk kèrni! Megcsináltam ezt a kapcsolást meg a beültetèst is. Csak nincsen stabil 5 voltom sőt mèg azon a kivezetèsen csak 1,2 volt van. Namost a stab ic-t fordítva vagy feljel felfele. Mièrt nem lehet meg az 5 volt. Az èrzèkenysèg állítás az jó.
Szia!
Konkrétan keress utána a stab ic lábkiosztásának, a kapcsolásnak jó kell lennie. Esetleg dobd össze egy próbapanelen vagy kösd le, ha úgy megvan az 5V akkor valahol elkötés van vagy zárlat.
Üdv!
Köszi szépen, a segítséget. A stab ic lábkiosztása volt az első baj. A második hogy az 555 ös ic-t fólia felöl kellet beültetnem valószínűleg hibás nyákterv miatt. A harmadik hiba meg az hogy az eggyik dióda engedte test fele a feszültséget ezért zárlat volt. Meg kellet fordítanom. Mostmár jó. Vezérlő feszültség mostmár 4,99 . Sokat szenvedtem mire rájöttem, de megérte. ![]() A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2015
Sziasztok! Már egy ideje elhatároztam hogy teszek a Trabimba (1.1) fordulatszámmérőt. Különálló plusz órát nem akartam... Néztem a posztokat és jött az ihlet! Sikerült szereznem egy kétütemű wartburg kombinált műszert amiben van átfolyásmérő (éljen!). Na igazából az a kérdés hogy nem igazán tudtam értelmezni hogy ez a kapcsolás most csak kétüteműre jó vagy esetleg a kapcsolásban található potival be lehet e állítani a fordulatot (személyre szabva tekintve hogy a kétütemű duplát forog az enyémhez képest). Másrészt csináltam egy nyáktervet és az a kérdésem hogy valaki aki ért hozzá leellenőrizné? A 100K ellenállást a szaggatott vonalak miatt gondoltam hogy a trafóhoz kéne rakni ezért nincs a nyákterven ha tévedek szóljatok. Előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2016
Az igazat megvallva valamit rosszul értelmezel:
Idézet: „(személyre szabva tekintve hogy a kétütemű duplát forog az enyémhez képest)” Miért gondolod hogy a 2T duplát fordul mint a 4T, 1000 fordulat az mindkettőnél ugyan annyi, 1000 fordulat. Pont hogy a 4T fog duplán számolni, figyelembe véve hogy 1 megszakítoja van amely fél fordulatonként nyit , a 2T csak egy teljes fordulatnál mivel 2 megszakító van ...
Sziasztok. Trabant 601 átfolyásmérő bekötése érdekelne színek szerint. Kaptam egy átfolyásmérő órát (csak az átfolyási sebességet méri) és ennek a bekötésére volnék kíváncsi. Esetleg érdekelne még hozzá bevált kapcsolású fordulatszámmérő kapcsolás/panel is.
![]() Mod: a fordulatszámmérő kapcsolás 4T motorhoz kéne ( Fiat 126P motorjának fordulatszámának mérésére szolgál). A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2017
Nézegettem a fórum képeit ott találtam egy visszatérő 555-el megépített kapcsolást,viszont ott az a hiba hogy nem 4T-hez készült igaz? Bár igaz én csak "saccoló" adatot szeretnék hogy hol fordul a motorom (mivel összesen 7 led van az átfolyásmérőben , jó ha 1000-enként kezd el világítani 1 led) de erre nem tudom hogy az az áramkör képes-e.
Bővebben: Link
Itt mindent megtalálsz, a bemeneti fokozat átalakításával fordulatot is tudsz mérni.
Sajnos németül nem nagyon értek , de legalább a műszer kapcsolási rajza megvan. Gondolom mivel látom hogy még be lehet ledeket ültetni valószínűleg át lehet alakítani úgy hogy nagyobb legyen a skála íve igaz? A másik hogy én a műszerhez egy 555-ös adapteren gondolkoztam ami a gyújtásmegszakítóról venné a jelet, viszont amit találtam rajzok azok 2T motorokhoz valók és nem a 4T-hez.
![]()
Németül én se nagyon, esetleg fordítsd le fordítóval.
Igen, maga a led meghajtó alapból 12 ledet tud meghajtani. A 4T sem gond, kitrimmelhető az 555 ahhoz is. Ha visszaolvasol itt, vannak ötletek.
Rendben akkor maradok az 555-ös alapkapcsolásnál csak beállítom 4T motorhoz. Végigolvasom a fórumot és meglátom hogy oldhatnám meg.
![]()
Sziasztok!
Megterveztem az átalakító panelt a trabi fogyasztásmérőhöz. Átnéznétek Ti is, hogy jó-e? Van-e benne hiba. Köszönöm!
Sziasztok!
Ezt a villódzási hibát mi okozhatja, lehet a fényérzékelő? Köszönöm!
Olyan mint ha elfogyna a betáp fesz..
Eddig működött, a 7805 adta meg magát azt kicserèltem, a többi alkatrészek jók és most ez a jelenség.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2020
Sziasztok! Adott egy Trabant átfolyásmérő érzékelő. Ahogy a képen is látszik, a panelja eléggé össze lett gányolva. Két ellenállás megsemmisült, az egyik pedig meg van feketedve. Tud valaki kapcsolási rajzot, vagy képet, amin látszanak az ellenállások értékei?
szia, íme:
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2022
Sziasztok!
Vettem egy Wartburg elektronikus műszert.A klasszikus hőmérő, és a tank kijelző. Hol találom meg a jeladók rajzát hozzá?Meg a vezetékek kiosztása is érdekel. Lehet e bővíteni a kijelzést, mert az A 277 D ic-k elvileg többet tudnak? Még nem olvastam végig a fórumot, de sor kerül majd rá. Köszi a válaszokat. Üdv Boyscout |
Bejelentkezés
Hirdetés |