Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Sziasztok!
A képen látható hegesztőről nincs véletlen valakinek kapcsolási rajza? Annyira működik,hogy a huzalt tolja, a kijelzők működnek, de elvesztette a szikráztatási képességét. Van benne egy IGBT panel, de ebben 2 féle IGBT van. 2db 1200v/40A-K40T1202 és 2db 600v/30A-K30N60HS jelzésű. Ezekből a K40T1202 valószínűleg tönkre ment, a teszter legalábbis azt mutatja. Igazából az érdekelne,hogy milyen IGBT-k valók bele, mert már egyszer szerintem buherálta valaki, ahogy a forrasztásokból elnézem.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Adott egy Iweld Pocketmig 185 aluflux gép, és agyvérzést kapok a ventillátor hangjától. Meg szeretném oldani, hogy amikor üresjáratban van a gép, akkor kb negyed fordulattal menjen a venti, és a hegesztés kezdetekor pörögjön fel teljesen, majd a hegesztés befejezése után még kb 1 percig menjen teljes fordulaton, majd álljon vissza negyedre. Ez mig módban nem probléma, a pisztoly kapcsoló jelét fel lehet használni az üresjárat és az üzem megkülönböztetésére.. Na de MMA módban tanácstalan vagyok.. Valami áramváltó jellegű megoldásra gondoltam (söntöt nem akarok belerakni), ami alapján meg lehetne különböztetni a két munkaállapotot (folyik áram, vagy nem) Valakinek egyéb ötlete? A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2022
MMA üzemmódban a végfokozat állandóan üzemben van, tehát kell neki a hűtés. Szerintem tegyél bele egy ugyanakkora vagy nagyobb teljesítményű csendes (silent)ventilátort, és a gond megoldódik.
Az áramváltó jó választás, galvanikusan el van választva. Másik lehet, a munkakábelen a feszültségmérés. Üresjáratban nagyobb a feszültség, ha ívet fogsz vele, akkor pedig csökken.
Komparátorral az áramot és a feszültséget is figyelni lehet... Sőt, megkockáztatom, az áramváltóval a primer oldalon is lehetne mérni, nem lenne szükséges a szekunder oldalt figyelni. És egy 20A -es áramváltó gondolom olcsóbb is, mint egy 200A -es. Harmadik megoldás, hogy hőmérséklet vezérlést készítesz. Ha elért X fokot, akkor megy teljes gázon, ha alatta van, akkor megy csak 50% -on pl... A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2022
Nyitott áramkörben nem folyik áram, legfeljebb a primer nyugalmi áram, és amit az elektronika felvesz. Nem gondolnám, hogy ez olyan marha nagy hűtést igényelne.
Az nem, viszont a hűtésnek van hőtehetetlensége, meg a hőelvezető képessége is véges. Ha azt csinálod amit a kérdező szeretne, hogy csak akkor menjen a venti amikor áram folyik, akkor szerintem az első rendesebb használat során vagy le fog kapcsolni a hővédelme (ha jó), vagy ki fognak lukadni az IGBT-k és le fog koppanni a kismegszakító.
Annak a ventinek folyamatosan mennie kell, különben nem lesz megfelelő a hűtés, nem viccből van úgy.
Ez való igaz, de nem is azt mondta, hogy ki akarja kapcsolni a ventilátort üresjáratban.
Az persze elképzelhető, hogy a negyed fordulatszám kevés lesz, én inkább 50% -ban gondolkodnék. Mindenesetre egy ilyen átalakítás nekem is tervbe van, mondjuk nekem arduino fogja vezérelni, mert más funkciót is akarok bele tenni. De az elmondottak alapján én akkor inkább maradok a hőfokszabályozott ventilátor vezérlésnél, az akkor optimálisabb választásnak tűnik. A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2022
Az a primer nyugalmi áram(mágnesező áram, közel 50% kitöltéssel) pont elég meleget csinál a főtrafóban. A terheletlen főtrafót is hűteni kell mert a mágnesező áram eléggé tetemes hőt termel a kis méretű ferritben, emellett amiről Gee Lee is írt, a félvezetők bordáinak hőtehetetlensége okán is kell hűtés. Egyébként nem igazán értem hogy egy ilyen kicsi gép hogy tud akkora zajt csinálni,hogy ez idegesítse a tulajt. Idegesítő zajt inkább rossz ventilátor csinál, azt viszont mindenképpen cserélni kell.
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2022
Azt én nem tudom, nekem INV185PACDC van, de ezen is olyan hangos, mint egy szélturbina...
A gép új, tehát nem a ventilátor a rossz, csak ahogy átsüvít rajta a légáramlat, őrült hangos.
A te gépedben azt hiszem 152 mm-es ventilátor van, az azért nem igazán tud csendes lenni. A diskurzus tárgyát képező gépben viszont 120 mm-es ventilátor van, abban létezik silent kivitel, azt kellene használni. Én nem bajlódnék fordulatszabályzó elektronikus szabályzókkal mert egy működési hiba hazavághatja az egész gépet hűtés híján. A profi gépekben van hűtés vezérlés, -de nem szabályozás(!) Ott a trafó a szélcsatornában van, hőmérséklet figyelés van úgy a főtrafón, mint az összes bordán és fojtón. Akármelyiknél ha a hőfok eléri az 50 fokot a ventilátor bekapcsol. Egy ilyen rendszernek van létjogosultsága, de ehhez megfelelő hőmérő szenzorokat kell minden melegedő alkatrészre tenni, és kell ehhez illesztett kapcsolófokozat. Ezzel csak azt akarom mondani hogy egy jól kivitelezett hűtés vezérlés lenne a járható út szerintem, nem pedig szabályzás. A szabályzás paramétereit pontosan ki kellene számolni, széláramot mérni stb. Ez macerás dolog, én az egyszerű de megbízható dolgokat többre értékelem.
Sziasztok. A segítségeteket szeretném kérni. Nincs valakinek véletlenül,bekötési rajza MIG/MAG 616-S co hegesztőhöz?
Üdv.
Bővebben: Link Van egy ilyen hegesztőm, nemigen értek én a hegesztéshez. Lehet vele elektródával, és COval hegeszteni. Elhozták a tipikus hibával, hogy nem megy. (ez egy tág fogalom, imádom) Van rajta egy kapcsoló, (érdekes, a kapcsolóba csak 2 kábel megy) ami atkapcsolja az üzemmódot COs vagy elektródás hegesztésre. Próbálom az elektródás hegesztést, ahoz valamennyire értek. Kimeneten 60V feszültség, próbálok vele hegeszteni, szikrázik, jónak tűnik. Atkapcsolom a kapcsolót a másik üzemmódra, és azon Bizony feszültség már nincs. A hegesztőkábel végén lévő kapcsolót ha nyomom, hogy tolja a drótot, meg se mozdul. (ilyenkor a hegesztő házán lévő drót adagoló gombot ha nyomom, úgy tolja a drótot.) A mágnesszelepet se hallom kattani, hogy engedné a gázt. Olyan, mintha az átkapcsoló nem működne, de ahogy mondtam, a kapcsoló hibás nem lehet, mert csak 2 kábeles. Atkapcsolja CO hegesztésre olyankor a feszültséget lekapcsolja az elektródás kimenetről. Tehát összegezve, ha át van kapcsolva CO hegesztésre, semmilyen hozzá való funkció nem működik, kivéve a házon lévő drót adagoló gombot. Gyakori hegesztő ez, van valakinek hozzá rajza, vagy tud valaki segíteni a javításában?
Érdemes megnézni a pisztoly 2 kis kábelét. Kezdetnek rövidre zárnám leszedett pisztollyal és akkor kiderül mi történik. Nekem 1 régebbi gépemen a belső csatlakozó volt hibás forrasztás, pont ezt csinálja...
Ezt próbáltam, hogy a hegesztő házon zárom rövidre a két kontaktot, nem történik semmi. A kimeneten nincs sose feszültség. (bár nem tudom hogy állandóan kell e ott feszültségnek lennie, vagy csak ha nyomom a gombot)
Az a kapcsoló az MMA/MIG átkapcsoló, és elég a 2 szál drót, mert az elektronika meg tudja különböztetni az üzemmódokat 2 drótból is. Egyébként ennél a gépnél a MIG üzemmód pont nyitott kapcsolónál működik. Ez egy szinergikus masina, a huzaltoló egészen addig alacsony fordulaton megy amíg áram nem folyik a hegesztőhuzalon. A hegesztőáram kialakulásakor beáll arra a fordulatra amit a feszültség szabályzó potival (balról a második) beállítottál, de ezt kismértékben lehet korrigálni a mellette jobbról levő potival. A hegesztő nem gyakori, eléggé ritka darab. Eredetije KAISER gyártmány, és Ukrajnában készült. Ha nem vagy járatos az ilyen gépek javításában akkor ne próbálkozz vele, mert ez nem egy egyszerű darab, az alaplap igen zsúfolt, külön kis panelen van a logika, ezen egy ST gyártmányú MCU lakik, mögötte van egy másik kis kártyán a PWM jelet előállító kártya, a segédtápnak a PWM kártyája is külön kis kártyán van, és mérni sehol sem lehet,mert nincs tesztcsati rajta. Egyetlen dolgot tudsz kipróbálni, amivel a munkakábel kapcsolójának hibáját kizárhatod: az MCU kártya (kettő kis kártya egymás mögött)elött levő csatlakozókból balról a másodikat lehúzod, és a tüskéket rövidre zárod.Elvileg ide jön a 2 db vezeték a centrálcsatlakozótól) Ha a gép jó, akkor a rövidzáráskor az előtolás elindul és a szelep bekapcsol. A trimmerekhez ne nyúlj, mert ha valamit elállítasz, többé nem fogod tudni visszaállítani beállítási utasítás nélkül. Rajzot ne keress,mert nem találsz.
Biztos hogy annyira ritka? Nekem is ilyen van, az egyik apróhirdetéses oldalon árulták ezeket, lehet hogy még most is. 75ezer volt ha jól emlékszem, szóval árban az alja. Én úgy tudtam hogy a huzalsebességet és egyben az áramot a m/min állítja. A feszültség poti meg csak ténylegesen a feszültséget variálja.
Youtubeon van pár videó, kár hogy nem értem, nem elérhető a felirat sem sajnos. Angolra szoktam fordíttatni az ilyesmit, elég jól dolgozik a szövegfelismerő.Bővebben: Link Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2022
Valóban 75 körüli áron árulták, én eléggé sok gépet javítok de ebből a fajtából eddig 1 db volt nálam javításon. Fórumokon olvasgattam róla, jellemzően az ország keleti felén lelhető fel több db, az aukciós portálokon is a hirdetésekben inkább ott szerepelt. Ezért tételezem fel hogy nem terjedt el túlságosan az ára ellenére, illetve annak ellenére hogy ha működik, akkor a Gorillánál(ami eléggé elterjedt) szebben hegeszt. Amit én javítottam, annál a feszültségszabályzó potival lehetett az ívfeszültséget állítani, a fordulatszabályzó potival pedig korrekciót lehetett végrehajtani a huzalátmérőnek megfelelően.Mivel a gép szinergikus, ezért a feszültség növelése emeli a huzalsebességet is, ezt egyszerűen kipróbálhatod, ha csak a huzal megy és nem hegesztesz, a motor lényegesen lassabban forog mint hegesztéskor. Az íváram pedig MIG gépeknél mindig a huzalsebességtől függ, de célszerű az optimális ívteljesítményre törekedni, amit egy jó hegesztő hallásból megállapít . Még egy dolog, az áramkijelző közel 2,5-szer annyit mutat, mint a valós áram, de ez korrigálható, de a korrekció nem lesz érvényes a teljes tartományra.
Sziasztok van egy trakis 253 gépem és az a problémám hogy nem megy az előtoló motorom a panel csatlakozóján pár szál kiszakadva ami vissza forrasztás után sem oldotta meg a problémát a segéd trafó kimenetén nem sikerült érdemleges feszültséget mérnem mi lehet a gond?
A segédtrafó kimenetén a 27V megy a kártyára. Ha nem tudsz ott feszültséget mérni,akkor a segédtrafó primer csőbiztosítéka kiolvadt. Nem tudom milyen tolókártya van benne, lehet W10E;W22;W122;WEL 3.3 , mert már többfélével találkoztam. Mellékelek egy rajzot, ez a rajz a W10E tolókártyás verzió, talán segít.
Sajnos most épp nincs nálam hogy kipróbáljam, igazából nem is vagyok jó hegesztő, azért vettem hogy majd megtanulok hegeszteni és a szeretett gépjárművem megmentem az enyészettől. Sajnos be kellett látnom hogy amit akartam túlmutat rajtam és a lehetőségeimen. Vettem egy másik ugyanolyan kocsit töredék pénzből amibe lett volna az említett mentőakció. Ennek is van bőven baja, eszi ezt is a rozsda de legalább menthető, és most olyan foglakozik vele aki tud is hegeszteni nem csak akar tudni A lényeg a sok szöveg mellett... Nem tettem le róla hogy megtanulom használni is, esetleg van arra vonatkozólag infód hogy mi ezeknek a gyenge pontja? Miért ilyen olcsó és ha tönkremegy az mi miatt lesz? Hogy tudom kitolni az élettartamát? Hallottam olyat hogy a legnagyobb ellensége a fémforgács ami ilyesmi műveleteknél bőven keletkezik. Beviszi a venti és lerakódik ott ahol nem kéne.
W10e a panel csak egy baj van... Nincs cső biztosíték, vagyis én nem találtam még meg benne gyárilag hol voltak benne a biztosítékok?
És ha nekem hiányzik a biztosíték akkor vajon mit csap szét ha probléma van?
Azt írtad, hogy nincs feszültség a segédtrafó kimenetén. Először azt kellene megtalálni, hogy mi a hiba, aztán keresni az okát.
Mérd meg, hogy eljut-e a 400V egyáltalán a segédtrafóig. Ha nem mérhető primer feszültség, akkor keresd meg az okát, aztán tegyél biztosítékokat bele, ahogy az mpisti által feltett rajzon látható. Ha nincs benne biztosíték, úgy szét tud égni a nyák meghibásodás esetén, hogy kukába kell dobni.
Sziasztok!
Nagyon pici segítségget szeretnék kérni tőletek. Vagyis inkább véleményt. Talán még emlékeztek a képen szereplő kis hobby hegesztőmre. Alakítgatom saját örömömre. Ugye, tettem bele két kondit is, a hegesztő áram stabilizálása céljából, amiket hegesztés végén mielőbb ki kellene sütni. Erre a mágneskapcsoló záró érintkezőit használom majd. Mármint, amikor elenged, akkor fogja összezárni. De ezt nem nektek kell elmagyarázni, hisz pár éve ti mondtátok el nekem, hogy ez így kell hogy működjön. A dilemmám, a következő: 100W 1-2 ohm-os ellenállás volt akkor az eredeti javaslat. Pár hegesztésig működött is, csak tönkrement az ellenállás. Most újragondolva az egész gépet, szeretnék olyan ellenállást betenni, ami bírja majd. Számolgattam és arra jutottam, hogy nem igazán volt esélye a 100W-os 2 ohmos ellenállásnak, mert a kondenzátorok a hegesztő feszültséget felvitték 4-es fokozaton 46 volt körüli értékre. 46voltról kisütve a kört, 2 ohm-al az 23 ampert jelent. 23 amper pedig 46 Volton 1000Watt. Tehát, 10-szer annyi volt az ellenálláson átfolyó teljesítmény, ami az eredeti értéke. A feszültséget mérsékelni elvileg tudom, mert a két db kondiból mondjuk az egyiket lekötöm. De szerintem akkor is kevés lehet majd a 100 Wattos ellenállás. Vagy rosszul gondolom? Hozzáteszem, szeretném inkább rajta hagyni mindkét kondit. Viszont, a kondikat jó lenne mielőbb kisütni úgy, hogy tönkre se menjen az ellenállás. Ha 4ohm 200wattos ellenállásokat veszek bele 2db-ot, akkor még mindig csak 400Watt. Ez szerintem élettartam szempontjából max. azt jelentené, hogy nem néhány varrat elkészítése után menne tönkre az ellenállás, hanem mondjuk bírná egy órán át. Ha nem szakaszosan használnám, hanem rendes varratokkal dolgoznék. Létezik 500W-os ellenállás is, amiből ugyanúgy akár 2db-ot is tehetnék, de igen messze vagyok attól az értéktől, amit pár éve javasoltak nálam hozzáértőbb fórumozó társak. Kérdésem a következő: Mit gondolok rosszul? Vagy csak a trafóm feszültsége túl nagy ahhoz, hogy 2db kondival büntetlenül megússzam? Lehet hogy mivel ez a gép egy kis egyszerű gép volt eredetileg, eleve úgy tekerték, hogy kondi nélkül is hozza azt a feszültséget amit kell és így kondikkal eleve feljebb leszek feszültségben? Nem kérdezek többet, mert gondolom, már így is üljek le 1-es. De ennek a gépnek el kell készülnie, mert akarom. Mielőtt bárki is elkezdene válaszolni a feltett kérdéseimre, meg szeretnélek kérni titeket, hogy senki ne jöjjön azzal, hogy 100-ért már tökéletes CO gépet lehet kapni. Nem érdekel. Én ezt a hegesztőt buhernyákolom már évek óta és élvezem. Tisztelettem megköszönöm ha valaki segít! A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2022
Itt igazán nem wattokkal kellene számolni, hanem az energiával (1/2CxU2), amit a kondenzátorok tárolnak.
Minél nagyobb a kondenzátor kapacitása, annál több energiát tárol. Minél nagyob feszültségre töltöd fel, négyzetesen annál több energiát tárol. Minél gyakrabban sütöd ki, annál több hőmennyiséget kell eltüntetned. Ennek az átlagának kellene jóval kevesebbnek lenni, mint az ellenállás terhelhetősége. Ha nagyobb ellenállású ellenállást használsz, akkor ugyan lassabban sül ki a kondenzátor, de kevésbé melegszik az ellenállás. Természetesen az ellenállást hűteni kell, csak úgy érvényes a terhelhetőség... Tehát mekkora a kondenzátor, és milyen gyakran sütögeted ki?
A kondenzátor kapacitását majd megnézem. Nem emlékszem fejből. Akkorát vettem, amekkorát szoktak tenni a gyári CO hegesztőkbe.
Használati módtól függ majd h hányszor sütöm ki. Ha vastag anyagot hegesztek, akkor egy vagy két csípést csinálok, majd megvarrom. De ha egy 100x200mm-es lemezt hegesztek mondjuk kocsin egy lyukas foltra, akkor 10cm-re juthat kb. 20 kicsi pont. Azt ha körbe pöttyögetem, lesz 100db is. Tehát percekig folyamatosan kell kisülnie pár mp-enként.
Semmi szükség arra,hogy 1-2 ohm legyen az ellenállás, lehet az akár 22 vagy 33, de akár 47 ohm is. Ha pontozó hegesztést csinálsz, jobb is ha nem sül ki azonnal a kondi, tartósabb szünetnél pedig lesz ideje kisülni, emellett a kontaktor nyitóérintkezőjét se terheli túl. A régi 1fázisú gépekben 47 ohm 16 W-os ellenállás addig szokta bírni amíg a lába el nem tört, de sosem égett el.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |