Fórum témák
» Több friss téma |
No itt vagyok, írom a fejleményeket: A vezérlő TWIST 230 - ennek a cégnek a gyártmánya. Felhívtam telefonon Őket, nagyon készséges volt az úriember. Elsoroltam az eddigieket és az volt a szakmai véleménye, hogy cseréljem ki a motorok kondijait. Szerinte nem az időzítés mászik el, hanem kondi hiba - kapacitás vesztés - lehet az oka a bizonytalan működésnek. Megmértem a kondikat multival(Fluke) és alkatrész teszterrel: az eredetileg 8 mikrós kondik 6.9 és 7.4 mikro (+ - 1-2 tized) Hogy ez mekkora problémát okoz azt nem tudom. (Most nem vagyok otthon, majd hét közepén kiderül...)
Nekem nem tiszta, végül stopperrel megmérted-e kapuidőt(amíg zúg a motor). A kapu mozgási ideje nem változhat.
Ha szorul a kapu, rossz a kondi, akkor ugyanannyi idő alatt kevesebbet mozdul a kapu
Ok...csakhogy te a motorok "működési idejét" emlegetted, hogy az változik: "fele annyi ideig működnek...a működési idő véletlenszerűen változik" !
Egy ilyen motor 2 db 100W-os izzóval is helyettesíthető a mérések/próbák idejére(kondi sem kell)...így a motorhiba nem befolyásolja a tesztet. A kondenzátor kapacitásvesztése miatt a motor "ereje" csökken... Apropó! ...milyen típusó tolómotorjaid vannak?
Kapu szorulás kizárva, az volt az első dolgom, hogy megnézzem, amikor először jelentkezett a hiba. Az orsókat szétszedtem tettem még egy kis kenést(grafitos zsír, kis motorolajjal hígítva, de nem voltak szárazak. A motorok csapágyai tökéletes állpotban vannak.
Való igaz, hogy nem mértem meg a működési időt stopperel és lehet, hogy ez triviális - és nagy - hiba. volt. Csak következtettem, hogy ha csak félig nyílik ki a kapu - és megszűnik a zúgás is - akkor akkor a működési idő változik. Lehet hogy full híbás volt a módszerem...most már mindegy. Ha beteszem az új kondikat, és jó lesz...akkor majd megiszok egy (két) felest a segítőkész fórumtársak egészségére...
Hú, az izzó nagyon jó ötlet, köszi !... Csak hát ugye így 67 évesen már nem úgy működik az agyam, mint 30 évvel ezelőtt...
Ilyen szettet szereltem föl kb. 6-7 éve.
Szerintem érdemes lenne a hibát 1db hozzászólásba röviden, tömören leírni, a vezérlő pontos tipusának a dokumentációját mellékelni, hátha aki ötlete annak aki most kapcsolódott be.
Gondolom, nem toló, hanem szárnyaskapuról van szó, bár ez még mindig nem derült ki, csak következtetetk
A szárnyaskapu motorja is nevezhető "tolómotornak"... Nem tolókapu-motort írtam...
Időközben már kiderült, hogy 6-7 éves Titan 300 motorok vannak. A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2022
Itt kezdődött a "kálváriám"...
Azzal kezdeném, hogy megvizsgálnám, amikor rendellenesen áll meg, akkor történik-e lassítás? Villogó lámpa van? Az is kikapcsol? Változnak a kapuszárnyak késleltetései?
Biztos nincs felcserélve a nyitás/zárás? Meddig volt jó? Volt egyáltalán jó? Hogy kezdődőt?
Esetleg az infrákat átkötöd, mit csinál. Lehet egy pók szórakozik veled. Ha már panelt cseréltél, nem nagyon marad más, a kábelezést megrágta az egér, leégett az egyik motor, hibás az esetlegesen létező külső gomb.. Leginkább az infrákat gyanúsítanám. Esetlegesen a 230V stabil? A motornál ráakasztott vasalóra mennyit esik? ( bár ez már a nagyon nagyon kétségbeesett tipp )
Az infráknak van visszajelző LED-jük a vezérlőn...ha azok lépnének működésbe, az azonnal "látszódna" (persze, csak ha tudjuk, hogy mit kell nézni).
Kicseréltem a motor kondikat és.... normálisan működik, ahogyan kell... (de nem dícsérem tovább, mert lehet, hogy holnap már...)
Pár infó utólag: infra nincs, motorok, kábelezés rendben, mechanika (orsó) nem szorul, villogó van... Köszönöm a hozzászólást, tanácsot, tippet (és a türelmet...): pipi, SzilCsong, proba fótumtársaknak... (bocs, ha kihagytam valakit...) A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2022
Hja, ha a stopperrel kezded, megspórolhattál volna magadnak pár álmatlan éjszakát
Azért kíváncsi lettem volna, hogy az új "8 mikrós kondik" - ugyanazzal a műszerrel mérve - hány mikrósak voltak...
Ha a 8 helyett 7µF körül van, akkor jónak kéne lennie még bőven, azért kérdeztem, hogy a lassítás, az meg van-e, mert esetleg abba tud beleszólni, ez a minimális kapacitásvesztés
Az előbb cseréltem egy motorba kondit, a 30 helyett volt benne 15uF, annyi volt a külömbség, hogy nem indított olyan izmosan, de amúgy tök jól működött vele, nem hiszem el, hogy ennyi számítana.
Sziasztok!
Használatban van egy Avidsen MP300GLM típusú kapunyitó és interneten nézegettem a dokumentumokat de sajnálatosan francia nyelven van csak fent. Lenne valakinek magyar nyelven is a teljes dokumentum? Illetve elkezdett olyant csinálni hogy kinyitódik teljesen de utána vagy becsukódik vagy csak részlegesen vagy csak az egyik oldala csukódik be. De volt olyan is hogy nem nyitódott ki. . Szóval mi lehet a baja ?
Remélhetőleg a motorokat ellenőrizted...a szénkefék nem kopottak. Ha mégsem, akkor kezd ezzel!
Sok más nyelven (persze a magyar nincs köztük) létezik hozzá leírás, a vezérlő típuszáma alapján kereshetők...
Megnéztem
Kiderült mi volt a baja A kábel meg volt törve Ki lett cserélve viszont egy tranzisztor és most az 1-es motor a 2-es helyére a 2-es motor meg az 1-es helyére lett kötve De működik ez gondot okozhat ?
Nem mértem meg..... de most már ROHADTUL nemis érdekel... Mer ugyanott tartok ahol másfél hete... Sajnos elkiabáltam, hogy jó... Igen megmértem stopperrel is, de csak megerőrítette a korábbi - szemmel és füllel történő - megfigyelésemet. Kb. 18 másodperc működés kell (WORKTIME1, 2 trimmer) a teljes nyitáshoz. Kipróbálom 2-3-szor, ok. Másnap már pl. csak 12 mp.-ig működik. Aztán következő teszt lehet hogy már csak 10 mp...
De hétvégén már nyugit szeretnék...nem akarok róla beszélni... Majd jövö héten fölhívom a gyártót.
Hali!
Van blokk érzékelő áramkör a vezérlőn? Lehet az szól bele?
Melegen jó, hidegen nem, szorul a kapu. Piszkáláskor jó, utána nem, kontakthiba a vezetékezésben. Motor helyére 60-as izzó vajon mit csinál? Biztosan jó panelre cserélted annak idején? Vagy azt is pont ezért tették ki....?
Szia !
Nincs benne, tehát az a hibaletőség is kiesett...
Tegnap nem szorult, ma igen ? Nemrég lett bezsírozva, mert azzal kezdtem, amikor először jelentkezett a hiba. De különben nem volt száraz amikor szétszedtem, volt rajta zsír.
Ami most van benne vezérlő, az vadi új, kb. 2 hetes. Az új csalakozósorral kötöttem be a panelt. Izzóval még nem próbáltam, de megmértem, magvan a 230 a motorok kapcsain amikor forognak... Az én dilemmám még mindig az - a kezdetek óta, hogyha egyszer egy trimmer beállítok valahova, akkor a mikrovezérlő miért olvas ki más értéket x idővel később ? Vagy nem is úgy működik az egész szerkezet ? A régi panelnél erre gondoltam, hogy kontakt, vagy forr. hiba, de most ???
Nyugi, mert ilyen hiba, hogy elmászik a menetidő, nem szokott lenni trimmer potméter miatt, max nagyon gyalázatos állapotú, beázásosnál láttam.
Lényeges dolog lenne lecsekkolni, hogy ilyenkor belassít-e? A villogó lámpa is kikapcsol hamarabb?
Bevallom a lassulást nem figyeltem, de a villogás megszűnik amikor a kapu megáll(illetve 2-3 másodperc múlva). De most nem vagyok otthon, majd holnap vagy holnapután.
No, újabb fejlemény: felhívtam a gyártó céget és elmeséltem a gondjaimat. Újra leírom, hogy bárcsak minden szolgáltatásnál ilyen készségesek volnának... Volt még pár tippjük amit "online" megcsináltam. Aztán azt mondta a szervizes is, hogy ő még ilyen hibával nem találkozott. És most jön a hab a tortán: rögtön felajánlották, hogy beállítanak egy panelt arra az időértékre amit megadtam(teljes nyitási idő) és elküldik nekem futárral, aki visszaviszi a rossz (vagy annak hitt) panelt ! Le a kalappal ***** kaputechnika***
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |