Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a választ.
Az adatlap szerint 50Kg-ig lehet használni. Viszont én kézzel is le tudom fogni. Nemtudom hogy a FET-ek tudnak e veszíteni az erejükből? A Speckó 8 pines kis IC-k hajtják meg őket. Mivel nincs HALL szonda, gondolom figyelniük kell a visszajövő indukált jeleket is. Ráraktam egy hoverboard kereket is próbára. Annak voltak HALL szenzorai Szépen forgott, de ugyanúgy le tudtam fogni.
Egy söntellenálláson (szerintem) nagyon sok a 2V -os feszültségesés, főleg egy 20V -os rendszeren.
Általában 10-100 mV -os feszültségesésre szoktak söntöt méretezni. Nem forrósodik nagyon? Bár mivel rövid ideig üzemel, lehet nem tud felmelegedni sem annyira. Mérni (vagy számolni) kellene áramot. Minél nagyobb az áram, annál nagyobb a feszültségesés. Talán túláram van (ami utalhat zárlatos motortekercsre), esetleg azért áll meg nem? Multiméterrel azt nem tudod kimérni, oda legalább egy mΩ mérő kell, de inkább áramgenerátoros ellenállásmérés tekercsenként külön külön. A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2022
Ismét szeretném "bosszantani" a közösséget :
Alaphelyzet: indulás a garázsból hideg (legalább 12 órája állt) rendszerrel. Rásegítés ~75% (alacsonyabb fokozat). Indulás : felül bicaj, lábbal ellök, pedál forgatni kezd - növekvő erővel 1, a rásegítés kb. a második pedál fordulatnál finoman megjelenik, majd egyre erősebben "tol". 2, pedál megmozdítása után, hátbaverősen jelenik meg a kért rásegítés. 1 eset ugye a nyomatékszenzoros, a 2 a forgásérzékelős rendszer jellemzője ? Egy bicaj viselkedhet a két módon ? Vagy haldoklik valami a rendszerben ? másik számomra értelmezhetetlen viselkedés : enyhe emelkedő, kb 20 km/h sebesség ( tiltás 24nél) pedálfordulat kb 50/perc. A hajtás "pulzál" kb a pedál forgással szinkronban. Szenzor- vagy motorhiba ?
Szia. Ez a nyomatékszenzor nekem új, de a google sem dob ki rá képet. Szerintem az e-bikeoknál nincs nyomatékszenzor (vagyis az átlagos, egyszerű, 1millióFt alatti), hanem csak sima hall szenzoros pedálszenzor van.
Hol lehet a nyomatékszenzor? El sem tudom képzelni, hova lehetne ezt rögzíteni? Mert nyomatékot mérni bonyolult és drága. A vezérlődbe beépített gyorsulási görbe okozhatja a jelenséget (valószínűleg nem módosítható). Én találkoztam olyan e-bikekal, ahol ha elkezdted tekerni, azonnal ráengedte a 250W-ot a motorra, aztán gyorsult mint egy őrült, még ha csak 1m-t akartál előre gurulni, akkor is... Nálad a rásegítés fokozata kb. úgy működhet, hogy a motorra jutó teljesítményt korlátozza be. Az emelkedőn valószínűleg elfogy az ereje, 250W nem valami sok. Az emelkedőré még az a tippem, hogy gyorsabban szeretnél tekerni, mint ahol a motor segíteni tudna, így amikor lelassulsz kicsit, akkor rátol 250W-tal a motor, felgyorsulsz, akkor nem tud segíteni, majd lelassulsz ismét. Egyenes terepen is hasonlóan működhet, de ott nem veszed észre a "rángatást", mert ott nincs ilyen erős lassító tényező (emelkedő). Kipróbálhatod, ha kicsit lassabban mész az emelkedőn, akkor is csinálja-e ezt a hibát. Ezt én a szabályzóra fognám, haldokolni nem hiszem hogy bármi haldokolna. Vagy működik, vagy nem. De a hibás működés az már benne van a szabályzóban.
Valami ilyesmi cucc van középen...
Nem szedtem még szét, mert nincs hozzá szerszámom, de alul - ahol a kábelek bemennek a vázba-, látszik valamelyest ... Igazán az induláskori viselkedésén csodálkozom - a néha lehelletfinom, néha meg hátbaverős indulás ... Érdekesség : a gépköny szerinti 50-60 km helyett sokszor megyek 60-80, de sikerült már 110 km is egy töltéssel - szerelőm mosolyogva: nyomaték alapú rásegítés ...
Márpedig a középmotoros elektromos kerékpárok 9x%-a nyomatékszenzorral, az agymotorosak pedig forgásérzékelővel (pedálszenzoros) érzékelik a szükséges rásegítés mértékét.
Éttem már. Középmotoros bicikli a kulcsszó. Olyanom még nem volt. Ott van hely is az érzékelőnek, meg az nem a 20eFt-os kategória.
A weboldal amit linkeltél pont mindkét fajta szenzort mutatja. Nem raknál fel képet a bicód motorjáról? Teljesen jogos a kérés, mert nem is tudjuk, milyen bicikliről beszélünk.
Az ERider névnél láthatóhoz hasonló az enyém is (monoblokk, tegelyre szerelt lánccsillag...)
Motor: hátsó kerékben, 300W, 8-as lánckerék-csoporttal... Bocs, telefonról valamiért nem tudok képet feltölteni...
Akkor lehet esetleg a gázkar? Nézd meg, milyen határok között megy a vezérlőbe bele a fesz a gázkarból.
A FET nemigen fárad el, hacsak nem melegszik - ilyenkor lebeg és ott disszipálódik el a teljesítmény egy része. De ezt csaknem kizárhatónak tartom.
Nincs gázkar. Lábbal meglökik és megy amíg le nem lépnek róla.
A söntöt áthidaltam. Semmi változás Az akkumlátorját megtoldottam még 5 amperral. Igaz a mérés nem indokolja, de már kínomban azt is kipróbáltam
Amikor lelépnek róla, mit érzékel, mitől áll meg?
Az 5 Amper alatt amperórát értesz? Esetleg kis akksi sorba? A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2022
Egy foto szenzor érzékeli ha rálépnek.
5 amperos tápot kapcsoltam párhuzamosan az aksikkal. 2 ampert ránt meg amikor lefogom a motort. Egy 100 watt-os motornál az kevés. Nem tudom szoftveresen legyengítheti e magát valamiért?
Nem hinném, nem sok ertelme lenne. Gyerek mit mond: hirtelen állt meg vagy fokozatosan jött elő a hiba?
Őszintén szólva nem biztos, hogy érdemes vele többet foglalkozni. Valószínűleg a szokàsos kínai hulladék. Esetleg újravezetékezni. Vagy ha nagyon ráérsz, megnézni a vezérlőt. Szinte kizart, hogy ki-be módon működne, valami meglevő szabályzót faragtak át, esetleg fixen bekötve a gázt a panelen. Internet mond valamit a típusra? Más nem küzd ezzel a problemával? A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2022
Szakmabéli ismerőseim még nem is hallottak ilyen HALL szenzor nélküli kerék meghajtásról.
Ilyen vezérlőt nem találtam a neten. Lehet hogy tervezett elavulás áldozata a ketyere.
Pedig van, nagyon kis teljesítmények esetén, (pl. winyó motor) egészen természetes.
De van nagyobban is, mondjuk tényleg nem általános. Valamiért a szenzoros elterjedtebb. Vannak vezérlők, aminek mindegy, át lehet állítani. A 100W a csúcs, nem annyit vesz fel mindig, az én magam készítette, kétmotoros rollerem annyival visz engem (95+ Kg) kb. 12Km/h-val sík terepen. Ha lépésben megyek vele, akkor kb. 40W. Az meg pont a lefogott kerék felvett teljesítménye mérésed szerint. Csak bele kellene kukkantani a vezérlőbe, ha ráérsz. Valahova el kell mennie a kakaónak. Gyerek milyen súlyú? De az új árát látva nem éri meg a befektetett időt. Megnéztem a neten, semmi érdekes, csak a rekláminfók minden nyelven. Ügyvezető: Alfred BLANK - hehe. A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2022
Van, és annyira intelligens hogy kis fordulaton is olyan nyomatéka van mintha szenzoros lenne, tulajdonképpen a fordulatból "megjósolja" a kommutáció idejét, persze az elindulás pillanata az bizonytalanabb mint a szenzorosé.
Fokozatosan adja rá a fordulatot.
Az elektronika agyon van mérve. 80 amperes meghajtók és azok FD2103-as meghajtói is rendben. Arra is gondoltam hogy a tekercs figyelő ment e el. Tekercsekről ellenállás osztáson keresztül megy a fő ic-be a jel. De ha rossz lenne akkor nem érzékelné a meglökést. Sőt, ha visszafelé lököm nem is indul.
Hogyan fordítanátok a Speed & Torque Integrated Sensor kifejezést ? Lehet félreértek valamit ?
gyártó oldaláról Barátunk Gugel szerint : Integrált fordulatszám és nyomaték érzékelő A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2022
Jól. Mi a gond?
A pulzusokban (frekiben) kódolja a fordulatszámot, az amplitúdóban meg a nyomatékot (35mV/Nm).
Csak azon töprengek, hogy biztonsági szolgáltatás lehet-e, hogy a -szerintem- magasabb szintű nyomatékmérés hibája esetén "átvált" a rendszer fordulatszám alapján szabályozásra ?
Elképzelhető. Ha a nyomaték bizonytalan, hiányzik vagy hihetetlen, mást nemigen tud csinálni.
Esetleg totál kikapcsolni.
A söntöt én visszakötném, az a védelem...
Rengeteg szenzor nélküli motorvezérlő van, kapásból a modellautók nagy része ilyen, pl. a Traxxas X-maxx-ben található szett is ilyen, 8S (33V) 200A (kb. 6kW csúcsban).
Légyszi' segítsetek értelmezni :
Jól gondolom, hogy a mellékelt táblázattal programozható e-kerékpár vezérlő valahogy így működik ? A kiemelt sor alapján 3, vagy 5 fokozatban lehet a rásegítést változtatni. Gyakorlatilag a vezérlő valami olyasmit csinál, hogy a pedálérzékelő (egyszerű forgásjeladó) engedélyével meghúz egy "virtuális gázkart" a kódolt mértékig ? pl.: GEAR3 esetén ha van pedálforgás, a virtuális gázkar 3V jelet ad ami (állítólag) ennél a gépnél 15.7 mérföldes* sebességig gyorsít ? * kb 25 km/h
Sziasztok. Kb. 2,5 éve, youtubos videók alapján csináltam egy ebringát. Már nincs róla képem, de a lényege az hogy egy bolhapiaci 18V-os akkus fúrót összefogtam egy kisflex fejjel, arra egy 14-es anyára egy kisebb lánckereket tettem. Az első villába tettem egy racsnis hátsó kereket. Akormányra rögzítettem a fúró szabályzóját. Az akku, egy 4 cellás li-ion, kb 10Ah. A gép, egy kb 1400 méteres útra készült. A garázsba ki és vissza haza.
A képessége 28-31 Km/h vízszintes úton, viszont hazafelé egy gyenge emelkedőn, csak pedálozással bírt felmenni, fúróval megállt volna. Ez még nem is lett volna gond, csak a fúrógép már zajosan működött. Ezért. Beszereztem egy 24V 300W 3000-es fordulatú használt, valamilyen járgányba való motort. Szénkeféset. Ezt is egy flexfejjel bővítettem és most 8-as ékszíjjal hajtatom az első kereket, de az eddigi aksival és a fúrógép szabályzójával. Csak most készült el az elmúlt szombaton. Egyenesen 23-24 Km/h a sebessége, a dombon felfelé felmegy ugyan motorral, de 14-16 Km/h-ra belassul. A tapasztalatom az, hogy míg a fúró hajtotta a bringát, addig a szabályzó gyári hűtőbordája (tapintásra) úgy 50-60 fok körül lehetett. Most, hogy ez a 24V-os motor hajtja, a borda talán a 40 fokot sem éri el. A kérdésem az lenne, hogy létezik az, hogy a 24V 300W-os motor ugyanabból az aksiból kevesebb árammal megy, mint az akkusfúró? Gondoltam teszek ki pár képet. Azt nem mondom, hogy büszke vagyok rá, de nekem nagyon tetszik. Halk lett. Kicsit gyenge, de már rajta vagyok a teljesítmény növelésén.
Mert másabb áttételt alkalmaztál, és (írod is) hogy a végsebesség emiatt kb 80%. Az azt is jelenti, hogy csak a kerék és út közti súrlódási ellenállás (gördülési ellenállás rövidebben)-ra fordított teljesítmény 80%-ra csökkent. Csükkent a közegellenállásra fordított teljesítményigény is, méghozzá az eredeti légrllenállásod 0,8X0,8 szeresérr (0,64) ;Bár ez ilyen kis sebességeknél nem számottevő, de minden plusz ellenállás teljesítményt kér. Ha csökkented az ellenállásokat, akkor csökken a teljesítményigény.
Emiatt kevrsebb áram kell átszaladgáljon a hűtőborda alatti hűtendőn, tehát kevésbé is melegszik. A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2022
Szia. Az igaz, hogy a fúróban sok a mechanikai alkatrész, az sok energiát vesz fel. Az is, hogy kicsit lassabban megy, de a dombot mégis jobban bírja és akkor sem melegedett a borda.
A motorod is nagyobb lett, jobb hatásfokkal működik, főleg, hogy szinte mindig maxon teker. De bringához ez mind kicsi. Nem a 300W-ra gondolok, hanem a motor méretére. Nyomatékban nagyon keveset tud (még áttétellel is), ezért lassulsz le annyira.
Nálam tapasztabbak !
-Mennyire valószínű, hogy az e-bicaj motorvezérlője "ad" 6V feszültséget világításhoz ? (két bicajjal volt eddig szerencsém, az egyik adott, a másikat még nem szedtem szét) -Ha nem ad világításhoz delejt, hogyan lehet(ne) a 36V rendszerről működtetni a "normál" bicajlámpákat? -Valaki valahol már tudott "szerezni"- vásárolni ilyen csatlakozókat ? Köszönet M.
DC-DC step down konverter kell neked, vagy keresheted DC-DC Buck konverter néven is...
Feltéve, ha normál izzó van benne. Ha LED, akkor meg meg kell nézni, hogy van e benne áramkorlátozás. Ha nincs, akkor olyan konverter kell az előbb leírtak közül, amin van áramlimit szabályozó poti is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |