Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Az "old bootloadert" válaszd ki feltöltéskor.
Az "old bootloader" kiválasztásakor a program egy ideig masszívan tekert, majd kiírta, hogy nem sikerült feltölteni a kódot. Ezek szerint ez nem "old bootloader" Arduino Nano.
A kontraszt trimmer a VSS, VDD és VO pontokra csatlakozik a kijelzőn a rajz szerint. Az egyik csipesz VSS-en volt, úgy mértem a másik két lábra, de bármilyen kombinációban 4,65V-ot mértem, ami nem változott a trimmer tekergetésére sem.
Kijelzőnek ilyen 20×4-est raktam, mert a videóban is ilyennel szerepelt. Viszont tudja-e valaki az adatlap szerinti példa bekötését a kijelzőnek, hogy ott hogyan tették a kontraszt trimmert? Gyanús ez nekem.
Van itt egy kapcsolási rajz a Shematic szöevg alatt . Így kösd be ! És bekötés után én ki szoktam mérni a kábeleket hogy minden oda megy-e ahova kell és zárlat ne legyen ott ahol nem szabadna kapcsolódniuk.
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2022
Idézet: „de bármilyen kombinációban 4,65V-ot mértem,” Na ezt részletezd légyszives!!! Amit írsz, az számomra ezt jelenti: Az egyik álló és a mozgó között 4,65V Másik álló és a mozgó között 4,65V És a két álló között is 4,65V Mekkora a tápfeszültséged? A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2022
Talán mert zárlat van a pozitív feszültséged (ami jelenleg gyanítom 4.65V) és a poti középső lába közt. Így ha valóban maximum kontraszton van az LCD, nem is fogsz látni semmit a sötét négyszögek helyett...
Mondjuk, ha tennél fel normális minőségű képeket az alkotásról, ahol látszik, hogy mi merre megy, sokat segítene.
Ill ott van a példaprogramokba a hello világ teszt, azzal kéne kezdeni.
Nem lehet, hogy valahol szakadt az a test a panel felé? Ha mindenhol 4,65 Volt van akkor ott valami hibának kell lenni!
Hmm... A trimmer középső lába a V0, az egyik szélső lába a negatív, a másik szélső pedig a pozitív, ha jól látom! Lehet, hogy én úgy tettem be, hogy az egyik szélső és a középső láb a VSS és VDD... Rosszul tettem be a kontraszt trimmert?!
Ezalapján úgy tűnik, hogy sikeresen félreértelmeztem és rosszul tettem be a kontraszt trimmert!
A tápfeszültségem 5V, amennyi az USB szabvány.
Azért egy poti bekötése rajz alapján, nem egy atomfizika.... Főleg, hogy ott a próbapaneles vezetékezés is.
Nem hiába mondtuk már egy csomószor, hogy tanuld az alapokat, de....
Fénykép felrakása sem sikerült, pedig az annyira nem nehéz, és az itteni felhasználók 90%-a azonnal kiszúrta volna a hibás bekötést. De reszelni a fin*ot néha jobb, akár napokon keresztül...
Pont ezért írtam, a fotót, mert több szem többet...
Csomószor lett mondva, hogy az alapokkal ismerkedjen meg, de nem... Ha jól sejtem, ez a billentyúzetes projekt, már vagy 3 éve téma nála. Azért ennyi idő alatt, az alapokkal meg lehet ismerkedni. A segítségeket meg meg se fogadja, csak akkor minek kérdez?!
Nem kérdez, csak beszélget Az alapokat nem hiszem, hogy meg fogja tudni bármikor is tanulni. Ami nem baj, csak olyan rossz olvasni, hogy még a segítséghez szükséges infókat sem tudja átadni. Én pl. nem értek a klónozáshoz, tehát nem fogok egy klónozó készletet rendelni, hogy majd a fórumot elárasszam a hozzászólásaimmal, miszerint nem működik semmi... Mindenkinek tisztában kellene lennie a saját képességeivel.
Jó, csak azért egy elektronikai oldalon, ahol azzal foglalkoznak, és a kérdés is olyan, illene az alapokkal tisztában lenni. És azért lássuk be, az alapok nem olyan vészesek.
A kínai Arduino Nano-k amikhez eddig volt szerencsém, nekem az old boot loaderrel ment, de lehet neked eredeti gyártmányod van amit hivatalos márkakereskedőtől vettél...
Idézet: „Arduino Nano with old bootloader lapot kell a programozáshoz kiválasztani (vagy a Diecimila/Duemilanove with ATMega328 lapot) a régebbi lapka esetén. forrás: TavIR ”
Pedig innen vettem a HEStore-ból ‒ akkor kifogtam egy "eredetit"?
OK , és most átkötötted? Jó lett?
Még nem kötöttem át, annyira nem vagyok gyors. Jelentkezek, ha jutok valamire...
Rendben...
Mérj ellenállást a trimmeren. Tönkretehetted a hibás bekötéssel.
Pedig a linkelt oldaladon való kapcsolás, és program működik. Csatolt kép, nem szép, csak szó szerint összedobtam, hogy működik e....
Nem túrtam USB-s csatit, így a pötyögős részt nem teszteltem, de a kurzor rendesen villog, és várja a pötyögést
Te hogyan kötötted a kontraszt trimmert??
Ahogy a rajzon van.
Ugye eszerint??
Ugyan az a kettő.
Ez is, meg a másik is.
Másképpen: Poti két vége a tápfeszültség mínusz és plussz LCD-n 1 és 2 láb, poti csúszka LCD-n 3 láb. LCD szereti, ha 1 és 2 lába közé 47nF-100nF kondit beteszel minél közelebb.
Egy képet rakj fel a trimmered bekötésedről, akkor tisztábban látnánk a helyzetet.
Az LCD bekötésénél nem lehet kontakt hiba esetleg? Ellenőrizted már? A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2022
Sziasztok!
Semmi tapasztalom a li-po akkumulátorok terén, légyszi nézzétek el nekem ha böszmeséget kérdezek. Rendeltem esp32 lolin Lite modult, amin beépített akkumulátor csatlakozó, töltő áramkör van. A doksi amit kaptam hozzá azt írja maximum 500mA töltő áramot tud 3,7 voltos akkuval. Ebből hogy tudom kideríteni hogy mekkora a legnagyobb kapacitású akkumulátor amit rá tudok tenni?
Vagy ez azt jelenti hogy minimum 500mah akkut kell használni az (1C töltés miatt) a maximum meg csak a töltési idő miatt lényeges?
Bocs már nem tudtam szerkeszteni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |