Fórum témák
» Több friss téma |
Pontos típus alapján Te is tudsz guglizni, esetleg hasonló kialalkításúval ki lehet váltani.
Kiszeded, szétszeded. Vagy szédszedhető roncsolásmentesen vagy nem. ez utóbbinál kész is vagy mert javíthatatlan. Ha bontható, jellemzóen megszorul, tömítőgyűrűk hibája miatt vízköves vagy rozsdás lesz. Látni fogod hogy kuka vagy érdemes vele bíbelődni. Nem tudom a működtetője mi, mechanika, szolenoid, motor. Lehet az romlott el vagy szorul. Vagy nem kap működtető jelet. Míg nem szeded szét semmit nem lehet tanácsolni. Jóformán mindent lehet Macgyverkodni, a semmiből felépíteni, kiváltani, javítani. Ezeket a köröket neked kell megfutni, ha semmi affinitásod, készséged, tapasztalatod és szakértelmed nincs az ilyenekhez, vagy kedved nincs hozzá akkor B opció, kazáncsere. Szerelő nem fog ilyennel elvacakolni fél napokat mert akkor az óradíja lesz horror, ezért nincs javítás csak cserejavítás manapság. A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2022
Szia! Ettől több helyen is fellelhető alkatrész de a Te készülékedben lévő darab száma volna a mérvadó a keresésben. Ha a motort leveszed és az forog azaz átáll üzemmód váltáskor akkor azzal nem lehet probléma de ha nem mozdul akkor vagy mikrókapcsoló nem kapcsol vagy a "bakterek" nem érintkeznek benne. Ha a szeleptest betéttel lenne probléma azt csak kiszedés után tudod beazonosítani és megfelelőt keresni helyette ha javíthatatlan (ami nem valószínű), mert az "O" gyűrűk szoktak felkeményedni és megdagadva beragadni a szelepülékbe.
Sziasztok!
Buderus GB022-24 HMV tarolos kazanunk folyamatosan dolgozik, nem hagyja abba a melegitest, igy barmennyire veszem le a csapvizes homersekletet, az egetoen forro. (termosztatot levettem, igy futes nem kavar be) Hibauzenet nincs, es a kijelzon sem ir ki a szokasosnal magasabb homersekletet. Tudtok segiteni mi lehet a gond vele? Koszonom!
Üdv! Nemrég költöztem albérletbe és Bosch gaz 4000w van beszerelve. 2 napba és egy orosz videóba került mire működésbe hoztam(ez volt 1 hónapja) most viszont ismét nem termel meleg vizet. Hiába van akár maxra tekerve a melegvíz, egyszerűen nem kapcsol be. Kinyitom a meleg vizet és a bojler maga sose kapcsol be, sose lesz melegvíz.
Egyedül akkor csinál valamit ha hosszan nyomva tartom a resetet és úgy újra indítja magát. Akkor addig van meleg víz de amint "észhez tért" ismét nem kapcsol be csak ha újra resetelem. Van valami amit tehetnék vagy szakértővel nézessem meg?
Szia! Lennie kell valamilyen hibakódnak ha ilyen probléma van a készülékkel. Ehhez pontosabb típus azonosítót kellene megadnod de ha beírod a googléba és pdf-t keresel mindent megtalálsz erről a készülékről. Ha nincs HMV készítés az lehet NTC hiba is főleg ha figyelembe vesszük a bitermikus hőcserélőt ami magába foglalja a rá jellemző vízkövesedési problémát. Az előremenő víz hőmérséklet érzékelő a hőcserélő vízkövesedése miatt az értékét nem tudja megfelelően változtatni így vélhetően túlmelegszik és az elektronika lemodulálja a lángot. A mérésben mindkét NTC értékeit figyeli az elektronika és azok időbeni változói határozzák meg a moduláció mértékét. Nagy a valószínűsége, hogy egy savazás ráférne erre a készülékre ha az NTC-k értékei jók. A "bosok"-ban kis értékűek "szoktak" lenni az NTC-k, talán néhány kilóóhm nagyságrendűek és elég szűk tartományban mozognak az értékeik működés közben. Példának okáért:Bővebben: Link Bővebben: Link
Az Amica kazánban NINCS váltószelep! Ez elkeserítő, de így van!
A fűtés és a melegvíz készítését két szivattyú végzi, a szétválasztásról visszacsapó szelepek gondoskodnak. A fűtési szivattyú visszacsapója nyitott állapotban van beragadva, azt kell kicserélni. Ha jól megfigyeled, akkor HMV készítésnél a radiátorok alsó része kezd melegedni felfelé, nem úgy, mint fűtésnél. No, mi a teendő? Először is keress egy értelmes szerelőt! Az Amicákban a fűtési szivattyúkat szerelték a kazánon belül és kívül is. A visszacsapók jellemzően bent voltak, de lehetnek a külső szivattyú előtt vagy után is. Ha kint van, az az ideális szerelés szempontjából. A visszacsapó szelep bármelyik fűtéstechnikai boltban beszerezhető. Ha a kazán külső kazánházban van, akkor érdemes fémbetéteset venni, az nem szorul meg (annyira) viszont kicsit csörömpöl. A szállítási irányra meg figyelni.... Arra azért kiváncsi lennék, hogy a "mester úr" melyik alkatrészre bökött rá a kazánban, hogy ez a váltószelep az, ami már nem beszerezhető!
Végül is ami nincs, azt elég nehéz beszerezni. Kicserélni meg végképp.
Pedig a nincsel, a semmivel való kereskedésnek, üzletelésnek szép hagyományai vannak! És jól lehet élni belőle!
Lásd a híd építését a munka világába. Vagy az igazi, világméretű bizniszt, a nagy semmivel való kereskedést, a széndioxid-kvóták adás-vételét!! Erre a váltószelep , visszacsapószelep témára csak azért reagáltam -azon túl, hogy hátha segítek egy kiszolgáltatott emberen- hogy rávilágítsak, micsoda dilettánsok vannak a pályán. Persze, tudom, a kőművesek, burkolók, autószerelők között is.
Szia! Teljes mértékben igazad van! Én csak egy kibicelő vagyok és most nem néztem utána ennek a szám szerinti típusnak csak most így utólag. Kettő visszacsapó szelep is van a rendszerében de motoros szelep az NINCS. Hmm, ha körültekintőbb lettem volna és odafigyelek, hogy ez egy álló kazán és nem cirkó akkor nem futok lyukra. Elnézést kérek.
Ne kérj elnézést, hiszen nem vagy gázszerviz! A baj az, hogy sok gázszerelő megpróbál gázszervizt játszani! De nem megy nekik, az ügyfeleiknek viszont komoly károkat okoznak.
Viszont neked van akaratod, kitartásod, érdeklődésed, hogy információkat bogarásszál össze a neten Azt, hogy mi a különbség a gázszerelő és a gázszerviz között, egy villanyszerelős példával szoktam bemutatni: a jó villanyszerelő kivési a falat, behuzza a vezetékeket, földelést csinál. A kapcsolók szépen vízszintesek, működnek, a vasaló nem ráz......Mindenki elégedett. De senki sem viszi hozzá az elromlott számítógépét, tévéjét, mosógépét javítani. Pedig azokban is villany van. Talán így érthető, hogy miért fontos a megfelelő szerelő megtalálása.
Sziasztok.
Szívesen megmutatnék egy szerelést, 2 emeles házban található, gázkazán, alatta ledig melegvíz tároló. A csövezést én teljesen hibásnak találom, az elektronikai bekötés úgyszintés hibás, a melegvíz keringetője mindig teker, a fűtés szivattyúja sosem, a házban a hőmérséklet egyedül a kazánon beállított használati melegvíz hőmérsékletétől függ, a szobatermosztát nem befolyásol semmit, a víz keringése a radiátorokban nagyjából gravitációs módon történik (nagyon lassú...). A meleg idő beálltával át lehetett a kazánon levő kapcsolót "csak melegvíz" állásba állítani, valami történt is, mert a radiátorok csak picit voltak langyosak, előtte melegek voltak. Mondjuk nyáron a langyos radiátor elég zavaró, úgyhogy most elzártam az előremenőnél levő szelepet/csapot. Két skicc van, egyik az aktuális bekötés, a másik az "ahogy kellene" bekötés. Nagy lesz a kép, ha nem képre, hanem az alatta levő IMG... fájlnévre kattintotok. Helyes a gondolatom, miszerint a fűtés az a melegvíz "mellékterméke"? Azt gondolom, át kellene a csöveket kötni, hogy a fűtés rendesen működjön... Köszi. A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2022
Véleményem szerint, ha a fűtés keringető irányát megfordítanád, már hatalmas előrelépés lenne.
Nem tudni: A keringetők teljesítménye? A melegvíz körbe fele teljesítményű is elég. Szobatermosztát mit vezérel?
"fűtés keringető irányát megfordítanád", - Lehet, hogy ez lett volna az eredeti cél? Viszont a gravitációs keringés akkor is megindulna magától a fűtés körben, mert a melegvíz puffer alján kb. 40fokos víz van, a radiátorokban meg szobahőmérséklet.
Szobatermosztát nem vezérel semmit, rossz a bekötése a gázkazánnál, egyedüli beállítási lehetőség a használati melegvíz hőmérséklete. A szobatermosztát először rossz bus címen volt, akkor semmit sem lehetett beállítani, átraktam a 3-a címre (ez működött), ekkor be lehetett állítani a nappali és az éjszakai hőmérsékletet, de a kazán nem reagál rá egyáltalán. A haszn. melegvíz keringető 0-24 teker. Én átéppítetném az "így kellene" rajz alapján, kellene egy plusz visszacsapó szelep. A keringetők teljesítménye: haszn. 95W, fűtés 54W, de mindkettő állítható 3 fokozatban. A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2022
Nos, a gravitációs szempontból a két rajz egyforma. A második rajzon sem állítja meg semmi. A dilemmám, hogy az egyik kör működése magával viszi a másik kört is, még ha nem is akkora hozammal.
Az a meglátásom, 1 keringető és 1 háromjáratú szelep lenne a megoldás. Vagy két szivattyú 1 mágnes v. motoros szelep. A fűtés-melegvíz egyszerre nem fog menni, a bojler hőmérsékletét figyelni kellene, hogy a kazánvíz ne legyen alacsonyabb, mert akkor puffer lesz.
A gyári megoldások miért nem jók? A rajz nem ehhez a kazánhoz tartozik de a tárolóhoz való kapcsolása a két szivattyúval és azok visszacsapóval való elválasztása egymástól valahogy így nézne ki.
Hutty: A fűtés-melegvíz nem kell, hogy egyszerre menjen. A melegvíz lenne az első. "a bojler hőmérsékletét figyelni kellene, hogy a kazánvíz ne legyen alacsonyabb, mert akkor puffer lesz." - ezt nem teljesen értem. A kazán alatt melegvíz tároló van, szóval az mint puffer működik, nem?
VIM: átnézem, értelmezem a rajzot, köszi. Eddig nem foglalkoztam hasonló témával, szóval számomra minden infó új. Ki kellene találnom, hogy hogyan legyen átalakítva a rendszer, hogy jól működjön, mert jelenlegi állapotban nem használható (jelenleg áll a víz a fűtés rendszerben, ami nem hiszem, hogy jó. Az előző lakásban minden szombaton, délben 1 percig ment a fűtés keringetője). Ha pedig át lesz alakítva, a legjobb lenne, ha az alsó és a felső szint le lenne választva, külön keringetőt kapnának, hogy külön lehessen a két szint hőmérsékletét szabályozni. A cirkulációs kimenet még számomra ismeretlen. Mármint sejtem, hogy a melegvíz keringetve van a melegvíz vételi helyek környékén, hogy mikor megnyitom a csapot, "azonnal" melegvíz folyjon, de nem látom át, honnan, merre kering a víz.
A kazánvíz hőmérséklete alacsonyabb, mint a bojleré, mert akkor a bojler fűti a rajta átkeringő kazánvizet.
A cirkulációs csatlakozó az bemenet. A melegvíz az előremenő, sorolva a csapoknál, a végén vissza a bojlerhez. A bojler elött egy cirkulációs szivattyú időkapcsolóval. Például.
A kazán típusa a Ferroli-n belül pontosan milyen?
Köszi az infót. Nem láttam harmadik szivattyút. Lehetséges, hogy ez is gravitációs úton van megoldva?
Jpuskas99: ezt majd csak hétfőn tudom megírni.
Akkor még erről a rendszerről van szó csak már nem a vezérlő kapcsolási móddal van a probléma? A recirkulációs megoldásra is van gyári rajz ajánlás, hogy hogyan kell a (H)ideg és (M)eleg oldalba bekötni a szivattyúját. A kazánról csak robbantott rajzot leltem fel (alkatrész felsorolással) de semmi különös nincs benne és nem is tartalmazza a szivattyúkat.
Már itt említve volt de persze lehet, hogy mégsem de remélem, hogy Ferroliról van szó.
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2022
Sziasztok! A két típus között mi a jelentős különbség? A HMV teljesítményt azt értem. Aki találkozott esetleg mindkettővel melyiket javasolná egy kb. 120 nm ingatlan telepítésébe ? Előre is köszönöm!
https://netkazan.hu/termek/4321/immergas-victrix-tt-24-kw-fali-komb...Lw_wcB https://netkazan.hu/termek/5768/immergas-victrix-tera-28-erp-2428-k...Lw_wcB
Jól emlékeztél. Erről van szó. Eltartott egy darabig, amíg rájöttem, hogy a termosztátra nem reagál semmit a kazán. A kazán pontos típusát este leírom, ha el nem felejtem...
Sziasztok!
"Sanya a Dúvad" Isotwin F24E kazánunk rendetlenkedik. Melegvízcsap megnyitás után jön melegvíz, akár forró is, de a kazán folyamatosan ki/be kapcsolgat változóan 2-10mp-enként. Véletlenszerűen illetve szerencsével előcsalható villogó F9 pirosledes hiba is a kis kijelzőjén. Mit érdemes cserélni egyszerűbb/olcsóbb alkatrésztől haladva a drágább dolgok irányába? Hőmérsékletérzékelő? Vízáramlás érzékelő? Ennyit találtam ezzel kapcsolatban (magyar/francia/spanyol oldalakon): "F9. Fűtőköri nyomásérzékelő hiba F9 – Hiba a primer kör víznyomás érzékelôjén A gyakori és rövid üzemidők jelezhetik a hőcserélő hatásosságának csökkenését, mert az egyik oldalon túlmelegszik a víz, ezért leáll a fűtés, a másik oldalon meg nem tudja felmelegíteni eléggé a vizet. De okozhat ilyen jelenséget egy rossz hőérzékelő is." A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2022
Először a kezelésiben lévő 21. tételszámú áramlás érzékelőt kellene ellenőrizned, ez a hidegvíz bemeneti oldalán van. Azután a 17. tételszámú hőmérséklet érzékelő működését. Ez a hmv-hőcserélő és a hmv-tartály közötti vezetékben van.
Sziasztok! IMMERGAS VITRIX Tera 28 Kazán keringetőszivattyú teljesítményét melyik módba állítsam? Ill. hol van ennek a jelentősége? Vagy függ a fűtendő területtől, igényektől? Előre is köszönöm!
A kazánokat változó sebességű keringtető szi- vattyúval szállítjuk. Fűtési üzemmódban, a következő beállítások állnak rendelkezésre és választhatók ki a “Vezérlőpanel programozása" menüben. Megjegyzés: a ∆T(A3) beállításával szabá- lyozható a központi fűtési rendszer és a kazán jellemzőinek összehangolása. • Arányos szivattyúteljesítmény (A3 = 0): a keringtető szivattyú fordulatszáma az égő teljesítményével arányosan változik, minél nagyobb a teljesítmény, annál nagyobb a fordulatszám. • Állandó ∆T (A3 = 5 ÷ 25 K): a keringtető szivattyú fordulatszáma úgy változik, hogy a beállított ∆T a rendszer előremenő- és visszatérő hőmérséklete között állandó legyen (A3 = 15 K a gyári beállítás). • Fix szivattyúteljesítmény: az “A1" és “A2" paramétert ugyanarra az értékre beállítva (5/6 ÷ 9), a keringtető szivattyú állandó fordulatszámon üzemel. A kazán megfelelő működéséhez nem szabad a beállított értéket a fenti minimum érték
Sziasztok!
Ariston Genus One 30 kombi kazán a problémás eset! A nyomást beállítom 1,5 bárra és kb: egy 12 - 16 óra alatt, állandóan felmegy olyan 2,3 - 2,8 bárra. Aztán ismét leengedem a nyomást belőle, de ismét, az említett időpontig felmegy!?! Most a kazán csak a HMV - et adja, hiszen fűtésre már nincs szükség. Mi lehet a probléma?
Azzal szeretném még kiegészíteni az előbbi írásomat, hogy állandóan a fűtésoldali előremenő NTC hibát dob fel, hibaként!
1 hete cseréltem az NTC rajta - már a sokadikat!
Szia! Szerintem a feltöltő csap nem zár rendesen, hiszen csak onnan a hálózati víznyomásból tud megemelkedni indokolatlanul a beállított érték fölé. Ha HMV használat nélkül is felmegy a nyomás akkor szinte biztos, hogy a feltöltő csap de ha csak használat közben történik a nyomás emelkedés akkor elfogyott a nitrogén töltet a tágulási tartályból amit levegő bepumpálásával lehet pótolni. Ha ez az expanziós nyomás hiányzik a ballonból akkor nincs hova tágulnia a rendszernek vagy még éppen fel tud szökni a nyomásérték de még nem nyit ki biztonsági szelep. Az NTC hiba az lehet gradiens hiba is ami szerintem a főégő elszennyeződése miatt következhet be.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |