Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Napelem alkalmazása a lakás energia ellátásában
Témaindító: Router, idő: Júl 15, 2006
Témakörök:
Nem az a gond, hogy a fémmel mi lesz, hanem hogy elszökik a hidrogén. De már létezik hidrogén tárolására alkalmas tartály, ill. a Toyotának már van közúti közlekedésre alkalmas, hidrogénüzemű, üzemanyagcellás személygépkocsija. 6kg hidrogénnel, 1000km hatótávval.
Mondjuk Magyarországon egyetlen helyen tudják csak megtankolni a Linde-nél.
Akkor ide is leírom. isolar sml ii 5 5kw 48v inverter aksi és hálózat nélkül is elvan vígan és termeli neked az áramot a napelemből. Az előnye az hogy nem kell türközni mivelhogy nem termel vissza a hálózatba. Ha találsz is olcsóbb eszközt a kiegészítő intézkedések fogják elvinni az árat. 270.000ft az ára.
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2022
Ami így kb. 5x drágább közlekedési forma, mint ha simán elektromos autót használtunk volna. Személygépkocsiban ez így felejtős, nem kicsit. Ezért is nem erőlteti a legtöbb gyártó már. Annyi hidrogénkút telepítése ami elég lenne 30 év alatt sem lesz meg. Egy ilyen kút ára pedig milliárdos tétel, ami szinte soha nem térül majd meg, vagy még tovább drágítja az amúgy is drága hidrogént. Emellett pedig mára nincs érv mellette, mert az egyetlen érv a gyors tankolás is kezd az egyre gyorsabb töltőkkel/egyre jobb akkukkal megoldódni. Hidrogént tankolni sem pár perc, mint ahogyan azt sokan gondolják. Csak az első autónak pár perc, de a következőnek ha egyből odaér, akkor már nem kis idő. Szóval felejtős technika autóban. Energiatárolásra jó lehet, csak nagyon pazarló. És szerintem veszélyes is. 700bár nem viccel. Ezen felül pedig a hidrogén rosszabb üvegházhatású gáz, mint a co2.
Idézet: „az egyetlen érv a gyors tankolás is kezd az egyre gyorsabb töltőkkel/egyre jobb akkukkal megoldódni.” Számolgattuk bent a cégnél egy autópálya melletti "villanykút" villamos igényét! Az autópálya két oldalán minimum 20 gyorstöltő, és ott járunk a MW-nál! Úgyhogy nem megoldás a gyorstöltők!! Idézet: „hidrogén rosszabb üvegházhatású gáz, mint a co2.” Senki sem akarja a szabadba engedni munkavégzés nélkül!!
"Számolgattuk bent a cégnél egy autópálya melletti "villanykút" villamos igényét!
Az autópálya két oldalán minimum 20 gyorstöltő, és ott járunk a MW-nál! Úgyhogy nem megoldás a gyorstöltők!!" Gondolom úgy, hogy minden töltő maxon jár, ami a valóságban soha sincs így! Hiszen egy li-ion akkumulátor töltése során nem végig maximum árammal megy a töltés. Tehát megoldás lehet, mint ahogyan például Norvégiában sem omlott össze az elektromos rendszer, csak bővíteni kell és ennyi. "Senki sem akarja a szabadba engedni munkavégzés nélkül!! " A valóságban viszont az előállítás és a felhasználás között kb. 5% eltávozik a rendszerből! Ezt vetítsd le pár millió autóra, és máris katasztrófális a helyzet.
Na és mennyi gáz szabadul el a sima autókból ami eszi az ózont? Több mint 5% nem? Nem jó de legalább nem is tragikus elvet kell venni. Jobb mint a jelenlegi felállás. Könnyebb előállítani, korlátlan mennyiségben áll rendelkezésre, megújuló szinte azonnal fel lehet használni ahogy elég. Már csak a gazdaságos előállítását kellene megoldani. Napelem minden használható .tetőre de ne csak papíron
Ebben igazad van, de a hidrogén kb 10x rosszabb mint a CO2! Ha ezzel számolsz, akkor olyan kicsi az előnye még a benzinhez képest is, hogy elhanyagolható. Drágább, bonyolultabb, veszélyesebb, és még csak sokkal jobbnak sem mondható klímavédelmi téren.
Itt erről írnak. Régebben nekem is nagyon tetszett a hidrogén, de mostanság egyre jobban nem tetszik. Ha el tudnák nyeletni valamiben, amikor tárolják, és nem szökne, akkor jó lenne, de így ezt a 700 báros tárolás nagyon nem tetszik. Remélem majd találnak erre valami megoldást, és akkor jó lehet.
Pedig akárhogy is nézem hamarosan más alternatíva nem lesz.A hamarosant mi már nem fogjuk megélni 1-2 száz év. Aksi téren felejtős a hosszú távú autózás és eddig a giga aksi felfedezések is nem járható utak, túl drága vagy kevés alapanyag. Nem hogy a tömegközlekedés. Így marad a hidrogén. A fosszilis elfogy, fával csak a gőzautók mennek. A tárolás helyet inkább a gyorsabb kinyerésre kell összpontosítani és csakis 1-2 hét mennyiség tartalék legyen a rendszerben. Bővíthető legyen, de ha kell a kapacitás csökkentést is meg lehessen oldani. Helyi termelésre összpontosítani, nem kell szállítani nagy távolságokra.
Egy korrekt írás a napelemről, az elektromos autókról meg úgy általában az energia problémákról.
Igen olvastam de ezt a tanulmányt vagy inkább irományt úgy jellemezném hogy a megrendelő egy olyan emberke akinek nem érdeke a megújuló energia mivelhogy szén, olaj bányája van. Az egész csak arról szól hogy lehúzza azokat a technológiákat amik nem az ő érdekeltségében van. Haszon központú.
Idézet: „A kőszén, a kőolaj és a gáz is nagyon tömény energiaforrás, és a hőerőművi hasznosítása a veszteségek ellenére még mindig a leggazdaságosabb. Ha egy ilyen erőmű dolgozik negyven évig, ezalatt negyvenszer annyi energiát termel, mint amennyit a létrehozása és működtetése felemészt.” Ennyit erről. Lehet a számok nem hazudnak de az emberek igen. Az hogy 2-3x több energiát termel csak a napelem az élete során viszont csak 1x szennyez. Amíg az olaj mire az lesz évmilliók kellenek, és nagyon szennyező és folyamat. Az idézet után már egy pillanattal sem olvastam tovább.
Idézet: „Az idézet után már egy pillanattal sem olvastam tovább.” Nem ártott volna. Ez ugyan nem az első a hasonló "irományokból", de alapos, elég sok dologra kiterjedő és reális. Ő legalább nem olyan sámán, mint Zágoni, aki mindig az éppen aktuális igényekhez alakítja szövegeit. Aztán megsértődik, ha szemére vetik, hogy nem vált be a jóslata.
Köszönöm, utána fogok nézni!
Nagyon szép prezi egy elképzelésről, amibe egy deka technikai rész sincs!
Akár repülő szőnyegről is szólhatna...
Na meg attól eltekintve hogy bukó a rendszer. szép elképzelés de ezt is cserélgetni mint a palackos gázt? Jó meg minden ha igaz de a függőség megint megmarad.
Solaredge inverter néha bedobja a szigetelési kioldás hibaüzenetet, ez mit takar? Ugyanakkor van olyan mért ( ?) jellemző a logjában: Utolsó mért szigetelési érték, az 11Mohm állandóan. A hiba, amennyire érzem nem időjárásfüggő, sem köd sem eső nem volt amikor "hibázott".
Ez jó kérdés, passzolnám. Esetleg vedd fel a kapcsolatot a céggel, akik telepítették. Ha ők nem is, de az ő solar edges supportuk tudni fogja, de legalábbis utána néz. Online van az inverter, mármint H. neten lóg-e.
Üdv. 1 hét és a terveim szerint megvenném az invertert ami rásegítős. Viszont a google lehet félre forditott valamit számomra. Azt írja hogy aksi nélkül nem megy. Valaki le tudná fordítani?
Pure sine wave inverter 6.0 KW MPPT Solar charger of the maximum charging current is 100A 120-500V wide PV input Lithium battery Can work no battery Generate power from PV directly to supply load, even without battery PV to AC efficiency is much higher please know if the inverter does not connect battery, the PV voltage must be over 200VDC . The dust kit needs to be purchased additionally Bővebben: Link
Azt írja, hogy működik akku nélkül is, ez esetben a bejövőnek 200V fölött kell lennie.
Köszi. Kicsit furcsán fordított nekem a google, nem működik aku nélkül.
Szia!
Az én értelmezésem --és a Google tájszólás szerint is; Akkumulátor nélkül működik Közvetlenül a PV-ről állítson elő áramot a terhelés ellátására, akár akkumulátor nélkül is A PV-AC hatásfok sokkal magasabb Kérjük, tudja, ha az inverter nem csatlakoztatja az akkumulátort, a PV feszültségnek 200 VDC felett kell lennie. A porkészletet külön kell megvásárolni
Nekem a google crom úgy fordította le az oldalt hogy:
Nem működik akkumulátor nélkül Áramot generál a PV-ről közvetlenül a terhelésre, akkumulátor nélkül is A PV és az AC hatásfoka sokkal magasabb , kérjük, tudja, ha az inverter nem csatlakoztatja az akkumulátort, a PV feszültségnek 200 VDC felett kell lennie. A porkészletet külön kell megvásárolni
Sziasztok,
Ma az egész napom arra ment el, hogy a ledekröl, napelemekről akkukról és ezek összekötéséröl keresgéltem, olvasgattam. Nem értek viszont néhány dolgot ebben kérem a segítségeteket. Először is: Van egy napelemem 40mm X 100mm 11db elemi cellából áll. Ha süt a nap 6V-ot és 120mA-t tud leadni. Van 2db 18650 akkumulátorom 1200mAh. Párhuzamosan van kötve. Van 2db 20-20db ledböl álló 2-2W-os 250-250 lumenes fehér led modul. Van 1db falon kívüli csillárkapcsoló Ami nincs: Vezérlő elektronika. A lényeg az lenne, hogy a napelem tölti az akkukat, Szükség esetén a csillárkapcsolóval 1 vagy 2db ledpanel 2W-4W kapcsolható legyen. Én már az elején elakadtam amikor a ledek bekötéséről olvastam. Szinte kizárólag sorba kötött előtét ellenállásról vagy áramgenerátoros led meghajtásról olvastam és semmit sem találtam a (CL 40 M 45 Áram korlátozó dióda, 40mA, 45V) és a hasonló megoldásokról. Pedig elméletileg ha jól gondolom akkor ez az 1db dióda kiváltja az előtétellenállást és az áramgenerátort is. Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata, javaslata? Tehát akkor a ledeket, előtétellenállással, áramgenerátorral vagy áramkorlátozó diódával érdemes meghajtani? A következő probléma a napelem összekötése az akkuval és a ledekkel. Addig jutottam el, hogy a napelemmel sorba kell kötni egy védődiódát az akkumulátorból visszafolyó áram elleni védelem miatt. De csak ennyi lenne és kész? Így már tölti is az aksit? Amit magamban, fejben összeraktam az így nézne ki: Napelem sorbakötve egy védődiódával. Ez rákötve a 18650-es akkumulátorra. Erről egy áramkorlátozó diódával sorbakötött ledpanelt a kapcsolón keresztül rákötöm. Ez nekem így kevésnek, karcsúnak tűnik. Olyan hiányérzetem van. Vagy csak túlkomplikálom a dolgot? Tudnátok ebben segíteni? Előre is köszönöm.
Szia!
Ezt az áram korlátozó diódát nem ismerem. Én kapásból egy LED esetén ellenállással, több LED vagy modul esetén mindenképpen áramgenerátorral hajtanám meg. Mégpedig azért mert több LEd vagy modul esetén ami ugye szintén több LED -et takar tönkre mehet 1-1 LED és akkor az ellenállásos áramkorlát borult is. Az akku töltés részről kell az a dióda ha a töltés vezérlő nem tartalmazza. De LiPo aksit ne akarj töltés vezérlő nélkül tölteni. Ahogy írtad 6V a max kimenő feszültsége a napelemnek. Amíg az aksi rendesen le van merülve még jó is lehet a natúr soros dióda, de ha fel van töltve és nincs terhelve a napelem az a 6V az aksinak nem tesz jót. Töltés vezérlő A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2022
Idézet: Kis híján mindegy, a lényeg az, hogy a LED(ek) szabályzott keretek között kapjon áramot.„Tehát akkor a ledeket, előtétellenállással, áramgenerátorral vagy áramkorlátozó diódával érdemes meghajtani?” Az előtét ellenállás a legolcsóbb és legegyszerűbb is egyben. Hátránya, hogy nem igazán lehet pontos áramot beállítani vele, sorosan kapcsolt LED-ek esetén egy esetleges LED zárlat káros hatással lesz a többi LED-re nézve. Az áramkorlátozó dióda tulajdonképpen egy áramgenerátor. A felhasználó szemszögéből nézve egyszerű, kicsi, viszonylag olcsó, csak két lába van. Hátránya a kapcsolóüzeműekhez képest, hogy a felesleges energiát hővé alakítják, cserébe nem termelnek elektromágneses zavart.
Köszönöm szépen a segítséget.
Ahogy ráklikkeltem a linkedre és megnéztem a hasonló dolgokat, rátaláltam itt a hestore.hu oldalon egy ilyet (TP4056-1A-MUPR 1A USB-s Li-Ion/Li-Po töltő modul akkumulátor védelemmel, micro USB) csak 283,-ft és tulajdonképpen a teljes töltésvezérlést ellátná. Ha jól értelmezem + ahogy kigugliztam erre egyből rá lehet kötni a napelemet + aksit + fogyasztót és még akár micro USB-n keresztül is lehet tölteni. Beraktam egy képet amit a neten találtam, hogy hogyan lehet rákötni az aksit, napelemet, LED-et.
Annyit még hozzá tennék, hogy a 3. képeden csak akkor fog működni a világítás ha a napelemről kap feszültséget. Látható, hogy a MOSFET akkor kapcsol csak...
Köszönöm szépen a segítségedet.
Ha jól értem akkor az áramkorlátozó dióda egy butított egyszerű olcsó áramgenerátor és tulajdon képen úgy is használhatom mint egy "javított" előtét ellenállást. Eléggé olcsó kb. 80-100,-ft. illetve stabil fix áramot ad, a feszültség ingadozása esetén is nem úgy mint az ellenállás. Egy 2W-os ledpanelhez szerinted lehet ilyen 1db-os áramkorlátozó diódát kapni valahol? Vagy 2W esetén már csak az épített áramgenerátor jöhet szóba? Próbáltam az interneten kész megoldást keresni olyat mint az előző hozzászólásomban lévő 283,-ft-os akku töltésvezérlő kompletten készen, de nem találtam.
Nem pont fordítva? Esetleg a rajz lehet hibás?
Ugyanis Én úgy olvastam a leírásban hogy ez egyfajta védelem felkapcsolva hagyott lámpa esetén. Ugyanis ha süt a nap akkor a lámpa nem kapcsol fel. Ha nem süt a nap, este akkor felkapcsol a lámpa. Vagyis így kellene működnie. Ami nem egy rossz ötlet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |