Fórum témák
» Több friss téma |
Tisztelt felhasználók!
Kéretik a politikai és egyéb felekezeti ill, obszcén viccek bemásolását mellőzni szíveskedjetek.
Egy kõmüvesnek ez a 21/8" bõven belefér a hibahatárba
Na ahhoz már extra agyzsir kell, hogy egy kömüves a 21/8 2+1/8-nak olvassa..
Már ahhoz is, hogy egyáltalán elolvassa.
Nem annyira kell egyzsír ahhoz. Azt valóban szóköz nélkül írjuk, csak így: 21/8.
Ha látja például, hogy te sem helyesen írod le, hiszen az 1/8 te is 1/8-nak írtad, és másoktól is egyre többször látja így, hát eléggé kétesélyes, hogy -21/8-ot akartál írni, vagy -21/8-ot akartál írni amikor 21/8-ot írtál Ui: megnéztem a képet, az van ráírva (helyesen), hogy 21/8"-et kell hozzáadni, nem az, hogy 21/8"-et. A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2022
Én azt irtam ami a dobozon volt, amit a kömüves, asztalos stb is lát és olvasni fog. És ehhez nem kell oldalas magyarázatot itt irni, mert mi pontosan tudjuk, hogy mit is akartak mondani az alkotok.
De nem biztos, hogy ezt az egyszerü ember is tudja, föleg nem, ha csak metrikus adatokkal tud ugy ahogy valamit kezdeni.
Én meg azt írtam, hogy jól van írva a dobozra, csak te olvastad rosszul, 21-nek. De ezen nehogy megbántódj, csak kiigazítottalak, nem bántani akartalak
És abban teljesen igazad van, ha már egyszer mm-cm szerepel a szalagon, akkor az már kitolás, hogy a "hozzáadandó"-t amereikánusul írjuk. Mert 1"-et még csak-csak, te tört inch-et számolgatni Európában, egy metrikus mérőszalagon Van olyan dugókulcskészletem, amelyben ugyanúgy vsn metrikus, mint amerikánus. És sok van benne. Képzeld el, amikor kiborult... A metrikusokat gyorsan sorbaraktam, de ezekkel a tört inchekkel rengeteget kellett számolgatni, hogy melyik /8-ad nagyobb vagy kisebb az aktuális /4-esnél. Hiába, mi itt nem vagyunk otthon benne. A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2022
Kétlem, hogy egy, (akár csak félig képzett) asztalos ne tudná, mi az a coll.
Hát épp a minap mutogatta egy barátom aki besegitett egy suliban, ahol asztalosokat meg kömüveseket nevelnek.
A 28 gyerekböl a zárovizsgán csak 4 találta el, hogy egy 1 darab 1 méteres lécböl, hány darab 35,5 cm darabot lehet levágni (17 évesek voltak). Mindezt 3 éves tanulás után!
Urban Legend.
Biztosan nem használhattak okostelefont, vagy gyenge volt a térerő!
Apám hat évig tanitott ilyen iskolán, én javitgattam anno a dolgozatokat, mert ahhoz nem térerö, hanem több üveg konyak kellett.
A mai gyerekek, meg azt hiszik, hogy ha tudják morzsolni a telot akkor már mindent tudnak. A minap volt az osztrák TV-ben egy érdekes riport, hogy mi minden kell a szebb jövöhöz. Pl. napelem, a háztartási gépek javitása, a computerek programozása. A riporter elment vagy 2 tucat céghez, ki mikor tudna napelemet szerelni, mosogépet javitani, egy IOT lakást programozni. A válasz 90% az volt, hogy nincs ember, nincs szakember. Erre elment a Fridays for future tüntetö gyerekekhez. Vagy 100-n voltak ott. Elöször azt kérdezte ki szeretne a jövöben napelemet telepiteni? Senki. Ki szeretne a jövöben javito müszerész lenni? Senki Ki szeretne jövöben modern házakat programozni? Senki Akkor ki mi is szeretne lenni az iskolák után. Pszichologus Fogorvos Ügyvéd Logopédus Ökologus Tanár Egyetlenegy sem akart mérnök, müszerész, programozo lenni. Netalán véletlen volt? A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2022
Én biza filctollal ráírtam mm-ben a méreteket úgyis abban gondolkodom
A vizsgán tiltva vannak a telefonok, zsebszámologépek stb, és az iskolában bevezettek egy gyors vizsgát is. ( elöszelekcio).
A computer egyszerü feladatokat ad, max. 1 perces gondolkodási idövel, és azokra kell válaszolni. Itt volt az a kérdés is.
Az ilyen hajmeresztő sztorik szerintem a tanárokat minősíti. Mert az a szerencsétlen diák (nem)tudása idáig megfelelt az őt (nem)oktató tanárának. A diák csak azt a szintet tudja visszaadni amit elvártak tőle, ami megfelelt.
Évekkel ezelőtt is azt mondtam, és most is azt állítom: Nem munkaerő nincs, hanem vagy nem tudják, vagy nem is akarják megfizetni. A cégek jelentős része ma is éhbérért keres munkaerőt, kevesebbet fizet(ne) a mérnöknek, mint az adminisztrátornak, vagy éppen a villanyszerelőnek. Utána meg azt mondják nincs munkaerő... Ahol normális fizetést adnak ott van munkaerő, csak a többi munkahelyen nincs.
A jelenlegi diákokra is van rálátáson. A helyzet valóban nem túl jó, az oktatás minősége, a tv, az interneten levő dolgok jelentős része, és minden egyéb ami az elhülyülés felé visz, az sajnos működik, méghozzá nagyon hatékonyan. De azért nem reménytelen a helyzet, mert vannak nagyon is értelmes diákok, akiket ha jól tanítanak, akkor képesek tanulni, és megérteni az összefüggéseket (sajnos ebből van kevesebb). Ugyanakkor nagyon sok olyan diák is van, aki előveszi a számológépét amikor mondjuk 1000-el kell megszorozni (vagy éppen osztani) egy számot (10. osztály). Szerintem amúgy ez kb. 50%-ban nem a diák hibája, egyszerűen nem tanították meg neki, a többinél meg szimplán hiányzik a "józan paraszti ész". A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2022
Idézet: „Ahol normális fizetést adnak ott van munkaerő, csak a többi munkahelyen nincs.” Állítólag ők is szakácshiány miatt zártak be. Nettó nem is keveset fizettek volna állítólag.
Kéretik megnézni a Kapitalizmus- szeretem! Című művet, mindent is megértesz.
Gondolom, sosem dolgoztál az oktatás-nevelés területén.
Vannak anyagok, amiből nem lehet várat építeni. Ez így volt régen is, így van ma is és így lesz a jövőben is. Nincs olyan, hogy "a mai fiatalság". A technológia változik, de az emberek semmit sem. A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2022
Igaz sztori. 5-6 éve volt. Friss szerszám kereskedő cég üzletkötője. Vágósebesség képletét a laptopon a pdf katalógusukból nézte ki. Hol van hol van. Megtalálta kiemelte egérrel. Köhögésbe törtem ki, de ki kellett mennem az udvarra. És a számológép programmal számolta ki. Bár az még önmagába nem baj, csak hát rosszul....
Tanulta forgácsolóként, tanulta az egyetemen jóval bővebben meg tanulta a szerszámos gyorstalpalón.
Mit vársz az oktatástol ( bárhol a világon) amikor az osztrák barátom felesége ( tanito) 25 éves tanári munka után kevesebbet keres egy magániskolában, mint a 20 éves fia kezdöfizetése egy gépgyárban.
Az oktatással szerte a világon ugyanaz a baj. A tudás mennyiség exponenciálisan nö, viszont az iskolában eltöltött idö szinte ugyanannyi mint 100 éve volt. Ehhez meg jönnek a mindenféle áltudományok oktatásának az igénye. Sem a diák sem a tanár nem tud mit kezdeni a helyzettel. A minap volt hir az osztrák oktatásügyi cirkusz. A minisztérium táblagépeket rendelt egy korosztály minden tanulojának meg tanárának. Mire a gépek megérkeztek már elavultak voltak ( a modern telokhoz viszonyitva). Közben meg a tanárszakszervezet szerint a tanárok 80% nem is igen tudja mire is használhatná a gépeket az oktatásban, igy több tizezer gép lett felesleges szétosztva - részben ingyen az iskolákban. Ilyen állapotok között, tényleg csak a tanárok meg a diákok egyedei tudnak valoban olyan eredményt felmutatni, amire a társadalomnak szüksége lenne.
A baj az, hogy a jelenlegi társadalmi viszonyok között nem lehet a valos tudást, a szakértelmet megfizetni.
A reklám szlogen is azt mondja:Ne légy hülye drágábbat venni. Vagy több párt szerint ahhoz, hogy valaki jol éljen, gazdagodjon nem kell iskola, tapasztalat. ( s mindjárt felhoznak példának néhány tök buta milliomost, celebet, influenszert stb.) Ha ilyesmit hall meg lát az ember 24/7-ben, akkor kinek jut az eszébe, hogy tanuljon, ismerkedjen a modern világ kihivásaival. El lehet várni egy napelemet telepitö technikustol, aki a háztetökre mászik, csavarja a paneleket, köti hozzá a vastag kábeleket, majd ha kész, be is tudja programozni a invertert stb? Azaz már legalább 2 szakember kell. Hajlandok vagyunk ezek munkáját, idejét megfizetni? Elég csak megnézni mennyire visszaesett az érdeklödés az iskolában mindenféle müszaki szakkörök iránt. Egy reálgimiben az igazgato minden második mondata az elektronika volt. Kb. 800 gyerek járt a gimibe. Az Arduino szakkörbe még egy tucat gyerek sem jelentkezett. ( az iskola meg az iskolaügy is nem kis pénzzel támogatta volna).
Vicces (bár nem szoktam rajta őszintén nevetni... ), amikor az egyetemen, fizika szakon (nem bölcsész vagy jogász!) az érettségizett (különben nem lehetne egyetemen...) hallgató nem tudja használni a 10 hatványait.
Persze EU-s elvárás, hogy az adott korosztály adott %-a diplomás legyen. Ezt ugye a legkönnyebb elérni úgy, hogy mindenki megkapja a diplomát függetlenül attól, hogy megvan-e a tudása / hozzáállása / szemlélete. "Kérem az elsőéves hallgatókat oktató kollégákat, hogy ne buktassák meg őket, hogy a magasabb évfolyamokon is legyenek hallgatók!"
Ajánlanám a T. nagyérdemű figyelmébe a Hülyék paradicsoma c. örökbecsű művet is. Szerintem témába vág.
Van egy barátom aki sok éve szakácsként dolgozik, így látom a kérdés másik oldalát is.
Az árak ott tartanak, hogy a cikkben említett fizetés egyáltalán nem tűnik soknak. Ha pl. a cikkben említett 15 napban 12 órákat dolgozik (az óraszámot nem említették a cikkben, gondolom nem véletlenül), az havi 180 óra, aki meg napi 8 órát dolgozik, az átlagosan havi 168 órát dolgozik. Ráadásul egy konyhán álladóan forróság van és pára, tehát nem könnyű munka, komoly állóképességet igényel. Aki kilépett onnan nyilván azért tette, mert máshol jobb feltételekkel tudott dolgozni, akár anyagilag, akár munkakörülmények tekintetében. A szakács barátom is váltott néhányszor munkahelyet, aztán pár éve egyszer csak összecsomagolt, és angliába költözött... A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2022
Az érettségiző fiam is orákat adott osztálytársainak a vizsgák előtt. Néhe belehallgattam mit is kellett tisztázniuk. Elgondolkodtato volt. Ugyanaz tanulták 5 évig, de mintha még soha nem hallottak volna a dolgokrol. Az ö korosztályában és szakon 98-n kezdtek. Az érettségiig 27 jutottak el, azok között 4-en osztály ismételtek. 24-n mentek át a vizsgán.
Az iskolában kb. 10 féle áramkört raktunk össze a diákokkal. Közel 200 diák esetén ennek már komoly anyagi vonzata van. A pénzt a Centrum kezeli, az iskola vezetése csak javasolja a megrendelést. Emiatt iszonyú körülményes, és lassú az ügymenet, sok adminisztrációval. A cégnek, akitől megrendeljük a cuccokat, meg kell hiteleznie az iskolának a dolgokat. Mindenről külön árajánlat kell, azt jóvá kell hagyatni, közben megy az idő, az árak meg változhatnak. Az egész sok szervezést, és időt igényel. Szívesen "arduinóznék" is a tanulókkal, szerintem lenne is sok jelentkező rá - de a tapasztalatok alapján annyira körülményes lenne megoldani, hogy legyenek hozzá pl. normális PC-k, anyagok stb... hogy fel sem merül, legfeljebb ha előre adnának rá egy keretösszeget. Abból kiindulva, hogy a tanári PC, amin pl. a krétába kell könyvelni, olyan, hogy annál sokkal jobb PC-t ajándékoztam már el ingyen, valószínűleg sosem fogunk arduinózni.
Ez az áramkörépítés se tudom meddig tud majd működni, pedig a diákok szeretik, de az árak mennek felfelé, egyre nehezebb lesz az anyagiakat megoldani rá. A 12 munkahelyre 6db forrasztóállomást sikerült csak venni, 6db saját pákát meg saját forrasztóállomásokat vittem be, hogy ne egymás kezéből szedjék ki a pákákat amikor dolgoznak.
Mi is tavaly hagytuk abba a szakkört, mert bevezették a rohadt EU vámot. Addig Kinábol rendeltük a cuccokat, azok költségét vállalták a szülök, de többet nem. A szerszámokat a barátaimmal szedtük össze (ismerös cégektől, meg a saját mühelyeinkből), illetve szintén Kinábol rendeltük. ( a pákákat, és a gyerek rakták össze).
De ennek sajnos vége. Hiába lenne pénz, tanterem, ha már nincs alkatrész, vagy körülményes a beszerzése.
Ismerem. Igen , igen ez van.
Nemrég egy fórumtársunknak küldtem videót. Drága cucchoz a villanymester hozzányúlt. Haveréktól lett ledobva a cucc. Azt mondja ezek nem a mieink voltak, ők nem mernek ilyenhez hozzányúlni Idézet: „Azt mondja ezek nem a mieink voltak, ők nem mernek ilyenhez hozzányúlni.” MS 881 Te jutottál rögtön az eszembe.
Elég volt egy hete a 044. Az is nehéz volt a végére. Nem számoltam de 140-150x indítottam. Nem sarlagba vágtam. Szóval a 90. indításnál eszembe jutott van rajta dekompresszor. Pedig egy éve a kínai dekót úgy vágtam a kukába hogy csak pattogott. De azért egy 084 et elfogadnék .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |