Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Köszönöm. Természetesen a multiméterrel ellenőriztem a nem létező feszültséget a szivargyújtón. Ki is szereltem, hogy a csatlakozón is megmérjem. Ott sincs feszültség. Az még nem jutott eszembe, hogy a talán test nincs. Köszönöm, ellenőrzöm.
Test van, a 12V hiányzik. A biztosítéktáblán ellenőriztem a 12V meglétét a biztosíték foglalatban. Az OK. Tehát a biztosíték lábától, a szivatgyújtó faston csatlakozójáig nem jut el a feszültség. Létezik, hogy szétégett a vezeték? A szivargyújtó felöli végén nem látok égésnyomot. Az egész biztosítéktáblát nem mertem kifordítani (vagy nem is tudom, hogy lehetne a biztosíték aljzatok alá nézni?) Nem akarom egy viszonylag kis hiba miatt hazavágni a kocsit, pláne, mivel nemértek az autó elektronikához. Viszont elektromos ember létemre, szégyelleném szerelőhöz vinni.
Van egy szervizkönyvem is, valamilyen nyelven (talán román, de nem biztos), viszont nem ismerem ki magam a rajzon. Nem áll rá a szemem. Mit javasoltok, mit csináljak?
Szia, ha ki tudsz húzni egy új lengőkábelt a biztosítéktáblától a szivargyújtó aljzatáig és megjelenik a szivargyújtóban a 12V, akkor a kábel lesz a ludas.
Hasonló esetem van, csak corsa ablakemelő. Elment az ablakemelő biztosíték, majd a tulaj cserélte. Két első ablakemelő egy körön van. Viszont most a jobb oldalon nincs 12V. A bal oldal hibátlanul működik. Hibás kört megkerülve viszont jó az emelő. Tehát valahol nekem is probléma van a táp ágban. Mivel a kötegbe van 6-8 piros kábel összeragasztva a tűzfal mögött, így én újat húzok neki a biztosíték táblától.
Visszatérve az esetedre, mivel H astrával még nem volt dolgom így elméleti síkon írom: G astra esetében bal oldalt a kuplung mögötti műanyag burkolat mögé fordul le a biztosíték tábla vezetékkötege. Ha jól rémlik a 34-es PIN lesz a szivargyújtóé. H esetében is hasonló lehet. De ha követed a biztosítéktáblától az elmenő köteget egy igen vastag csoportcsatira kell mennie (úgy van tervezve ha hiba miatt komplett biztitábla csere szükséges, akkor gyors csatlakozóval bontható legyen az egész). Ott nézz szét, nekem ott volt megolvadva a csatlakozó. Akkut mindenképpen húzd le ha bontod a csatit és várj vagy 10 percet, mert általában oda megy a légzsák is. Ha "szakadásba" kerül az ECU hibára dobja. Előfordulhat, hogy a biztitábla alján van a gyorscsatlakozó, akkor simán leemeled a komplet táblát. Megnézed van-e olvadás oxidáció. Amit tudsz még csinálni: Biztosíték ki, az biztik egyik oldali csatlakozása közös, tehát ha egy másikat kiszedsz akkor mérj bele, ha sípol a multi, akkor az a betáp oldala. A másik ahol nem sípolt, az kell nekünk. Ott mérj bele úgy hogy a szivargyújtó bizti elmenő ága és a szivargyújtó +12V ágára mérj ellenállást. (Ne szakadást) Ha van ellenállás előfordulhat egy kötéshiba is és itt esik a feszültség. Ha végtelent mérsz, akkor szakadás van.
Szia!
Ott lehet a kutya elhantolva, mert a kiolvadt bizti egyik érintkezőjén még megvan a 12V, a másik érintkezőjétől a szivargyújtóig nem érkezk meg a 12V. Sírva fakadok, ha kábelköteget kell cserélni, vagy még egy másik vezeték behúzása sem nagyon vidám dolgo (nekem). Köszönöm. Végére kell járnom, mert bnagyon kellene a csatlakozó különböző készülékek töltéséhez.
A H Astránál kicsit más a helyzet, mert bal oldalon, hátul, a csomagtartóban van a biztosíték tábla. Erre a biztosíték táblára megy négy sokpólusú csatlakozó, és a betáp (gondolom). A következő lépés az lesz, hogy a bizti tábla alá kell néznem. Mivel nem vagyok autószerelő, félek, nehogy valamit letörjek, vagy egyéb helyrehozhatalan hibát csináljak a művelet során. A kocsiknál, elég sok apró trükköt találtak ki a csatlakozók rögzítésére, és ha nem ott feszíted, vagy nemtudod, hogy "ott is" nyomni kellene egy pöcköt, és erőből próbálod bontani a csatlakozást, akkor könnyen baj lehet. Ezért szeretném a legjobban körüljárni a témát, és minden hasznos info-t elolvasni, meghallgatni, megköszönni.
Mindent összevetve, a kettőnk esetét vizsgálva, kiderült hogy elég gyatrán tervezik meg ezeket az autókat, ha egy biztosíték kiolvadásával párhuzamosan, kábelt vagy vezetéket is cserélni kell. Ez azért gáz.
Idézet: Igen ezért is írtam hogy elméleti síkon írom, mert nem láttam még H Astrát ilyen szinten. Régebben egyébként tettem fel képet egy csatlakozóról ami G astrából lett cserélve. Ott is látszik, hogy a szigetelés már repedezik, töredezik. Tehát az sem kizárt, hogy ilyen hiba lehet. Én húznék be neki egy új szálat, minthogy új köteget tegyek be, vagy a kötegből kiszedjem a hibás szakaszt.. „A H Astránál kicsit más a helyzet,”
Jó napot.
Zafira A 2004 es klímakompresszor biztije és reléje hol van a motortérben. Gáz van a rendszerben automata klimás a kijező müködik bekapcsoláskor motor alapjárat változik de a kompresszor nem kap feszültséget. Hátha tudtok segíteni. Előre is köszönöm.
Sziasztok!
Z16XE motoros, 16 szelepes G Astránál alacsony fordulaton mitől lehet rángatás? Alapjárata, hangja minden ugyanolyan, de 2ezer alatt néha egy-egy pillanatra megtorpan, alacsony fordulaton terhelni se lehet úgy mint pár hete. Semmi hibakódot nem ír, mértek már üzemanyag-nyomást, ami alapjáraton rendben volt, történt gyertyacsere, amik valóban kopottak voltak, ez egy hétre megszüntette a dolgot, de visszajött. A szerelő villamoshoz küldött, a villamos nem tudott vele semmit, mert nem volt hibakódja. Megnéztem 2 hét után az új gyertyákat, 4ből 1-en mintha kicsit pirosabb lenne a kerámia az elektród körül, ez kicsit kráteresebb is, mint a többi, de amúgy semmi más. Amúgy nagyobb gázzal ugyanúgy megy, mint eddig.. Köszi, ha esetleg tudtok valami tippet!
A fojtószelepházat ki kell takarítani,4csavar pár darab csatlakozó és 2db vékony vizcső.Lehet el van kokszolódva az a baja.A pillangószelep alatti rész.nem kell megijedni tőle.És az a kevés vákumcsövet nézd át nem e szakadtak vagy lukasak.Általában ennyi szokott lenni csak.
No, "megjavítottam".
A méricskélés során kiderült, hogy biztosítéktábla alatt ment tönkre valami. valószínűleg a biztosíték és a csatlakozó közötti vezeték égett el. Sajnos a szerszámaim java része nincs itthon, ezért nem tudatam leszerelni a biztitáblát (a 10-es csőkulcsom kellett volna hozzá). Elég gagyi módon oldottam meg a javítást, mert a szivargyújtóba nagyon kellett a delej. Kimértem, hogy melyik csatlakozó, melyik érintkezője megy előre, és a vezeték szigetelését megbontva, egy lengő biztosíték aljzaton keresztül tápláltam meg a vezetéket. Nem vagyok büszke a szakszerűségemre, de még bontottan is 20eFt egy biztitábla, újonnan meg gondolom drágább, mint az egész autó.
Több, mint egy éve kértem segítséget az akku lemerülés dologban. Már kishíján meg is rendeltem az áltad is beépített áramtalanítót, de valahol olvastam, hogy a kesztyűtartó világítás is leszívhatja az akkut. Nos, próbáltam bekukucskálni a résen, hogy mikor alszik el a lámpa. Nem sikerült megfigyelnem, mert annyira precízen záródik az ajtó (látszatra). Valójában, a kapcsoló "németes precizitással" bont, ami azt jelenti, hogy pár tized mm pontossággal kellene a kesztyűtartónak záródnia, hogy biztosan megszakítsa az áramkört. Hát, nem úgy záródik.
Ezért kivettem az izzót (már több. mint egy éve), és azóta nincs akkumulátor lemerülésem. Azért csak most írtam meg, hogy biztos legyek benne. Köszönöm mindenkinek a segítséget, jótanácsot!
EGR szelep, fojtószelep, alapjárati "motor", de ha jól tudom ennél a motorkódnál már egybe van a folytószeleppel. Nagytakarítást neki. Illetve kartervisszavezető cső, az is szeret leszűkülni a kicsapódott olajsártól.
Pedig az legalábbis az enyémnél csak gyújtáson világít . Hozzá teszem, hogy vagy 6 éve nincs benne izzó, mert lusta vagyok kicserélni, meg a hiánya nekem nem jelent gondot. De ettől függetlenül én ugyanúgy merülök. De ha kompletten kiveszed a kesztyűtartót, akkor megtudod nézni, világít-e. Az ajtón lévő műanyag pánt, ami befordul a kesztyűtartóba az bontja a kontaktot.
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2022
A fülembe tetted a bogarat. Visszatettem az izzót, de a foglalatot nem pattintottam vissza, hogy lássam mi történik?
1. gyújtás nélkül is világít, ahogy az utastér világítás is. 2. az utastér világítás t idő múlva elhalványul, majd teljesen elalszik. 3. a kesztűtartó világítás folyamatosan ég tovább, amíg az akku bírja!!! Ezek szerint van többféle kiadású H Astra. Az enyémet sajnos így gyártották. Igen, én is rájöttem, hogy hogyan működne a kapcsolója. Sőt, most hogy ismét megnéztem, még a javítása egyszerű lenne: egy 1-2 mm-es műanyag lapocskát rá kellene ragasztani arra a talpra, amit az ajtó pöcke megnyom a becsukáskor. Kb. 5-10 perces munka lenne. De a fene ott egye meg. Azért se! Bosszantóak ezek a rejtett hibák. Lehet, hogy nálad pl. a csomagtér világítás nem alszik ki. Vagy nem tudom. Minden esetre, egy kb. 5W fogyasztású valamit kell keresni, mert az meríti le az akkut 2-3 nap alatt. A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2022
Uhh bocsi valamiért G rémlett Egyébként sok évvel ezelőtt amikor megvettem az autót nekem el volt törve a zsanér a kesztyűtartón, így lényegében nekem is folyamatosan világított (gyújtás alatt) így az kesztyűtartó ajtó felső záródó oldalára tettem egy ilyen kapcsolót, klikk erre zár rá az ajtó és így lekapcsolna az izzó ha nem lennék lusta kicserélni.
Nálam mivel ferdehátú az autó és sokszor nincs bent a kalaptartó így a csomagtér világítást látnám, ha égve maradna. Egyébként LED-es a világítás, de már az előző tulajnál is merítette valami, akkor még gyári állapotú volt az autó. De egyébként már teljesen megszoktam, ha nem használom az autót hosszabb ideig, akkor áramtalanítom.
A csomagtér világítást csak példának írtam, nem ötletadásnak szántam. Gondolom, az ilyen triviális hibákon már régen túl vagy.
Az az igazság, hogy lusta vagyok már barkácsolni bármit is az autón. Sosem voltam nagy "autófan", de fiatal koromban, anyagi kényszerből, mindent megcsináltam a Wartburgon. Két dolgot nem szedtem szét rajta: a sebváltót és a motort. (a hengerfej tömítés gyakori cseréje és a kuplung cseréje nem számít a motor szétszedésének. ) Az egyik Wartburgnál komplett alvázcserét is csináltam. A kasznit felemeltem, az alvázat kigurítottam alóla, a másikat begurítottam, és a kasznit visszaszereltem. Mindezt az udvaron, hóesésben. A Fiatnál már kezdtem ellustulni. Az Opelnél meg: vagy elviszem szerelőhöz, vagy úgy marad, attól függően, hogy közlekedésre alkalmas-e? A külső-belső levegő terelő is el van törve már évek óta (konstrukciós hiba), de az is úgy maradt. Arra azért kellene egy jó fél nap nekem, de nem szánok rá időt. Az akku lemerüléssel is csak azért foglakoztam, mert nem tudtam közlekedni a kocsival. A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2022
Sziasztok!
Astra J kombi, 1.6 benzin. Elég zavaros dolgokat produkál. Elsőre csak a riasztó szólalt meg, majd 2 óra eltelte után elkezdett dudálni folyamatosan, ez folyamatos. Áramtalanítottam, de a biztosítékát is kiszedtem. Az következő gond, hogy nem indult, semmi reakció, kivéve a duda . Aztán azt csinálta, hogy folyamatosan nyomta az ablakmosó folyadékot, bizti ki. Ezen kívül villogtak a lámpák és az indexek és a motor beindítása után kb 8x törölt az ablaktörlő aztán megált. Meg volt tisztítva a bizti doboz elől a motortérben, ennek hatására indult be a motor, de most jelenleg már nem mennek a lámpák az indexek, hiába kapcsolom be. Ha a kulccsal szeretném felhúzni a 2 első ablakot akkor az csak szakaszosan megy felfele. Van még, hogy a műszerfal kialszik majd visszajön és ami vicces, de mégsem, az az, hogy a csomagtartót nem tudom kinyitni és amikor megnyomom az ajtón a gombot akkor minden ajtó és tanksapka ajtó bezár. Mielőtt kérdeznétek az aksi jó, pöccre indul az autó és egy másik autóval össze volt kötve de akkor is így viselkedett. Szóval röviden ennyi Van valakinek hasonló története? találkozott valaki még ilyen hibával? Mi lehet a gond? Tud valaki segíteni valami jó ötlettel? Köszönöm Üdv. Neo
Sziasztok!
Opel Astra J 2012.09. 1.7 81Kw, A17DTS, W0LPD6EK4C1137326 Ebben az Astra j-ben gyárilag van egy Start/Stop nyomogomb kapcsoló a gyári rádióboxon..., A gyári rádió átlett szerelve egy 2Dines androidos komplett fejegységpanelra ,amiben a rádion kivül az összes aktuális kapcsoló is benne van.., érdekesmódón a Start/Stop kapcsoló viszont nincs benne , de nem azért .,mert véletlenül kimaradt-lemaradt belőle stb!!! Minden kapcsoló müködik--kivéve a hiányzó Start/Stop kapcsolot.., Kérdés-kérés: A fenti VIN számhoz ,.tudna valaki a Start/Stop kapcsolóra menő vezetékekről ---szin--csati PIN., egy O.TIS .ből egy kapcsolási rajzot küldeni??? Az eredeti Astra J. kiszerelt rádióbox a bennt lévő Start/Stop kapcsolóval nem áll rendelkezésünkre!!! Egy 3 vezetékes (plusz.minusz-jel) Start/Stop szimulátort szeretnénk utólagbekötni---ehez ,kellene minimum a kimenő jel vezetékszine--feltalálhatósága..,amit eredetileg a gyárikapcsolóra kellene rákötni..., de mint irtam az most már nincs meg, köszi minden infót
Sziasztok! Van egy x16xel motorkódu G Astrám . Nagyjából minden 20. indításnál, a kulcs elfordítása után nem indít az önindító , illetve nem történik semmi , csak a műszerfalon a kijelző ikonok világítanak . Először az önindítóra gyanakodtam, de a hiba után tökéletesen indít . Semmi gyatra hang . Tolásra azonnal indul. Nem lehet esetleg immobilázer hiba ?
Addig jutottam, hogy a műszerfalban, valahol sercegve kattog egy relé. Nem a biztosítéktáblán sajnos. Most keresem.
Most már leírom. Az a relé át lett hídalva, de nem ott van a hiba . Estére lehűlt a levegő, és indul is . Következő gyanúsított az önindító lett .
Esetleg a zár érintkezője? Nem értek hozzá, csak egy tipp.
Indítómotor lesz az, valószínűleg már elvan kopva a forgórész. Ha nem indul tedd be 5be és gyújtás nélkül gurítsd meg pár métert. Annyit forgat a motoron, hogy induljon. (Ugyanezzel a motorkóddal volt ugyanez a hibám amikor megvettem az autót. Önindítócsere megoldotta) Pont akkor fulladt le az autó amikor zöldreváltott a lámpa, mondanom sem kell természetesen akkor nem indult el
Javítok, gyújtáson 2-es sebességbe mozgasd meg az autót. Ez szokott segíteni.
Elképzelhető , de nem láttam rajta hogy elfáradt volna .
Igen, már be is szereztem egy önindítót .
Akkor már csak egy akna és sok türelem kell
Igen, meglesz .
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2022
Sziasztok!
Z16XE motoros astrámmal adódott egy kis gondom. A probléma a következő: Amikor a víz eléri az üzemi hőfokot random leállogat az autó. Van, hogy egyből van hogy kicsit később. A leállás után villog a műszerfalvilágítás és a piktogrammok is, kattognak a relék a motortér felső sarkában a kis dobozban, kattog a fojtószelep, a szervó úgy áll le mint egy űrhajó, néha beindul hozzá a hűtő és klímaventilátor is. Az ECU 2 éve teljesen fel lett újítva és hibamentes. Többféle diaggal kiolvasva semmilyen hiba nincs benne. Viszont a hűtőmodult is lehet külön olvasni és abban van egy vízhőmérséklet (memorizált) illetve egy ventilátor fordulatszám (aktív) hiba. A vízhőfok jeladóm ùj de megvan a régi is ami szintén jó. Kitörölni kilehet a hibákat de a következő leállásnál ugyanígy visszatérnek. Eközben a víz a diaggépeken fixen 70 fokot mutat, ha lehúzom a vízhőmérséklet jeladót akkor 68-at, a műszerfalon teljesen jól mutatja. Lehúztam a hűtőmodult, ekkor a víz már a diagon is a normális értékeket mutatja és az autó sem áll le. Ezen felbuzdulva vettem egy belevaló bontott hűtőmodult de azzal is ugyanúgy fix 70 fok diagon illetve venti indulás után leáll az autó. Ekkor beugrott, hogy esetleg a ventilátorokkal lehet gond. Kiszedtem őket, akksiról meghajtva teljesen jól működnek. Az előtét ellenállások és a hőkioldók nincsenek szakadva, bár a klimaventi 0,24 ohmos előtéten 0,7 ohmot mértem amit nem igazán értek. Röviden ennyi. Ha valaki esetleg tudna nekem adni valami tippet, hogy innen merre tovább, esetleg volt már hasonló gondja és érdemben tudna segíteni azt nagyon megköszönném |
Bejelentkezés
Hirdetés |