Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ZC-18 kazán
Témaindító: szabó valéria, idő: Feb 3, 2008
Témakörök:
Többféle "vezérlő" létezik (kicsit más logika szerint működnek), a tiédben milyen van?
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2022
Szia! Ezt most nem gondoltad komolyan. Lefotózod a kazánoldali bekötési sémát de a vezérlőt nem ami a dobozban van. A dobozfedélben a szivattyú, szobatermosztát, reteszkapcsoló és a kazántermosztát csatlakozása van feltüntetve, hogy a sorkapocsba a hozzá rendelt vezérlőt majd ezekbe kell bekötni (mert ugye csak a vezetékeket látni de a többit nem). Van olyan ami csak kondenzátort tartalmaz (fekete vagy naracssárga), vagy egy nagy zöld ellenállás van a panelen stb.
Amikor nekem ilyen kazánom volt, akkor úgy állitottam be, hogy:
- Jobb oldali tekerenytűvel a gázmennyiség annyira levéve, hogy nagy hidegben (Pesten akkor sem gyakran volt minusz tiz) éppen folyamatos üzemben ki tudja fűteni a házat. - Kazán termosztát annyira feltekerve, hogy soha ne kapcsoljon le (mert minek). - Szoba termosztát meg tartotta a nappaliban a 21 fokot, mert az a dolga... Máig hiszek benne, hogy igy kell és jó. A képen lévő kazánban szerintem már nem a zöld ellenállásos utókeringető van, mert az még fekete vas dobozban lakott.
Sajnos nem készítettem még fotókat. Ezeket a netről másoltam be. A segítséget telefonon kérték tőlem. Régebben kötöttem be ide RF hőfokszabályzót. A gond most az hogy kikapcsoláskor hangos a kazán.
Így van bekötve. https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=73788 Azt gondolom hogy az utó keringtetéssel van gond, amit a kazán termosztát kapcsol, de hogy ha már előtt elzárja a szoba termosztát a a lángot. Vagy ha kialszik a láng utána még túlfut a hőmérséklet és valahova ide kell beállítani a kazán termosztátot? És az utó keringtetés akkor kapcsol ki mikor visszahűl a kazán egy kicsit az utó keringtetés következtében?
EZ az eredeti bekötése ennek a kondenzátoros utókeringetésnek. Az amit linkeltél az úgy nem jó. A rajzon ott vannak a számozások párosításai (szobatermosztát és kazán sorkapocs), nem lehet eltéveszteni.
Lehet nincsen is rosszul bekötve, csak esetleg nem érti működését:
Idézet: „A ZC-18 kazán utó keringetéséről szeretnék kérdezni, hogyan is kell beállítani a kazán termosztátot. Azt nem értem, hogyha a szoba termosztát kikapcsol akkor leáll a láng és a kazán hőmérséklet nem emelkedik, így nem fog átkapcsolni a kazántermosztát utó keringtető módba.”
Gyakorlatilag igen ezt a részét nem értem!
Ebben a kapcsolásban csak akkor van utókeringetés, ha a kazán hőmérséklete meghaladja a kazántermosztáton beállított értéket.
Így van, de ha már előtte kikapcsolja a fűtést a szobatermosztát akkor hogy fog felmelegedni a kazán addig hogy a kazántermosztát átkapcsoljon utó keringtetésbe?
"Hőtorlódás"...mond neked valamit?
Vagy sehogy, mert nincs annyi túlfutás és nem kell. Vagy eléri és átkapcsol.
Ja és az utókeringetés szerepe inkább az, hogy a korlátozó termosztát hőmérsékletét ne érjük el, mert akkor csak kezelői beavatkozással indítható a kazán újra. A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2022
Köszönöm a hozzászólásokat.
Szerbusztok nekem is vagy húsz éve van zc18 -s cirkóm, az elmúlt nyáron többször indítottam és remekül működőt. Most mikor kellene nem működik. A jelenség a következő egy kettő másodpercre begyújt utána leáll. Szerelőt hívtam az kicserélte a membránt (megvolt nyúlva) mást nem cserélt , csak légtelenítette a berendezést, és megállapította hogy szivattyú jó a termoelemek működnek gyújtó láng megvan, de továbbra sem működik stabilan tehát a jelenség ugyan az mint volt.. Azzal itt hagyott , azt mondta hogy majd szol a főnökének az ismeri ezt a cirkót majd szól neki. kérdésem hogy mi lehet még a hibája ugyanis már tájékoztatott a gázszerelők főnöke hogy majd jövő hét végén, készülék felét kikel cserélni mid ezt látatlanba mondta . Előre is köszönőm a segítségeteket
Leírásod alapján a visszatérőben lehet levegő, így amikor a szivattyú kilöki a benne lévő vizet, addig "ég" a kazán, utána megszűnik a vízáramlás és "elalszik". Ilyenkor olyasmi hangot hallasz, mint amikor a mosógép szivattyúja már csak a maradék vizet "pörgeti".
Megoldás: egy jó, szakszerű légtelenítés.
Szia! Az nem lehetséges, hogy a szivattyú kondenzátora értékvesztett lett, mert induláskor az is kinyitja a vízáramlás kapcsolót de nem tudja fenntartani ezt a nyomást az impulzuscsöveken ha a kondenzátor hibás. Nem mostani darab és talán nem a legjobb szivattyú van beépítve a kérdéses darabba.
Nekünk c24 van, de abba még annyi levegőt nem sikerült préselni, hogy valamilyen szinten ne induljon ( vagy iszonyat módon recseg ropog az egész hálózat.... Ha tavaly jól működött, akkor esélyes a szivattyú hiba ( bár nem hiszem), valamelyik vízcsap zárva maradt, esetleg a kazánban az utókeringető funkció ( kisebb feszültséget kap a szivattyú, ha a vízhőfok elért egy bizonyos szintet) , tekeredett le / maradt beragadva. ( vezérlődoboz alján egy poti)
Szia! A membránt kicserélte a szaki de arról nincs infó, hogy a tömszelencét is vagy azt nem. A vízáramláskapcsoló (hidroblokk) "ufója" ha azt nem sikerült központosan visszatenni a helyére az is okozhat ilyen gázszelep nyitási problémát, mert a membrán rúdja ha a gázszelep nyitóra nem központosan támaszkodik fel hanem a szélét tudja csak megnyomni akkor félúton megáll, szorul, bizonytalan lesz a működése.
Igen, a szivattyú kondenzátor hibája csúnyán félreviheti a gyanútlan szerelőt. És nem is ritka hiba idősebb kazánoknál. Nálunk a kocsiban 10-12 darab különböző értékű kondi van.....
Viszont Maci azt írta, hogy a kazán beindul néhány másodpercre! És ha a szivattyú el tud indulni, akkor miért akarna megállni pár másodperc után? Tehát nem a szivattyú áll meg, hanem a vízszállítás szakad meg! És még valami, ha nem haragszol meg! Egy apró kiegészítés, mert látom, hogy érdekel a készülékek működésének elmélete is. Nem a szivattyú nyomása, hanem a vízáramlás okozta nyomáskülönbség működteti a gázkazánokat! Tehát a Venturi-jelenséget használják, ugyanúgy, mint a V4-ben vagy a légpresszosztát működésénél!
It a fórumon azt tapasztalom, hogy nem mindig sikerül jól érthetően leírni, körül írni az adott problémát amiből aztán hibás diagnózis születik a válaszadótól (pl. tőlem) de legyen mentségemre, hogy csak hobbysta vagyok és minden tiszteletem az itt hozzászóló szakemberek előtt. Én csak próbálok valami megnememlített részt is szóbahozni ha esetleg elkerülné a figyelmünket. A működéssel kapcsolatban talán tisztában volnék. A régi kazán és vízmelegítő voltak használatban a családban.
Minden fűtésrendszer más, "fenség, Észak-fok, titok, idegenség".......írta a költő és lehet, többet sejtett a fűtésrendszerekről (öntudatlanul) mint a rendszert létrehozó fűtésszerelő.
Ez különösen igaz a meglévő fűtésekre utólag rákötött gázkazánokra. Többségük gyalázatosan szar, dilettáns megoldás. Természetesen innen, erről a fórumról nem látjuk a konkrét rendszert, ezért csak tippelni tudok a pár évtizedes tapasztalatom alapján. És elég Öreg vagyok (sajnos) ahhoz, hogy belássam, sokszor tévedtem én is..............
A régi FÉG falikazánok lecserélése az egyik elkövethető legnagyobb hiba.....
Sajnáltam én is de jobb megoldásnak tűnt ha egy szinte ugyanolyan felépítésű Euroline-t veszünk amiben elektromosan van kontrollálva a vízáramlás mindkét esetben (fűtésnél NTC, HMV-nél reed relé) de vízhiány ellenőrzés az nincs (majd kiold a biztonsági határtermosztát).
Felesleges duplikációk törölve, több topikban is feltette a kérdését "okosodnijo" fórumtag.
Bővebben: Link
Van egy ZC-18 gázkazánom ,amelynek olyan hibája van hogy indítás után pár másodperccel kialszik a fő láng de a szivattyú nem áll le végtelenségig megy és az őrláng is működik .Erre a problémára szeretnék tanácsot kérni.
Sajnos ez nem elektromos hibának tűnik.
Szia!
Én két dologra tippelnék. Az első, hogy sérült a membrán ami a gázszelepet nyitja. Ez esetben ne te javítsd. Hívj gázos szakit. A második, hogy kevés a rendszerbena víz nyomása/mennyisége. ekkor a szivatyú indulásakor keletkezik akkora btorló nyomás a membránnál, hogy pár másodpercre begyujt de amint az egész vízkörödben mozgásba jön a víz már kevés a nyomás, hogy nyitva tarsa a szelepet. Illetve most eszembe jutot a harmadik lehetőség. Esetleg szorulhat a szivattyúd is. Ha nem is nagyon elég annyira, hogy ne nyissa a szelepet. A ZC18 nem mai darab. Talán ezzel kéne kezdeni a hiba keresést. A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2022
Szia! Először a szivattyú konenzátorának értékét kellene megmérni, hogy megfelelő értékű e, mert úgy tűnik, hogy nem szállít megfelelően, így nem teljesül az a nyomás ami a vízáramlás biztosító membránjára hatva nyitva tudná tartani a főégő gázszelepét. Így induláskor "meglöki" azt de néhány pillanat múlva ez a nyomás kiegyenlítődik és a membrán visszatér alaphelyzetébe, főégő elalszik. A furcsaság az a leírásodban, hogy az utókeringés viszont megy a végtelenségig. Ez pedig felveti annak a lehetőségét, hogy maga kazántermosztát hibásodott meg. Beindul a szivattyú, begyújt a főégő és néhány pillanat múlva a kazántermosztát eléri a kapcsolási értékét (hibásan) és lekapcsol utókeringetésre de onnan nem áll vissza. A kazántermosztát így néz ki és a gyári száma is ez volna. Bővebben: Link Bővebben: Link
Én úgy értelmezem, hogy szobatermosztát szerint hideg van, és elkezdene fűteni. De nem fűt, mert a főégő nem marad égve, mert nincs gázutánpótlása. Ezért fűtés nem történik, tehát a szobatermosztás soha nem fog lekapcsoni, és örökké megy a szivattyú...
Még mindig nem elektromos hibának gondolom, bár ennyi idő alatt már tényleg elgyengülhetett a kondenzátor. A szivattyú kapcsain feszültség méréssel tisztázható az a kérdés hogy teljes sebességgel (szerintem igen), vagy utánkeringetéssel akar-e működni.
Tudod, hogy én csak egy hobbysta vagyok de ez, hogy:
Idézet: a stemco nem old ki, mert akkor az őrláng sem menne tovább. Ha begyújt a főégő de néhány másodperc múlva kialszik (addig odaér a kapilláris kazántermosztáthoz a felmelegített fűtővíz) és átáll utókeringésre ez olyan kétesélyes lenne ha nem menne folyamatosan, állandóan az utókeringés, ugyanis ekkor nem kapcsol ki ill. vissza a kazántermosztát, nincs intervallum. (de a szivattyú nem áll le végtelenségig megy) Ezért gondolok a kt. hibára. Még arra gondoltam, hogy ezt még úgy kellene leelenőrizni, hogy ezt a kazántermosztátot le kelle tekerni egy kicsit alacsonyabb értékre, hogy akkor kiváltható-e az átkapcsolás, átkapcsol-e utókeringésből fűtésre alacsonyabb hőmérsékleten. Akkor gondolnék a szivattyú kondenzátorra ill. a fokozatkapcsolóra ami remélem 3. állásban van és nem köztesben (ne legyen rezsicsökkentésen) és az impulzuscső se legyen elszennyeződve, mert induláskor a szivattyú nem csak nyom de szív is ami a membránra hat. „indítás után pár másodperccel kialszik a fő láng de a szivattyú nem áll le végtelenségig megy és az őrláng is működik” |
Bejelentkezés
Hirdetés |